AndroidHealthClinic

Rocks log: strongman offseason post-finale

Dat heb ik ja, balen, de nr. 2 en 3 van de laatste keer out. Daar komt dan wel weer de enige echte Stefan voor terug natuurlijk!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.107
Dat heb ik ja, balen, de nr. 2 en 3 van de laatste keer out. Daar komt dan wel weer de enige echte Stefan voor terug natuurlijk!
ja, zonde voor hen natuurlijk, maar voor mij een mooie kans. Moet zeggen dat ik eerst behoorlijk in de stress schoot van het nieuws. de kans was natuurlijk al aardig aanwezig want hier en daar al wat gehoord in de wandelgangen maar het was wel ineens ''echt''. Het gevoel was en is ook wel aanwezig als tweede reserve dat ik die plek in de finale nog niet écht verdiend heb en dat ik het in de finale nog moet verdienen / moet bewijzen dat ik er ook echt hoor te staan. Maar goed, dat is een gevoel natuurlijk want met twee uitvallers die niet mee kunnen doen worden de twee reserves gewoon ingezet en daar zat ik nou eenmaal bij met mijn achtste plek op de kwali.

ja, zonde voor hen natuurlijk, maar voor mij een mooie kans. Moet zeggen dat ik eerst behoorlijk in de stress schoot van het nieuws. de kans was natuurlijk al aardig aanwezig want hier en daar al wat gehoord in de wandelgangen maar het was wel ineens ''echt''. Het gevoel was en is ook wel aanwezig als tweede reserve dat ik die plek in de finale nog niet écht verdiend heb en dat ik het in de finale nog moet verdienen / moet bewijzen dat ik er ook echt hoor te staan. Maar goed, dat is een gevoel natuurlijk want met twee uitvallers die niet mee kunnen doen worden de twee reserves gewoon ingezet en daar zat ik nou eenmaal bij met mijn achtste plek op de kwali.
je hebt het inderdaad zelf verdiend om 2e reserve te worden. kan je mooi shinen de 14e!

Bro, wat een bullshit. Er was één kwali en daar ging jij met een zeer korte voorbereiding naartoe. Je deed het daar prima. De top 6 (!) uit 2019 (!) is geplaatst, die hebben er nog stukken minder voor hoeven doen dan jij. Niet dat top 6 op de finale niet impressive is, maar 2019 is lang geleden, zeker in onze sport en met een lockdown ertussen. Als jij mee mag doen sta je er terecht. Je bent een erg sterke gast en op de finale horen sterke mannen.

Je bent een opkomende jongen. Constant over alle events. Daarnaast ben je volgens mij nog nooit uitgevallen, sowieso al een enorm pluspunt (wat niet betekent dat ik uitvallen als "zwak" zie, maar je wil natuurlijk niet te veel uitvallers hebben en er zijn enkele notoire uitvallers). Ik kan niemand bedenken die er niet staat, maar wel boven jou hoort te staan. Dus niet zo bescheiden, laat zien wie je bent daar!

• #1.110
DE FINALE PREP
Ik zal voor mezelf het verloop vanaf het nieuws dat ik in de finale sta tot en met de finale zo goed mogelijk proberen te loggen, zowel het verloop van de trainingen als mijn mentale staat en wat er nog meer komt kijken bij de prep.

maandag 19 juli
begin van de avond zag ik een mailtje van Marcel die hij eerder die dag had verstuurd. hierin zei hij mijn telefoonnummer nog niet te hebben en of ik deze wilde doorgeven. dit zei in principe natuurlijk nog niks, maar eigenlijk wist ik vanaf dit punt: er is een plek voor me in de finale. Mijn eerste reactie was naast natuurlijk wel excitement ook wel veel stress en lichte paniek. Ik vond sowieso de onzekerheid al erg onprettig dat de onderdelen nog niet bekend waren en was ergens ook bang om vreselijk af te gaan. Gelukkig was er @Kakelkipje to the rescue en ook een andere vriendin van me wist het mooi te brengen:

A: Maar dit is een van die dingen die moeilijk te zijn om naar toe te komen maar waarschijnlijk niet gaat regretten
A: Je mag trots zijn hoe ver je bent gekomen nu al
A: En als je de beste bent in de kamer en de sterkste dan zit je in de verkeerde kamer
A: Je bent nu een andere kamer in gestapt en het is motivatie om sterker te worden en het zijn mensen die je om je heen willen hebben omdat ze je zo hard steunen dus daar wil je zijn
A: En strong man is iets wat je zo gelukkig maakt
A: Het is alsof je van brugklas naar de eerste gaat - eerst voel je je kool omdat je oudste van de jongste bent en ineens ben je de jongste van de oudste - en hierbij allemaal bedoel ik niet dat je noob bent of laatste gaat worden. Ik zeg alleen dat dit je path is als je competitief in strongman wil zijn

klinkt misschien als een gekke vergelijking, maar zo voelt het toch inderdaad een beetje. 2 jaar geleden was ik nog de sterkste junior van Nederland (hoeveel die titel dan ook moge zeggen), maar nu moet ik "ineens" meedoen met de grote jongens.
Maar hier moet ik maar gewoon in zien te groeien en is ook motivatie om volgend jaar sterker terug te komen. Om uiteindelijk in de zesde klas te komen en je eindexamen te halen moet je wel eerst door de brugklas, om maar even in dit voorbeeld te blijven.
Het is de eerste keer in de finale en dat is al een prestatie en prachtige ervaring op zich. Ik geef alles wat ik heb en zal vooral proberen te genieten van de dag (dit is een tekst van 19 juli zelf)

dinsdag 20 juli
er stond sowieso al een pt bij Gijs gepland want mocht ik het nieuws krijgen wilde ik zo goed mogelijk voorbereid zijn, maar het nieuws kwam dus een dag voor de pt. Onderdelen niet bekend maar we gingen ervan uit dat er sowieso een truckpull in zou zitten en aangezien dat mijn zwakke punt is daar aan gewerkt. De zaterdag ervoor was het echt nog waardeloos maar met een paar goede pointers van @g-men toch best 2 goede runs neergezet na een warm up run. na de warmup run een setje op medium zwaarheid maar de laatste set was vol op de handrem van de jetta en was behoorlijk pittig, maar wel uitgelopen. Hierna goed stuk, maar zat ook al een dikke dag flink in de stress. Hierna was het een beetje gissen, maar iets wat ik eigenlijk nog nooit heb gedaan was de monster db dus hier wat techniek op geoefend. Gijs gevraagd wat hij nog zou aanraden en hij wees conditie aan als mijn zwakke punt. niet zozeer in de onderdelen zelf waar je maar een korte inspanning levert, maar vooral het herstelvermogen door zo'n hele dag heen. Als afsluiter dus 5 x een laadrace gedaan binnen korte tijd an afgesloten met 3x20 slamball. de pt en vooral betere truckpull heeft mijn vertrouwen goed gedaan en lijk steeds minder spanning en steeds meer zin en hype voor de wedstrijd te krijgen.

woensdag 21 juli
tegenwoordig een bijbaantje in de beveiliging en moest vandaag een dienst draaien van 8 tot 17. niet heel spannend, maar je moet wel de hele tijd staan en merk dat ik ook wel echt terug in mijn herstel en pijnlijke voeten (week hiervoor diensten van 8 tot 20:00 gehad)

donderdag 22 juli
onderdelen bekend!
Onderdelen FINALE 2021
1 Boomstam max . 3 beurten
2 Deadlift Auto Reps
3 Yoke race
4 Powerstairs
5 Atlas Stones op hoogte--nieuw equipment.
6 N.N.B--hopenlijk volgende week details

er kan dus gericht getraind gaan worden en moet zeggen dat dit ook een groot deel van de spanning en stress heeft weggehaald. steeds meer zin en steeds minder stress!

rest volgt later

• #1.111
oke, niet de update die ik hoopte te geven.. Op zich gingen de trainingen best goed en dit zal ik later nog even fatsoenlijk loggen, maar ook had ik sinds een week wat last van mijn linkerglute na het lopen van een yoke (merkte het bij de legpress erna), maar dit was manageable en heeft me niet beperkt in trainingen. Vandaag na de training weer wat meer last (en wel weer afgesloten met leg press, alleen unilateral deze keer, misschien toch een trigger) dus elisa had de bil en een deel van de onderrug even behandeld met een massagegun die in de dagen ervoor wel verlichting bood. Toen ik op wilde staan voelde ik echter meteen dat het niet goed zat in mijn onderrug en kon niet rechtop staan of lopen.. ondertussen een tikje beter maar 12 days out niet heel chill, zacht gezegd. Zeker met morgen eigenlijk de laatste zware yoke op het programma..

ik kan ook niet echt zeggen hoe serieus dit is.. momenteel is het behoorlijk beperkend en voor hetzelfde geld houdt het nog een poosje aan, maar misschien is het morgen ook al wel een stuk beter en was het een korte, heftige reactie op de prikkels van elisa. als het morgen weer alleen mijn glute is zoals het hiervoor was zou ik ook al erg blij zijn, maar mijn lichaam kennende.. :o ik heb iig even een fysio bericht met wat meer verstand van krachttraining en probeer het in de tussentijd niet te stijf te laten worden door genoeg te bewegen, maar wellicht is de geplande 400+ yoke van morgen niet zo'n goed plan nog

Dat je maar snel mag herstellen, om op zijn minst mee te kunnen doen en de ervaring mee te pakken.

Ik snap dat de mentale staat misschien wel het moeilijkst is.

• #1.113
Dat je maar snel mag herstellen, om op zijn minst mee te kunnen doen en de ervaring mee te pakken.

Ik snap dat de mentale staat misschien wel het moeilijkst is.
ik wil nog niet zover op de zaken vooruit lopen. ik ga er vooralsnog gewoon vanuit dat ik er fit sta, maar dan wellicht met wat minder zware trainingen deze week. het is voor nu enkel nog een tegenslag in de voorbereiding en niks meer. #positivity

Zal vast niet te serieus zijn. Ook al sta je er op 1 been, gewoon doen(overdreven natuurlijk). Maar beter op 80% er staan mocht het zo zijn dan er niet staan :thumb:

Ik denk ook serieus dat niemand er op 100% staat. Je bent een beest Brock!

• #1.117
donderdag 22 juli

onderdelen dus bekend

training van donderdag:

trap bar against band

215 x 8

235 x 6

255 x 10 dikke set, vrij pittige band ook bovenin

military press

40 x 10

55 x 8

70 x 8

80 x 8

90 x 6

95 x 8 x 2

opzettelijk uitgebreide warmup want bicep(pezen) voelde ik hier nog behoorlijk van de truckpull. ook werksetje minder)

pull aparts

eigenlijk floor press maar mijn pecaanhechting gaat hier nog steeds slecht op en geen zin om dit weer proberen op te bouwen zo vlak voor de finale met het risico dat het geirriteerd raakt en ik er ook op log bv last van heb, dus:

slight incline db bench press paused(neutral, close grip) toch nog beetje zwaar zo

40 x 12 x 3

leg press against bands

3x12x heavy

cable fly's (licht)

pushdowns

unilateral leg curls

rear delts

side delts

best tevreden met training zo

vrijdag 23 juli

van 8 tot 5 gewerkt, weinig bijzonders verder behalve dat dit nieuwe werk vooral aan het begin wel wat invloed had op herstel omdat het continu staan is en er ook 12 uurs diensten tussen zaten

zaterdag 24 juli

log push press

90 x 5

100 x 3

110 x 2

120 x 1

127,5 x 1

135 x 1

142,5 top single

120 x 3

120 x 2 x 2 moesten triples zijn en zat qua kracht wel prima maar biceppezen zeiden nog even nee

car dl

t/m 6x150 op eennakortste handles

powerstairs

paar reps met 175 proberen

paar reps met 225 proberen

“run” 4x175+5x225

Stairs met twee treden dus inclusief steeds van tree 2 naar 1 tillen weer

stones

wat warmup

run van hoog naar laag: 100-120 of 130- 150 – 160.

160 eerste pickup poging gefaald. Wat dieper eronder en toen wel gelegd

Shoulder mobility

zondag 25 juli

training 4: recovery

paused squats

140 x 6 x 3

Stiff legged deadlift

3x8

assistance

Nice log, ik zie dat je net zoals mij je hoofd vrij snel doorduwt en je lockout zo moeilijker maakt. Ik probeer dit nu te fixen en voel een goed verschil.
Zie
Mss iets voor na SMvNL ?

• #1.119
maandag 26 juli
8-17 werk, geen training

dinsdag 27 juli
training 's avonds bij de sportschool van Kelvin, voornamelijk omdat hij een yoke heeft met dezelfde afmetingen als die van de finale

plan op de log was dubbels met 125 maar op de een of andere manier klikte er helemaal niks en voelde alles zwaar en kut en ook biceppezen speelden weer op, uiteindelijk
log press
70 x 5
90 x 3
100 x 1
110 x 1
120 x 1 x 4

waren verder geen grinders ofzo maar het plan voor die dubbels was gewoon technisch goede, harde reps en geen gegrind etc aangezien dit de lichte sessie hoort te zijn. hier dus maar bij gelaten

yoke 10 meter (meer ruimte was er niet echt)
180 x 10
220 x 10
260 x 10
300 x 10
330 x 10
360 x 10
360 x 10

dit ging best prima en lopen valt me alleszins mee met de yoke. het probleem zit hem in de pickup gezien de lage, gefixte pickup en die op de finale is nog wat lager zelfs geloof ik.

was assistance nog maar ik voelde hem bij de leg press in mijn linkerglute schieten en dat voelde niet zo tof dus daarna gestopt. gym ging ook dicht verder. goed om die yoke even gevoeld te hebben, maar log was waardeloos.

woensdag 28 juli
werk, geen training. glute nog wel stijf en pijnlijk.

donderdag 29 juli
trainen terwijl er ondertussen foto's werden gemaakt aangezien mijn gym me sponsort, enigszins ongemakkelijk

blockpull
240 x 8 (te) makkelijk
250 x 8 uitdagender dan verwacht die laatste reps, wsl door de 240 hiervoor

military press. plan was geloof ik 100x8x2 en 90x8 backoff, maar de biceppezen vonden het niet zo prettig. daarom ook weer in kleine stappen opgewarmd
20 x 15
40 x 12
55 x 10
70 x 8
80 x 8
90 x 6
100 x 7
nope, teveel last zo.

unilateral standing db press high rep ter aanvulling en "rehab"

verder nog assistance:
leg press against bands 3x12
slight incline db benchpress 3x12
nog wat meer..

glute viel bij de blokpull mee maar aan het eind toch nog weer best een wat trekkend gevoel.. verder wel prima training en niet teveel geforceerd. pijntjes 2 weken voor een wedstrijd horen er nou eenmaal ook een beetje bij..

zaterdag 31 juli

log lift

90 x 5
110 x 3
120 x 1
127,5 x 1
135 x 1
140 x 1
145 x 1
125 x 3
125 x 2 x 2

powerstairs
t/m 2 treden met 275.

stones (inclusief net binnengekomen stonesleeves)
warmup..
130 x 2
150 x 1
160 x 1
175 x 1 nice
130 x 5 backoff
130 x 3 backoff eentje hoger, explosief

schouder mobiliteit/health

had 's ochtends nog niet zo weinig vertrouwen in deze training door de tegenvallende log van dinsdag en ook de pijn en stijfheid in de glute, maar viel alleszins mee. elke zaterdag de hele dag weg zijn (4 uur rijden totaal, 4 uur trainen) naast werk gaat ook best tegenstaan, maarja, eenmaal daar is het gewoon de beste omgeving om te trainen, helemaal in een prep als je met je trainingsmaten kunt voorbereiden

Terug
Naar boven