XXL Nutrition

Juridisch advies...

3nigma

Huge Freak
Waardering
693
Lengte
1m75
Dag mijn lieve DBBers,
ik zit weer met een dilemma.
Ben halfjaar geleden behandeld bij een polikliniek De Blaak aan angioma/spidervaatje.
Ging daar voor laserbehandeling, kreeg te horen dat de behandelaar dat niet doet met laser, wel met mes en dat er verder niks verandert behalve een klein litteken.
Ok....prima.....gedaan, was blij dat ik er van af was.
Heb toen gebeld en gevraagd of ze rekening konden sturen, ik wou niet dat het van mijn eigen risico afging.
Krijg halfjaar later rekening van ze die 4 keer zo hoog is.
Heb geprobeerd te bellen naar hun administratie, maar die is ALLEEN via mail bereikbaar.
Mail gestuurd en gezegd dat bedrag niet klopt en dat ik uitgebreide nota wil ontvangen waarop staat wat er behandeld is en prijsopgaaf erbij.
Zegt die mevrouw dat nota kan ze helaas niet sturen en dat ik ervoor bij verzekeraar moet zijn.
Terwijl ik verzekeraar gebeld heb ervoor en ze zeiden dat ze niks kunnen zien behalve algeemeen info en zeggen dat behandelaar moet uitgebreid nota kunnen voorleggen.
Al paar dagen word ik genegeerd via de mail door de polikliniek.

Wat zijn mijn opties, eventueel juridisch?
Ik ga echt niet 4 keer zo ene hoog bedrag neerleggen, vooral terwijl dat niet met mij besproken is van tevoren, want zelfs op de site staat de prijs zoals ie moet zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Dag mijn lieve DBBers,
ik zit weer met een dilemma.
Ben halfjaar geleden behandeld bij een polikliniek De Blaak aan angioma/spidervaatje.
Ging daar voor laserbehandeling, kreeg te horen dat de behandelaar dat niet doet met laser, wel met mes en dat er verder niks verandert behalve een klein litteken.
Ok....prima.....gedaan, was blij dat ik er van af was.
Heb toen gebeld en gevraagd of ze rekening konden sturen, ik wou niet dat het van mijn eigen risico afging.
Krijg halfjaar later rekening van ze die 4 keer zo hoog is.
Heb geprobeerd te bellen naar hun administratie, maar die is ALLEEN via mail bereikbaar.
Mail gestuurd en gezegd dat bedrag niet klopt en dat ik uitgebreide nota wil ontvangen waarop staat wat er behandeld is en prijsopgaaf erbij.
Zegt die mevrouw dat nota kan ze helaas niet sturen en dat ik ervoor bij verzekeraar moet zijn.
Terwijl ik verzekeraar gebeld heb ervoor en ze zeiden dat ze niks kunnen zien behalve algeemeen info en zeggen dat behandelaar moet uitgebreid nota kunnen voorleggen.
Al paar dagen word ik genegeerd via de mail door de polikliniek.

Wat zijn mijn opties, eventueel juridisch?
Ik ga echt niet 4 keer zo ene hoog bedrag neerleggen, vooral terwijl dat niet met mij besproken is van tevoren, want zelfs op de site staat de prijs zoals ie moet zijn.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Nog een keer een email sturen, aangeven dat het te hoog is, met de link naar website e.d. erbij.
En als ze niet willen luisteren en gaan aanmanen e.d. laat je het zo lang wachten tot ze vanzelf naar de rechter gaan. Dan kun je het de rechter uitleggen en kan die een beslissing nemen.

Als jij daadwerkelijk van mening bent dat jij in je gelijk staat en dat je dat kunt bewijzen, kun je daarvoor kiezen.

Als er niet te communiceren valt met het bedrijf. Gewoon niet betalen, willen ze hun geld dan moeten ze het maar via de rechter spelen. Althans, zo zou ik het doen.

• Topic Starter Topic Starter
Heb alles al gestuurd, links, screenshots, ze doen alsof ze dom zijn.
En iemand anders kan ik niet spreken want ik moet het doen met degene waarmee ik begonnen ben mails te schrijven.

Langsgaan bij de polikliniek en mensen over de balie heen trekken.

Dat ga ik ook doen als het zo doorgaat...no more Mr. Nice Guy!!

heb je geen rechtsbijstand ?

je kan toch altijd naar zo'n gratis juridisch advies loket bij je in de buurt?

In. Ik zou een paar goede stompen uitdelen.

Wat voor bedrag praten we over?

Gewoon afwachten en dossier bouwen (waarin je duidelijk je standpunt onderbouwt op basis van de beschikbare info (heb je algedaan)). Uiteindelijk schakelt de kliniek (waarschijnlijk) een deurwaarder in, die op zijn beurt conservatoir beslag legt op jouw bankrekening. Conservatoir beslag is 'bewarend' beslag, hetgeen betekent dat de kliniek er nog niets mee kan totdat ze haar vordering kracht heeft bijgezet met een rechtsprocedure. Met andere woorden: Uiteindelijk zal de kliniek een incassoprocedure moeten voeren. Als ze gelijk krijgt, dan word jij veroordeeld tot betaling (het conservatoir beslag wordt dan een executoriaal beslag en de kliniek kan verhaal zoeken op het beslagene). Daarnaast zul je in voorkomend geval (zeer waarschijnlijk) worden veroordeeld in de kosten van procedure, wettelijke rente en incassokosten.

Echter, als jij je verhaal goed hebt, dan vangt de kliniek bot en krijgt ze enkel de betaling waartoe ze (volgens jou) gerechtigd is.

Idee: Betaal alvast het deel dat je niet betwist. Dit vormt voor de kliniek een drempel om verdere rechtsmaatregelen treffen. Bovendien - voor zover de kliniek toch zou doorzetten - wekt het sympathie bij de rechter.

Succes ermee.

Ik wil niks betalen, bedrag is niet ZO hoog, maar het gaat mij meer om principe.
Als jij bijvoorbeeld ergens een argentijns biefstuk bestelt en hoort van ober dat ze het niet hebben, wat ze wel hebben is precies zelfdekwaliteit/smaak biefstuk.....dus jij gaat ervoor, verder word jij niet op de hoogte gebracht dat het wel 4x zo duur is.
En dan krijg je de rekening.
Plus het was eenamlige behandeling en ik kreeg een nota die uit 2 bedragen bestaat.

Wat is je woonplaats?

Den haag.
Ga maandag ff langs juridisch loket, denk ik. Wou ze bellen, maar het is 0900 nummer en wachttijden zijn LANG.

ik heb echt een hekel aan dit soort mensen die het onnodig moeilijk moeten maken voor anderen. door dit soort mensen ben ik al circa 30.000 misgelopen. kansloos joh kanker mensen

Deze kende ik nog niet, thanx.
Zie dat ze alleen maandag en donderdag open zijn, maandag ff langs dan.

Via verzekering spelen, je kunt je eigen risico ook intact laten om het bedrag later aan hun terug te betalen. Verzekering heeft echt geen zin om te veel te betalen dus die kielhalen dat bedrijf wel.

Ik wil niks betalen, bedrag is niet ZO hoog, maar het gaat mij meer om principe.
Als jij bijvoorbeeld ergens een argentijns biefstuk bestelt en hoort van ober dat ze het niet hebben, wat ze wel hebben is precies zelfdekwaliteit/smaak biefstuk.....dus jij gaat ervoor, verder word jij niet op de hoogte gebracht dat het wel 4x zo duur is.
En dan krijg je de rekening.
Plus het was eenamlige behandeling en ik kreeg een nota die uit 2 bedragen bestaat.

Is dit niet gewoon dwaling?

1.Causaal verband
2.Onrechtmatig
3.Schade
4.Toerekenbaarheid

Als zij aan alle 4 punten voldoen dan kun je een beroep hierop doen.

Het rare is dat ik direkt verzekering heb gebeld, ze konden mij niet helpen.
Eentje was heelmaal zo dramatisch lui of dom, dat ze niks zei bijna, kon niks doen, kon bijna mij in systeem niet vinden, kon geen EEN advies geven.
Andere keer gebeld en mevrouw zei dat 2 bedragen zijn: 1 voor behandeling zelf en 1 voor kamerhuur ofzo.
Daarnaast zei een andere meneer tegen mij dat polikliniek heeft een claim van 1200+ ingediend, ik was zo van WTF!!?
Hoefde alleen eigen risico te betalen volgens hem.

je hebt die rekening toch gewoon nooit ontvangen? aangetekende brieven ook niet aan nemen, en nooit betalen.
kijke hoelang het duurt voor ze telefonisch contact met je opnemen

Terug
Naar boven