Fitness Seller

Je leven na iemand zijn leven

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
130km per uur geeft hij aan, je rammelt wat aan je instrumenten en gaat op je stoel zitten en tuurt naar buiten. Je pak shag komt tevoorschijn en rolt net als Lucky Luke je shaggie. Volgend station nadert, je doet je werk, je stopt. Lading mensen stromen eruit, maar stromen er ook weer in. Je blijft alert, want je moet op tijd rijden. Iets wat de laatste jaren een prioriteit is geworden onder de organisatie en je reizigers.

De deur gaat dicht, de conducteur geeft het sein en je vervolgt je weg. Wat aanpielen met de instrumenten, wederom pakkie shag tevoorschijn toverend en langzaam zie je de snelheid tot zijn max gaan.

"Heh, weer van die vervelende kinderen", denk je....altijd gooien ze stenen of andere rotzooi naar je trein. Snappen ze dan niet dat het dan niet gevaarlijk is? Maar ditmaal geen stenen. Ook geen stokken op de rails of muntgeld. Maar toch staat er iemand, wtf doet die daar.

De trein nadert de persoon. Plotsklaps 150 meter voor deze persoon zie je wat er gebeurt. Je shaggie bengelt in je mond, terwijl je mond openvalt. Mevrouwlief parkeert zich op de rails. Ze gaat zo liggen, zodat ze zeker weet dat ze onthooft wordt. Je remt, je vloekt, je tiert. 1 seconde duurde het maar. Een ijzingwekkend geluid volgt. De stukken vliegen in de ronde. Je shaggie nog steeds bungelend in je mond.

De standaard procedure volgt. Je mag er niet uit. De conductuer moet gaan kijken hoe de situatie is, maar jij weet voldoende. Ze is niet meer.

Trillend vertelt mijn schoonpa dit verhaal. Hij doet stoer, hij wist dat dit ooit ging gebeuren, tenslotte heeft zijn broer het al 8 keer meegemaakt. Maar je merkt aan zijn stem dat hij er kapot van is. Een vrouw welke niet meer wilde leven, verdoet zo het leven van een machinist. Want hij is degene die zij het laatst zag. Ze keek hem onschuldig aan tot het moment dat de trein eroverheen donderde.

Waarom, h**r? Had je niet gewoon ff een touwtje kunnen pakken? Of een overdosis paracetamol ofzo, als je toch aandacht zoekt? Normaal treft dit me niet, maar als ik zie hoe mijn stoere schoonpa er aan toe is, wil ik je graag een schop na geven. Je verdoet het leven van een ander, terwijl je er zelf vanaf bent. Tof van je....trut!!

Ben het met je eens als je het dan toch doe. Doe het dan zelf thuis maar laat je niet opzettelijk door een ander doden.

Is toch al iets van veel impact heeft op ook de familie en vrienden van de persoon. Is natuurlijk iets egoistisch, maar soms is zelfdoding beter voor iedereen om die persoon heen.

Ja ik heb ook ene hekel aan die mensen. Zo was er ook ooit eens een aap die het nodig vond zelfmoord te plegen door een passagiers vliegtuig te kapen en recht in de zee te vliegen.

Het zijn ook altijd het zelfde type mensen, echt ik kan ze gewoon aanwijzen op straat

Heb er ook een keer een paar uur vertraging voor gehad, verschikkelijke gebeurtenis zoiets. Alle mensen in de trein waren ineens stil, ogen van kinderen waren afgedekt, omdat als je naar buiten keek lichaamsdelen/stukjes zag liggen. Ook het raampje waar ik destijds zat, ik keek naar buiten en zag een stuk bot liggen wat nog het meeste weghad van een deel van een schedel. Ik was een jaar of 12 toen.

Klote voor de famile van de desbetreffende persoon, maar ook voor de machinist en de mensen in de trein... :(

idd, slik dan gewoon paar pakjes paracetamol, heeft niemand er last van, en hoeft ook niemand je eigen rotzooi op te ruimen.

Ik snap ook niet dat mensen dat kunnen doen, vind het echt vreselijk egoistisch.
Er zijn nog genoeg andere dingen om jezelf van kant te maken, lijkt me..

• Topic Starter Topic Starter
Zijn broer heeft ooit meegemaakt dat een moeder met haar twee kinderen, die ze stevig vasthield ervoor ging staan. Als moeke dood wilt ala....maar je ziet op dat moment ook een moord waar jouw trein aan meegewerkt heeft.

Ja ik heb ook ene hekel aan die mensen. Zo was er ook ooit eens een aap die het nodig vond zelfmoord te plegen door een passagiers vliegtuig te kapen en recht in de zee te vliegen.

Het zijn ook altijd het zelfde type mensen, echt ik kan ze gewoon aanwijzen op straat
:mad:
dat denk ik niet hoor

beetje alles over 1 kam scheren zeker

zodra ze er niet netjes uit zien zijn ze volgens jou van dat type?

of hoe zie jij ze dan?

ot: erg k*t ja

sterkte voor hem

Sowieso snap ik niet echt hoe mensen zichzelf van kant KUNNEN maken. Hoe ver heen moet je dan zijn? Is er werkelijk niet genoeg Prozac, Oxazepam, Diclofenac of Xeroxat in de wereld om je eroverheen te helpen?

Dit gaat te vurrrrr...

Klote voor je schoonpa,Yzord.

Heb ook geen greintje respect voor zulke losers.

Laffe manier om zelfmoord te plegen inderdaad.

Een neef van mij heeft via een soortgelijke manier een einde aan z'n leven gemaakt. Sprong van een viaduct voor een vrachtwagen, gevolg: chauffeur heeft er een trauma aan overgehouden, voelt zich schuldig en durft niet meer vrachtwagen te rijden... Wat een ellende.

Aan de ene kant verdrietig, want het is toch je neef, maar aan de andere kant boos op de manier waarop hij een einde eraan heeft gemaakt. Was een toffe kerel, altijd vrolijk en je merkte nooit wat aan hem... Tja, dan is het moeilijk te begrijpen waarom zo'n iemand dat dan doet en dan vooral op zo'n manier.

:mad:
dat denk ik niet hoor

beetje alles over 1 kam scheren zeker

zodra ze er niet netjes uit zien zijn ze volgens jou van dat type?

of hoe zie jij ze dan?

ot: erg k*t ja

sterkte voor hem

:rolleyes: Tuurlijk iedereen die een keer zich niet wast en netjes kleedt is het type dat zelfmoord pleegt.

Nee natuurlijk bedoel ik dat niet.

Zo zie ik ze niet.Maar het is idd wat al gezegd werd een egoïstische daad van diegene ze plegen uit zelfmedelijden zelfmoord, en volgens mij hopen ze ieder nog stiekem op hun redder. De 'held'die hun leven zal veranderen' en hun net van het spoor trekt.

Zoals ook een keer gebeurd trouwens, iemand duwde een vrouw van het spoor om haar te redden, kwam de arme man zelf onder de trein:(

Er zijn heus wel situaties in het leven waar ik me heel goed kan voorstellen dat iemand het echt niet meer ziet zitten, maar zelfmoord vind ik echt nogmaals een egoïstische daad.

Mijn pa (gepensioeneerd agent) heeft zijn collega van het spoor moeten rapen. Nou ja, de stukken dan..

• Topic Starter Topic Starter
Zoals ook een keer gebeurd trouwens, iemand duwde een vrouw van het spoor om haar te redden, kwam de arme man zelf onder de trein:(

Idd, stel dat mijn schoonpa zelf al een beetje labiel was. Wat denk je dat er gebeurt als hij dan zoiets ziet? Dat wijf heeft hem gewoon in haar ellende ingezogen, terwijl hij daar niet om vraagt.

Sowieso snap ik niet echt hoe mensen zichzelf van kant KUNNEN maken. Hoe ver heen moet je dan zijn? Is er werkelijk niet genoeg Prozac, Oxazepam, Diclofenac of Xeroxat in de wereld om je eroverheen te helpen?

Dit gaat te vurrrrr...

Mjah, je weet niet wat er in dat soort mensen hun kop omgaat. Ik heb zelf ook wel eens depressie aanvallen. Zelfs zo erg dat ik wel eens op mijn brommertje overal doorheen knalde, op een manier van "rij me alsjeblieft aan". Achteraf kun je jezelf zo een enorme klap voor je harses geven, want er is nog zoveel moois in het leven. Gelukkig heb ik dat tegenwoordig niet meer (was toen ook een wat "foute" periode in mijn leven).

Er zijn heus wel situaties in het leven waar ik me heel goed kan voorstellen dat iemand het echt niet meer ziet zitten, maar zelfmoord vind ik echt nogmaals een egoïstische daad.

Hoorde Jerry Lewis ook ooit hetzelfde zeggen in een interview.. Hij lijdde/lijdt aan een ernstige ziekte, ik weet niet of hij al genezen is.. ;)

'Live and let die' zeg ik altijd maar. Ik heb geen probleem met mensen die zelfmoord plegen, alleen met diegenen waarbij het mislukt, tenzij ze echt grondig hun best gedaan hebben.

Ik ben de laatste om te beweren dat alle problemen makkelijk op te lossen zijn. Maar ik kan me geen voorstelling maken van een probleem dat zo huge is dat je een eind aan je leven wilt maken.

Ik denk ook dat mensen die zelfmoord plegen, niet meer met twee benen op de grond staan. Die zweven. Als je de dood als enige uitweg ziet, ben je geestelijk al afgestorven. En als je zo ver heen bent heb je ook niet meer het besef om stil te staan bij het leed dat je een ander aandoet.

Hoorde Jerry Lewis ook ooit hetzelfde zeggen in een interview.. Hij lijdde/lijdt aan een ernstige ziekte, ik weet niet of hij al genezen is.. ;)

Het zou maar zo kunnen. Zo is hoe ik erover denk,en bij mensen die al heel lang aan een erge ziekte lijden kan ik me het wel voorstellen. Maar die brengen tenminste niet anderen in gevaar door zich voor een bus te werpen of wat dan ook, d.m.v. euthanasie kunnen ze wel gewoon stoppen met lijden maar hebben ze ook niet het leven van anderen verziekt.

Erg laf en klote.

Terug
Naar boven