XXL Nutrition

Je hebt nog plek voor één machine in je homegym, wat kies je?

Het is niet optimaal, daar heb je gelijk in, maar ik zou eerder voor zo´n oplossing gaan dan 1000 euro (of hoeveel dan ook) waar je 1 oefening op kan doen.

En wat is een GHR dan precies volgens jou?

Smith!

Haha, joh overheen gelezen.

Maar wat is het verschil tussen de "body curl" en een glute ham raise?

Haha, joh overheen gelezen.

Maar wat is het verschil tussen de "body curl" en een glute ham raise?

Body curl is eigenlijk een leg curl, maar dan omgekeerd. Bij een GHR is er ook nog een heupextensie. Deze kan je niet maken met de variant op de vloer, daarom is een body curl niet de compound oefening die de glute-ham raise wel is. Hiervoor heb je een specifieke bank nodig met een plaat om met je voeten kracht op te zetten. Als je kan lassen, kan je een hyperextensie-bankje aanpassen zodat je ghr's kunt doen.

Maar alex, reverse hypers met 100kg, meen je dat nu? Het blijft toch een assistance-oefening. Ik dacht dat zware bands wel volstonden als weerstand, aangezien je die oefening toch vrijwel altijd voor reps doet. Of denk ik als een slappeling die met zo'n mindset nooit sterker zal worden?

bicep curl Jweet toghhhhh!!!!!!!

:sd:

Body curl is eigenlijk een leg curl, maar dan omgekeerd. Bij een GHR is er ook nog een heupextensie. Deze kan je niet maken met de variant op de vloer, daarom is een body curl niet de compound oefening die de glute-ham raise wel is. Hiervoor heb je een specifieke bank nodig met een plaat om met je voeten kracht op te zetten. Als je kan lassen, kan je een hyperextensie-bankje aanpassen zodat je ghr's kunt doen.

Maar alex, reverse hypers met 100kg, meen je dat nu? Het blijft toch een assistance-oefening. Ik dacht dat zware bands wel volstonden als weerstand, aangezien je die oefening toch vrijwel altijd voor reps doet. Of denk ik als een slappeling die met zo'n mindset nooit sterker zal worden?

Je kan voor de GHR ook je powerrack gebruiken. Safety bar + bankje..

Dit is wel een glute ham raise, wat de meeste mensen denken dat een glute ham raises is, is een bodycurl, gewoon een leg curl met lichaamsgewicht.

The Ripper zei:

Jup, m'n trainingsmaatje deed ze al easy met 100kg op de machine en ik lees over elite lifters die tot 250kg gaan:D.

Dus dat filmpje van elitelifts is dus een body curl (net als de oefening die ik zei, bij beide is het draaipunt de knie) en dit is een officiele GHR?

"cable crossover" omdat dat de beste oefening is voor de borst , spijtig genoeg heb ik er nog altijd geen

Yep en nog verkeerd uitgevoerd ook.

Als je goed kijkt dan zie je dat hij om met dat gewicht omhoog te komen, bij het naar bovenkomen tpv de heupen buigt. Hierdoor komt de hamstring op lengte waardoor je meer gewicht aan kan.

GH raises is zowel heupextensie als knieflexie. (eigenlijk is het zelf Glute/Ham/Gastrocnemius raises, omdat de laatste bij deze oefening ook aan bod komt)

Lijkt me niet echt een "leuke" oefening om uit te voeren...
Hou het bij het basic spul...

Voor heel veel mensen (een groot deel van de top powerlifters) is dit juist een basis oefening in hun routine. Voor bodybuilden zal het ook wel nut hebben maar wellicht iets minder, omdat je niet echt de show spieren traint (quads etc.) maar vooral de heupen en omliggende spieren.

Terug
Naar boven