MuscleMeat

Jouw BB doelen voor 2006

• Topic Starter Topic Starter
Hangt er natuurlijk ook vanaf hoelang je al (strikt) traint en eet. Als het je eerste jaar is is dat zeker te doen, meer dan 12 kg ook nog wel. Maar wanneer je al vier jaar aan het pompen bent is het idd een wat over-ambitieus doel.

nu ben ik pas 4 maand sirieus aan het trainen en eten
maar meer als 12 kg is niet haalbaar 12 kg was de max als ik me vergis

de max hangt af van persoon tot persoon maar je moet nu ook niet gaan denken dat je 30kg vvm kan pakken :p
maar als je begint kan het snel gaan, ik ben in mijn eerste 2 jaar van 55kg naar 83kg ongeveer gegaan met een acceptabel vet% (8%)

Lijkt me niet hoor. Ik ken jongens die in hun eerste jaar (natural) 20kg+ gegained zijn. Zit natuurlijk ook wel wat vet verhoging bij in, maar toch. Er loopt hier in de stad één genetisch wonder rond, die in zn eerste jaar 30 kg heeft gegained (en natuurlijk wat bf stijging weer). Die knaak hoeft alleen maar naar een squatrek te kijken en hij knapt al uit zn broek, echt niet normaal meer.

spiertje16 zei:
nu ben ik pas 4 maand sirieus aan het trainen en eten
maar meer als 12 kg is niet haalbaar 12 kg was de max als ik me vergis
Daar kan je toch moeilijk een cijfer op plakken, iedereen is toch verschillend?

ik ben nu aan het cutten en ik wil nu eerst 90kg halen met 12% of 14 % vet
en als ik dat heb gehaald ga ik proberen dat vetpercentage te houden en door te groeien naar 100kg.......:wl:

Dat ga ik allemaal halen door mijn voedingsschema voor te cutten vol te houden en mijn trainingsschema aan te houden en de juiste suplementen gebruiken...:lifter:

Om het 2de gedeelte te halen wordt er bij mijn voedingsschema het calorieverbruik iets omhoog gegooid met zo'n 200Kcal......:meal:

spiertje16 zei:
12 kg vvm aangezien het de maximale winst is die je kan gainen in een jaar(naturel)
Waar komen dit soort ideeen toch vandaan, hoe kun je nu zeggen dat 12kg of wat voor getal dan ook de max in het algemeen, alsof dat echt voor iedereen telt op de gram precies ofzo ??? Er wordt hier op dbb veels te veel naar getallen gekeken, waarom pre se streven naar een bepaald gewicht? Ga gewoon door tot je vind dat je genoeg massa gewonnen heb. Waarom een bepaald vet% als doel hebben? Cut gewoon tot je jezelf droog genoeg vind

Getallen zeggen nix

Gorilla-Man zei:
Waar komen dit soort ideeen toch vandaan, hoe kun je nu zeggen dat 12kg of wat voor getal dan ook de max in het algemeen, alsof dat echt voor iedereen telt op de gram precies ofzo ??? Er wordt hier op dbb veels te veel naar getallen gekeken, waarom pre se streven naar een bepaald gewicht? Ga gewoon door tot je vind dat je genoeg massa gewonnen heb. Waarom een bepaald vet% als doel hebben? Cut gewoon tot je jezelf droog genoeg vind

Getallen zeggen nix

Niet helemaal mee eens. Een doelstelling moet wel meetbaar zijn, anders weet je ook niet dat je hem hebt behaald. Dat 12 kg verhaal geef ik je gelijk in. Maar wanneer jezelf een doelstelling oplegt, is 'genoeg massa' of 'droog genoeg' niet specifiek genoeg. Anders blijf je bezig. Als ik moet bulken totdat ik genoeg massa heb, weet ik zeker dat ik 5 jaar lang doorga. Daarom baken je zo'n doelstelling af: een uitdagend en meetbaar doel dat je binnen een bepaald tijdsbestek wilt halen.

doel voor 2006 is.. eindelijk die lange poten wat bter te vullen. verdere ambities zien we in de loop van 2006 wel.grts

Gorilla-Man zei:

Getallen zeggen nix

Heerlijk. Onze tissue-man trekt eenieder hier even uit de waan van de getallen en presentert ons: De naakte waarheid! :thumbs:

Ook hier trouwens: [Link niet meer beschikbaar]

Kortom karma voor beide posts! :D

Man-Mountain zei:
als iemand nog een keer de term 'aantikken' gebruikt dan zal ik diegene zn aars eens aantikken met een heipaal

hmmmmmmmmm, dat TIKT LEKKER AAN !!:D :D

mijn Power-Lift doelen voor 2006 zijn:

- in 82.5 of 90 klasse blijven
- squat: 190~210 kilo
- bench: 100 ??
- deadlift: 210~230 kilo
totaal: minimaal 500 kilo :D

BF tussen 16~19 % houden........:eek: ;)

lionel zei:
Niet helemaal mee eens. Een doelstelling moet wel meetbaar zijn, anders weet je ook niet dat je hem hebt behaald. Dat 12 kg verhaal geef ik je gelijk in. Maar wanneer jezelf een doelstelling oplegt, is 'genoeg massa' of 'droog genoeg' niet specifiek genoeg. Anders blijf je bezig. Als ik moet bulken totdat ik genoeg massa heb, weet ik zeker dat ik 5 jaar lang doorga. Daarom baken je zo'n doelstelling af: een uitdagend en meetbaar doel dat je binnen een bepaald tijdsbestek wilt halen.
Niet helemaal mee eens. Tuurlijk is het fijn als iemand zichzelf een doel stelt dat dat ook meetbaar is maar stel dat iemand zegt ''ik wil op 10% bf eindigen'', hij gaat cutten en na een poosje laat is zijn vet% eens meten en wat blijkt hij zit op 9,8%, hoera zou je denken, vervolgens kijkt diegene in de spiegel en denkt ''ik vind het nog niet droog genoeg, 10% vind ik eigenlijk nog net iets teveel'' (iedereen ziet er nou eenmaal anders uit bij percentages) en vervolgens gaat ie door tot ie wel droog is naar tevredenheid. Wat wil ik hiermee zeggen? Dat zijn doel eigenlijk niet op 10% komen was maar zo droog als hij nodig acht worden dus waarom aankomen met die stomme 10%? Of die stomme 10kg erbij? Je stelt je doelen toch wel weer bij aangezien je met getallen het werkelijk resultaat niet kan voorspellen, beter bekijk je gewoon om de 2 weken ofzo hoe het verloopt en kijk dan hoe je verder wilt

los van de mensen die goeie genen hebben
is het voor de gemiddelde persoon (80%) echt niet haalbaar om meer als een kg rauwe spiermassa vvm dus zonder vet en vocht per maand te gainen

Mn doel is om rond maart 2006 97 kg te wegen met een bf niet hoger dan 16%.

Momenteel weeg ik 89 kg met bf 13% dus het wordt een behoorlijke uitdaging.

8 kg aankomen, waarvan 5 a 6 kg pure spiermassa in 4 maanden lijkt me behoorlijk lastig om natural te behalen, maar wie weet, miss kom ik in de buurt.

Ben nu met een nieuwe trainingssT bezig, UB-LB schema, wat tevens meer op kracht gericht is dan op massa. Misschien dat ik juist hieruit toch mn voordeel kan halen.

RubenSossa zei:
Mn doel is om rond maart 2006 97 kg te wegen met een bf niet hoger dan 16%.

Momenteel weeg ik 89 kg met bf 13% dus het wordt een behoorlijke uitdaging.

8 kg aankomen, waarvan 5 a 6 kg pure spiermassa in 4 maanden lijkt me behoorlijk lastig om natural te behalen, maar wie weet, miss kom ik in de buurt.

Ben nu met een nieuwe trainingssT bezig, UB-LB schema, wat tevens meer op kracht gericht is dan op massa. Misschien dat ik juist hieruit toch mn voordeel kan halen.

Schuif je de door jou besproken turinabol-kuur nog een tijdje op?

Gorilla-Man zei:

Getallen zeggen nix
Speciaal voor jou dan: Ik wil komend jaar behoorlijk wat massa winen, zodat ik mezelf wat groter vind lijken met een vetpercentage, dat voor mij redelijk oogt. Oftewel, dat mijn fysiek wat dichter bij mijn streven komt of misschien mijn streven wel haalt, afhankelijk van hoe mijn lijfje oogt in de spiegel.:D

lionel zei:
Schuif je de door jou besproken turinabol-kuur nog een tijdje op?

Yep, zowiezo schuif ik een mogelijk AAS-kuurtje op.

Misschien zelfs voor een paar jaar. Wil toch proberen zoveel mogelijk natural te bereiken..

Terug
Naar boven