AndroidHealthClinic

Junior Strongman

Bezoekers in dit topic

BJV

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
6 aug 2013
Berichten
1.007
Waardering
286
Lengte
1m87
Massa
86kg
Vetpercentage
11%
Beste DBBers!

Ik heb even een heel kort vraagje.

Ik zie net een paar fotos voorbijkomen op internet van iemand van een sterkste man wedstrijd.
De wedstrijd was vandaag. Maar nou is dit geen Sterkste man zoals met de echt grote jongens.
Op de foto ziet het er meer uit als een wedstrijdd voor de beginnende sterke mannen.

Nou is mijn doel om zelf ook sterkste man wedstrijden te gaan doen maar aangezien ik pas net om het hoekje kom kijken zijn dit soort wedstrijden een mooi doel voor mij om het eerste of 2de jaar naartoe te werken.

Hopelijk hebben jullie wat meer info want ik kon er zelf buiten de wedstrijden van sterkste junior tot 105 lg niet heel veel meer over vinden.

Alvast bedankt!!

Groeten
BJV
 
Hier staat het dus niet bij.. of laat ik het zo zeggen ik zie hem niet hahah.
Het was dus schijnbaar vandaag en zie bij die kalender wel een junioren sterkste man wedstrijd staan maar dat was 4 mei. Maar het zou wel zoiets inderdaad kunnen zijn.

Mischien weet iemand er hier meer van ? Of heeft toevallig zelf ooit eens meegedaan aan deze wedstrijd?
 
Er wordt elk weekend wel ergens een kermiswedstrijd gehouden

Je zag "ergens op internet" wat foto's, dan kun je toch ook zien waar dat was
of plaats die link naar die foto's even

ik snap je vraag verder niet helemaal
 
Sorry dat het zo onduidelijk is

Heb inmiddels meer informatie gevonden.

Het was georganisserd door Strongman team westland. Aan de gewichten te zien had ik bijna mee kunnen doen.
Ik hoop dat dit soort wedstrijden vaker georganiseerd worden want dit lijkt me dus geweldig!

[Link niet meer beschikbaar]

Ik zou namelijk mijzelf ook willen voorbereiden op een echte strongman wedstrijd. Maar de wedstrijden die je hier het meeste voorbij ziet komen zijn echt nog veelste hoog gegrepen en dat zal ben ik bang ook nog heel wat trainingen en maaltijden duren voordat ik zover ben dat ik met zoon wedstrijd mee zal kunnen doen..
 
Gewoon dat topic in de gaten houden dan
er worden door het jaar heen altijd wel een aantal wedstrijden voor beginners gehouden

kijk ook even of er een locatie bij jou in de buurt is
waar woon je?
 
Heel graag!

Ik woon zelf in Almere
 
Dan is raw power baarn het dichtst bij denk ik
 
Hartstikke bedankt!

Dit is inderdaad goed te doen! Ik vind het alleen een beetje vreemd als ik daar dan als klein mannekke tussen kom staan een beetje raar denk ik haha... Maar ik ga zeker contact met ze opnemen en kijken of hun mij kunnen helpen en tips hebben en of ik eventueel eens zou kunnen komen trainen of dat ik eerst nog iets meer progressie moet gaan boeken voor het echt aan mij besteed is.

Bedankt iniedergeval voor je hulp!
 
Richard van der Linden heeft gisteren ook een beginnerswedstrijd georganiseerd
 
Bedankt voor de reacties!
Goed om te horen dat er meerdere echte beginners wedstrijden zijn!

Ik ga informeren of het misschien al mogelijk is met mijn stats om ergens mee te gaan trainen op onderdelen als voorbereiding om Volgend jaar of het jaar erop mee te kunnen doen met een van deze beginnerswedstrijden.
 
Sterkste man van de Golden Driver

Volgende week zaterdag (26 juli) zal in het Belgische Ranst, t.b.v het goede doel: Gehandicapten Centrum ¨Leef in Ranst¨ een lichtere Sterkste man wedstrijd plaats vinden.
We kunnen nog enkele deelnemers hiervoor gebruiken.

Onderdelen:
-Yoke 250 kg (40 meter)
-Loglift 80 kg op herhaling
-Steenstoten 15 kg (3 beurten)
-Conanswheel 250 kg
-Stone 90 kg op herhaling over Yoke 130 cm

Alles speelt zich af op gras, dus kijk voor geschikt schoeisel.
Er zijn meerdere activiteiten tijdens deze grote auto-meeting

Opgeven kan via: kvflimburg@gmail.com
 
Dit is voor mij nog een beetje te snel maar zeker een mooi streven voor volgend jaar!
 
Back
Naar boven