Fitness Seller

je houding

erwin280

Huge Freak
Waardering
819
ik weet niet of ik dit hier kan neerzetten maar ik wist niks anders.

Ik heb altijd een uitgezakte houding. Mijn rug is iets bol en mijn schouders hangen naar voren,

Ik ben nu al 3 maand aan het proberen om zoveel mogelijk aan mijn houding te doen wanneer ik er aan denk maar ik betrap me er steeds weer op dat ik een slappe houding heb.

Wat kan je hieraan doen, Heb een jaar geleden van die walkfits bij tell sell gezien, tell sell kennende werkt het niet. maargoed

terror hennep kan jij je plaatje niet veranderen? ik denk heel de tijd dat maurice post

Ik heb het ook wel een beetje eigenlijk. Hoe zit het met je slaapuitrusting? Ik ben verslaafd aan men ietwat doorhangend bed..

ik heb jarenlang uitgezakt gelopen, maar elke keer dat ik er zo bij liep riep me moeder "klokkenluider" (omdat ik dit wilde, zodat ik er dat op ging letten) en heb wel vaak moeie rug gehad door min of meer geforceerd rechtop te gaan lopen, maar nu geen problemen meer mee en een goede houding aan overgehouden!

tip: ga meerder malen per dag tegen de muur staan.

hou dan de volgende lichaamsdelen tegen de muur:

-hiel
-kont
-schouders
-hoofd

probeer die houding vast te houden. in het begin moet je em wel zeer regelmatig doen

ik had ook zo iets gehad. Ik sta nu nog niet perfect zegmaar, maar ik was er voor in CeSaR therapie gegaan. Het werkt enorm.

Nu is het enige wat ik mee heb gekregen, rechtop zitten, goed onderrug trainen en het zelfde geld voor de bovenrug.

Cesar heeft mij niks gekost, alleen een ritje naar de docter, met verwijzing daarna naar de cesar therapeut(e) (ze was best hot btw, effe offtopic)
maja anyways, is misschien aan te raden, anders goed je rug en schouders trainen.
En ja, op je rug slapen, als je dat nog neit doet. kan ook enorm schelen soms, of anders je kussen.

succes er nog mee!

ik heb jarenlang uitgezakt gelopen, maar elke keer dat ik er zo bij liep riep me moeder "klokkenluider" (omdat ik dit wilde, zodat ik er dat op ging letten) en heb wel vaak moeie rug gehad door min of meer geforceerd rechtop te gaan lopen, maar nu geen problemen meer mee en een goede houding aan overgehouden!

Zo herkenbaar vooral die vermoeide rug, maar je zal er gewoon door heen moeten bijten, kan wel een half jaar duren voordat je het echt "onder de knie" hebt. Gewoon volhouden betrap me er nu ook soms nog op maar het
gaat de goede kant op.

Juist doordat je rechter op gaat lopen, ga je wat meer geforceerder lopen
andere mensen zien dat als "patserigheid" vandaar dat ik altijd wat meer
relaxed liep juist om niet teveel op tevallen/buiten de boot te vallen.
Maar hey **** it je bent nu eenmaal zo breed denk aan jezelf :cool:

Altijd ervoor zorgen dat je onderrug tenminste recht is (of zelfs een kleine curve), schouders een beetje naar boven/achteren en je nek niet al te veel naar voren laten hangen (niet naar grond kijken).

liep vroeger zo krom als een dame van 80, is nu gelukkig helemaal verholpen. je moet er natuurlijk wel aan (blijven) denken in het begin.

Krom lopen kan iets te maken hebben met zwakke rugspieren, maar je deadlift 110kg dus daar zal het niet zo snel aan liggen.

Het is in ieder geval af te leren. Zoals al gezegd is probeer er veel op te letten en ga oefeningen doen om je houding te verbeteren. Je ziet er een stuk krachtiger en zelfverzekerder uit als je rechtop loopt!

ga met kettlebells trainen ^^

Lees het boek "The Egoscue Method of Health through Motion" door Pete Egoscue. Kwam dit boek tegen via stronglifts.com en heb er veel aan gehad.

Goede houding is erg belangrijk en moet je zeker niet onderschatten.

Haha, als je telsell producten overweegt ben je wel echt wanhopig :p

Je hebt mss iets aan deze artikels van t-nation om van je neanderthal-houding af te geraken. Het eerste is heel theoretisch, maar geeft een goeie uitleg. De volgende artikels zijn praktischer, met zelf-diagnose en praktische tips (stretches, versterkingsoefeningen) om de problemen op te lossen.

TESTOSTERONE NATION - Neanderthal No More Part I
TESTOSTERONE NATION - Neanderthal No More, Part II
TESTOSTERONE NATION - Neanderthal No More III
TESTOSTERONE NATION - Neanderthal No More, Part IV
TESTOSTERONE NATION - Neanderthal No More, Part V

Ok, het is een hele lap om te lezen, maar dan weet je ook wel ineens wat je te doen staat. :)

Super topic, heb er zelf ook last van en ben al een tijdje aan het kloten om het voor elkaar te krijgen.
Denk dat dit me erg gaat helpen !

Thnx

Let erop dat je je borst een beetje(niet overdreven) voorruit doet.

Jup borst naar voren, schouders naar achter en onder houden.

:haha: jeugdtrauma's

Ik heb zelf een S-rug, zoals de doktoren het even simpel noemen. Maar in ieder geval. Als je mijn lichaam van de zijkant zie dan loopt het in een S. En als je het van achter bekijk, dan zit er bovenin mijn ruggengraat ook nog een S.

Ik heb van de fysiotherapeut zootje oefeningen gekregen om mijn borstspieren/rugspieren te strekken. Elke keer als ik dat doe, dan sta ik redelijk tot goed rechtop. Het vergt wel een uurtje zweetwerk, maar dan voel je je weer heerlijk fit en groot. Als ik dat niet doe en kijk naar beneden, dan kan ik mij borst nauwlijks zien.

Als je jong bent zullen die oefeningen helemaal goed helpen. Helaas was ik te lui om echt serieus die oefeningen te doen. Ook deden bepaalde oefeningen gewoon gruwelijk pijn. Nu kan ik mij er gelukkig doorheen zetten, ondanks dat ik niet meer groei zie ik evengoed resultaat.

Ik doe nu 2 maanden serieus weer alle oefeningen en mijn schouders staan alweer een stuk meer naar achteren. Alleen mijn schouderbladen steken nog wel wat uit, maar als ik mijn best doe met aanspannen dan is dat weg. Dus dat wordt nog hard trainen om mijn rug strak te krijgen.

Wat ook een must is voor een goeie houding is gewoon veel strek oefeningen doen.

Anders knoop je een paar trekbanden van de ene schouder naar de ander via je je rug.:D

Terug
Naar boven