Fitness Seller

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.541
ochtendgewicht na een poepje en plasje: 94,8

de treen le gain insane in de tuin

Squats #40 4.1
5x110
4x130
2x3x155
5x3x175
4x4x165

+Standing good morning
+Standing barbell calfraise

en een wipneus
20201218_013249.jpg

• #1.542
De gm's en calfraises deed ik door straps aan mijn barbell te bevestigen, voelt veel prettiger aan voor mijn schouders en armen. Op die manier maak je er een soort safety squat bar van. Met squats heb ik altijd moeite om mijn armen op de barbell te leggen, met name de eerste paar setjes. Ik rek mijn armen en schouders altijd voor het squatten, dat scheelt iets maar het blijft gewoon kut. Heeft er iemand ervaring met backsquats en straps?

De gm's en calfraises deed ik door straps aan mijn barbell te bevestigen, voelt veel prettiger aan voor mijn schouders en armen. Op die manier maak je er een soort safety squat bar van. Met squats heb ik altijd moeite om mijn armen op de barbell te leggen, met name de eerste paar setjes. Ik rek mijn armen en schouders altijd voor het squatten, dat scheelt iets maar het blijft gewoon kut. Heeft er iemand ervaring met backsquats en straps?
Kameel, ik weet niet of je al mobility work doet voor je schouders. Zo niet, hiermee beginnen is mijn advies. Ook op lowerbody dagen doen mn rug en borst en schouders losmaken zodat ik de bar bij de squat goed kan vastpakken.

Kijk bijv. Naar opwarm routine limber 11 Joe de franco voor lowerbody aangevuld met zijn upperbody warm up drill.
(limber 11 lowerbody)

(joe's upperbody routine)

Daarnaast zou ik asap gaan starten met deze drill ( op trainingsdagen in de warmup maar ook hoger reps op rustdagen voor extra mobility, doorbloeding en herstel. En algemene shoulder health. Deze vergrootnecht de rom van je schouders. Tzt zul je de bezemsteel of stok smaller kunnen vastpakken:

Ps. In zijn upperbody routine zie je Joe de achterkant van zijn rug liggend op de grond met een lacrosse Ball losrolllen. Ik vond dit zelf niet fijn en doe dit door staand tegen een muur te leunen met een golfbal tussen de muur en mijn rug of chest.

Laatst bewerkt:
Ik vertrouw die straps niet eenmaal je zwaarder gaat.

Eens beter investeren in een goede safety squat bar dan imo

Dan moet je een transformer bar nemen. Daar kan je de positie van de plates tov de bar steeds verstellen om op een iets andere manier belasting te krijgen. Lijkt mij wel superchill

Dan moet je een transformer bar nemen. Daar kan je de positie van de plates tov de bar steeds verstellen om op een iets andere manier belasting te krijgen. Lijkt mij wel superchill
Eens al is een safety squat bar echt fijn en verrijking van een leg workout..zowel strenght als massa wise imo

• #1.548
@Misaa bedankt voor het meedenken, zojuist die oefening met een bezemstok voor mijn schouders geprobeerd maar dat moet ik echt niet gaan doen. Ik krijg mijn armen niet achter mijn rug en ga ik dit forceren dan schiet mijn schouder uit de kom. Enkele oefeningen uit het filmpje deed ik al, dat foamrollen ga ik nog toevoegen.

Dislocations kun je ook in het begin met een elastiek doen. Daarmee forceer je minder, maar creëer je wel een lichte stretch. Dat heeft bij mij wel geholpen om ze uiteindelijk met een stok te kunnen doen.

Of krijg je je armen helemaal niet achter je?

@Misaa bedankt voor het meedenken, zojuist die oefening met een bezemstok voor mijn schouders geprobeerd maar dat moet ik echt niet gaan doen. Ik krijg mijn armen niet achter mijn rug en ga ik dit forceren dan schiet mijn schouder uit de kom. Enkele oefeningen uit het filmpje deed ik al, dat foamrollen ga ik nog toevoegen.
Dat is het punt van de oefening, om juist die mobiliteit te krijgen die je niet lijkt te hebben. Idd met elastiek beginnen omdat je die zo ver uit elkaar kan trekken als mogelijk

• #1.551
  • #1.552
Dislocations kun je ook in het begin met een elastiek doen. Daarmee forceer je minder, maar creëer je wel een lichte stretch. Dat heeft bij mij wel geholpen om ze uiteindelijk met een stok te kunnen doen.

Niet met een stok. Binnenkort krijg ik weerstandbanden en dan ga ik nog een poging wagen. Ik hoop dat ik geen spijt krijg.

Ik kon geen overheadsquats maken door de beperkte mobiliteit en had steken in m'n schouders. Door deze oefening kan ik 't nu wel en steken zijn verdwenen. In 't begin kreeg ik de bezemsteel niet achter mijn hoofd. Je moet dit opbouwen en wanneer je dit dagelijks doet kom je steeds verder. Na 2 weken kreeg ik de stok al achter mijn hoofd, maar 't heeft meerdere weken geduurd voordat ik de volledige beweging kon maken. Ik raad het je wel aan ter preventie van mogelijke toekomstige schouderblessure.

Graag gedaan man! Rustig aan doen met de oefeningen en inderdaad niets forceren.

Dit dus. Dat zou ik ook doen...eerst met een band en dan extra breed pakken. Met mini band ofzo
Dat is het punt van de oefening, om juist die mobiliteit te krijgen die je niet lijkt te hebben. Idd met elastiek beginnen omdat je die zo ver uit elkaar kan trekken als mogelijk
Eens
Snap ik. Maar ik wil liever geen schouderluxatie.
Sorry gab had dit even niet in de gaten dat je dit hebt. Met deze blessure en dan wel of niet shoulder dislocations doen kan ik je niet over adviseren...
Niet met een stok. Binnenkort krijg ik weerstandbanden en dan ga ik nog een poging wagen. Ik hoop dat ik geen spijt krijg.
Als je dat gaat doen..Beter in het begin erg breed pakken. Steeds elke dag een klein beetje minder breed als de dag ervoor. En met name reps maken 30 stuks ofzo
Ik kon geen overheadsquats maken door de beperkte mobiliteit en had steken in m'n schouders. Door deze oefening kan ik 't nu wel en steken zijn verdwenen. In 't begin kreeg ik de bezemsteel niet achter mijn hoofd. Je moet dit opbouwen en wanneer je dit dagelijks doet kom je steeds verder. Na 2 weken kreeg ik de stok al achter mijn hoofd, maar 't heeft meerdere weken geduurd voordat ik de volledige beweging kon maken. Ik raad het je wel aan ter preventie van mogelijke toekomstige schouderblessure.
Eens. Alleen hij heeft al die schouder luxatie...lastig.
Absoluut geen shoulder dislocations doen met een schouder die er makkelijk uit gaat. Ik kan het weten.
Thanks man dat je ervaring deelt...

Wat ook wel eens wil werken qua mobiliteit, voor lats iig:
Onderhands (chin ups) maken met handen volledig om de bar en en 3-5 sec excentrische beweging met 3 sec deadhang en dan een set of 3-5. Handen redelijk smal op de bar houden.

Geen front? (weet niet wat je hebt, even verder lezen, naar front kan soms prettiger zijn met schouder problemen). Ik weet niet of je hem hoog of laag hebt liggen, maar al geprobeerd om gewoon heel wijd vast te pakken? En doe je iets in de richting van rotator cuff oefeningen?

Absoluut geen shoulder dislocations doen met een schouder die er makkelijk uit gaat. Ik kan het weten.
Ja, het laatste wat je wil is dat de banden oprekken (rekken, oefeningen achter het hoofd, ect). Die wil je juist strakker en sterker. Dubbelop omdat ze je spier niet kunnen bijhouden.
Heb zelf vooral veel aan deze gehad.
external1.jpg

• #1.560
Geen front? (weet niet wat je hebt, even verder lezen, naar front kan soms prettiger zijn met schouder problemen). Ik weet niet of je hem hoog of laag hebt liggen, maar al geprobeerd om gewoon heel wijd vast te pakken? En doe je iets in de richting van rotator cuff oefeningen?

Camel GIF by memecandy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven