AndroidHealthClinic

Rocks log: strongman offseason post-finale

Bezoekers in dit topic

Laatste loodjes man!
 
maandag 2 juli
idee was om nog een laatste keer de car deadlift goed te pushen. normaal doe ik op zondag na de events op zaterdag een soort hersteltraining en die zat nu deels hier bij in zodat ik op de zondag een rustdag had.

car deadlift
warmup
gewicht geen idee x 8 zware reps

squat 3x6

sldl (skip want al car dl)
verder beetje improviseren in deze schuur qua assistance. glute was helemaal niet zo aanwezig na de zware car dl maar juist wel na de unilateral leg presses.. zal toch in een bepaalde positie gedrukt worden in die leg press ofzo die iets triggert.. hierna dus wel flink last van glute dus elisa had de glute even gemasseerd en met een massagegun behandeld (icm een deel van de onderrug). Toen ik hierna echter opstond voelde ik meteen dat het niet goed zat rond mijn si gewricht en kon niet rechtop staan of lopen.. geen verbetering dus. in de loop van de avond kon ik wel wat meer bewegen en weer rechtop staan en lopen, maar nog niet helemaal pijnvrij.

dinsdag 3 juli
Volgende dag na wat bewegen wel weer wat beter, maar ik zou die dag (3 juli) eigenlijk mijn laatste zwaarste yoke training doen voor de wedstrijd en dat zat er echt niet in dus daar had ik wel flink de pest in.. niet getraind uiteindelijk deze dag

woensdag 4 juli
stond ingeroosterd voor een 12 uurs dienst maar kon gelukkig worden veranderd naar een reguliere dienst van 8-17. vele stilstaan heeft mijn rug en glute echter geen goed gedaan.

donderdag 4 juli
afspraak fysio:

dacht dat er wat gedryneedled zou worden in mijn bil want vermoedde dat daar de oorzaak zat. ook uitstraling gehad langs de zijkant van mijn been. uiteindelijk echter niks gedry needled, maar mobiliteitsoefeningen voor mijn heup meegekregen, dus kijken hoeveel zoden dat nog aan de dijk gaat zetten

training:
blockpull
langzaam verhoogd t/m 6x200. plan was sowieso niet meer zwaar vandaag maar eigenlijke plan was 2 sets van 8 tussen 200 en 220. nja, beter enigszins heel de finale in

military press
80 x 8 x 3 biceppezen gaven iig geen last vandaag dus dat is fijn

crucifix hold geprobeerd t/m 10 kg. beetje ongemakkelijk en nog teveel flexie om te tellen in de finale vrees ik

verder nog wat assistance

vrijdag 5 juli
uitje met east end vanwege een emigrerend lid en tevens goede vriendin van me. Hebben highland games gedaan, althans, de rest. Johan was er ook bij want was aanhang van een ander east end lid. De 2 mannen van glas stonden mooi langs de kant te kijken. (en ook al had ik geen pijntjes/blessures had ik alsnog het risico niet gelopen een week voor de finale)

uiteindelijk toch nog wel een drukke, vermoeiende dag want ook nog gebarbecued na de tijd en veel mensen aka sociaal contact voor deze introvert

zaterdag 6 juli
na de afgelopen week met de blessure, het moeten overslaan van de laatste zware yoke en het sociaal uitputtende uitje van gisteren echt totaal geen zin om weer een dag te reizen voor een niet zo boeiende training waarvan het nog maar de vraag was hoe goed die zou gaan.. maarja, toch maar weer in de auto naar rpb

training:
uitgebreide warmup

log lift. plan: 3-4 singles op 130-135 en 3x3x115 backoff. alles buiten gedaan op autobanden om de waarschijnlijke mindere omstandigheden op de finale na te bootsen
gedaan:
130 x 1
135 x 1
135 x 1
110 x 2 x 2
moest op één van de 135 singles behoorlijk corrigeren door uit te stappen en hierna voelde mijn schouder een beetje awkward op de backoff dus hierbij gelaten

powerstairs
6x175
6x225
2x175 + 2x225 + 4x275
pff dat optillen is het probleem niet maar die hoogte is net wel/net niet steeds met die 275, en dan ben ik nog lang

crucifix
10 kg x 30 sec
15 kg x 45 sec
wederom twijfelachtig of de flexie in mijn ellebogen getolereerd wordt op de finale. ook nog niet echt gepusht hierop want voelt alsof ik dan eerder dingen stuk maak, dus met nog 10-15 seconden over wel tevreden met die 15x45 sec

stones
warmup
run op hoogte:
100 - 130 - 130 - 150
backoff op hoogte
100 x 3 op hoogste

shoulder health

op zich niet ontevreden over alles, alleen die gemiste laatste yoke training vreet een beetje aan me.. kijkend naar het deelnemersveld zou ik waarschijnlijk toch laatste worden gezien het mijn minste onderdeel is, maar als het even kan wil ik hem wel gewoon lopen en laten zien wat ik waard ben.

Aan de andere kant ga ik mezelf er ook niet helemaal stuk op lopen en tonnen energie aan verspillen door hem bijvoorbeeld 10 keer proberen uit te tillen en hem misschien een halve meter vooruit te kunnen slepen uiteindelijk bij wijze van spreke met het bijkomende risico dat het weer in mijn rug schiet terwijl de rest hem 99% zeker gewoon allemaal uitloopt. Beter gewoon een goede poging doen en als het niet lukt gewoon het grotere plaatje in het achterhoofd houden. eind van de streep maakt het geen verschil of je hem nou 5 cm vooruit krijgt of 5 meter met pijn en moeite terwijl je van te voren weet dat de rest sowieso voor een tijd gaat, neit voor meters.


nog 2 lichte trainingen te gaan en dan is het zover.
 
Je bent zelfs in juli blijven hangen ;).

Komt goed pik, gewoon genieten het is al wat dat je er staat.
 
Goed bezig maat en toffe filmpjes!

Skip je aankomende week je bijbaan als beveiliger wel? :o Weet hoe kut het staan voor je voeten en onderrug kan zijn, lijkt me niet heel bevorderlijk zo dicht op de wedstrijd...
 
In!

Succes man :thumb:
 
Veel succes! Ik zou eerlijk gezegd het rustig aan doen en zorgen dat je je goed voelt, mobility/yoga doen, eventueel dry needling / graston technique laten doen.
 
Top prestatie neergezet Stefan :thumbs:. Ondanks die tegenslagen op de car deadlift door de slechte organisatie een flink aantal reps eruit gestampt, hoop dat het geschreeuw een beetje heeft geholpen. Ik ben trots.
 
#teamstefan!

Car deadlift sloeg nergens op, wel een mooie prestatie neer gezet!
 
Mijn tel is overleden dus geen berichtjes in de app maar ik denk dat je wel weet dat ik vind dat je een topprestatie hebt neergezet.
 
enigszins laat maar bedankt nog voor alle berichten! Ben zelf al met al ook tevreden over deze eerste finale. Was natuurlijk behoorlijk zenuwachtig en zette mezelf nogal onder druk. De week na de finale was ik dan ook vooral mentaal helemaal opgebrand en heb ik alleen wat gewandeld en gefietst. Sorry ook aan iedereen die me bericht heeft die ik per ongeluk genegeerd of gemist heb in de week voor of na de finale :o

afgelopen maandag weer wat gepompt met gewichten en afgelopen donderdag ook echt weer wat lichte compounds gedaan.
 
Goed gedaan 👍. Heeft dit nu het vuurtje opgestookt of juist niet?
 
Hey man. Het is wat laat maar zit niet zoveel op dbb buitenom de plek waar ik zelf trainingen log. Je hebt het hartstikke goed gedaan op de wedstrijd. top gewoon. Heb je vanuit hier nieuwe doelen of toekomstbeelden?
 
Goed gedaan 👍. Heeft dit nu het vuurtje opgestookt of juist niet?

Hey man. Het is wat laat maar zit niet zoveel op dbb buitenom de plek waar ik zelf trainingen log. Je hebt het hartstikke goed gedaan op de wedstrijd. top gewoon. Heb je vanuit hier nieuwe doelen of toekomstbeelden?

thanks allemaal! ben ondertussen lekker een wovanotje aan het doen. :roflol: wovano

wacht maar op de comeback!11
 
sinds de finale niet heel consistent getraind, maar met uitzondering van de eerste week iig elke week 2x naar de gym geweest en de basis iig gedaan, ook al was het op laag volume. zag er ongeveer zo uit. dit was wel na 1 week niks doen en 2-3 weken allemaal maar wat gepompt te hebben. was echt even nodig na zo'n intense, en zowel fysiek als mentaal belastende voorbereiding.

training 1 was deadlift georienteerd en had dl als enige vaste oefening

deadlift: langzaam opbouwend naar een ''topset'' drietje dat goed te doen was, met het idee om met enigszins grote stappen weer een beetje op niveau te komen
week 1 begonnen op 3x200 ongeveer geloof ik, wat gewoon nog easy was, maar wilde een beetje laag inzetten na 4 weken geen deadlift. paar weken daarna een makkelijk setje 3x240. was niet per se weinig volume omdat ik vanaf 200 in stappen van ongeveer 10 kg werkte. 2 weken terug zag er bv zo uit:
10x70 sldl warmup
3x120
3x160
3x180
3x200
3x210
3x220
3x230
3x240

training 2 was squat georienteerd en had sq als enige vaste oefening
hetzelfde principe gehanteerd als op de deadlift

variërende oefeningen: per training dus maar 1 compound die vaststond met een soort van idee erachter. voor de rest had ik een redelijke vaste selectie oefeningen ernaast die ik dan een beetje probeerde te verdelen over de trainingen, maar dit was vooral op basis van waar ik zin in had en had geen vaste rep of weight ranges

o.a.:
leg press
hip extension
lunges
leg extension
lying leg curl
incline db press
standing unilateral db press
military press
unilateral pulldown
unilateral cable row
armen

ik heb gekozen voor dl als sq als vaste oefeningen omdat dat eigenlijk juist dingen hadden waar ik helemaal geen zin in had. wist alleen wel dat ik ontzettend van mezelf zou balen als ik ze helemaal zou verzaken en dan na 2 maanden niks doen wel weer wilde beginnen en ze dan helemaal kut zouden voelen. upperbody werk kon ik me wel toe zetten dus vertrouwde daarin dat het wel goed zou komen op gevoel.
door de weken heen voelde het trainen steeds weer wat fijner en haalde er meer plezier uit dus sinds vorige week weer een vast programma gaan volgen met vooralsnog een frequentie van 3x per week. als dit goed voelt wellicht weer verhogen naar 4
 
Back
Naar boven