XXL Nutrition

Kaluro's Log, Realising a long unreachable goal

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Goed bezig :) Ook netjes steeds weer die pr's !

Wat ik zou doen is niet meer setjes erbij maar gewoon de gewichten omhoog gooien. En dan maakt het niet zoveel uit als je net niet je aantal reps haalt.

Succes

• Topic Starter Topic Starter
Goed bezig :) Ook netjes steeds weer die pr's !

Dat werkt inderdaad wel motiverend, als er elke training weer een PR of twee tussenzit :D

Wat ik zou doen is niet meer setjes erbij maar gewoon de gewichten omhoog gooien. En dan maakt het niet zoveel uit als je net niet je aantal reps haalt.

Succes

Wat ik meer bedoelde is dat ik nu voor rug 12 sets van 4-8 reps heb gedaan, wat toch weer een heel stuk minder totaalvolume is dan 12 sets van 8-12.

Of bedoel je dat ik gewoon de beginsetjes al hoger zou moeten pakken? (nu bouw ik het nog op naar mijn 'max' gewicht over 2-3 setjes) Dat zou inderdaad wel kunnen maar dan heb ik nog steeds het gevoel alsof het totaal volume redelijk laagt ligt.

En ik ga niet echt voor de reps, ik pak een gewicht en als het ligt voelt stop ik rond de 8-10, en ga ik hoger tot het (te) zwaar wordt. en dan zie ik wel hoe het eruit komt te zien.

Anyway -> workout van vandaag

Barbell bench press
40kg 15x
60kg 12x
70kg 7x
70kg 7x
75kg 5x
-even minuutje of 3 rust genomen-
80kg 4x -pr-
zat nog meer in maar er ontbrak een spotter, liever een paar reps minder dan een avond vol schaamte :D.

incline dumbbell bench press
22kg 12x
26kg 7x
-voorkant schouder verzuurde helemaal.. ben maar flat bench press gaan doen-
Flat bench press
30kg 6x
30kg 5x

Incline cable flyes
Geen idee welke gewichten.
x12
x9
x7
x7

Military press.. nog steeds geen idee of die kleine olympische stangen nou 10,15 of 20kg zijn.. ik hou het op 10.
30kg 10x
35kg 9x
40kg 8x -pr-
45kg 7x -pr-

Triceps dips
BW x12
BW x9
BW x9

Triceps pushdown
35kg 7x
32kg 5x

Close Grip Bench Press
40kg 10x
50kg 6x

Laatst bewerkt:
Maandag Dinsdag en Woensdag flink ziek geweest dus niet gesport.

Gisteren wel.. het ging natuurlijk niet bepaald optimaal:

Bench press
30kg 15x
50kg 12x
60kg 10x
70kg 8x
70kg 8x
70kg 7x
75kg 5x

dumbbell bench press
22kg 10x
26kg 8x
30kg 7x
30kg 6x
30kg 6x

Incline cable flyes
2x6-12

Dips(triceps)
BWx 12
BWx 7
BWx 5

Front raise dumbbell one arm
8kg x 9
10kg x8
10kg x8

Triceps pushdown
27kg 12x
27kg 12x(dropsetje)
23kg 7x
19kg 6x
13kg 7x

Ik ben niet helemaal tevreden met de progressie van deze maand. Ik denk dat het komt door het onrustige slaappatroon dat ik heb. Doordeweeks gewoon werken (8u beginnen) en 's avonds lig ik er vaak pas 1u of later in. Ook 's nachts wordt ik aantallen keren wakker.

Waarom laat ik maar in het midden, maar ik denk dat dit mijn progressie negatief beïnvloed op dusdanig niveau dat ik het toch al wel echt begin te merken.

Nog wat updatejes.. 2 weken niet gesport vanwege drukte en nieuwjaar etcetc, deze week weer hard aan t knallen.

Dinsdag rug+biceps
Chin-ups
9x bw
7x bw
5x bw

Bent over Rows
40kg 15x
50kg 12x
60kg 9x
60kg 8x
60kg 8x
65kg 6x

One arm dumbbell row
26kg 12x
28kg 11x
28kg 10x
28kg 10x

One Arm Reverse flyes
-geen idee-

Biceps curl
3 setjes.. geen idee hoeveel

Woensdag borst+triceps

bench press
40lg 20x
60kg 12x
70kg 10x
75kg 8x
75kg 7x
75kg 7x
80kg 6x -pr-

incline dumbbell press
24kg 12x
26kg 8x
26kg 7x

Ik wilde hierna nog cable flyes doen maar het was zo zwaar druk dat er echt nergens meer ruimte was, ook mijn bankje was bezet.. Toen maar alvast wat anders gaan doen

Military press
kleine stang.. hopen dat deze 10kg is, geen idee.
30kg 10x
40kg 5x
30kg 9x
30kg 7x
Mijn triceps wilde niet meer.

Dips
11x BW
-kreeg last van schouder..-

skull crushers
20kg 12x
30kg 10x
30kg 9x

cable pushdown
27kg 7x
27kg 8x
18kg 8x -gelijk na de 27kg-

Het bankdrukken ging wel lekker, maar ik begin wel te merken dat mijn triceps de zwakste schakel aan het worden is qua kracht.

Anyway uiteindelijk maar naar huis gegaan omdat het nog steeds zo druk was.

Barbell bent over row
50kg 15x
60kg 12x
70kg 10x
75kg 9x -pr-
77.5kg 8x -pr-
80kg 8x -pr-

Dumbbell one arm Bent over row
30kg 12x
34kg 10x
36kg 8x
38kg 7x -pr-

wide grip pulldown
52kg 10x
59kg 6x (???)
52kg 10x
55.5kg 8x

One arm reverse flye
4x 8-12

Dumbbell shrugs
26kg 20x
30kg 10x
30kg 9x

Dumbbell curl
14kg 12x
18kg 6x -pr-

..ik was echt doodop, ik doe woensdag wel weer een extra biceps oefening ofzo.

Laatst bewerkt:
Vandaag op 't menu

200g complex carb gainer
1 liter volle melk
400g rijst(ongekookt)
400g kip(+tandori saus)
500ml volle roomyoghurt (:D)
e.e.a. aan nootjes

Update foto:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

werk aan triceps :P

Ik ga momenteel nog gewoon voor de overall mass :D standaard splitschema. Ik ga wel mn Kcal weer omhoog gooien.

Vandaag borst/triceps gedaan trouwens.

Bench press
20kg 15x
60kg 12x
75kg 8x
75kg 8x
80kg 7x -pr-
80kg 5x

Incline dumbbell bench press
24kg 12x
28kg 8x -pr-
28kg 7x
28kg 7x

Peck Deck
3x8-12

Overhead press
30kg 12x
40kg 7x
40kg 6x

Dips
12x BW
9x BW
8x BW

skull crushers
30kg 12x
35kg 7x -pr-

Triceps pushdown
32kg 10x
23kg 15x -zonder pauze tussen de sets-

oke man, je gaat dus bulken ? ;p

oke man, je gaat dus bulken ? ;p
Ik was al aan het bulken maar had het wat op 'safe' gespeeld, ik voel wel dat ik het nog wat kan verhogen.

Ik ga er per dag een extra 'complex carb gainer' shake bijgooien.
100g XXL complex carb gainer + 500ml volle melk voor een extra 700kcal. Dan tik ik de ~5000kcal/dag aan.

Snel metabolisme.. You either love it or hate it.

Zodadelijk stappen.. eerst maar even het volgende naar binnen werken:

6 boterhammen
5 gebakken eieren
100gr complex carb gainer
1000ml volle melk

Dat vertaalt zich in...

1830 kcal
110g proteïne
138g koolhydraten
77g vet

Dus ik kan er weer tegenaan vanavond

Ik heb een aantal pagina's gelezen en verbaasde me over het aantal kcals dat je weg werkt elke dag. Toen zag ik je foto en realiseerde ik me dat je 192cm bent :o

Je gaat goed man, niet te druk maken om je rug, dat moet goed komen, lijkt me een kwestie van het niet goed kunnen sturen onderin je rug. Welke oefeningen moet je doen bij de fysio?

Ik heb een aantal pagina's gelezen en verbaasde me over het aantal kcals dat je weg werkt elke dag. Toen zag ik je foto en realiseerde ik me dat je 192cm bent :o

Je gaat goed man, niet te druk maken om je rug, dat moet goed komen, lijkt me een kwestie van het niet goed kunnen sturen onderin je rug. Welke oefeningen moet je doen bij de fysio?

Ben er al een hele tijd niet meer naartoe gegaan vanwege drukte in mn leven.. en het schiet sowieso niet op omdat ik een kantoorbaan heb ( een zwaar drukke kantoorbaan) en 9u per dag op een stoel zit.

Ik kan mijn houding wel goed houden tijdens het zitten maar om echt van lordosis af te komen moet je regelmatig staan en ook strekoefeningen doen.. dat lukt me echt nooit.

en ja 1m92 met snel metabolisme :D is wel relaxt, hoewel.. tijdens mijn werk moet ik echt wringen om er een eetpauze tussen te krijgen paar keer per dag. Ik neem zo goed als alle telefonie aan dus heb ik net een bak rijst+kip voor me staan en 5 telefoontjes later is hij nog steeds maar half leeg.

Ik kan op zich wel deadliften en op het eind mijn heupen naar voren "duwen" maar de holling gaat nooit helemaal weg tijdens het rechtop staan. Als ik gebogen sta ( denk bent over rows, of squats in lage positie) heb ik wel een rechte rug, mijn rug wordt echt krom 'getrokken' door inflexibiliteit als ik rechtop sta.

het is toch mn onderrug weet je, vandaar dat ik ietwat voorzichtig ben.
Ik mis het deadliften wel, daar niet van. ;)

volgens mij is het meer spier-onbalans en spierverkortingen die het veroorzaken. Ook al 'duw' ik mijn heupen naar voren tijdens het rechtop staan, het lukt me niet om een normale rug te krijgen.

Laatst bewerkt:
Ben er al een hele tijd niet meer naartoe gegaan vanwege drukte in mn leven.. en het schiet sowieso niet op omdat ik een kantoorbaan heb ( een zwaar drukke kantoorbaan) en 9u per dag op een stoel zit.

Ik kan mijn houding wel goed houden tijdens het zitten maar om echt van lordosis af te komen moet je regelmatig staan en ook strekoefeningen doen.. dat lukt me echt nooit.

en ja 1m92 met snel metabolisme :D is wel relaxt, hoewel.. tijdens mijn werk moet ik echt wringen om er een eetpauze tussen te krijgen paar keer per dag. Ik neem zo goed als alle telefonie aan dus heb ik net een bak rijst+kip voor me staan en 5 telefoontjes later is hij nog steeds maar half leeg.

Ik kan op zich wel deadliften en op het eind mijn heupen naar voren "duwen" maar de holling gaat nooit helemaal weg tijdens het rechtop staan. Als ik gebogen sta ( denk bent over rows, of squats in lage positie) heb ik wel een rechte rug, mijn rug wordt echt krom 'getrokken' door inflexibiliteit als ik rechtop sta.

het is toch mn onderrug weet je, vandaar dat ik ietwat voorzichtig ben.
Ik mis het deadliften wel, daar niet van. ;)

volgens mij is het meer spier-onbalans en spierverkortingen die het veroorzaken. Ook al 'duw' ik mijn heupen naar voren tijdens het rechtop staan, het lukt me niet om een normale rug te krijgen.

Als dat het probleem was, dan was je met gewoon rekken er allang vanaf geweest. In 3 weken kun je prima op lengte komen. Er zal vast iets mee spelen qua motorische controle dunkt me.

Wat je zegt over het eten, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ik ben slechts een student en heb genoeg uren vrij dus kan prima maaltijden maken en eten. Lijkt me vervelend om fulltime te werken en dan niet te kunnen eten, dan verga je van de honger. En het altijd 's avonds trainen.
Kan je niet weer gaan studeren. Meer vrije tijd = meer eten = meer trainen = meer oefeningen voor onderrug.

Het is wel je onderrug, maar je heupen, schouder, enkels en knieën vind je dus inferieur? :o j/k

Als dat het probleem was, dan was je met gewoon rekken er allang vanaf geweest. In 3 weken kun je prima op lengte komen. Er zal vast iets mee spelen qua motorische controle dunkt me.

All advice is welcome :D

Wat je zegt over het eten, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, ik ben slechts een student en heb genoeg uren vrij dus kan prima maaltijden maken en eten. Lijkt me vervelend om fulltime te werken en dan niet te kunnen eten, dan verga je van de honger. En het altijd 's avonds trainen.
Kan je niet weer gaan studeren. Meer vrije tijd = meer eten = meer trainen = meer oefeningen voor onderrug.

Het eten lukt an sich wel, vooral nu ik er 's middags een weight gainer shake tussendoor gooi ipv een volledige maaltijd.
Ik doe alleen vaak >30 minuten over een maaltijd vanwege dingen die ertussen komen.

En inderdaad, 5u afgewerkt, thuis ff snel eten/omkleden en van 6 tot 7:30 sporten. Het is altijd superrustig rond 6 uur, mooi meegenomen dus.

Het is wel je onderrug, maar je heupen, schouder, enkels en knieën vind je dus inferieur? :o j/k

Ja mn schouders etc. kunnen met gestolen worden! schouder hebben? 5 euro. :P maar nee inderdaad. Ik doelde er meer op van, ja.. dunno je snapt me :o

Even een nieuw ontbijt geprobeerd:

150g pannekoekenmix
5 eieren
300ml melk
5 ananas schijfjes

..in de pan ermee, even aanbakken, op laag vuur zetten en deksel erop.
10 minuten later heb je een oversized omelet met nette voedinsgwaardes.

Beetje op onderhoud gezeten (1x per week trainen) door drukte en persoonlijke issues.
Vanaf vandaag weer vlammen..

Bench press
60kg 15x
70kg 10x
80kg 5x
80kg 5x
85kg 4x -pr-

dumbbell bench press
30kg 10x
32kg 7x
28kg 6x -deze kwam rechtstreeks na het 32kg setje-

standing incline cable flyes
..geen idee qua gewichten, 3 setjes.

military press
40kg 10x
45kg 6x
..triceps wilde niet meer dus toen maar front raises wezen doen
plate front raise
10kg 12x
15kg 12x
20kg 8x

triceps dips
12x BW
8x BW

skull crushers
30kg 10x
35kg 8x
35kg 7x

Niks speciaals deze training, maar wilde het nog wel even loggen.

29xwzs7.jpg

Etenstijd :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven