AndroidHealthClinic

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.343
Hier idem, inclusief "niets meer mee gedaan". Moet daar nu de prijs voor betalen en als een cowboy met O-benen lopen om mijn knieën te ontlasten. Ff geen prioriteit, maar ga toch nog eens steunzolen o.i.d. laten aanmeten, heb gemerkt dat ik steeds meer compenseer tegen supineren. De eigenaar van mijn sportschool, voormalig top bodybuilder (met wie ik overigens nu weer op goede voet sta), is iets ouder dan ik en heeft dat nog veel erger, Schiet elke keer weer in de lach als ik hem zie lopen, maar krijg nu ook zelf opmerkingen.
Als ik een tijdje stil heb gezeten loop ik ook alsof ik een vent van 80 ben. Mijn onderrug gaat dan vast zitten.
Hoeveel ml zet je met die 0.4x13 naald en welke maat spuit?
2ml in een 3 ml spuit, je moet wel wat kracht zetten

Nee
Heb je hier geen last van bij het squatten?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem maar heb het idee dat ik hierdoor onstabiel sta.
Nope. Alleen snel last van onderrug pomp.

Is de onderrug pomp slecht ofso? :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.345
Gisteren nog schouders/armen/calves gedaan. Vandaag rug. Aardig naar de klote door een korte nacht (3uur) en sinds 4u al in de veren. Lekker rustig aan dan.

BB rows
3x5x110

Deadlifts
3x140
3x160
3x180
5x200
3x210

Ja ze zijn er weer :) Niet slecht voor een eerste sessie, startgewicht zal rond de 220-225 liggen denk ik. Eens kijken of ik morgen geen spijt heb.

+
Cable latpull
Facepull
Straight arm pulldown

Morgen rust (pappa dag)

Is de onderrug pomp slecht ofso? :o

Een echte lower back pump is killing. De paar weken dat ik dbol deed kon ik tijdens leg day na squats en hack squats bijna niet meer rechtop staan en moest ik echt ff 10 of 15 minuten op de grond liggen voordat ik verder kon trainen.

En na een lange dag waarop ik veel liep en stond, had ik tegen de avond ook enorme verzuring in me onderrug, zo erg dat het zelfs tijdens het in bed liggen gewoon zeurende pijn deed. Heel raar en onprettig... Kon er soms niet van in slaap vallen, lol.

Toen ik stopte met die troep was het ook zo weer weg gelukkig.

Ik voel het soms ook na een zware squat sessie, maar het kan dus geen kwaad.

buiten mijn normale voeding pak ik alleen whey, omega 3-6 en vitamines.

Zouden beta-alanine of taurine helpen tegen de ‘back-pump’?

Als je geen steroids gebruikt en je hebt last van back pumps bij het squatten zou ik het eerder in je uitvoering zoeken. Waarschijnlijk leun je te ver naar voren door gebrekkige flexibiliteit en shit en gebruik je je onderrug te veel bij het omhoog komen. Een textbook form squat moet loodrecht up and down gaan zonder forward lean.

buiten mijn normale voeding pak ik alleen whey, omega 3-6 en vitamines.

Zouden beta-alanine of taurine helpen tegen de ‘back-pump’?
Ja het zou kunnen helpen bij kort durende intensieve inspanningen. Onderzoeken zijn daar niet eenduidig over. Ik ken een aantal mensen die met beide positieve ervaringen hebben (icm AAS). Taurine wel vanaf 2gr vgm.

Ja het zou kunnen helpen bij kort durende intensieve inspanningen. Onderzoeken zijn daar niet eenduidig over. Ik ken een aantal mensen die met beide positieve ervaringen hebben (icm AAS). Taurine wel vanaf 2gr vgm.

Ik zou met jou wel een intensieve inspanning willen doen. Maar dan wel een wat langer durende.

Als je geen steroids gebruikt en je hebt last van back pumps bij het squatten zou ik het eerder in je uitvoering zoeken. Waarschijnlijk leun je te ver naar voren door gebrekkige flexibiliteit en shit en gebruik je je onderrug te veel bij het omhoog komen. Een textbook form squat moet loodrecht up and down gaan zonder forward lean.

Thanks.

• Like
Waarderingen: LM
Buttwink hoogstwaarschijnlijk inderdaad. Heb ik ook nog beetje last van. Ben nu aan het werken aan enkel mobiliteit en heb zo’n bar path app gedownload om te checken of ik echt recht omhoog kom. @Brab0

als ik binnen maandje ofzo geen progressie zie in m’n flexibiliteit ga ik gewoon lifting schoenen halen met verhoogde hak:o, dan heb je minder mobiliteit nodig

Yoo Camelus,

Kun je misschien je PM aanzetten? Wil je graag even een bericht sturen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven