XXL Nutrition

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Haha, zwemmers hebben op zich een best goed fysiek.. Als je het leuk vind is het misschien niet zo'n heel slecht idee :p

Maar goed, hopen dat het helpt :)
 
Zwemmen is toch een totaal training, dus waarom niet.
 
Ik hoop dat de behandeling een oplossing kan bieden. Een goede chiropractor kan wel wat spanningspunten in je lichaam wegwerken.
 
zwemmen is zeker heel goed voor je, paar maanden geleden toen het nog lekker weer ''was''
zwom ik ook elke dag in de zee dan wel eens waar maar tog,
 
heb weer een aantal moeilijke weken achter de rug met pijntjes hier en daar en beklemde gevoelen op de borst waardoor ik niet durfte te traien.
1x gewoon cardio gedaan en dat goed dus er is niets met mijn hart aan de hand.
Conditie is slecht en dat merk ik vooral met trainen met gewichten waar mijn hartslag na een half uur trainen snel opgelopen is en moeilijk rustig te krijgen is.
Kortom ik moet rustig aan doen maar afgelopen Zaterdagochtend toch maar weer eens getraind.
2 oefeningen rug Latt pully + BOR / 2 borst peck deck en dumbbell flyes / 1 oefening schouders / 1 triceps /1 biceps / 100 reps buik totaal en 15 minuten cardio
Ik ben ook van plan om toch maar weer gewoon in een bepaald ritme te gaan trainen.
1x per 3 weken trainen is niet goed voor mij en het doet ook niets voor mijn spieren.
Zondag ook nog een uurtje gewandeld.
Ja ik heb weer pijntjes maar daar zit ook spierpijn bij want ik ben gewoon erg uit vorm.
We zullen wel zien. Donderdag 1e behandeling chiropractor en ben nieuwsgierig wat ze gaan doen en wat het voor uitwerking heeft.
Ik geef nog niet op
 
Goedzo Grosje, opgeven is geen optie.
 
Goed dat je getraind hebt, wel veel verschillende spiergroepen in 1 dag als je een tijdje niks gedaan hebt.

Misschien ie het een optie om 1 spiergroep per dag te trainen a 3 oefeningen en dan gewoon echt verder NIKS :)
Train je wel maar vraag je niet teveel van jezelf op het moment.
Misschien herstel je dan goed en kom je tot rust.

Wees wel voorzichtig dat je niet teveel gaat stressen door je lichamelijke klachten want dit gaat je ook geen goed doen.
Ik zeg niet dat het zo is maar ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt.
Wat je dan krijgt is dat je echt overal op gaat letten en alles wilt verklaren en oplossen.
Als je bijvoorbeeld heel erg op je hart/hartslag gefocused bent kan die ook omhoog gaan.
Of door stress kan je ook een beklemmend gevoel op de borst krijgen.

Het hoeft niet zo te zijn wat ik zeg maar wie weet heb je er wat aan.
 
Ben bang dat ik daar nu ook last van heb.
Alle pijntjes en probleempjes worden nu in mijn hoofd groter terwijl het misschien niets is.
Voel de druk wel vaak op mijn borst maar dat kan stress zijn, heb daar de laatste tijd ook veel last van gehad. Ik probeer daarom ook te wandelen om toch te bewegen (zou liever rennen maar daar ben ik nog even voorzichtig mee) Op de crosstrainer kan ik gewoon een half uur achter elkaar staan zonder problemen dus mijn hart moet wel goed funtioneren. Ben normaal helemaal niet zo'n persoon die overal last van heeft en zich aan stelt (ik blijf juist maar door gaan) misschien dat het daarom nu harder aankomt.
Denk dat de bovenrug problemen wel echt zijn en voortvloeien uit een slechte werkhouding samen met het harde trainen. Dat zal een overbelasting hebben veroorzaakt. Misschien met squaten ooit eens een vreemde beweiging gemaakt waardoor een wervel schuin is komen te staan en niet vanzelf terug komt in de juiste positie. Ik hoop dat die chiropracter me daar mee kan helpen. Echt ontspannen is moeilijk voor mij (ik ben een controlfreak) Maar ik ga vandaag weer proberen te sporten.
 
Ben bang dat ik daar nu ook last van heb.
Alle pijntjes en probleempjes worden nu in mijn hoofd groter terwijl het misschien niets is.
Voel de druk wel vaak op mijn borst maar dat kan stress zijn, heb daar de laatste tijd ook veel last van gehad. Ik probeer daarom ook te wandelen om toch te bewegen (zou liever rennen maar daar ben ik nog even voorzichtig mee) Op de crosstrainer kan ik gewoon een half uur achter elkaar staan zonder problemen dus mijn hart moet wel goed funtioneren. Ben normaal helemaal niet zo'n persoon die overal last van heeft en zich aan stelt (ik blijf juist maar door gaan) misschien dat het daarom nu harder aankomt.
Denk dat de bovenrug problemen wel echt zijn en voortvloeien uit een slechte werkhouding samen met het harde trainen. Dat zal een overbelasting hebben veroorzaakt. Misschien met squaten ooit eens een vreemde beweiging gemaakt waardoor een wervel schuin is komen te staan en niet vanzelf terug komt in de juiste positie. Ik hoop dat die chiropracter me daar mee kan helpen. Echt ontspannen is moeilijk voor mij (ik ben een controlfreak) Maar ik ga vandaag weer proberen te sporten.


Als je twijfelt over jouw hart en op dit moment dingen niet durft te doen daardoor dan is dat niet goed.
Kun je beter naar de huisarts gaan en je hart laten controleren zodat jij zeker weet dat die wel of niet goed is.
Is die goed dan valt er ook een hele last van je schouders af en weet je dat jij er gewoon tegen aan kunt gaan wanneer jij dat wilt.

Anderzijds wil ik je zeggen dat als je geen juicer bent op jouw leeftijd en ook mijn leeftijd dan kan je behoorlijk oververmoeid raken als je een maand of half jaar achter elkaar teveel geeft.
In onze leeftijd zijn er nog vele andere zaken die aandacht/energie vragen,Bijvoorbeeld:
kinderen die tiener, puber of bijna volwassenen zijn wat veel aandacht vraagt,een huwelijk/vrouw die ook aandacht nodig heeft ook heb je het werk er nog bij enz enz.
Je legt op deze leeftijd de lat hoog als je een goed fysiek hebt wat jij overduidelijk hebt voor jouw leeftijd en dat wil je ook niet verliezen,veroorzaakt ook weer stress.

Al met al balans is het belangrijkste en dat moet jij zelf vinden.
Hoe ga je om met blessures, voeding, trainingsduur enz.

Er zijn ook zat mensen die zullen zeggen van: Hey niet lullen, Knallen, niet nadenken en harder trainen maar daar moet je op dat moment wel de energie en fysieke gesteldheid voor hebben.
Heb je die niet dan zul je even rust moeten pakken tot je weer de oude bent en er weer tegen aan kunt.

Probeer eens 1 spiergroep per dag echt goed te trainen.
Ben je niet lang bezig en toch trainen en resultaat.
 
Wel goed dat je niet opgeeft Grosje! Top! Ik hoop dat de chiropractor je kan helpen en je straks jezelf weer als nieuw voelt..(wie weet..) Ik hoop voor jou dat je je snel weer beetje de oude voelt want kan mij ook goed voorstellen dat je er flink frusty van word..successsss
 
tja frusty wordt je er zeker van
je kan niet veel en je ziet je spiermassa verdwijnen
Armen voelen leeg aan en de buik juist steeds voller :)
Maar ik probeer positief te blijven... niet makkelijk ... en ik ben de laatste 2 weken wel iets vooruit gegaan. minder pijntjes in ieder geval
Ik zou gisteren gaan trainen maar helaas is dat niet gelukt door drukte op werk en in huis
vanavond ga ik wel weer trainen - nog even verzinnen wat ik ga doen
Morgenochtend heb ik de afspraak bij de chiropracter (eigenlijk vrijdag maar ik kon eerder komen dus waaarom niet) en dan even afwachten hoe mijn lichaam zal reageren op de behandeling (weet nog steeds niet wat ze gaat doen)
Daarna heb ik een korte vakantie Donderdag t/m Maandag en probeer ik weer de innerlijke rust te vinden en plannen te maken voor de toekomst (hoe te trainen dan)
 
de ervaringen die ik met een chiropractor heb is dat je toch vaak een paar behandelingen nodig hebt om
-dingen recht te trekken
-en ze in die nieuwe stand te stabiliseren.
Ik hoop dat je er snel baat bij hebt.
Geniet in ieder geval maar van die korte vakantie
 
Als je morgen naar de chiropractor gaat zou ik niet veel rondom de core doen. Beetje benen en armen.
Legpress, extensions, seated calfs, curls, french presses dan heb je al een hele training.

En als je nu eens GEEN plannen maakt voor de toekomst. Gewoon lekker genieten van je gezin en 3x per week trainen.
 
tja Ron... aard van het beesie... ik wil altijd knallen en als ik eenmaal in de sportschool ben dan wil ik ook tot de grens van mijn kunnen trainen. (dat ligt nu wel laag hoor :))
Maar misschien heb je gelijk en moet ik wat armen doen en wat cardio of benen er bij.

Dinky ik verwacht ook niet dat het gelijk beter gaat maar ik geef het gewoon een kans
krijg 1x 50 euro terug van de verzekeraar en de rest moet ik zelf betalen dus ik heb 200 euro gereserveerd om de behandelingen van de chiropractor te kunen betalen (4 a 5 behandelingen dus) en als ik dan het idee heb dat het niet geholpen heeft dan stop ik er ook mee.
 
Succes bij de chiropractor vandaag!!
Denk dat ze wel zullen vinden waar de pijn bij je schouderbladen vandaan komt en nog beter met een oplossing komen.

Geniet van je rust en top dat je gaat denken over hoe je verder wilt gaan met trainen.
Onthoud dat we allemaal wel eens onze mindere tijden hebben.
Ik ben bijna meer dan een half jaar uitgeschakeld geweest door een blessure rond mijn rechter schouderblad, wilde me tegenover een jonge knul van 22 die 70 woog bewijzen dat ik wel meer wide grip pull ups dan hem kon.
Het was feestdag en iedereen had gedronken enz enz.
Gewoon zo koud aan de slag, Bad move en pas de volgende dag wakker met verschrikkelijke brandende pijn onder mijn rechter schouderblad.
Lang last van gehad, die jongen was goed getraind maar wel onder de indruk dat ik kon wat hij ook kon.
Tijdje rust genomen en daarna rustig getraind en het is na een lange tijd gewoon over gegaan.

But what doesn't kill you makes you stronger toch :)

Na mindere tijden komen altijd beter tijden.
 
Tja ik moet ook uitkijken dat ik me door andere niet laat opjagen
Ben ook zo dat als ik iets doe dat ik dan wil laten zien dat ik het ook kan
2 weken terug met de vriend van mijn dochter wezen sporten en liet hem na een rugtraining nog even chinnen (4 reps lukte hem) en daarna moest ik er minimaal 8 doen van mij zelf.
Dat lukte ook (heb ik normaal ook geen probleem mee) maar ja... ik had me voorgenomen rustig aan te doen (dat lukt dan weer niet :) )


Gisteren armen gedaan
1 oefening voor de rug gedaan (zomaar) Lowrow 4x12 reps 40kg
triceps cable pull down rope 4x12 reps (max 17.5 kg)
triceps cable pull down stang 4x12 reps (max 21 kg)
kick back - 4x12 reps met 10 kg
triceps extension 2x12 reps 16kg + 2x10 reps 20kg

Biceps curl met EZ stang 12x20 12x20 8x30 8x30 kg
biceps dumbbell curl zittend 4x12 10kg
Biceps cable curl 4x12 - 21 kg

fietsen 20 minuten

Vanochtend bij de chiropractor geweest voor de 1e behandeling
Diverse plekken zijn gekraakt en ze verwacht (ik voel het al) dat ik daar een reactie op krijg. De volgende 2 weken krijg 2 behandelingen en dan nog 3 weken met 1 behandeling dan moet het een stuk beter gaan (350 euri - kassa!!!)
Ik ga dit toch maar doen en kijken wat het brengt, door klooien is ook geen optie.
Op behandeldagen (ma + Do) mag ik niet trainen dus ik ga de eerste 2 weken 2x p/week trainen
Woensdag + Zaterdag - daarna kan ik weer 3x gaan proberen als de behandeling helpt.
Ik zal in het begint ups en downs hebben en daarna (na een week of 3) moet het een stuk beter gaan volgens de chiropractor. Mocht het eerder helpen dan kan ik afspraken afzeggen.... Tja afwachten dus nu.
Morgen ga ik een dagje Antwerpen doen en Zaterdag ben ik dan weer thuis. Voorlopig dus een aantal dagen rust en tijd om te herstellen van de eventuele pijntjes
 
Laatst bewerkt:
Ziet er nog goed uit, mijn pa is 68 alleen doet hij niet aan KT of BB, dus geen extra spiermassa door training. Echter doet hij wel veel aan zijn conditie en heeft hij een BF van zo'n 15%. Het kan dus zeker wel. Daknzij het fietsen en lopen kan hij van de bloeddruk medicijnen af blijven terwel het wel een aandoening is in de familie, bloeddruk en cholesterol genetisch verhoogd.
 
Mooie training Grosje. Doe je goed die behandeling geheel pakken. 75% meer dan je in reserve had. Maar is goed voor je gestel denk ik.
 
toch weer getraind en een aantal behandelingen bij de chirostaan.. Ik hoop echt dat als de behandelingen erop zitten jij een hoop verbeteringen ziet.. Spannend! Nu alles door staan en hoop dat je niet teveel na pijn hebt..
 
Vrijdag een goede dag gehad (weinig last) de behandeling heeft dus toch wel iets gedaan (ik heb goede hoop) maar helaas na een nachtje Antwerpen vanochtend toch weer met wat last van stijve nek en rugspieren opgestaan. Vanacht niet in mijn eigen bedje gelegen en ook niet met mijn eigen hoofdkussen... dus dat zal het waarschijnlijk zijn.

Voel nog wat lichte spierpijn van de woensdagavond training in de armen maar verder geen last ondervonden. dat is positief
Maandag een nieuwe behandeling bij de chiroprator en dan mag ik die dag niet trainen Dan zal ik pas woensdag weer trainen. Voorlopig maar even zo doorgaan.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het zoals het gaat.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven