AndroidHealthClinic

Jfryy: under construction with Y3T'.

• Topic Starter Topic Starter
Aardig was kcal weg te werken dus. Mooie verhouding flink clean dus.

Ik ga het vandaag ervaren week 3 legs.

Het is inderdaad best veel eten, maar verdeeld over 7 maaltijden is het prima te doen!

Succes vandaag ;)

---------- Toegevoegd om 15:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:13 ----------

En het is alweer maandag, bijna weekend! :p

Vanaf vandaag ga ik een ander schema volgen, omdat ik twee keer per week borst en rug wil trainen. De split ziet er nu als volgt uit:
Ma: rug (dikte), biceps en buik.
Di: borst, triceps en kuiten.
Do: Rug (wijdte) en schouders.
Vr: Benen en borst (hier borst alleen wat pompen).
En we blijven 3 x 30 min cardio doen :)

Net rug en biceps gehad. Was een goede training!
BOR: 1x12x60 (warm-up), 1x12x80, 1x10x90 en 1x10x100.
Dumbbell row: 1x12x40, 1x10x45 en 1x10x50.
HS low row: 1x12x30 (per kant) en 2x8x35.
Deadlift: 1x8x60, 1x8x80, 1x8x100 en 1x8x110.
Smith-machine shrugs: 1x12x60 en 2x12x80.
EZ-bar curls: 1x12x30, 1x10x35 en 2x8x35.
One-arm HS preacher curl: 3x10x10.

Geëindigd met 20 min. treadmill.

Lekkere BOR!
Dacht altijd dat focussen op dikte/wijdte broscience was?

Goede training weer. Dus BOR, andere rows en deadlifts zijn vnl. voor de dikte. Wijdte vnl. optrekken en pull-downs?

Wel opvallend als ik kijk naar mijn eigen sterke en zwakke punten. De "dikte-oefeningen" gaan bij mij lekker, maar de "wijdte-oefeningen" totaal niet (kan me niet fatsoenlijk optrekken, lat pull down max 70kg wil ik enige vorm houden). Heb je tips om dit te verbeteren?

Lekkere BOR!
Dacht altijd dat focussen op dikte/wijdte broscience was?

Grootste voorbeeld van iemand die deze methode ook hanteerde is Ronnie Coleman. En ik kan nou niet zeggen dat zijn rug een zwak punt was :P Nee maar je pakt natuurlijk altijd zowel de dikte als wijdte, maar je kunt enigszins nadruk leggen op één van de twee. Het gaat er meer om dat ik nu twee keer in de week mijn rug goed vol bloed pomp ;)

Goede training weer. Dus BOR, andere rows en deadlifts zijn vnl. voor de dikte. Wijdte vnl. optrekken en pull-downs?

Wel opvallend als ik kijk naar mijn eigen sterke en zwakke punten. De "dikte-oefeningen" gaan bij mij lekker, maar de "wijdte-oefeningen" totaal niet (kan me niet fatsoenlijk optrekken, lat pull down max 70kg wil ik enige vorm houden). Heb je tips om dit te verbeteren?

Ja inderdaad. Denk bij wijdte ook aan bijvoorbeeld dumbbell pullovers en straight arm pulldowns. Bij deze oefeningen voel ik dat mijn lats erg goed aangesproken worden. Om hier wat sterker te worden zou ik zelf de reps wat verlagen voor een x aantal weken totdat de gewichten omhoog gaan. Daarna kun je dan proberen om met die verhoogde gewichten langzaam aan de reps ook weer wat te gaan verhogen. En je kunt eens proberen om deze oefeningen aan het begin van de training te doen, en dan de week erna aan het einde van de training, en zo iedere week wisselen. Dit laatste wil bij mij ook nog wel eens werken :)

mooi schema. lkkre train, ben benieuwd hoe je er straks bijstaat.

Ja inderdaad. Denk bij wijdte ook aan bijvoorbeeld dumbbell pullovers en straight arm pulldowns. Bij deze oefeningen voel ik dat mijn lats erg goed aangesproken worden. Om hier wat sterker te worden zou ik zelf de reps wat verlagen voor een x aantal weken totdat de gewichten omhoog gaan. Daarna kun je dan proberen om met die verhoogde gewichten langzaam aan de reps ook weer wat te gaan verhogen. En je kunt eens proberen om deze oefeningen aan het begin van de training te doen, en dan de week erna aan het einde van de training, en zo iedere week wisselen. Dit laatste wil bij mij ook nog wel eens werken :)
Bedankt voor de tips. Heb pullovers en straight arm pulldowns alweer een hele tijd niet gedaan. Die oefeningen vond ik lekkerder gaan. Zat een keer met straight arm pull down (bent over) het hele kabelstation naar me toe te trekken (met 2 stacks) :D Bij de set vond ik het al raar dat ik iedere keer de gewichten hoorde. Dacht eerst dat ik steeds dichter bij het station ging staan, maar het was andersom :o

Eerst nog effe een paar cycli Y3T. Volgende week ga ik een rustweek pakken. Heb dat al heel lang niet meer gedaan, dus het is wel tijd. Dan hoop ik ook van mijn kleine pijntjes (o.a. linkerschouder) af te komen.

mooi schema. lkkre train, ben benieuwd hoe je er straks bijstaat.

Dankje! Ik ook :D

Bedankt voor de tips. Heb pullovers en straight arm pulldowns alweer een hele tijd niet gedaan. Die oefeningen vond ik lekkerder gaan. Zat een keer met straight arm pull down (bent over) het hele kabelstation naar me toe te trekken (met 2 stacks) :D Bij de set vond ik het al raar dat ik iedere keer de gewichten hoorde. Dacht eerst dat ik steeds dichter bij het station ging staan, maar het was andersom :o

Eerst nog effe een paar cycli Y3T. Volgende week ga ik een rustweek pakken. Heb dat al heel lang niet meer gedaan, dus het is wel tijd. Dan hoop ik ook van mijn kleine pijntjes (o.a. linkerschouder) af te komen.

Graag gedaan. Haha ja dat is niet best! Maar full stack straight arm pulldowns ja? Dat doe ik je zeker niet na :P

Af en toe rust is zeker goed! Hopelijk kun je de week erna zonder pijn knallen ;)

Het was geen full stack. 77 kg, wat eigenlijk op 38,5 kg neerkomt. Ik kan me niet herinneren hoe goed mijn uitvoering was.

Gisteren borst, triceps en kuiten gedaan. Voelde me wat vermoeid, en merkte ook al snel dat ik behoorlijk wat kracht miste (helaas). Maar goed, zulke dagen horen er nou eenmaal ook bij, dus heb gedaan wat ik kon :)

Begonnen met wat rotator cuff werk om de schouders goed op te warmen.
Benchpress: 1x15x20 (warm-up), 1x12x60, 1x10x80 en 1x8x80 (zwaar beroerd).
HS incline press: 2x12x25 (per kant) en 1x10x30.
Incline dummbbell fly's: 1x12x13, 1x10x16 en 1x10x20.
HS wide chest press: 1x15x30 (per kant) en 2x12x40.
Peck deck: 1x20x30.

Rope pushdowns 1x15x20 en 1x15x25 (warm-up), 1x12x35, 1x12x40 en 1x10x45.
Skullcrushers: 3x10x30.

Seated calf raises: 1x15x20 (warm-up), 1x15x40, 1x15x50 en 1x15x60.
Leg press calf raises: 1x15x150 (licht), 1x15x220 en 1x15x250.

Vandaag een rustdag. Morgen staan schouders en armen op het programma :)

Toch een aardige training ondanks dat je vermoeid was. HS is dat smith of een machine?

jeff, doe je ook ooit max-en of echt alleen veel herhalingen (bodybuild style :P )

Thanks! Met HS bedoel ik Hammer Strength. Dus plate loaded apparaat ;)

Nee ik max nooit, heel af en toe 5-6 rps. Echte bodybuilder he :P

Ben trots op je haha :)
Ik ben nu wel een dikke strongman met 17% vet haha, maar elke kg massa is weer meer kracht :P

Ieder z'n ding natuurlijk :) Toch zou het mogelijk moeten zijn om kracht en een goede fysiek te combineren. Bijv. zoals g-men hier op het forum.

Vandaag schouders en biceps getraind. Voelde me goed, dus heb lekker getraind :D

Dumbbell shoulder press: 2x18x12 (warm-up), 1x12x24, 1x10x28 en 1x8x32.
Dumbbell side raises: 1x12x13, 2x10x18.
Cable side raises: 2x15x10.
High pully rear laterals: 3x15x15.
Smith machine upright rows: 3x15x10.

One-arm preacher curl: 1x12x25, 1x12x35 en 1x9x40.
Hammer curls: 1x10x13, 1x10x16 en 1x8x20.
High pully curls: 2x12x20, 1xdropset: 10x20 en 12x10.

Schouders en biceps zaten goed vol! Heb het tempo vrij hoog gehouden vandaag, heerlijk :D

Ben trots op je haha :)
Ik ben nu wel een dikke strongman met 17% vet haha, maar elke kg massa is weer meer kracht :P

Geeft toch niks! Je krachtstats gaan erg goed vooruit en daar gaat het voor jou om. Dat vetpercentage gaat wel weer omlaag als je dat zou willen ;)

Ieder z'n ding natuurlijk :) Toch zou het mogelijk moeten zijn om kracht en een goede fysiek te combineren. Bijv. zoals g-men hier op het forum.

Dat is zeker waar!

lekkere training, schouders biceps is altijd wel een fijne combi.

Damn, wat een side raises! :) Vallen je schouders er nog niet af? Mooie training!

lekkere training, schouders biceps is altijd wel een fijne combi.

Dankje! Ja dat is het zeker. Doe normaal schouders met triceps, maar dat komt niet uit in mijn nieuwe split. Maar zo met biceps is het ook zeker fijn!

Damn, wat een side raises! :) Vallen je schouders er nog niet af? Mooie training!

Haha ja die side raises gaan vrij goed :P Pomp zat er goed in! Eens kijken of we er een paar kanonskogels van kunnen maken de komende maanden.

---------- Toegevoegd om 11:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:53 ----------

Vandaag een keer vroeg getraind. Na een flink ontbijt en een PWO begonnen aan rug en borst. Voor rug lag de nadruk vandaag wat meer op wijdte.

Rug
Lat pulldown:
15x20 (warm-up)
12x30 (warm-up)
12x40
12x50
10x60

Bent over row:
12x60
12x80
10x100

Straight arm pulldowns:
3x12x20 (lats beginnen te branden hier)

Dumbbell pullovers:
12x30
12x36
10x40

Borst
Incline dumbbell press:
12x20 (warm-up)
12x26
2x10x30

Flat chest press plate loaded:
12x20 (per kant)
2x10x30

Cable crossovers:
3x12x20 (flinke pomp! Oefening uitgevoerd alsof ik een most muscular pose maakte).

Daarna nog wat buik gedaan en 30 minuten treadmill :)

Dankje! Ja dat is het zeker. Doe normaal schouders met triceps, maar dat komt niet uit in mijn nieuwe split. Maar zo met biceps is het ook zeker fijn! Haha ja die side raises gaan vrij goed :P Pomp zat er goed in! Eens kijken of we er een paar kanonskogels van kunnen maken de komende maanden.
Vond het ook nooit een vervelende combi idd.
Vandaag een keer vroeg getraind. Na een flink ontbijt en een PWO begonnen aan rug en borst. Voor rug lag de nadruk vandaag wat meer op wijdte.
Rug Lat pulldown: 15x20 (warm-up) 12x30 (warm-up) 12x40 12x50 10x60 Bent over row: 12x60 12x80 10x100 Straight arm pulldowns: 3x12x20 (lats beginnen te branden hier) Dumbbell pullovers: 12x30 12x36 10x40 Borst Incline dumbbell press: 12x20 (warm-up) 12x26 2x10x30 Flat chest press plate loaded: 12x20 (per kant) 2x10x30 Cable crossovers: 3x12x20 (flinke pomp! Oefening uitgevoerd alsof ik een most muscular pose maakte). Daarna nog wat buik gedaan en 30 minuten treadmill :)
Flinke ochtend training man, hoelaat begin je met eten of hoeveel ontbijt je voor je hier aan begin.

Flinke ochtend training man, hoelaat begin je met eten of hoeveel ontbijt je voor je hier aan begin.

Was om half 10 op de sportschool. IK heb om 8 uur ontbeten, en dat ontbijt bestond uit 60 gr havermout, 40 gr brinta, 45 gr whey en 30 gr rozijnen. Om kwart over 9 PWO ingenomen en vertrokken naar de gym ;)

Terug
Naar boven