AndroidHealthClinic

KaLe's trainingslog

Ik doe ze met losse barbell, gewoon goed tegen je benen trekken, gaat wat schuurwonden veroorzaken, maar jij bent toch hardcore hé ;)

• Topic Starter Topic Starter
MonsterStrength zei:
Ik doe ze met losse barbell, gewoon goed tegen je benen trekken, gaat wat schuurwonden veroorzaken, maar jij bent toch hardcore hé ;)

en leg je de bar elke rep stil op de grond? Zeg maar... dat je er een soort back deadlift van maakt?

Jup hack squat is een back deadlift hé :D

ok nou mooi... dan pak ik deze volgende keer met barbell.

Idd, barbell hacksquat is super voor je quads (althans - je voelt het super). Het is wel even wennen bij het omhoogkomen. De barbell komt tegen je hamstrings en reet aan etc. Maar na een paar keer oefenen is dat verholpen.

huckfinn zei:
Idd, barbell hacksquat is super voor je quads (althans - je voelt het super). Het is wel even wennen bij het omhoogkomen. De barbell komt tegen je hamstrings en reet aan etc. Maar na een paar keer oefenen is dat verholpen.

:thumbs:

Boogie waarom is er verschil in uitvoering door BB'ers en PL'ers ???

Als je grond tikt heb je net een grotere ROM, wat dus naar BB normen beter is, nu praat je wat tegendraads

oh ok. nee dat dacht ik omdat ik eens een post gelezen had van jou waarin je stelde dat pl-ers dit doen omdat bij een lift op een wedstrijd je ook elke keer van de grond begint (ja je legde het wat beter uit mbv wat mij onbekende termen).

Mede hierop gebaseerd en ook omdat nooit anders heb gezien, deadlift ik altijd zonder de grond aan te raken (constante spanning). Maar als ik jou dus goed begrijp zou ik beter wel de grond aan raken?

Ja tuurlijk, je moet grond altijd raken, anders doe je partials! Fake records zeg maar ;)

Het verschil tussen wat een powerlifter moet doen en wat een bodybuilder, zit hem eerder in rust tussen elke rep of niet, en dan meer tot betrekking van spanning lossen. Een bodybuilder (die massa gericht traint) traint beter met een constante spanning, wat niet wil zeggen dat je de grond niet moet tikken, gewoon touch and go.

Een powerlifter laat beter tussen elke rep de spanning even los, om zo bv ipv een set van 8, een set van 8 singles te hebben, want op wedstrijden moet je ook singles heffen. Als je wat krachtgerichter wilt trainen is deze manier dan ook uitstekend :thumb:

Wel opletten met dat touch and go btw, als je iets te hard laat bouncen en in de verkeerde groove terechtkomt met die snelheid kun je wel wat erge blessures oplopen aan je rug.

Af en toe wat wisselen dus voor optimale deadlifts ;)

Ik doe nu altijd 2-3 sec rust tussen elke rep met deadlift. Moet zeggen dat m'n techniek bij het oppakken ook verbetert, nu ik me daar beter op moet richten.

Is ook gewoon fijner dan dat touch en go.. want vaak had ik bij die manier dat bijv. links iets eerder de grond raakte dan rechts, en dan ging je weer scheef omhoog > niet echt bevordelijk voor je concentratie/techniek.

Je wordt sterker vanaf de vloer als je elke rep een deadstop is. T-n-g doe ik soms, maar alleen als ik een backoff set doe met minder gewicht voor 10+ reps.

Metal^militia zei:
Je wordt sterker vanaf de vloer als je elke rep een deadstop is. T-n-g doe ik soms, maar alleen als ik een backoff set doe met minder gewicht voor 10+ reps.

vanaf 8 reps ik, alles daaronder met dead stop :)

Borst + biceps

rustig aan gedaan vandaag. Voel me helemaal niet lekker door de inentingen. Me schouder doet flink zeer en ik schijt me helemaal leeg..

benchpress

6x60
6x80
6x100
2x120 (k*tschouder)

smith incline bench

6x60
6x80
6x100
6x120

crossovers

6x40
6x50
6x50

barbellcurl

6x50
6x60
6x70

dumbbell curl

6x28
6x28
6x28

20 min. cardio

hey kale.. val je nog wel af ofniet? je zit al lang op die 92 kg is het niet? :)

Frenkpie zei:
hey kale.. val je nog wel af ofniet? je zit al lang op die 92 kg is het niet? :)

ja ik sta goed stil. word wel wat droger lijkt wel, maar ben nog even zwaar. Ik zit op 2400 kcal op trainingsdagen en val gewoon niet af. Zit een beetje in hetzelfde schuitje als RobertHosper. Ik blijf stabiel, zowel met kracht als gewicht. Heel bizar.... Volgend jaar even de cut beter aanpakken. Maar ik kom van de 95-96 af he ;) Heb alleen nooit mijn stats aangepast...

klinkt toch alleen maar positief?
je wordt droger, maar bent nog even zwaar!
je doet met gewoonweg likkebaarden!

maar doe je ook cardio?

jep..

Terug
Naar boven