XXL Nutrition

JHK's log

• Topic Starter Topic Starter
als beginner moet je nog helemaal nog niet zo bezig houden met dit soort zware compounds - je lichaam moet vooral wennen aan allerlei manieren van trainen

waarom zou je nu al 3 * per week gaan squatten/deadliften , ik zou hier toch nog eens over nadenken - je lichaam heeft ook herstel en rust nodig

zware compounds?? het halve forum staat volgekwakt met dat het verstandig is om gelijk te beginnen met DL'en en squatten en benchen...

"je lichaam moet vooral wennen aan allerlei manieren van trainen" ik heb op veel manieren getraint, en dit is dus weer een nieuwe, dus waarom niet??

edit: hoe zou het volgens jou moeten dan??

dat het halve forum vol staat met dit soort schema's wil nog niet zeggen dat jij hier ook aan moet beginnen

onderschat vooral niet de herstelmomenten die je nodig hebt na de deadlift/squat - dit is een slopende combi

ik zou het bij 1 * squatten houden en bij 1 * deadliften , verspreid over de 1e en de derde dag - de 2e dag zou ik helemaal geen benen doen

aan de andere kant , als jij er van overtuigt ben dat dit goed voor je is , dan zou ik zeggen probeer het uit - luister dan wel heel goed naar je lichaam

10 maanden trainen is nog niet heel veel hoor

succes met trainen en loggen - met de oef op zich is niks mis mee

zojuist getraint, hier de results:

SQUAT 12x42,5 12x72,5 12x102,5
BENCH PRESS 12x60 10x65 8x70 5x75
DEADLIFT 12x50 12x80 10x100 8x110
CHINS 10x 7x 6x 6x
MILITAIRY PRESS 12x20 12x30 12x30 8x40
30 min roeien

afgesloten met een heerlijk saunabezoek

goed/slecht? ik hoor het wel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind de gewichten zeker niet slecht... zeker met de reps die je per setje doet bij deze oefeningen.

Let wel erg goed op de uitvoering en minder op het gewicht. Als ik zo naar je fysiek kijk moet je zeker niet al te snel hoge gewichten willen pakken. Laat je niet gek maken.

Zijn die squats full?

Elke training de grote 3, respect man.
Het zal zwaar zijn, maar je moet zelf even uittesten of je hiermee niet overtraint.

Ik vind de gewichten zeker niet slecht... zeker met de reps die je per setje doet bij deze oefeningen.

Let wel erg goed op de uitvoering en minder op het gewicht. Als ik zo naar je fysiek kijk moet je zeker niet al te snel hoge gewichten willen pakken. Laat je niet gek maken.

thnx, ik let altijd goed op mijn uitvoering, wordt het te zwaar stop ik.

Zijn die squats full?

Elke training de grote 3, respect man.
Het zal zwaar zijn, maar je moet zelf even uittesten of je hiermee niet overtraint.

tis inderdaad zware training, squats zijn full. vanavond weer knallen:p

zojuist getraint, hier de results:

WORKOUT B
DEADLIFT
5x102.5
5x102,5
5x102,5
5x102,5
5x102,5
BENCH PRESS
5x72,5
5x72,5
5x72,5
5x72,5
5x72,5
SQUAT (FULL)
5x102.5
5x102,5
5x102,5
5x102,5
5x102,5
MILITAIRY PRESS
5x42,5
5x42,5
5x42,5
5x42,5
5x42,5
CHINS
10x
8x
8x
5x

Zoals ik al vermoedde is dit schema niet goed voor je lichaam. Overtraining ligt zwaar op de loer. Mossad heeft zijn schouders verdoet... ik adviseer je toch een ander schema te hanteren of minder intensief (andere reps) te hanteren voordat ook jij een zware blessure hebt.

Terug
Naar boven