MuscleMeat

Je leven na iemand zijn leven

Mijn exschoonmoeder heeft zich opgehangen in de schuur van haar exman.. Vond dat eigenlijk ook een beetje te ver gaan. Want haar exmam heeft haar ook daar gevonden. Maar ja goed zij had haar redenen om uit het leven te stappen maar de manier waarop ging mij ook te ver.

Idd, stel dat mijn schoonpa zelf al een beetje labiel was. Wat denk je dat er gebeurt als hij dan zoiets ziet? Dat wijf heeft hem gewoon in haar ellende ingezogen, terwijl hij daar niet om vraagt.

Dat is altijd zo met psychisch-gestoorde mensen.... op een of andere manier nemen ze je altijd mee in hun ellende

Nog niet zo heel lang geleden heeft een man hier in de buurt zich ook opgehangen op zolder... z'n vrouw en 2 kinderen hebben hem daar gevonden. Verschrikkelijk toch? Volgens mij had ie een ziekte ofzo... weet ik niet meer zo goed..

Ik ben tegen zelfmoord, maar dat heeft er weinig mee te maken...
Ik denk niet dat het soort mensen dat zo zelfmoord pleegt (dmv trein of vrachtwagen of...) zich afvraagt wat voor schade ze aanrichtem in iemand anders zijn leven (van de chauffeur bedoel ik dan)...
ze zijn gewoon veel te veel bezig met hun eigen leed:(

Er zouden de laatste jaren nogal wat mensen een depressie hebben, en er zijn heel wat zelfmoordpogingen. Volgens mij is Belgïe koploper in Europa en Nederland deed het ook 'niet slecht'. Het is idd zeer laf en egoïstisch, het lijkt wel of ze willen nog een laatste keer de aandacht trekken door het publiekelijk en met veel sensatie te doen, want er zijn toch zat methoden zonder dat je andere mensen loopt te shockeren en het leven zuur maakt.

Heb eens vertraging gehad omdat iemand een fiets op de rails had gezet. Arme machinist dacht dat hij iemand dood had gereden terwijl dat dus een "grapje" was.. Jezus wat liep die vent te vloeken toen hij erachter kwam :) (en terrecht)

Is idd vet k*t voor een machinist. Ik snap niet dat mensen dan niet verder denken dan hun eigen...

Er zouden de laatste jaren nogal wat mensen een depressie hebben, en er zijn heel wat zelfmoordpogingen. Volgens mij is Belgïe koploper in Europa en Nederland deed het ook 'niet slecht'. Het is idd zeer laf en egoïstisch, het lijkt wel of ze willen nog een laatste keer de aandacht trekken door het publiekelijk en met veel sensatie te doen, want er zijn toch zat methoden zonder dat je andere mensen loopt te shockeren en het leven zuur maakt.

So what, net alsof het fout is om aandacht te willen. Dat wil toch iedereen. Bij veel zelfmoorden zal je zien dat het net een gebrek aan aandacht en verbondenheid is wat hen ertoe drijft. Mss moeten mensen gewoon meer zorg hebben voor anderen die afglijden, of minder zeiken wanneer er iemand onder het spoor springt. Ik kies voor het laatste.

Die mensen zijn wanhopig dat is duidelijk maar het is een klote manier om het op deze wijze te doen. Een vriendin van mij is agent in Hollands-Midden. Zij mag regelmatig lichaamsdelen langs het spoor opruimen. Het is klote voor haar en voor de machinist en reizigers met die trein.

Aan de andere kant om het thuis te doen is ook niet alles. Zo heeft een vriend van mij zijn moeder bungelend in het trappengat gevonden. Had ze het beter ergens anders kunnen doen denk ik dan.

Kortom: eigenlijk is er geen goede plek en geen goede manier om een eind aan je leven te maken denk ik. Je treft er altijd de omgeving mee.

Mijn ma vertelde pas nog een verhaal van een machinist die het al 30(!) keer had meegemaakt.
Toen stonden er dus een keer wat mannetjes bij de rails te kloten die net deden of ze ervoor wilde springen (voor de grap :rolleyes: ).
Die machinist flipte helemaal door en heeft die ventjes compleet afgetuigd... Hij is niet veroordeeld, gelukkig maar.

Man man, als je zoiets al 30 keer hebt meegemaakt en er gaan dan ventjes 'grappen' mee uithalen... ik zou ook helemaal doorflippen.

Het is gewoon zwaar klote... sterkte.

edit: typo.

Laatst bewerkt:
30 keer zal wat overdreven zijn niet?

30 keer zal wat overdreven zijn niet?

Gebeurd vaker dan je denkt. Ik reed 5 jaar lang op het traject Den Haag Hollandspoor -> Haarlem. Vlak bij "ben ff de naam kwijt, maar we zeiden altijd Voorhuid" is een inrichting. In de winter sprongen er regelmatig mensen voor die trein (winterdepressie?). Tja, als je vaak over dat traject rijd, heb je er al veel tegen je trein aanplakken.

die 30 keer is idd niet overdreven. Zijn gewoon bepaalde trajecten waar het veel gebeurd zoals KaLe al aangeeft.

mijn broer is nu al 5 jaar zwaar depressief. zegt dat hij al zijn hele leven altijd ongelukkig is geweest etc.
het zit ook niet goed in zijn kop, hij is schizofreen en autistisch of een of andere vorm er van.
Het laffe van hem is(of misschien kan hij er zelf niks aan doen) is dat hij al 10 keer middernacht een afscheids sms heeft gestuurd aan mijn ouders. vervolgens belt hij een uur later op dat hij zich niet goed voelt (hij heeft 8 pillen ipv het hele doosje ingeslikt) en we kunnen hem weer halen.
op een gegeven moment denk je van doe het nu maar een keer echt. maarja misschien komt die dag nog wel een keer.

Ik kan echt niet begrijpen dat gezonde mensen zelfmoord plegen, ik weet honderd procent zeker dat ik het nooit doe, en niet in de laatste plaats voor degenen die achterblijven.

En weet je waar ik echt helemaal niets van begrijp? Mensen die een mislukte zelfmoordpoging hebben gedaan en later zeggen: "nou ik ben toch wel blij dat het niet gelukt is zeg!". :rolleyes: Het lijkt me toch wel iets waar je van tevoren even goed over nadenkt of niet?? Iedereen heeft wel es gehad dat alles klote leek maar als je dan gelijk het bijltje er zo rigoreus bij neer wil gooien ben je of heel dom of repecteer je je eigen leven en je vrienden en familie echt totaal niet.

Ik kan echt niet begrijpen dat gezonde mensen zelfmoord plegen, ik weet honderd procent zeker dat ik het nooit doe, en niet in de laatste plaats voor degenen die achterblijven.

En weet je waar ik echt helemaal niets van begrijp? Mensen die een mislukte zelfmoordpoging hebben gedaan en later zeggen: "nou ik ben toch wel blij dat het niet gelukt is zeg!". :rolleyes: Het lijkt me toch wel iets waar je van tevoren even goed over nadenkt of niet?? Iedereen heeft wel es gehad dat alles klote leek maar als je dan gelijk het bijltje er zo rigoreus bij neer wil gooien ben je of heel dom of repecteer je je eigen leven en je vrienden en familie echt totaal niet.

vaak zijn mislukte pogingen ook niet daadwerkelijke "pogingen" maar soms meer een schreeuw om aandacht. een noodkreet of wat dan ook.
neem nou het geval van mijn broer, als je toch zelfmoord wil plegen dan slik je niet een hand vol pillen maar dan neem je meteen het hele potje. of je springt niet uit een raam van 4 meter maar van een flat van 50 meter. natuurlijk zijn er ook echte mislukte pogingen maar vaak was zelfdoding niet het echte doel.

vaak zijn mislukte pogingen ook niet daadwerkelijke "pogingen" maar soms meer een schreeuw om aandacht. een noodkreet of wat dan ook.
neem nou het geval van mijn broer, als je toch zelfmoord wil plegen dan slik je niet een hand vol pillen maar dan neem je meteen het hele potje. of je springt niet uit een raam van 4 meter maar van een flat van 50 meter. natuurlijk zijn er ook echte mislukte pogingen maar vaak was zelfdoding niet het echte doel.

En zo is het maar net!

Terug
Naar boven