MuscleMeat

KaLe's trainingslog

Unregistered zei:
Not bad.. maar ik zou het anders doen. Zou iig niet 2 dezelfde bewegingen achter mekaar doen maar steeds 2 verschillende.. dus DL + pulldown, Row met pullover etc. Dan ben je niet voorvermoeid en heb je dus een hogere intensiteit, bij een gelijkblijvend of zelfs volume.

Heb ik hem ook al verteld, maar hij wou niet luisteren :D

• Topic Starter Topic Starter
Unregistered zei:
Not bad.. maar ik zou het anders doen. Zou iig niet 2 dezelfde bewegingen achter mekaar doen maar steeds 2 verschillende.. dus DL + pulldown, Row met pullover etc. Dan ben je niet voorvermoeid en heb je dus een hogere intensiteit, bij een gelijkblijvend of zelfs volume.

Je moet alles proberen nietwaar ;) Volgende keer doe ik het idd ook anders, want zo ga je echt kapot. Het was gewoon leuk om te proberen en heb goed lopen shocken. :D Maar ben het wel met jullie eens... Het was soms gewoon echt niet uit te houden. Bijv. met BOR's en T-bars, trok ik het heel slecht, omdat je voordurend voorover gebukt staat, dus teveel spanning op die onderrug.

Wederom vrij insane:thumbs:

lekkere training man!

Weer even een normale training vandaag. Merk wel dat ik vrij weinig puf had. Maar dat kan ook komen, omdat ik vanacht weer erg kort en slecht heb geslapen (hoop 3-4 uur slaap ofzo).

Ook eens pushpress gedaan met voorslaan. De oefening ligt me nog niet zo, want ik heb deze misschien een jaar geleden voor het laatst gedaan (en dan een paar keer ofzo), maar dat komt wel. Ze gaan nog te traag omhoog. We blijven oefenen.

schouders + triceps

pushpress

6x60
6x70
5x80 (laatste te traag)
1x90 (te traag)

Standing machine press

10x80
8x100
5x120

Side raises

12x22
10x26
6x32 :(
meteen erachter aan, met rustpauzes van 5-10sec):
15x10
15x10
15x10

Reversed cable flyes

15x10+12x15
8x20

Smith shrugs

15x100
12x160
10x200
8x240
2x320!!!
(dacht dat het 300 was... me ogen plopten er bijna uit en had het gevoel dat ik tot een half uur erna nog scheel keek).

Ik ga deze toch maar eens met barbell proberen. Word improviseren, want we hebben geen pins. Maar aangezien ik eerst een soort van rackpull (onder mijn knieen) maak alvorens ik ga shruggen, ben ik benieuwd hoeveel ik kan pakken met rackpull met losse barbell.

Triceps pressdown

15x40
12x50
7x60

BW dips

12xBW
10xBW + 10kg
6xBW + 20kg

rope pulldowns

12x25
10x30
8x30

30 minuten cardio

netjes. maar waarom slaap je zo weinig? En heb je dit vaak KaLe? Want kan me voorstellen dat dat toch best een btje je energie en herstel negatief beïnvloedt.

boogie zei:
netjes. maar waarom slaap je zo weinig? En heb je dit vaak KaLe? Want kan me voorstellen dat dat toch best een btje je energie en herstel negatief beïnvloedt.

klopt.. ik ben een erg slechte slaper idd. Met een beetje geluk slaap ik 5-6 uur per nacht. En ja, ik heb al van alles geprobeerd. Alleen geen slaappillen, maar daar begin ik ook echt niet aan (ik zie het aan mijn buurvrouw die er al 20 jaar verslaafd aan is..)

Hmm, lastig idd.
Bij hoeveel uur slaap ben je uitgerust dan?
Maybe is een dutje nadat je thuis komt van je werk een oplossing (ook al kost dat wel weer tijd)

KaLe zei:
klopt.. ik ben een erg slechte slaper idd. Met een beetje geluk slaap ik 5-6 uur per nacht. En ja, ik heb al van alles geprobeerd. Alleen geen slaappillen, maar daar begin ik ook echt niet aan (ik zie het aan mijn buurvrouw die er al 20 jaar verslaafd aan is..)
al eens ZMA geprobeerd?

boogie zei:
Hmm, lastig idd.
Bij hoeveel uur slaap ben je uitgerust dan?
Maybe is een dutje nadat je thuis komt van je werk een oplossing (ook al kost dat wel weer tijd)
Jup helpt zeker om energie voor je trainingen te hebben. Ik heb om 14u gedaan met werken en slaap dan ook een uurtje of twee, is ongelooflijk hoeveel energie je dan 's avonds hebt om te trainen :thumb:

MonsterStrength zei:
al eens ZMA geprobeerd?

Jup helpt zeker om energie voor je trainingen te hebben. Ik heb om 14u gedaan met werken en slaap dan ook een uurtje of twee, is ongelooflijk hoeveel energie je dan 's avonds hebt om te trainen :thumb:

zma heb ik geprobeerd..

een dutje na het werk is geen optie, omdat ik pas rond 7 uur thuis kom. Dan spullen pakken en naar de gym.

Hoe lang slaap je al zo slecht? Want als je met zo weinig slaap toch zo'n fysiek en kracht kan bouwen - petje af!

Ik heb ook heel erg last van allergieen/exceem, dus ik lig al snel een halve nacht wakker, omdat ik weer eens heb lopen krabben.
Ik slaap al jaren slecht. Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik goed geslapen heb..

Ik heb rustig werk btw.. maar dat doet niet terzake, want dat doe ik nu een half jaar en die slaapproblemen heb ik dus al veeeel langer.

Al dokter geraadpleegd erover? Ook al de oude methodes geprobeerd? warme melk drinken, warme douche nemen, niet naar tv kijken, ... ?

ja... :(

Maargoed het is niet anders.. ik weet ook niet beter, dus :)

kijk die allergieën zijn een ander probleem (die uiteraard wel gevolgen hebben voor je nachtrust). Zal je vast ook wel van alles voor geprobeerd hebben (homeopaat etc.)

maar wat betreft slapen; hoeveel uur heb je nodig dan?
zou toch blijven zoeken naar oplossingen hoor, ik merk dat als ik minder dan 7/8 uur slaap me gewoon echt niet optimaal voel.

boogie zei:
kijk die allergieën zijn een ander probleem (die uiteraard wel gevolgen hebben voor je nachtrust). Zal je vast ook wel van alles voor geprobeerd hebben (homeopaat etc.)

maar wat betreft slapen; hoeveel uur heb je nodig dan?
zou toch blijven zoeken naar oplossingen hoor, ik merk dat als ik minder dan 7/8 uur slaap me gewoon echt niet optimaal voel.

mjah.. wat ik al zeg ik weet niet beter. Op het ogenblik is het niet anders. Binnenkort een autootje en dan kan ik al een uur per dag extra pakken, dat zal al schelen :)

Vandaag de benen. Had er een hard hoofd in, want mijn schouders doen flink zeer van de vaccinatie spuiten van vanmorgen. Gister vrij zwaar schouders getraind, dus misschien dat het daarmee te maken heeft..

Voor het eerst boxsquat gedaan. Prima stevig boxje van 25 en 50 kg platen :)

Boxsquat (ruim onder parallel)

6x60
6x80
6x100
6x120
3x140

zat wel meer in, maar ik wil deze oefening nog even aftasten. Maar ik zal deze zeker vaker doen.

Smith hacksquat

10x60
6x100
6x140
4x180

legextension

10x100
8x120
6x140

Lying legcurl

10x30
8x40
6x50

seated legcurl (lower crossover)

12x50
10x60
10x70

Ziet er goed uit man, vooral die hacksquat vind ik. Maar die legextension gewichten slaan echt nergens op he :D Prachtig altijd die machines, achja zolang je je eigen progressie maar bij kunt houden he.

eq_909 zei:
Ziet er goed uit man, vooral die hacksquat vind ik. Maar die legextension gewichten slaan echt nergens op he :D Prachtig altijd die machines, achja zolang je je eigen progressie maar bij kunt houden he.

ja leuk die machines :D Ik heb er een hoop dumbbells op moeten knallen ;) Maargoed ik ken ze ook waar ik max 60 op pak, dus hehe

ff over die hacksquat... in de smith lukt het nog wel, maar hoe de neuk doen jullie em met losse barbell??? Ik lazer echt om... Heeft iemand een goede uitleg erover?

Terug
Naar boven