XXL Nutrition

Je leven na iemand zijn leven

Zelfmoordenaars zijn geen medelijden waard.Je hebt je leven zelf in de hand.
je maakt er iets van of je verkloot het.
De helft van Belgie loopt zogezegd depressief rond.
30 jaar geleden hadden ze een ander woord voor depressief.
Ze noemden ze PLANTREKKERS (aanstellers voor onze nederlandse vrienden;)
move on
Had 12 jaar geleden een vriend die zich een gat in de kop schoot voor een meisje en een slecht rapport.
dommekloot, was nochtans een genetic freak ...

Zelfmoordenaars zijn geen medelijden waard.Je hebt je leven zelf in de hand.
je maakt er iets van of je verkloot het.
De helft van Belgie loopt zogezegd depressief rond.
30 jaar geleden hadden ze een ander woord voor depressief.
Ze noemden ze PLANTREKKERS (aanstellers voor onze nederlandse vrienden;)
move on
Had 12 jaar geleden een vriend die zich een gat in de kop schoot voor een meisje en een slecht rapport.
dommekloot, was nochtans een genetic freak ...

Je hebt het dus echt niet zelf in de hand, heb je het als kind ook al zelf in de hand? Wat als elke basisschooldag je vreselijk gepest wordt. daarna ga je naar de middelbare school en ook daar is je leven een hel. Nu is iedereen wel eens gepest maar je hebt pesten en pesten. dus elke dag onder gespuugt worden, in elkaar geslagen worden. Zelfs leraren die aan het pestgedrag meedoen!
en dan ben je vrij uit school, en wordt je ook nog eens in de buurt gepest door iedereen en heb je helemaal geen vrienden. en stel je hebt dan ook nog een vader die je mishandeld of wat dan ook, dan kan ik best voorstellen dat je weinig zin hebt in het leven.

Je hebt het dus echt niet zelf in de hand, heb je het als kind ook al zelf in de hand? Wat als elke basisschooldag je vreselijk gepest wordt. daarna ga je naar de middelbare school en ook daar is je leven een hel. Nu is iedereen wel eens gepest maar je hebt pesten en pesten. dus elke dag onder gespuugt worden, in elkaar geslagen worden. Zelfs leraren die aan het pestgedrag meedoen!
en dan ben je vrij uit school, en wordt je ook nog eens in de buurt gepest door iedereen en heb je helemaal geen vrienden. en stel je hebt dan ook nog een vader die je mishandeld of wat dan ook, dan kan ik best voorstellen dat je weinig zin hebt in het leven.

Op mma gaan
Jezelf hard maken, en de eerste de beste maddrfacker zn bek helemaal total loss verbouwen

(Ik keur dit niet goed)

Op mma gaan
Jezelf hard maken, en de eerste de beste maddrfacker zn bek helemaal total loss verbouwen

(Ik keur dit niet goed)

Iedereen heeft wel een nerd van de klas gehad. haal die nog even in je hoofd, en bedenk dat als die op mma was gegaan hoe het was afgelopen;)
het is trouwens vaak minstens 5 tegen 1 in dat soort gevallen.
Wij met onze relatief normale levens (op uitzonderingen na) kunnen het niet voorstellen dat je ook een ander leven had kunnen hebben. er zijn ook genoeg mensen van 50 die helemaal alleen zijn, zonder familie en vrienden en werk. Tjah als antwoord komt er nu vast "ja dan ga je naar het cafe mensen leren kennen" maar zo werkt dat bij die mensen niet

vaak zijn mislukte pogingen ook niet daadwerkelijke "pogingen" maar soms meer een schreeuw om aandacht. een noodkreet of wat dan ook.
neem nou het geval van mijn broer, als je toch zelfmoord wil plegen dan slik je niet een hand vol pillen maar dan neem je meteen het hele potje. of je springt niet uit een raam van 4 meter maar van een flat van 50 meter. natuurlijk zijn er ook echte mislukte pogingen maar vaak was zelfdoding niet het echte doel.

Klopt uiteraard, maar ik heb het over mensen die serieus zelfmoord proberen te plegen.

Zelfmoord keur ik uiteraard niet goed.
Maar ik kan me wel voorstellen dat soms mensen met vragen worstelen en daar dan aandenken omdat ze geen andere uitweg meer zien.
Als je je begint vragen te stellen van:
-Het leven lijkt zo zinloos...
-Waarom ben ik hier eigenlijk?
-Waarom kan ik niet gewoon dood gaan?
-Is er wel een reden om te blijven leven?

@ PreludE

je redenering begrijp ik.

@ jody
Ja, je hebt je leven zelf in de hand, maar ni iedereen heeft een even makkelijk leven, dat is ook wel een waarheid als een koe!

Dude ik ben gepest geweest van de basisschool tot het 4e middelbaar.
Ik heb er zelf iets aan gedaan, ik ben beginnen trainen, toen ik breder begon te worden dan die pestkoppen hield het vanzelf op.
Ik kon even goed bij de pakken blijven zitten en blijven bang zijn om naar school te gaan.
In de basisschool werd ik zelfs geslagen door de leeraars..
Je moet je leven in eigen handen nemen!!!!
Dont be a b*ch

So what, net alsof het fout is om aandacht te willen. Dat wil toch iedereen. Bij veel zelfmoorden zal je zien dat het net een gebrek aan aandacht en verbondenheid is wat hen ertoe drijft. Mss moeten mensen gewoon meer zorg hebben voor anderen die afglijden, of minder zeiken wanneer er iemand onder het spoor springt. Ik kies voor het laatste.
So what? Typisch om eigen problemen op de samenleving af te schuiven. Dat ze zelfmoord plegen hebben ze aan zichzelf te danken en niemand anders. Neem dan een overdosis ofzo en maak er een eind aan zonder anderen die wel doorvechten in het leven er lastig mee te vallen :no:

So what? Weer typisch om eigen problemen op de samenleving af te schuiven :rolleyes: Dat ze zelfmoord plegen hebben ze aan zichzelf te danken en niemand anders.

waardoor onstaan meestal eigen problemen? Dat gaat niet zomaar vanzelf. Wat ik aangeef zijn voorbeelden hoe het ook kan gaan. tuurlijk zijn er mensen die zelfmoord hebben gepleegd waarbij je denkt van "was dat nou nodig?" bijv herman brood...
maar er zijn veel mensen die door sommige dingen in het verleden een ondraagelijke pijn hebben en onherstelbare schade hebben opgelopen.
Dat de een wel terug kan knokken is heel goed, maar er zijn er ook bij die dat niet kunnen.
Dus wie bedoel je met "ze"? ALLE zelfmoordplegers? hmmm:rolleyes:

waardoor onstaan meestal eigen problemen? Dat gaat niet zomaar vanzelf.
Volgens statistieken omdat men teveel leningen afsluit bijvoorbeeld en het gezin niet kan onderhouden. Maarja die DVD set en plasma tv moest natuurlijk perse in huis komen.

Wat ik aangeef zijn voorbeelden hoe het ook kan gaan. tuurlijk zijn er mensen die zelfmoord hebben gepleegd waarbij je denkt van "was dat nou nodig?" bijv herman brood...
maar er zijn veel mensen die door sommige dingen in het verleden een ondraagelijke pijn hebben en onherstelbare schade hebben opgelopen.
Daarom hebben ze ook euthanasie gelegaliseerd, mensen die in pijn zitten doen het zo. Mensen die laf zijn gaan met hun kroost in de hand voor een trein zitten.

Dat de een wel terug kan knokken is heel goed, maar er zijn er ook bij die dat niet kunnen.
Dus wie bedoel je met "ze"? ALLE zelfmoordplegers? hmmm:rolleyes:
Nee met ze bedoel in niet alle zelfmoordenaars, het gaat hier over het geval met de treinen. Met name de vrouw die haar kinderen vasthoud zodat die ook mee sterven.

alsof iemand die zichzelf van het leven wilt beroven nog rekening gaat houden met andermans leven.

als je zo ver heen bent dat je niet meer verder wilt leven dan interesseert een trauma van een machinist je ook niet echt veel...

Blijkbaar interesseert het hen voldoende om het op die manier te doen, anders namen ze wel een pilletje.

Volgens statistieken omdat men teveel leningen afsluit bijvoorbeeld en het gezin niet kan onderhouden. Maarja die DVD set en plasma tv moest natuurlijk perse in huis komen.
Daarom hebben ze ook euthanasie gelegaliseerd, mensen die in pijn zitten doen het zo. Mensen die laf zijn gaan met hun kroost in de hand voor een trein zitten.
Nee met ze bedoel in niet alle zelfmoordenaars, het gaat hier over het geval met de treinen. Met name de vrouw die haar kinderen vasthoud zodat die ook mee sterven.

ok als je het geval van de treinen bedoeld ok, maar het topic was inmiddels wat verder gegaan. Ik had het namelijk over andere oorzaken en geen geld of leningen etc.
ik had het over zelfmoord in het algemeen.

Heb respect voor bepaalde vormen van euthanasie/zelfmoording hoor, had idd niet gelezen wat jij later in het topic gepost had.

Verschrikkelijk dat je schoonvader dit heeft moeten meemaken.
Krijgt hij er professionele begeleiding voor?

So what? Typisch om eigen problemen op de samenleving af te schuiven. Dat ze zelfmoord plegen hebben ze aan zichzelf te danken en niemand anders. Neem dan een overdosis ofzo en maak er een eind aan zonder anderen die wel doorvechten in het leven er lastig mee te vallen :no:

Dat bedoel ik helemaal niet. Ik wil zeggen dat mensen hun verantwoordelijkheid maar moeten dragen. Als je weinig doet voor het welzijn van anderen moet je gewoon niet komen mauwen als er eens iemand onder een trein springt. En dan nog komen beweren dat het egoïstisch is vind ik al helemaal de zaken omdraaien. Mss is het wel enorm egoïstisch om in onze oppervlakkige maatschappij te leven zonder ons bewust te willen zijn van de problemen van anderen. Dat je jezelf slecht voelt als iemand het zo in je gezicht werpt begrijp ik. En natuurlijk kan het wel op een andere manier, maar of iemand het nu rustig doet of met een grote knal maakt me weinig uit. Iig wordt anderen niet zoveel schade berokkend door onder een trein te springen imo.

Ik heb btw iets van een anderhalf jaar geleden ook eens zoiets gezien aan het station van Geel, een stad hier in de buurt. De wagons waren aan de wielen afgezet met een soort van wit doek waaronder alles lag. Ik vond het gewoon triest voor de persoon in kwestie en vroeg me af waarom hij dit geflikt had. Ik moest er wel effe over nadenken, maar ik denk zelfs dat ik nu niet meer geshockeerd zou geraken door iets dergelijks. Ik weet gewoon dat het gebeurd en dat het deel van het leven is.

Ik leg btw nergens de schuld bij iemand, dat een ander zelfmoord wil plegen moet hij zelf imo weten. Het is niet mijn leven, de ander is vrij om ermee te doen wat hij/zij wil, ik oordeel niet.

Laatst bewerkt:
'Live and let die' zeg ik altijd maar. Ik heb geen probleem met mensen die zelfmoord plegen, alleen met diegenen waarbij het mislukt, tenzij ze echt grondig hun best gedaan hebben.

zoals een meisje dat ik ken van de middelbare school. wilde voor de trein springen maar de trein reed alleen de arm en been eraf.... das nou pech.

yzord, ik ben het helemaal met je eens. dat die h**r niet meer wil leven.. prima.. maar doe het dan op een andere manier.

Er zouden de laatste jaren nogal wat mensen een depressie hebben, en er zijn heel wat zelfmoordpogingen. Volgens mij is Belgïe koploper in Europa en Nederland deed het ook 'niet slecht'. Het is idd zeer laf en egoïstisch, het lijkt wel of ze willen nog een laatste keer de aandacht trekken door het publiekelijk en met veel sensatie te doen, want er zijn toch zat methoden zonder dat je andere mensen loopt te shockeren en het leven zuur maakt.

finland staat op nummer 1 qua zelfmoorden van de EU landen (procentueel gezien), maar ook juist de oostblok landen (geen EU) scoorde er goed... was laatst nog op de radio.

die familiedrama's zijn wel het ergst, om je eigen kinderen mee te nemen :no: niet te begrijpen

Terug
Naar boven