Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
KaLe zei:ik heb werkelijk al alles geprobeerd om mijn voorste koppen sterker te maken. Ik ga iig die pushpresses er elke week inhouden. Iemand een tip voor boardpresses? Ik bedoel; schijven op je borst word vrij zwaar denk ik. Is een balkje ook goed? Hoe dik ongeveer? etc.
.DumphuiZ zei:Board presses zijn er vooral om de triceps sterker te maken (afhankelijk van hoeveel boards je gebruikt), net als de floorpress. En aangezien je triceps sterk zat zijn, lijkt me dat nu niet echt het meest handige.
Wat dacht je van Partial bottom bench presses? Je legt de barbell eerst stil op de borst, vervolgens press je tot iets voorbij je lockout en weer terug. Uitermate geschikt om je weak point te versterken.
Pin presses zijn ook een mooie techniek om je bench lockout te versterken. En isometrics (bottom & lockout) zijn ook goede technieken. Wellicht is een combinatie van deze drie genoeg om je te helpen een sterkere bench te ontwikkelen. Pas alleen op dat je niet gaat overtrainen...
KaLe zei:ja kijk.. met bepaalde bewegingen zijn ze juist weer niet zwak, bijv. de presses naar boven. Maar rechtvooruit, zoals bij banken, weer juist wel.
KaLe zei:max 135, maar das een jaar terug. Ik zit nu nog maar op een max 4 x 120. En als je dan vergelijkt met de rest... 40 kg incline dumbbell flyes, max 6x60kg crossovers etc. Dan is me borst op zichzelf ook echt niet zwak. Wanneer ik fail op de bank, blijft de barbell steken op ongeveer 10-15 cm van me borst en dat zijn echt wel de schouders.
Hoe meer ik omhoog ga pressen hoe sterker ik word in de schouders. Mijn max incline bench zit op 6x110, das in verhouding met flat bench vrij veel.
KaLe zei:
, dan zal je merken dat je complete lichaam meewerkt aan de bench = hogere bench. Vooral de drive die je door je feet krijgt, is erg goed te merken.