AndroidHealthClinic

Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland

Status
Niet open voor verdere reacties.
het gaat er om dat een goth geschikt kan zijn voor een topfunctie maar ze niet zal krijgen. Diversiteit is leuk om je te uiten maar maatschappelijk kom je er niet ver mee. Nogmaals een spijtige zaak maar nu eenmaal realiteit.

Ik begrijp wat je bedoelt; toch jammer dan ook dat we zo bekrompen zijn dat we een gothic niet toelaten op zo'n fucntie. Blijbaar moeten wij europeanen ook nog wel wat werken aan onze menselijkheid en kleingeestigheid.

Tja, ik heb nog niks anders gedaan dan nuanceren; De meerderheid van de allochtonen is wel degelijk goed geintegreerd en het merendeel is niet crimineel. Dat debat is al te vaak besproken.
Ik tracht evens niet de Marokkanen te verdedigen. Ik reageer gewoon op leugens en veralgemeningen. Als men ging veralgemenen omtrent Mexicanen dan zou ik ook reageren.

Ik wacht tevens nog altijd op een antwoord omtrent wat integreren nu precies betekent en wat de eisen zijn waaraan een allochtoon (en waarom dan alleeen een allochtoon) moet voldoen?

Wat jij wil kerel, feit is dat je in ELK topic waarbij de Marokkanen in Nederland in twijfel getrokken worden aanwezig bent en hun verdedigt.

Over die kleingeestigheid van de Europeanen. Ik ben het deels mee eens. Aan de ene kant unfair, maar aan de andere kant kunnen mensen die teveel afwijken van de huidige standaarden gewoon niet samenwerken in een community zoals een werkplek. Ik twijfel niet aan de functionaliteit of de productiviteit van die mensen, alleen zullen ze altijd minder goed kunnen functioneren als iemand die wel aan die standaarden voldoet. Plus dat het aannemen van iemand die wel aan die standaarden voldoet gewoon een meerwaarde tov ''het buitenbeentje'' voor de werkgever.;)

Daan

Wat jij wil kerel, feit is dat je in ELK topic waarbij de Marokkanen in Nederland in twijfel getrokken worden aanwezig bent en hun verdedigt.

Daan

Waarom moet men DE amrokanen in twijfel trekken?
Ik nuanceer alleen maar de veralgemeningen en de beledigingen. Dat jij het mss normaal vind om racistische uitspraken te tolereren , wil niet zeggen dat ik dat ook moet he.
Er is een verschil tussen verdedigen en het juist interpreteren van de feiten. Maar ja, je bent nog jong he.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom moet men DE amrokanen in twijfel trekken?
Ik nuanceer alleen maar de veralgemeningen en de beledigingen. Dat jij het mss normaal vind om racistische uitspraken te tolereren , wil niet zeggen dat ik dat ook moet he.
Er is een verschil tussen verdedigen en het juist interpreteren van de feiten. Maar ja, je bent nog jong he.

het Rwoord is er ook weer al uit. We komen lekker op gang zeg

This country is going straigt to hell, of hoe je 't ook mag schrijven.

Jonge Marokkanen kiezen steeds meer voor partner uit thuisland
Jonge Marokkanen in ons land verkiezen nog altijd een partner uit Marokko. Dat blijkt uit een onderzoek van het Steunpunt Gelijkekansenbeleid van de Universiteit Antwerpen op vraag van minister van Gelijke Kansen Kathleen Van Brempt (sp.a). Deze voorkeur uit zich in een stijging van de huwelijksmigratie, momenteel de belangrijkste vorm van migratie naar België.

Om dergelijke problemen te vermijden, is het volgens de onderzoekers noodzakelijk dat de betrokken landen efficiënt samenwerken rond het migratieprobleem. (belga/hln)

65% en stijgend ???

om het makkelijker te maken:

gewoon een partner uit je gastland kiezen, anders zelf terug naar je yhuisland.....als daar toch je voorkeur ligt!

;)

vind je het gek ???
even serieus welk nederland gaat met een marokkaan trouwen. Niet negatief bedoelt ofzo, heb helemaal niets tegen marokkanen. Maar jullie snappen wat ik bedoel...

anders ik wel :)
vanavond heb ik nog charmant geglimlachd naar een schone jongedame die zo uit 1001 nacht leek te zijn geplukt. Een volbloed Arabische prinses.
En zowaar, ze glimlachde een betoverende glimlach terug.
Alleen jammer dat er een stuk of 6 Marokkanen achter haar stonden die echt heel boos naar me keken. :(

j/k :D

om het makkelijker te maken:

gewoon een partner uit je gastland kiezen, anders zelf terug naar je yhuisland.....als daar toch je voorkeur ligt!

;)

Nederland is niet hun gastland en Marokko is niet hun thuisland. Nederland is hun thuisland. Je opmerking raakt dus kant noch wal.

vind je het gek ???
even serieus welk nederland gaat met een marokkaan trouwen. Niet negatief bedoelt ofzo, heb helemaal niets tegen marokkanen. Maar jullie snappen wat ik bedoel...

er zijn heel wat interreligieuse huwelijken. Heel wat Nederlanders met Nederlandse ouders trouwen met Nederlanders die Marokkaanse ouders hebben.

Ik vind het een kwalijke zaak. Genoeg keuze in Nederland. Als andere motieven dan liefde niet mee zouden spelen zou 95% zijn/haar bruid in NL/BE vinden. In dit dichtbevolkte stukje land is de ruimte bijna op, die reserveer ik dan liever voor echte vluchtelingen. Het komt de integratie van moslims niet ten goede dat ze keizen vor traditionele huwelijkspartners ipv mensen die hier al wonen. Ik vind het bovendien een erg negatief signaal over de houding van moslims tegenover de westerse cultuur. Hoe minder westers hoe beter kennelijk.

jaja du maar rustig jezus. allemaal negatieve karma en hate stuff.

wat ik bedoel is omdat marokkanen en niet alleen marokkanen maar gewoon buitenlanders in algemeen vaak "slecht" afgeschilderd worden in nieuws of gewoon gevoel bij veel mensen. Ik zeg toch niet dat ik er zo over na denk. Tuurlijk is dit niet altijd zo.

foute conclusie. Ik reageer op heel veel topics maar het zijn altijd dergelijke topics waar er het meest geflamed wordt en het meest veralgemeend. Het izjn evens altijd topics waar ook anderen het vaaskt reageren.
Ik hou niet van mensen die andere mensen trachten te overtuigen hoe slecht het hier wel niet is. De veiligheid is ongelooflijk toegenomen in de afgelopen 10 jaar en toch is het onveiligheidsgevoel ook toegenomen. Dit komt door het demoniseren van bevolkingsgroepen. Dit moet maar eens ophouden.
Als een Nederlander met Italiaanse ouders een misdaad pleegt dan spreekt men in het nieuws over een Nederlander; Als het een Nederlander is met Marokkaanse ouders, dan schreeuwt men het woord allochtoon en Marokkaan van de daken; Hierdoor ontstaat een overdreven vrees voor Marokkaanse overlast.
en het feit dat in grote steden vrouwen vaak worden lastig gevallen en uitgescholden door getinte (marrokaanse) jongeren zal hier ook geen gunstige invloed op hebben.

Dus je heeft toe dat je zelf niet weet wat er zich afspeelt in hun leefwereld; Je hebt nog nooit met één van hen gepraat en je trekt zo'n harde conclusis; Sterk, heel sterk. Je bent wellicht HSP.

Weleens het programma meiden van halal gezien..... Ze zeiden namelijk dat ze een goede afspiegeling waren van de vrouwelijke marrokaanse bevolking.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat je het trouwen met iemand uit het oorspronkelijk thuisland kunt vergelijken met het dragen van de hoofddoek. Niemand zal je werkelijk verplichten maar het is eerder een vorm van sociale dwang.
Als ik thuisgekomen was met een gekleurde vriendin had m'n oma ook d'r wenkbrauwen gefronst. Niet dat ze problemen heeft met personen met een andere huidskleur maar het "hoort" gewoon niet zo.
Sociale aanvaarding binnen de eigen gemeenschap zal dus grote invloed hebben op de keuze van een partner.

Bart slaat wmb de spijker op zijn kop. Denk dat als we afstappen van het 'wij' en 'zij' denken veel verschijnselen heel logisch verklaarbaar zijn plus dat we dan misschien moeten erkennen zelf in soortgelijke situaties vaak ook wel voor eenzelfde optie te kiezen.

Ik denk dat je het trouwen met iemand uit het oorspronkelijk thuisland kunt vergelijken met het dragen van de hoofddoek. Niemand zal je werkelijk verplichten maar het is eerder een vorm van sociale dwang.
Als ik thuisgekomen was met een gekleurde vriendin had m'n oma ook d'r wenkbrauwen gefronst. Niet dat ze problemen heeft met personen met een andere huidskleur maar het "hoort" gewoon niet zo.
Sociale aanvaarding binnen de eigen gemeenschap zal dus grote invloed hebben op de keuze van een partner.

gelukkig is mijn familie lekker vrij en sociaal daarin, en acceptereerden ze mijn vrouw direct!

:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven