XXL Nutrition

Jeppe's Fototopic

• Topic Starter Topic Starter
Ja het is echt zo. Ik weet ook dat het overdreven is maarja...
Dit is gewoon waar ik mij goed bij voel en wat ik graag doe, als ik elke dag op café zou hangen zou ik ook wel plezier maken, maar vanbinnen weet ik gewoon dat m'n doel iets anders is. Of ik een deel van m'n leven mis hmm geen idee, dat zal ik later wel merken zeker? Tis niet dat ik geen sociaal contact ofzo heb hé, maar wanneer ik iets ga drinken(water btw :p) ofzo zal ik vroeger doorgaan en zal de rest nog ff een stapje zetten...of ik daarmee iets mis bwaah...Alleen het gedacht dat ik liefst de volgende dag dezelfde regelmaat zou willen aanhouden ( eten etc) is genoeg voor mij om rustig naar huis te gaan.

Soms vraag ik me af of het allemaal wel nodig is ( die extreme stuff ) maar dan nog, ik wil gewoon het beste resultaat voor wat ik doe, dus zit ik er niet mee in.

Laatst bewerkt:
Ik doe precies hetzelfde, en krijg ook altijd te horen dat ik van alles mis. Vind persoonlijk niet dat je iets mist, je geniet juist meer van de kleinere dingen.
Ga zelf liever overdag in het weekend samen met vrienden/vriendin de maaltijden koken, ouwehoeren, film kijken, gamen whatever. Ritme is eerlijk gezegd voor mij echt noodzakelijk.

Jef, wat zijn de concrete plannen? Hoeveel kcal ga je boven onderhoud zitten? Verandering qua training? Iets anders leuks om te vermelden? :)

Als dit echt zo is, respect man! Ik heb dat er dus echt niet voor over, vind het persoonlijk (!) behoorlijk overdreven. Maargoed, als dit is wat jij wilt doen heb ik daar respect voor zoals ik zei. Laat mij maar lekker elk weekend gaan stappen en uitslapen, af en toe een training overslaan en flink junken en zuipen als ik er zin in heb. Ben tenslotte pas 21...denk eerlijk gezegd wel dat je een groot deel van het leven mist als je echt zo met de sport bezig bent.

Wat mis je dan precies? Het is misschien alleen voor jou van toepassing dat je iets zou missen als je Jeppe's levensstijl zou aannemen ipv jouw levensstijl. Ik vind persoonlijk dat je dan niets mist. Sterker nog, door zo strict te leven ontwikkel je je mentaal en fysisch (duh).

We hebben allemaal dagen waarop we nergens zin in hebben, de een slaat z'n training over de andere gaat trainen. Groot verschil, en zo kan ik nog even doorgaan. Maar je snapt mn punt denk ik wel :).

Moeilijk te zeggen. Kan alleen zeggen dat ik de nu bijna 4 jaar die ik train hetvolgende heb gedaan :

- élke dag alle maaltijden binnen zoals het hoort...ja élke dag geen uitzondering. Ik eet dus ook heel het jaar clean, heb altijd m'n maaltijden mee.zelfs op speciale gelegenheden eet ik nog geen crap :D
Drink ook nooit alcohol..
- Geen 1 training gemist, tenzij héél ziek, maar dan nog met een lichte verkoudheid ofzo ga ik nog. Proberen altijd voluit te gaan.
- Misschien overdreven voor sommigen, maar ik kan de keren dat ik uitgegaan ben, en dan bedoel ik tot een tijdje na middernacht op m'n 2 handen tellen(maak er dit jaar maar een half hand van). Ik sta dus ook altijd op een vast uur op.

Zegt dat iets?

Verder is het allemaal leuk om de speculaties te lezen van aas dit en aas dat. Alleen ik weet natuurlijk hoe het zit, dus het zal bij speculaties blijven. Ik denk dat sommigen zich teveel vastpinnen op een fysiek en er direct van uitgaan dat die gast dan zowiezo juiced to the grills is. Ik denk( en weet;) ) er het mijne van.

Kunnen we die die nutteloze discussie achterwege laten, en misschien ontopic gaan? Ik sta altijd open voor verbeteringen en commentaar op mijn fysiek.

Ik kan me hier wel goed in herkennen. Ik mis ook never nooit een maaltijd of training. Sinds de cut eet ik ALTIJD clean, ik neem ook altijd mijn eten mee. Ik ga ook haast nooit later dan 2 uur uit, dan slaap ik om 3 uur omdat ik nog wat eten naar binnen moet werken. Ik drink absoluut geen alcohol, zelfs op vakantie dit jaar in Lloret dronk ik niets. Hier ging ik natuurlijk wel tot een uur of 6 uit, maar dan neem je gewoon een ander ritme aan.

Dit jaar ga ik naar een universiteit en ik ga niet eens naar de introductie week en op kamp, hoewel mij dit wel erg leuk lijkt. Maar dat kan ik gewoon niet door mijn voedingspatroon. Ik kan niet in de ochtend en de middag een broodje eten en in de avond een bordje soep. Ik zit nu rond de 3700kcal dus dat is onmogelijk

Maar goed, back to you Jeppe.

Nu zit ik op zo'n 3600 kcal, das genoeg om mijn gewicht te behouden, maar onmogelijk om nog deftig op te gainen. Van de moment dat ik ga bulken schakel ik altijd direct over, ik bouw dit niet lichtjes op ofzo. Vanaf september zal ik rond een 4500 kcal gaan zitten. Op zich niet zo hoog maar hoger is alleen maar meer vetwinst ( met mijn metabolisme en bouw ). Naarmate ik zwaarder zal worden zal ik na een tijdje iets moeten verhogen want ik weet gewoon dat ik na een tijd stagneer. Dat is het moeilijke punt, meestal ben ik dan iets te ongeduldig en verhoog ik teveel, dat ga ik dus iets anders doen dit jaar ;). Reken op een 420 gr eiwit / 450 carbs / +100gr vet , iets in die trend, pc is kapot dus tis maar uit m'n hoofd dat ik iets zeg.

Qua training, eigenlijk zoals gewoonlijk zo heavy mogelijk.. :D Echt proberen progressief sterker te worden, want voor mij betekend sterker worden massawinst. Toch proberen zo correct mogelijk te trainen en te squeezen, maar lichte setjes puur op gevoel zit er niet in bij mij..
Heavy weights = big muscle, en dan hopelijk blessurevrij blijven.

Verder dacht ik cardio te doen in offseason, maar na een tijdje cutten enige tijd geleden ( heb toen toch 3-4 maand cardio gedaan ) ben ik van dat idee vanaf gestapt en kan ik geen fiets of loopband meer zien. De trainingen zullen dus zwaar zijn en toch proberen korter te rusten dan ik nu gewend ben om zo een soort van cardio te creëren :p

Ik kan me hier wel goed in herkennen. Ik mis ook never nooit een maaltijd of training. Sinds de cut eet ik ALTIJD clean, ik neem ook altijd mijn eten mee. Ik ga ook haast nooit later dan 2 uur uit, dan slaap ik om 3 uur omdat ik nog wat eten naar binnen moet werken. Ik drink absoluut geen alcohol, zelfs op vakantie dit jaar in Lloret dronk ik niets. Hier ging ik natuurlijk wel tot een uur of 6 uit, maar dan neem je gewoon een ander ritme aan.

Dit jaar ga ik naar een universiteit en ik ga niet eens naar de introductie week en op kamp, hoewel mij dit wel erg leuk lijkt. Maar dat kan ik gewoon niet door mijn voedingspatroon. Ik kan niet in de ochtend en de middag een broodje eten en in de avond een bordje soep. Ik zit nu rond de 3700kcal dus dat is onmogelijk

Hier ga je toch wel de fout in... Puur dat leuke laten schieten, omdat je je maaltijden mist.. dan ben je toch wel erg verkeerd bezig. Overigens wel eens gehoord van tupperwarebakken, eiwitrepen en shakes? Komop man..

Zou ik ook doen zoals Kale zegt, neem je eten mee en laat zien wat je erovoor over hebt. Velen zullen denken djeezes wat een freak, sommigen zullen respect hebben....na een tijdje ( als je een sympathieke kerel bent :p ) zullen de meesten wel positief tov je staan, en zal je bekend staan als vreetzak ofzo, maarjah :D

ontopic :p

Hier ga je toch wel de fout in... Puur dat leuke laten schieten, omdat je je maaltijden mist.. dan ben je toch wel erg verkeerd bezig. Overigens wel eens gehoord van tupperwarebakken, eiwitrepen en shakes? Komop man..

Ik denk dat het moeilijk wordt om voor 7 dagen aan voedsel mee te nemen en ik heb daar ook geen koelkast ofzo. Ik nog nog even gekeken, je gaat daar niet eens ontbijten. Alleen lunch en avond eten. De activiteiten lijken mij leuk, maar als mijn voeding niet orde is kan ik het niet goed naar me zin hebben.

En ik ben wel gewend om als de vreetzak bekend te staan. Ik leg ze gewoon uit waarom en dan accepteren ze het wel.

On topic

Ik denk dat het moeilijk wordt om voor 7 dagen aan voedsel mee te nemen en ik heb daar ook geen koelkast ofzo. Ik nog nog even gekeken, je gaat daar niet eens ontbijten. Alleen lunch en avond eten. De activiteiten lijken mij leuk, maar als mijn voeding niet orde is kan ik het niet goed naar me zin hebben.

En ik ben wel gewend om als de vreetzak bekend te staan. Ik leg ze gewoon uit waarom en dan accepteren ze het wel.

On topic

Luister, van een weekje even wat minder op je voeding letten ga je echt geen massa verliezen..
Zorg in de ochtend dat je een supermarkt binnenloopt. Haal een pak brood en vreet er 200gram kaas bij weg. Middag en avondeten prop je jezelf helemaal vol tot aan de nok en 's avonds voor het slapengaan nog een flinke shake.

Ja ja ik weet het. Maar ik chill hem wel gewoon met mijn vrienden hier in me eigen stad. Lekker in me eigen ritme, lekker trainen. Voor vriendjes maken heb ik zo'n introductie week niet nodig en de stad ontdek ik verder toch wel. Ik ga wel naar de introductiedag, maar niet naar de week.

Om toch nog ff te reageren, Kale heeft gelijk hoor. Hoe langer je met de sport bezigbent hoe meer je kan relativeren, en hoe meer je beseft wat best wel kan en niet kan. Wees strict in de mate van het mogelijke.

Luister, van een weekje even wat minder op je voeding letten ga je echt geen massa verliezen..
Zorg in de ochtend dat je een supermarkt binnenloopt. Haal een pak brood en vreet er 200gram kaas bij weg. Middag en avondeten prop je jezelf helemaal vol tot aan de nok en 's avonds voor het slapengaan nog een flinke shake.

Kijk, daar ben ik het gewoon helemaal mee eens. En zo vind ik het ook met uitgaan. Als je de hele dag goed eet etc, kan je best wel uitgaan en paar drankjes naar binnen gooien. Daar ga je echt geen kilo spiermassa door verliezen, zelfs geen 5gr spiermassa. Ik vind vooral de jongens die niet eens wedstrijden willen doen teveel overdrijven...maar dit is puur mijn eigen mening. Mijn god zeg....volgens mij zijn er zelfs bij die niet op vakantie gaan omdat ze bang zijn dat ze in een weekje 10kg spiermassa verliezen. Dat vind ik gewoon echt triest. Als je in wedstrijdvoorbereiding bent zoals Jeppe is het een ander verhaal.

Laatst bewerkt:
Kijk, daar ben ik het gewoon helemaal mee eens. En zo vind ik het ook met uitgaan. Als je de hele dag goed eet etc, kan je best wel uitgaan en paar drankjes naar binnen gooien (niet wanneer je aan de AAS zit). Daar ga je echt geen kilo spiermassa door verliezen, zelfs geen 5gr spiermassa. Ik vind vooral de jongens die niet eens wedstrijden willen doen teveel overdrijven...maar dit is puur mijn eigen mening. Mijn god zeg....volgens mij zijn er zelfs bij die niet op vakantie gaan omdat ze bang zijn dat ze in een weekje 10kg spiermassa verliezen. Dat vind ik gewoon echt triest. Als je in wedstrijdvoorbereiding bent zoals Jeppe is het een ander verhaal.

Ja precies. Denk je dat je bijv. Ed van amsterdam nooit in een discotheek ziet staan met een biertje? Mensen worden helemaal gek gemaakt door al die pro-verhalen. Die kerels genieten heus wel van het leven (uitzonderingen daargelaten). Alleen puur in de wedstrijdvoorbereiding is het alles op alles zetten.

Moeilijk te zeggen. Kan alleen zeggen dat ik de nu bijna 4 jaar die ik train hetvolgende heb gedaan :

- élke dag alle maaltijden binnen zoals het hoort...ja élke dag geen uitzondering. Ik eet dus ook heel het jaar clean, heb altijd m'n maaltijden mee.zelfs op speciale gelegenheden eet ik nog geen crap :D
Drink ook nooit alcohol..
- Geen 1 training gemist, tenzij héél ziek, maar dan nog met een lichte verkoudheid ofzo ga ik nog. Proberen altijd voluit te gaan.
- Misschien overdreven voor sommigen, maar ik kan de keren dat ik uitgegaan ben, en dan bedoel ik tot een tijdje na middernacht op m'n 2 handen tellen(maak er dit jaar maar een half hand van). Ik sta dus ook altijd op een vast uur op.

Zegt dat iets?

Verder is het allemaal leuk om de speculaties te lezen van aas dit en aas dat. Alleen ik weet natuurlijk hoe het zit, dus het zal bij speculaties blijven. Ik denk dat sommigen zich teveel vastpinnen op een fysiek en er direct van uitgaan dat die gast dan zowiezo juiced to the grills is. Ik denk( en weet;) ) er het mijne van.

Kunnen we die die nutteloze discussie achterwege laten, en misschien ontopic gaan? Ik sta altijd open voor verbeteringen en commentaar op mijn fysiek.

Valt niet zo veel te verbeteren he Jeppe, je kuiten en biceps kunnen nog verbeteren maar dat weet je zelf ook dus ik ben ervan overtuigd dat dit goed komt tegen volgend jaar!!

andere foto's graag..

ja dat fysiek van je ben ik enorm jaloers op hoor :-),ik heb ook eens hele jaar niet uitgegaan of ander ingedaan maarja ik doe nu pas volgend jaar terug mee dus nu geniet ik van alles eigenlijk:-)
Eten waar ik zin in heb maar doe nu gewoon dat ik om de 2uur carbs en proteine binnen heb om toch niet te veel af te wijken maar een pizzatje en fritje kan er nu wel eens in eigenlijk :-) is echt wel zaalig zo want op strikt dieet ben ik niet echt te genieten!

@ Willem : Binnekort, eerst progressie maken ;)

Jeppe mischien is deze vraag al gestelt, maar hoelang train je al? En hoeveel massa heb je in deze tijd aangezet?

En wanneer ben je begonnen met kuren?( hoef je overigens niet te beantwoorden ) :D

edit: zie het al;)

Laatst bewerkt:
Geen wedstrijd ambities Jeppe?
Excuseer als dit onderwerp reeds aan de orde is gekomen..

Terug
Naar boven