Fitness Seller

Je leven na iemand zijn leven

Loop in de mond en recht naar boven... kan moeilijk mislukken denk ik.

Als je het pistool tegen de slaap of onder de kin zet dan kun je wel eens "uitschuiven" natuurlijk.

Wat ik ervan vind doet niet terzake. Kan wel gaan roepen dat ze ook aan een ander moeten denken maar nogmaals, dat lijkt me het laatste waar je je op dat moment mee bezighoudt. Kan me niet voorstellen dat iemand die op punt staat voor een trein te springen nog in staat is rationeel te denken.

Overigens ben ik het met je eens dat het een puur egoistische daad is, je doet het nl voor niemand anders dan voor jezelf, zou niet best zijn als je het voor een ander deed...

ja als je het zo bekijkt, indd blijft moeilijk, heb het zelf gelukkig nooit meegemaakt in mijn omgeving.

Heb het zelf een keer meegemaakt met een eikel die het nodig vond om voor de ogen van de hele school van het dak af te springen.

Dat is natuurlijk een schreeuw om aandacht. Ze willen dan onthouden worden door iedereen ofzo, iets schokkends doen zodat mensen hen niet meer vergeten.

Verder ben ik het roerend met Dani eens.

Trouwens ook doodzonde van al die organen van zelfmoordenaars, daar zouden een hoop levens van mensen mee gered kunnen worden. Als je echt sociaal bent als zelfmoordenaar ga je gewoon naar het ziekenhuis en schiet je voor de operatiekamer een kogel door je kop. En als je dat wat cru vindt kan je altijd nog vragen of je 6 liter bloed kan doneren. :cool:

finland staat op nummer 1 qua zelfmoorden van de EU landen (procentueel gezien), maar ook juist de oostblok landen (geen EU) scoorde er goed... was laatst nog op de radio.

België staat dus aan de kop in West-Europa. Ik vergelijk met de buurlanden: België: 31,2 mannen, 11,4 vrouwen (cijfers van 1997); Frankrijk: 26,2 mannen, 9,1 vrouwen (2001); Duitsland: 20,4 mannen, 7,0 vrouwen (2001); Luxemburg: 18,5 mannen, 3,5 vrouwen (2003); Nederland: 12,7 mannen, 5,9 vrouwen (2003); Verenigd Koninkrijk: 10,8 mannen, 3,1 vrouwen (2002).
Alleen het Noord-Europese Finland haalt bijna het peil van België: 31,9 mannen, 9,8 vrouwen (2003). De cijfers van een aantal landen van het voormalige Oostblok liggen hoger. Aan de top staan Litouwen (74,3 mannen, 13,9 vrouwen; 2003) en de Russische federatie (69,3 mannen, 11,9 vrouwen; 2002).
Duidelijke gegevens over de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië heb ik niet gevonden. In Vlaanderen zouden wel minder mensen aan depressie lijden dan in Wallonië en Brussel.
De vraag blijft: waarom staat uitgerekend België afgetekend aan de leiding in West-Europa inzake het aantal zelfmoorden?
http://www.telesaurus.be/frontlijn/archief/10-familiedrama's-daders-vermoorden_gezin-vrouw-advocaat_Diependaele.html
Zelfmoord is een niet te verwaarlozen doodsoorzaak in de overlijdensstatistiek. In Nederland plegen gemiddeld 1500 mensen per jaar zelfmoord, dat zijn er meer dan er slachtoffers vallen in het verkeer. In België is zelfmoord de tweede meest voorkomende doodsoorzaak bij jonge mannen van 20 tot 24 jaar en de derde doodsoorzaak bij jonge vrouwen van die betreffende leeftijd. In de leeftijdsgroep van 25 tot 34 jaar is zelfmoord zelfs de eerste doodsoorzaak.
Het neemt trouwens ieder jaar toe:

In 2004 beroofden 106 Belgen zich van het leven door voor een trein te springen. In 2003 waren dit er nog 88. Elke dag ontnemen 7 Belgen zich het leven (wat komt op 2500 mensen per jaar). Hiermee is zelfmoord in België aanzienlijk vaker aan de orde dan in Nederland.
Zelfmoord - Wikipedia

Jezus Lauw :roflol: Hoelang denk je nou over een gemiddelde reply van je na? Of typ je meteen wat er in je opkomt? Zo ja, meesterbrein haha :D

Wat betreft die stenen en bodybags. Lijkt me sterk aangezien de lijkschouwer dan de stenen ziet. Dan komen ze er zo achter wie die ellende in de bodybag gestopt heeft ;) (zal heus wel eens een keer gebeurd zijn, maar ik denk dat diegene behoorlijk op zijn sodemieter heeft gekregen.. :D )
thanx, het is mijn enige talent. ik ben een fapuit, maar schijnbaar een getalenteerde flapuit:D het editten van de tiepfouten kost meer tijd als de replie zelf...

Het kan goed zijn dat het 1 van de sterke verhalen van m'n pa is. Mij maakt dat niet zoveel uit zolang het verhaal maar leuk klinkt.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het voor een lijkschouwer geen donder uitmaakt dat er wat stenen in de grote zak met brokken vlees zit. Ik bedoel, de doodsoorzaak is vrij duidelijk. Het slachtoffer is overleden na een mislukte poging de intercity naar Den Haag uit de rails te koppen, de verschillenden organen en lichaamsdelen bleken niet in staat afzonderlijk van elkaar te kunnen functioneren, dit werd waarschijnlijk veroorzaakt door acuut bloeddrukverlies en bloedarmoede (want ja, al het boed zit natuurlijk op de voorkant van de trein).

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of zelfmoord een verschijnsel is dat het vooral goed doet in verwesterde culturen. Oftewel culturen met heel veel materiele luxe maar ook met veel prestatie druk en sociale druk.

Zouden amazone indianen ook wel eens een gifpijl in hun eigen been schieten omdat ze het niet meer zien zitten?

Laatst bewerkt:
Zouden amazone indianen ook wel eens een gifpijl in hun eigen been schieten omdat ze het niet meer zien zitten?

Nee. Denk dat voor velen het leven zwaar is omdat ze er hele hoge verwachtingen van hebben. Je leven 'hoort' leuk te zijn, je 'moet' gelukkig zijn ...

De Amazone Indianen leven gewoon in het heden zonder er te lang bij stil te staan of ze wel 'gelukkig' zijn en of hun leven ze wel brengt wat ze willen, ze doen gewoon hun ding.

Althans, das mijn idee :)

"The largest tribe of Amazonian Indians, the 27,000-strong Guarani, are being devastated by a wave of suicides among their children, triggered by their coming into contact with the modern world. Once unheard of among Amazonian Indians, suicide is ravaging the Guarani, who live in the southwest of Brazil, an area that now has one of the highest suicide rates in the world. More than 280 Guarani have taken their own lives in the past 10 years, including 26 children under the age of 14 who have poisoned or hanged themselves. Alcoholism has become widespread, as has the desire to own radios, television sets and denim jeans, bringing an awareness of their poverty. Community structures and family unity have broken down and sacred rituals come to a halt."
Asia Times Online

De invloed van de moderne wereld op inheemse volkeren en dat zijn geen op zichzelf staande incidenten.

Je leven 'hoort' leuk te zijn, je 'moet' gelukkig zijn ...

Ik denk dat dat de basis is van veel Westerse depressiviteit.
We hebben een bepaald idee in ons hoofd over hoe het zou moeten zijn. En als de wereld daar niet aan voldoet laat ons tere ego niet toe dat dat misschien alleen maar aan onze onrealistische denkbeelden ligt. En dus is het de schuld van die nare nare wereld met al die nare nare mensen. Veel westerse mensen zijn vergeten dat de wereld zich niet aanpast aan hun ideeën en dat ze sommige diepe doffe ellende maar hebben te accepteren. De depressieve gevoelens die ik krijg bij het zien van kansloze aidsbabies komen alleen maar voort uit het idee dat het niet hoort dat een pasgeborene binnen de kortste keren een langzame nare dood zal sterven. Helaas, het gebeurd en ik doe daar niets aan.

EricR zijn stuk bevestigd mijn idee. Want zodra de indianen worden geconfronteerd met ‘hoe het leven ook kan zijn’ accepteren ze de situatie waarin ze leven niet meer. Jammer dat schijnbaar nogal wat indianen niet beseffen dat mensen in het rijke westen ook regelmatig zelfmoord plegen, ondanks alle materiele rijkdom. Nou ja, in het rijke westen hoeven we tenminste niet eerst in een ****ing boom te klimmen voor een fijne sprong in het hiernamaals, wij nemen gewoon de lift naar het dak.:D

Terug
Naar boven