- Waardering
- 478
- Lengte
- 1m77
- Massa
- 99kg
- Vetpercentage
- 25%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Wat ik ervan vind doet niet terzake. Kan wel gaan roepen dat ze ook aan een ander moeten denken maar nogmaals, dat lijkt me het laatste waar je je op dat moment mee bezighoudt. Kan me niet voorstellen dat iemand die op punt staat voor een trein te springen nog in staat is rationeel te denken.
Overigens ben ik het met je eens dat het een puur egoistische daad is, je doet het nl voor niemand anders dan voor jezelf, zou niet best zijn als je het voor een ander deed...

finland staat op nummer 1 qua zelfmoorden van de EU landen (procentueel gezien), maar ook juist de oostblok landen (geen EU) scoorde er goed... was laatst nog op de radio.
België staat dus aan de kop in West-Europa. Ik vergelijk met de buurlanden: België: 31,2 mannen, 11,4 vrouwen (cijfers van 1997); Frankrijk: 26,2 mannen, 9,1 vrouwen (2001); Duitsland: 20,4 mannen, 7,0 vrouwen (2001); Luxemburg: 18,5 mannen, 3,5 vrouwen (2003); Nederland: 12,7 mannen, 5,9 vrouwen (2003); Verenigd Koninkrijk: 10,8 mannen, 3,1 vrouwen (2002).
Alleen het Noord-Europese Finland haalt bijna het peil van België: 31,9 mannen, 9,8 vrouwen (2003). De cijfers van een aantal landen van het voormalige Oostblok liggen hoger. Aan de top staan Litouwen (74,3 mannen, 13,9 vrouwen; 2003) en de Russische federatie (69,3 mannen, 11,9 vrouwen; 2002).
Duidelijke gegevens over de verschillen tussen Vlaanderen en Wallonië heb ik niet gevonden. In Vlaanderen zouden wel minder mensen aan depressie lijden dan in Wallonië en Brussel.
De vraag blijft: waarom staat uitgerekend België afgetekend aan de leiding in West-Europa inzake het aantal zelfmoorden?
http://www.telesaurus.be/frontlijn/archief/10-familiedrama's-daders-vermoorden_gezin-vrouw-advocaat_Diependaele.html
Het neemt trouwens ieder jaar toe:Zelfmoord is een niet te verwaarlozen doodsoorzaak in de overlijdensstatistiek. In Nederland plegen gemiddeld 1500 mensen per jaar zelfmoord, dat zijn er meer dan er slachtoffers vallen in het verkeer. In België is zelfmoord de tweede meest voorkomende doodsoorzaak bij jonge mannen van 20 tot 24 jaar en de derde doodsoorzaak bij jonge vrouwen van die betreffende leeftijd. In de leeftijdsgroep van 25 tot 34 jaar is zelfmoord zelfs de eerste doodsoorzaak.
Zelfmoord - WikipediaIn 2004 beroofden 106 Belgen zich van het leven door voor een trein te springen. In 2003 waren dit er nog 88. Elke dag ontnemen 7 Belgen zich het leven (wat komt op 2500 mensen per jaar). Hiermee is zelfmoord in België aanzienlijk vaker aan de orde dan in Nederland.
lees je even mee?
Maar het gaat dus in mindere mate om Vlamingen en meer om Brusselaars.

thanx, het is mijn enige talent. ik ben een fapuit, maar schijnbaar een getalenteerde flapuitJezus LauwHoelang denk je nou over een gemiddelde reply van je na? Of typ je meteen wat er in je opkomt? Zo ja, meesterbrein haha
Wat betreft die stenen en bodybags. Lijkt me sterk aangezien de lijkschouwer dan de stenen ziet. Dan komen ze er zo achter wie die ellende in de bodybag gestopt heeft(zal heus wel eens een keer gebeurd zijn, maar ik denk dat diegene behoorlijk op zijn sodemieter heeft gekregen..
)
het editten van de tiepfouten kost meer tijd als de replie zelf...dat denk ik niet, is vooral de westerse wereld, armoede, drugs, problemen met familie, vrienden etc...Zouden amazone indianen ook wel eens een gifpijl in hun eigen been schieten omdat ze het niet meer zien zitten?
Zouden amazone indianen ook wel eens een gifpijl in hun eigen been schieten omdat ze het niet meer zien zitten?

Asia Times Online"The largest tribe of Amazonian Indians, the 27,000-strong Guarani, are being devastated by a wave of suicides among their children, triggered by their coming into contact with the modern world. Once unheard of among Amazonian Indians, suicide is ravaging the Guarani, who live in the southwest of Brazil, an area that now has one of the highest suicide rates in the world. More than 280 Guarani have taken their own lives in the past 10 years, including 26 children under the age of 14 who have poisoned or hanged themselves. Alcoholism has become widespread, as has the desire to own radios, television sets and denim jeans, bringing an awareness of their poverty. Community structures and family unity have broken down and sacred rituals come to a halt."
Je leven 'hoort' leuk te zijn, je 'moet' gelukkig zijn ...

Heb het zelf een keer meegemaakt met een eikel die het nodig vond om voor de ogen van de hele school van het dak af te springen.