vrijwillig, vergeet het, ze moeten betalen en ze moeten aan mensen hun deur rond gaan om ze te ambeteren
en als je opgevoed word volgens een bepaald geloof dan is het je keuze helemaal niet, slechts mensen met een sterk karakter kunnen als kind aan die hersenspoeling weerstaan, enige manier dat je vrij van geloof kan opgevoed worden is als je ouders etc je er helemaal niets over vertellen of je tot niets verplichten, als je dan nog kiest voor een geloof dan is het je keuze, anders is het hersenspoeling, en waar zou geloof zijn zonder hersenspoeling?
Lol, ken er genoeg die zo zijn opgevoed er niet voor gekozen om door te gaan. Maar ja dat is met alles wat paps en mams vertellen toch zo, je gelooft alles wat hun zeggen tot een zekere leeftijd en dan ga je zelf op onderzoek uit.
Waar ik je gelijk in moet geven is het feit dat je beter helemaal niks kan weten van geloof en dan zelf moet uitzoeken, dat het dan je eigen keuze is.
En niet vrijwillig, je moet zelf weten of je wat geld geeft en als je geeft hoeveel het is. Ze hebben geen abbonement ofzo zoals bij je telefoonrekening. En dat van deur tot deur gaan, ze vragen om een bijdrage, wil men dat niet, dan niet. Lijkt me redelijk logisch dat als een persoon jou een boek of wat dan ook aanbiedt, je ene kant kan verwachten of het wat kost.

, normaal zit ik net als jullie het geloof zo te bashen, maar het is humor om eens aan de andere kant te zitten.

) Het grappige is me vader is zelf ouderling, dus ja