XXL Nutrition

Kabinet stemt in met boerkaverbod

veiligheid? Lees jij die krant die helemaal volstaat met anonieme overvallen, moorden en andere geweldplegingen in Boerka?

Wat wil je nou zeggen? Het lijkt hierop: In t Westen heb je de westerse waarden, zoals vrijheid en gelijkheid. Maar er wonen ook mensen die de waarden hebben van een 1000 jaar pud woestijnvolk. En die hebben geen Westerse waarden, dus dat moet je respecteren?

Dan zeg ik nee. Onze waarden zijn namelijk een treetje hoger, ya really. Willen ze per se een burla dragen? Prima, er zijn genoeg landen waar dat moet.

---------- Post added 29 February 2012 at 11:07 ----------

Als je als vrouw jezelf hebt wijsgemaakt dat je van een god een burka moet dragen ben je per definitie gehersenspoeld.

Als je een gehouden onderzoek als onbetrouwbaar afdoet, roept dat er andere onderzoeken zijn maar ze niet aandraagt dan ben je wat mij betreft bekrompen in je mening:o

Wat wil je nou zeggen? Het lijkt hierop: In t Westen heb je de westerse waarden, zoals vrijheid en gelijkheid. Maar er wonen ook mensen die de waarden hebben van een 1000 jaar pud woestijnvolk. En die hebben geen Westerse waarden, dus dat moet je respecteren?

Nee, dat zeg ik niet. Lees het nogmaals.

Een boerka is niet alleen een lap stof, het is onderdeel van de fundamentalistische islam. Het beperkt doelbewust de wereld van de vrouw zodat zij niet op een normale manier met anderen kan omgaan, vooral niet met andere mannen dan haar echtgenote.

Even terzijde: zulke klederdracht heeft vanuit het geloof bekeken een marketing-aspect, namelijk reclame voor het zijn van "vrome moslima".

Een van de uitdagingen van een multiculturele maatschappij is een soort gezamenlijke bindingsfactor te hebben. Als groepen zich afzonderen door alleen hun eigen taal te spreken, of alleen met elkaar omgaan en een ander geloof aanhangen, dan kunnen er problemen ontstaan. Er zijn zelfs oorlogen over gevoerd.

Het verbod van de boerka is een goede manier om te zeggen dat we hier de grens trekken. Je mag je niet afsluiten voor de maatschappij, je hoort erbij!

Terug
Naar boven