AndroidHealthClinic

Je leven na iemand zijn leven

Is natuurlijk iets egoistisch, maar soms is zelfdoding beter voor iedereen om die persoon heen.

whahaha, damn…. Purple, je bent echt een ijskoude…
Zijn zelfmoord was het beste voor iedereen. :roflol: (of lees ik je post verkeerd?)

Je kan niet oordelen over zelfmoord als je de persoon niet heel goed kent. Ik denk dat er voor iedereen omstandigheden zijn waaronder je niet verder wilt leven. Dat zal wel van persoon tot persoon verschillen. Zoals die Zimbabwaanse vrouw op 2vandaag vorig jaar wiens kinderen dood waren gegaan aan aids (zijzelf was hiv positief), haar man was gedood door rebellen en haar woning was platgebrand, en familie had ze niet (de meeste waren gestorven aan aids). En toch had ze het over de toekomst (hoogstwaarschijnlijk een handvol poedermelk afkomstig van een V.N. vrachtwagen). Aan de andere kant van het spectrum heb je mensen die een pot pillen opvreten omdat hun favoriete boyband uit elkaar gaat.

Voor de trein springen is trouwens geen schreeuw om aandacht. Dat is je polsen overdwars opensnijden. :D
Misschien had die vrouw wel goede redenen om zichzelf van kant te maken. Misschien was ze wel arm, dik en lelijk? Het zou een goede zaak zijn als meer arme, dikke en lelijke mensen zelfmoord pleegden. Dat is het beste voor iedereen.
Maargoed, voor de trein springen is wel enorm egoïstisch. Dat je ervoor kiest jezelf van kant te maken is al erg zat, dat je ook nog eens de keuze maakt een ander een nare tijd te bezorgen terwijl er prima alternatieven zijn is nog veel erger (houten balk & touw, scheermes, strychnine, een diep kanaal, diverse injecteerbare zoutoplossingen, kettingzagen, en als klapstuk eentje waar mijn lieve tante gebruik van maakte, met je keel op de cirkelzaag, dat zorgt in ieder geval voor puike dramatische visuele effecten).

Nog een leuk verhaal. Bij de politie worden springers ook niet echt heel sympathiek gevonden vanwege het feit dat ze anderen een bak ellende bezorgen. De politie moet er op toezien dat het lijk volledig wordt opgeruimd. Omdat het lijk vaak een soort morbide puzzel is geworden, wordt het gewicht nagegaan en wordt net zo lang gezocht totdat alle kilo’s vlees gevonden zijn. Nou heb ik wel eens gehoord dat als het slecht weer is en niemand zin heeft zich nat te laten regenen voor zo’n egoïst, dat ze gewoon een paar stenen in de bodybag doen, dan zijn ze een stuk sneller klaar. :roflol:

Voor je schoonvader is dit allemaal en stuk minder lollig. Voelt hij zich schuldig over het gebeurde?
Ik neem aan dat hij begeleiding krijgt, ik denk dat het lastig is dit soort zaken alleen te verwerken.

whahaha, damn…. Purple, je bent echt een ijskoude…
Zijn zelfmoord was het beste voor iedereen. :roflol: (of lees ik je post verkeerd?)

Je kan niet oordelen over zelfmoord als je de persoon niet heel goed kent. Ik denk dat er voor iedereen omstandigheden zijn waaronder je niet verder wilt leven. Dat zal wel van persoon tot persoon verschillen. Zoals die Zimbabwaanse vrouw op 2vandaag vorig jaar wiens kinderen dood waren gegaan aan aids (zijzelf was hiv positief), haar man was gedood door rebellen en haar woning was platgebrand, en familie had ze niet (de meeste waren gestorven aan aids). En toch had ze het over de toekomst (hoogstwaarschijnlijk een handvol poedermelk afkomstig van een V.N. vrachtwagen). Aan de andere kant van het spectrum heb je mensen die een pot pillen opvreten omdat hun favoriete boyband uit elkaar gaat.

Voor de trein springen is trouwens geen schreeuw om aandacht. Dat is je polsen overdwars opensnijden. :D
Misschien had die vrouw wel goede redenen om zichzelf van kant te maken. Misschien was ze wel arm, dik en lelijk? Het zou een goede zaak zijn als meer arme, dikke en lelijke mensen zelfmoord pleegden. Dat is het beste voor iedereen.
Maargoed, voor de trein springen is wel enorm egoïstisch. Dat je ervoor kiest jezelf van kant te maken is al erg zat, dat je ook nog eens de keuze maakt een ander een nare tijd te bezorgen terwijl er prima alternatieven zijn is nog veel erger (houten balk & touw, scheermes, strychnine, een diep kanaal, diverse injecteerbare zoutoplossingen, kettingzagen, en als klapstuk eentje waar mijn lieve tante gebruik van maakte, met je keel op de cirkelzaag, dat zorgt in ieder geval voor puike dramatische visuele effecten).

Nog een leuk verhaal. Bij de politie worden springers ook niet echt heel sympathiek gevonden vanwege het feit dat ze anderen een bak ellende bezorgen. De politie moet er op toezien dat het lijk volledig wordt opgeruimd. Omdat het lijk vaak een soort morbide puzzel is geworden, wordt het gewicht nagegaan en wordt net zo lang gezocht totdat alle kilo’s vlees gevonden zijn. Nou heb ik wel eens gehoord dat als het slecht weer is en niemand zin heeft zich nat te laten regenen voor zo’n egoïst, dat ze gewoon een paar stenen in de bodybag doen, dan zijn ze een stuk sneller klaar. :roflol:

Voor je schoonvader is dit allemaal en stuk minder lollig. Voelt hij zich schuldig over het gebeurde?
Ik neem aan dat hij begeleiding krijgt, ik denk dat het lastig is dit soort zaken alleen te verwerken.

Jezus Lauw :roflol: Hoelang denk je nou over een gemiddelde reply van je na? Of typ je meteen wat er in je opkomt? Zo ja, meesterbrein haha :D

Wat betreft die stenen en bodybags. Lijkt me sterk aangezien de lijkschouwer dan de stenen ziet. Dan komen ze er zo achter wie die ellende in de bodybag gestopt heeft ;) (zal heus wel eens een keer gebeurd zijn, maar ik denk dat diegene behoorlijk op zijn sodemieter heeft gekregen.. :D )

het is een verschrikking voor de machinist die het moet meemaken .
Ik heb het eens in vlaardingen meegemaakt , ging lekker naar mijn ma via maassluis .
Springt er ook een vrouw onder de trein , wij zeten in de voorste wagon en voelde haar lichaam ketsen tegen de vloer .
Ik vergeet dat nooit van mijn leven meer .
En de passagiers zeiken tegen de machinist wanneer hij weer ging rijden .
Egoisten de man was geel en groen van angst , het was zijn 5e zelfmoord .
Einde carriere .....

Ze zouden die mensen die zich voor de trein gooien kapot moeten schieten, dat zeg ik!

OH MY ****ING GOD the original ecto is back

:wave: Beeenchie

Nogal dom en flauw van diegenen die hier in dit topic beweren dat zelfmoordenaars egoïsten zijn en zij alle schuld hebben aan hun zelfmoord. Volgens mij zijn er veel mensen die zelfmoord plegen door het individualisme van het overgrote deel van de mensen uit onze maatschappij die alleen maar op consumptie is gericht.

De reactie van velen spreekt dan ook voor zichzelf: "het is zijn eigen schuld en we zijn beter af zonder die losers." Zo'n reactie komt voort uit egoïsme en een totaal gebrek aan empathie.

Wat betreft die machinist: ik vind een machinist die beweert dat zijn leven verwoest is door iemand die zelfmoord pleegt voor zijn trein in feite ook een zwakkeling. Ik heb ook al mensen zien sterven en zelfmoord plegen en ik ga verdomme ook niet zitten huilen of traumatisch doen dat mijn leven verkloot is. Je hebt als machinist totaal geen verantwoordelijkheid aan die mens(en) hun dood dus het lijkt mij niet zo moeilijk om jezelf erover te zetten.

Nogal dom en flauw van diegenen die hier in dit topic beweren dat zelfmoordenaars egoïsten zijn en zij alle schuld hebben aan hun zelfmoord. Volgens mij zijn er veel mensen die zelfmoord plegen door het individualisme van het overgrote deel van de mensen uit onze maatschappij die alleen maar op consumptie is gericht..

Precies. Nogmaals, we kunnen niet de gedachten lezen van zo'n suicidaal persoon. Iemand die suicidaal is, denk niet helder meer na. Die denkt aan 1 ding; "ik wil dood". Die mensen zijn zich niet bewust wat een ellende anderen word aangedaan door zijn/haar zelfmoordactie. Dus egoistisch kan ik het niet vinden (uitzonderingen daargelaten natuurlijk).

Wat betreft die machinist: ik vind een machinist die beweert dat zijn leven verwoest is door iemand die zelfmoord pleegt voor zijn trein in feite ook een zwakkeling. Ik heb ook al mensen zien sterven en zelfmoord plegen en ik ga verdomme ook niet zitten huilen of traumatisch doen dat mijn leven verkloot is. Je hebt als machinist totaal geen verantwoordelijkheid aan die mens(en) hun dood dus het lijkt mij niet zo moeilijk om jezelf erover te zetten.

Dit vind ik dan ook weer vergezocht. Je zit vooraan in de trein en je ziet een lichaam uit elkaar spatten. Na meerdere malen kan ik toch wel indenken dat je hier traumatische ervaringen aan over kan houden.
Ik zie het zo vaak aan die ouwe van me. Dan is hij heel stil en je ziet gewoon dat hij even een moeilijk momentje heeft (hij zeikt niet, praat er bijna niet over etc). Die man heeft zoveel ellende gezien (van collega's die op brute wijze een einde aan hun leven hebben gemaakt (denk aan een blik beits leegzuipen) tot aan het oprapen van een in stukken gesneden baby'tje in de duinen). Als dat je allemaal niets doet, ben je IMO een emotieloos persoon.

Maak wapenhandel dan maar legaal... Volgens mij niets beter dan een kogel door de kop... Al de rest is toch gedoemd om te mislukken.

Jammer dat vuurwapens over het algemeen gebruikt worden om op anderen te schieten en niet op zichzelf.

Diabolic zei:
Nogal dom en flauw van diegenen die hier in dit topic beweren dat zelfmoordenaars egoïsten zijn en zij alle schuld hebben aan hun zelfmoord. Volgens mij zijn er veel mensen die zelfmoord plegen door het individualisme van het overgrote deel van de mensen uit onze maatschappij die alleen maar op consumptie is gericht.

De reactie van velen spreekt dan ook voor zichzelf: "het is zijn eigen schuld en we zijn beter af zonder die losers." Zo'n reactie komt voort uit egoïsme en een totaal gebrek aan empathie.

Niemand dwingt die zelfmoordenaars om voor de trein te springen. Verzin een minder egoïstische manier om zelfmoord te plegen. Plak een plastic zak over je smoel, drink een paar flessen wodka met was slaappillen en een lijntje sos, of bindt een koelkast vast aan je enkel en gooi die van de brug. Er zijn genoeg manieren te bedenken waarbij je hoofd niet uitgesmeerd wordt over de vooruit van een trein. En ookal ken je die mensen niet persoonlijk, of ben je niet persoonlijk verantwoordelijk voor hun dood, ik kan me voorstellen dat het alsnog een behoorlijk traumatische gebeurtenis kan zijn.

vind voor de trein springen echt een trieste manier om een einde aan je leven te maken, wat iemand zijn redenen zijn voor zelfmoord maakt mij niet uit, maar als je het doet, doe het dan in ieder geval op een manier waarbij je je omgeving zo min mogelijk traumatiseerd.

oja, leuk feitje
per jaar springen er ongeveer 340 mensen voor de trein, dat is dus bijna elke dag 1tje, het overgrote deel van de machinisten heeft dus ook al een zelfmoordpoging meegemaakt.
bij ons in de buurt zijn er 2 ex machinisten die langs alle scholen gaan om voorlichting te geven over dit soort zaken, iets wat ik erg goed vind en ze brengen het ook nog leuk, alhoewel het natuurlijk vreselijk is als je zo'n idioot voor je trein krijgt.

Met het eerste deel ben ik het zeker eens. Maar zelfmoord plegen en er iemand, die er niet om gevraagd heeft, mee opzadelen is gewoon not done. Klaar!

egoistme dat is,:( het is niet meer, denk ook aan je nabestaanden.

vind jij het niet ego om jezelf van kant temaken.
Dat dacht ik toch wel, je laat iedereen achter met een schuldgevoel, en iedereen blijft met vraagtekens zitten z,n hele leven.
Tenzij je geen familie of vrienden hebt, dan is het indd geen egoisme.

vind jij het niet ego om jezelf van kant temaken.
Dat dacht ik toch wel, je laat iedereen achter met een schuldgevoel, en iedereen blijft met vraagtekens zitten z,n hele leven.
Tenzij je geen familie of vrienden hebt, dan is het indd geen egoisme.

Wat ik ervan vind doet niet terzake. Kan wel gaan roepen dat ze ook aan een ander moeten denken maar nogmaals, dat lijkt me het laatste waar je je op dat moment mee bezighoudt. Kan me niet voorstellen dat iemand die op punt staat voor een trein te springen nog in staat is rationeel te denken.

Overigens ben ik het met je eens dat het een puur egoistische daad is, je doet het nl voor niemand anders dan voor jezelf, zou niet best zijn als je het voor een ander deed...

Maak wapenhandel dan maar legaal... Volgens mij niets beter dan een kogel door de kop... Al de rest is toch gedoemd om te mislukken.

Soms lukt het wel met een kogel, en soms niet.

Ik herinner me nog een oude vriend van m'n zus. (m'n zus is 10 jaar ouder);
Hij had ook een poging tot zelfmoord gedaan met een pistool. Alleen hij schoot van onder naar boven. (onder bij de kin +-)

Helaas voor hem mislukte het. Hij was er ook nog erger aan toe dan van te voren.

Een ander voorbeeld waarbij het wel lukte:

De vader van een oude vriend van me was zwaar verslaafd. Eerst zat hij 'gewoon' aan de wiet. Niks aan de hand, super relaxte kerel. Alleen op den duur hield hij het niet alleen bij de wiet. Hij ging over op harddrugs. (welke weet ik niet precies, ik was toen nog jong en hield me daar niet mee bezig)

Na een tijdje wilde hij dus stoppen. Hij meldde zich aan bij een afkick kliniek. Omdat dit zo lang duurde, en hij nog steeds gebruikte werd hij helemaal gek in z'n kop en zag het leven niet meer zitten. Hij ging op zolder zitten en deed de deur op slot. Hij zette de muziek hard aan, en ging zich helemaal van de wereld helpen(drugs). Daarna schoot hij een kogel door z'n slaap heen. Hij werd begraven met een zonnebril op. (mensen die in de buurt van Siebengewalt wonen kennen hem misschien wel. Hij heette Horst. (volgens mij Jacobs))

Ik denk dat wanneer je zoiets wilt doen. Je echt een goed plan moet bedenken. Er zijn zat voorbeelden te noemen waarmee het alleen maar erger geworden zijn. Gozer hier in de buurt was het ook moe en reed met z'n auto tegen de boom aan. Helaas voor hem is ie nu verlamt :P

Terug
Naar boven