Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Als het jou niets boeit wat hij vindt, waarom post je hier dan überhaupt? Waarom zou het ons dan iets moeten boeien?
Zelf vind ik het ook beter, in Istanbul moeten Westerse dames wel met een hoofddoek een moskee binnen, dan mogen ze hier die boerka ook afdoen en onze waarden accepteren.
Dan ga jij toch lekker met een boerka lopen stumperd.
Volgens mij snap je me niet helemaal. Ik zeg dat het gezicht herkenbaar moet zijn op straat, niet dat mensen in een boerka in het verleden misdrijven gepleegd hebben. Als mensen zich op deze manier ongestraft onherkenbaar kunnen maken kan iedereen op deze manier dus incognito over straat.
Ik zie het probleem niet, en jubel het eigenlijk toe.
Vind het gewoon een normale zaak dat iedereen er herkenbaar bij loopt.
Hoe makkelijk is het om anders aanslagen te plegen om jezelf vervolgens te vermommen in een moslima in bijv. Den Haag? Daar lopen er genoeg rond...
Zeg niet dat dit DE reden is maar ik vind het wel één van de goede argumenten.
Normaal zou ik het niet oneens zijn, maar wat dacht je van de kwallen die vrouwen dwingen om ze te dragen? De overheid heeft hier de kans om moslima's te beschermen tegen deze achterlijke praktijken. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou het verbod idd onzin zijn.
Zitten jullie hier nou gewoon te trollen of zijn jullie gewoon allemaal keiharde racisten?
Wat je dus eigenlijk zegt is: de overheid geeft opdracht tot een onderzoek. Het resultaat ervan past niet in mijn eigen gedachtegoed dus ik keur het onderzoek maar af. Dan valt er inhoudelijk inderdaad nog maar weinig te zeggen natuurlijk.Tja, moet er echt onderzoek gedaan worden naar een kledingstuk dat uit een barbaarse cultuur komt, waar mannen het voor het zeggen hebben en hun coïtusuele driften niet onder controle hebben, vrouwen verplichten om zich volledig te bedekken en dan als excuus geven "het hoort bij de religie"?
Het hoort helemaal niet bij de religie dat is het punt dat velen missen. Het hoort bij een achterlijke traditie die vrouwen tegenwerkt bij het integrereren, die hun vrijheden ontneemt, die hen letterlijk opsluit in een mobiele gevangenis.
Het is naïef om te denken dat vrouwen die niet gehersenspoeld zijn, die vrij opgevoed zijn, die zelfstandig en opgeleid zijn, ooit vrijwillig zouden kiezen om in een boerka te gaan rondlopen. Het heeft niets te maken met vrije wil, want die vrouwen beseffen zeer goed wat er vanuit de familie verwacht wordt.
Het onderzoek heeft inderdaad veel belastinggeld gekost, en komt ook nog eens tot de verkeerde conclusies. Gelijkheid tussen man en vrouw, rechten van de vrouw, vrijheid om niet volledig bedekt te moeten lopen, het recht om te integreren, om te kunnen studeren en werk te vinden i.p.v. levenslang huisslaaf te zijn en buiten huis niet eens vrouwelijk te kunnen kleden, iets wat elke vrouw instinctief wil maar niet kan als gevolg van deze barbaarse gewoonten.
De tegenstanders denken dat ze vrouwen een dienst bewijzen, het tegendeel is waar. Het gaat hier niet over de rechten van het dragen, maar de rechten van het niet moeten dragen.
[...]
Een gewone hoofddoek moet IMO zeker nooit verboden worden.
Ik hoop dat iedereen als(met) een boerka verkleed gaat

Moet zeggen dat ik soms de burka drager wel kan begrijpen hoor, als ik zie hoe men reageert als er een nieuw vrouwlijk iemand komt trainen die zeker niet pijn doet aan het oog.

Ik ben voor zoveel mogelijk vrijheid in hoe iemand zich mag kleden, maar de boerka is een geval apart waar een samenleving meer vrijheid verliest door het toe te laten dan door het te verbieden.
Tja, moet er echt onderzoek gedaan worden naar een kledingstuk dat uit een barbaarse cultuur komt, waar mannen het voor het zeggen hebben en hun coïtusuele driften niet onder controle hebben, vrouwen verplichten om zich volledig te bedekken en dan als excuus geven "het hoort bij de religie"?
Het hoort helemaal niet bij de religie dat is het punt dat velen missen. Het hoort bij een achterlijke traditie die vrouwen tegenwerkt bij het integrereren, die hun vrijheden ontneemt, die hen letterlijk opsluit in een mobiele gevangenis.
Het is naïef om te denken dat vrouwen die niet gehersenspoeld zijn, die vrij opgevoed zijn, die zelfstandig en opgeleid zijn, ooit vrijwillig zouden kiezen om in een boerka te gaan rondlopen. Het heeft niets te maken met vrije wil, want die vrouwen beseffen zeer goed wat er vanuit de familie verwacht wordt.
Het onderzoek heeft inderdaad veel belastinggeld gekost, en komt ook nog eens tot de verkeerde conclusies. Gelijkheid tussen man en vrouw, rechten van de vrouw, vrijheid om niet volledig bedekt te moeten lopen, het recht om te integreren, om te kunnen studeren en werk te vinden i.p.v. levenslang huisslaaf te zijn en buiten huis niet eens vrouwelijk te kunnen kleden, iets wat elke vrouw instinctief wil maar niet kan als gevolg van deze barbaarse gewoonten.
De tegenstanders denken dat ze vrouwen een dienst bewijzen, het tegendeel is waar. Het gaat hier niet over de rechten van het dragen, maar de rechten van het niet moeten dragen.
En voor alle duidelijkheid ik heb het over dit:
[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]
Een gewone hoofddoek moet IMO zeker nooit verboden worden.
Ja, eigenlijk wel. Werkt natuurlijk twee kanten op.@Abfab, je zei dat je tegen bent omdat de overheid je vrijheid dan inperkt. Maar je mag ook niet naakt lopen op straat. Ben je daar ook tegen?

Was op voorhand al duidelijk. Dit was toentertijd ook zo met het bivakmutsen-verbod toen er veel overlast en problemen ontstonden met krakers.Net zo goed dat mannen of overheid niet moeten bepalen hoe bedekt je je mag kleden, hoeven ze ook niet te bepalen hoe bloot je je mag kleden.
Kunnen vrouwen heel goed zelf beslissen, lijkt me.
Dat zelf bepalen wat goed voor je is, is juist de westerse waarde waar ze in Iran en veel andere landen zo jaloers op zijn
Mochten er vrouwen in dit land zijn die niet zo vrij in hun keuzes zijn, dan moet je dat aanpakken, en niet alleen het dragen van een burka.
Het klopt wel hoor, dat onderzoek is niet erg betrouwbaar. Tal van andere onderzoeken hebben aangetoond dat er druk is vanuit de familie voor moslima's om een burka te dragen. Dat ze van kleins af worden gehersenspoeld om het te aanvaarden en het daarom als volwassene accepteren is nog geen reden om deze praktijken goed te keuren.Big T; Je begint eerst een heel verhaal over de onderdrukking van vrouwen dmv een boerka (wat niet klopt, gezien het onderzoek)
Daar ligt dus de nuance: een hoofddoek is lang niet zo problematisch op andere vlakken. Werkgevers hebben er geen problemen mee, vrouwen kunnen hun gezicht nog tonen, enz.en vervolgnes zeg je dat een hoofddoek nooit verboden mag worden. Is een hoofddoek niet ook een teken van de onderdrukking van de vrouw volgens jou?
Dat is best mogelijk, maar dat neemt het probleem van onderdrukking en ongelijkheid van vrouwen binnen de islam niet weg.Ben het verder met pokerladron eens. Net als de 130 km/u op de snelweg is ook het boerkaverbod gewoon symboolpolitiek.
Niet mee eens. Misschien is dat 1 van de vele westerse waarden, maar die moet je afwegen tegen andere westerse waarden.
Een westerse waarde is bijvoorbeeld ook dat we hier niet aan discriminatie op grond van geslacht doen. Dat een vrouw wel een boerka moet dragen, maar een man niet kun je zien als discriminatie (door mannen, want een vrouw zou zoiets nooit verzinnen).
Daarbij gaat het om een vorm van islam (fundamentalisme) die haaks staat op het westen. Dus om die nou met westerse waarden te gaan verdedigen...