Willy7
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 0
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Het is niet optimaal, daar heb je gelijk in, maar ik zou eerder voor zo´n oplossing gaan dan 1000 euro (of hoeveel dan ook) waar je 1 oefening op kan doen.
En wat is een GHR dan precies?
Marcel geeft net aan het zelf te kunnen maken.Haha, joh overheen gelezen.
Maar wat is het verschil tussen de "body curl" en een glute ham raise?
Body curl is eigenlijk een leg curl, maar dan omgekeerd. Bij een GHR is er ook nog een heupextensie. Deze kan je niet maken met de variant op de vloer, daarom is een body curl niet de compound oefening die de glute-ham raise wel is. Hiervoor heb je een specifieke bank nodig met een plaat om met je voeten kracht op te zetten. Als je kan lassen, kan je een hyperextensie-bankje aanpassen zodat je ghr's kunt doen.
Maar alex, reverse hypers met 100kg, meen je dat nu? Het blijft toch een assistance-oefening. Ik dacht dat zware bands wel volstonden als weerstand, aangezien je die oefening toch vrijwel altijd voor reps doet. Of denk ik als een slappeling die met zo'n mindset nooit sterker zal worden?
http://www.youtube.com/watch?v=KEANXxHsI_g&feature=related
Hoe ik bedoel is dat je knieeën vast staan op de grond, waar zit hier de heupextensie die bij een bodycurl niet zit?

The Ripper zei:Maar alex, reverse hypers met 100kg, meen je dat nu? Het blijft toch een assistance-oefening. Ik dacht dat zware bands wel volstonden als weerstand, aangezien je die oefening toch vrijwel altijd voor reps doet. Of denk ik als een slappeling die met zo'n mindset nooit sterker zal worden?
.Filmpje..
Hoe ik bedoel is dat je knieeën vast staan op de grond, waar zit hier de heupextensie die bij een bodycurl niet zit?
Dit is wel een glute ham raise, wat de meeste mensen denken dat een glute ham raises is, is een bodycurl, gewoon een leg curl met lichaamsgewicht.
Jup, m'n trainingsmaatje deed ze al easy met 100kg op de machine en ik lees over elite lifters die tot 250kg gaan.