Fitness Seller

Kabinet stemt in met boerkaverbod

Die snor van je moeder irriteert wss meer dan die 400 mensen met boerka. Eerst de dingen die er echt toe doen!

Mooi dit. Opzouten met je boerka. Irriteer me er kapot aan als ik in de metro sta en er komt ineens zo'n figuur binnen.

Indd, ik vind het ook niks, als je zo graag bedekt wilt rondlopen doe je dat maar lekker in je eigen land.

Laten we in de toekomst allen bedekt rondlopen, gaat toch nergens over, volgens mij staat er zelfs in de wet dat je herkenbaar moet zijn voor een ander.

Oprotten met die woestijnkappen. als je je burka wil drage doe je dat maar in je eigenland.

Ik heb zo'n idee ook dat de mensen doe het aanmoedigen zelf op het platte land of iets dergelijks wonen waar in een straal van 100 km geen boerka te bekennen valt. Net als de mensen in het kabinet die de immigratie flink toejuichen maar zelf in een villawijk wonen waar geen enkele allochtoon te bekennen valt.

Goede zaak.

Ik heb zo'n idee ook dat de mensen doe het aanmoedigen zelf op het platte land of iets dergelijks wonen waar in een straal van 100 km geen boerka te bekennen valt. Net als de mensen in het kabinet die de immigratie flink toejuichen maar zelf in een villawijk wonen waar geen enkele allochtoon te bekennen valt.
Alsof het logisch zou zijn dat in een achterstandswijk waar 90% allochtoon is, er een hoog percentage tegen een burka stemt :o

Wat verwacht je? Dat mensen hun eigen standpunten tegenpraten ofzo?

Laatst bewerkt:
Ik reageer hier maar niet inhoudelijk.

Vind het een logisch verbod, je kunt iemand echt niet herkennen in een burka. Overigens doen die burka's mij altijd denken aan dementors :roflol:

Ik ben voor zoveel mogelijk vrijheid in hoe iemand zich mag kleden, maar de boerka is een geval apart waar een samenleving meer vrijheid verliest door het toe te laten dan door het te verbieden.

Ik moedig het niet aan, maar ben tegen een verbod.
Zeker 60% moslims in de wijk trouwens. Maar zie inderdaad weinig burka's.

Lijkt me ook logisch, zo weinig worden ze gedragen in nederland.

Eindelijk?
Ben in staat zelf een boerka aan te schaffen en mee over straat te lopen.

Wie denken die kwallen wel niet dat ze zijn door te bepalen wat een ander mag dragen.
Normaal zou ik het niet oneens zijn, maar wat dacht je van de kwallen die vrouwen dwingen om ze te dragen? De overheid heeft hier de kans om moslima's te beschermen tegen deze achterlijke praktijken. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou het verbod idd onzin zijn.

wat een gezeik weer voor dat handje vol mensen die zo'n ding dragen. Gaat wat mij betreft helemaal nergens over. Ze zouden zich op die zaken moeten richten waar dit land mee uit de crisis komt.

Weet je hoeveel gezeik dit hele politieke spelletje gekost heeft en nog gaat kosten? Sraks komen daar ook weer rechtzaken etc bij...

Zonde van het geld en tijd.

Maar das mijn mening

+1

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jan 2012 om 23:31 ----------

Normaal zou ik het niet oneens zijn, maar wat dacht je van de kwallen die vrouwen dwingen om ze te dragen? De overheid heeft hier de kans om moslima's te beschermen tegen deze achterlijke praktijken. Mocht dit niet het geval zijn, dan zou het verbod idd onzin zijn.

Lol, dat is juist t punt T, er is geen enkel onderzoek naar gedaan op 1 na. En uit dat onderzoek blijkt dat een gezichtssluier gedragen wordt door vrouwen die zelf de keuze daartoe maken en dat vele van die vrouwen bekeerde moslimas zijn (dus geen familie die het oplegt) en vaak ook ongehuwd (dus geen man die het oplegt). Het gaat dus puur om het idee van anderen dat geprojecteerd is op deze groep vrouwen. Daaruit is dit dure wetsvoorstel voortgekomen en dat grapje heeft nu al meer gekost dan het ooit zal opleveren:rolleyes:

Onderzoek: [Link niet meer beschikbaar]

Tja, moet er echt onderzoek gedaan worden naar een kledingstuk dat uit een barbaarse cultuur komt, waar mannen het voor het zeggen hebben en hun coïtusuele driften niet onder controle hebben, vrouwen verplichten om zich volledig te bedekken en dan als excuus geven "het hoort bij de religie"?

Het hoort helemaal niet bij de religie dat is het punt dat velen missen. Het hoort bij een achterlijke traditie die vrouwen tegenwerkt bij het integrereren, die hun vrijheden ontneemt, die hen letterlijk opsluit in een mobiele gevangenis.

Het is naïef om te denken dat vrouwen die niet gehersenspoeld zijn, die vrij opgevoed zijn, die zelfstandig en opgeleid zijn, ooit vrijwillig zouden kiezen om in een boerka te gaan rondlopen. Het heeft niets te maken met vrije wil, want die vrouwen beseffen zeer goed wat er vanuit de familie verwacht wordt.

Het onderzoek heeft inderdaad veel belastinggeld gekost, en komt ook nog eens tot de verkeerde conclusies. Gelijkheid tussen man en vrouw, rechten van de vrouw, vrijheid om niet volledig bedekt te moeten lopen, het recht om te integreren, om te kunnen studeren en werk te vinden i.p.v. levenslang huisslaaf te zijn en buiten huis niet eens vrouwelijk te kunnen kleden, iets wat elke vrouw instinctief wil maar niet kan als gevolg van deze barbaarse gewoonten.

De tegenstanders denken dat ze vrouwen een dienst bewijzen, het tegendeel is waar. Het gaat hier niet over de rechten van het dragen, maar de rechten van het niet moeten dragen.

En voor alle duidelijkheid ik heb het over dit:

[Afbeelding niet meer beschikbaar] [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Een gewone hoofddoek moet IMO zeker nooit verboden worden.

Goede zaak. Al schijnt er een Fransman te zijn die al alle boetes wilde betalen voor Belgen, en nu ook die van Nederlanders. Hij heeft hiervoor een fonds van 1 miljoen euro.

Terug
Naar boven