MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Klinkt als vooruitgang dus feestje zeker vieren.

Echt rustig opbouwen is het slimste, je komt anders zo van een koude kermis thuis en voor je geestelijke gesteldheid lijkt me dat ook geen oppepper.
Geniet ervan van wat je kan, de rest komt echt, stukje bij beetje.

• Topic Starter Topic Starter
zit moe en stijf op de bank.. maar lekker gesport vanochtend
latt pully / low row / chest press / peck deck / skull crushers met barbell / Kick back / EZ biceps curl / cable biceps curl / div oefeningen voor de rotar cuff / buik diverse oefeingen

Zet er geen gewichten bij maar voor mij was het zwaar genoeg
voel de achterkant schouders behoorlijk en de traps ook

gaat erom dat jij een lekker gevoel hebt na de training.. Dat was nu t geval.. Missie geslaagd;) nu ik nog Haha..

Lekker grosje, nu ook geen last van napijnen?

Napijn in de nek, rug en schouder tot onderarm is er wel maar valt mee
Gaat dus de goede kant op
Merk wel dat ik het nu even bij machines moet houden en de barbell moet laten liggen
Zodra ik daar mee werk dan gaat het kraken in de rug... dat zal over een tijdje wel weer weg zijn.
Heb nu alleen sinds 2 weken last van een pijnlijke spier in mijn bil en dat straalt uit naar mijn linker been (dof gevoel) maar waar dat nu weer vandaan komt???? Hoop het met rekoefeningen er uit te krijgen
Heb nu ook magnificent gekocht voor een beter herstel na de training misschien gaat het daarmee nog beter met de spiertjes

Aantal trainingen in de week liggen nog laag (2x p/week) moet echt heel rustig opbouwen want ik merk dat ik nog steeds niet kan knallen en doen alsof er niets is gebeurt. Dinsdag 3 km hardgelopen (althans 2km gerend en de rest tussen door gewandeld) Woensdagavond naar de sportschool geweest.
4 sets 12 reps gedaan bij de volgende oefeningen
Schuindrukken in de schmidt 50kg / peck deck 45kg / benchpress 40kg (pvd wat ben ik daar een hoop kracht kwijt durf ook nog niet hoger te gaan)
Latt pully 60kg / Low Row 40kg / BOR 40kg /
Kick back 8kg / cable push down 27kg
Biceps heb ik even overgeslagen

laat het komen zoals het gaat Grosje, je hoeft toch niet je pr's te verbeteren. Je moet je spieren verbeteren en laten groeien. En dat gaat ook met lage gewichten.

mooi dat je toch weer bezig bent Grosje. Blijf voorzichtig doen man! elke training telt.

ps misschien is dit al 1000 keer tegen je gezegd hoor... maar heb je eigenlijk wel een goed hoofdkussen, een goed matras en een goeie slaaphouding?
Mijn ervaring is dat daar een hoop miserie vandaan kan komen zonder dat je het in de gaten hebt... wat natuurlijk daarom niet op jou van toepassing hoeft te zijn.

Napijn in de nek, rug en schouder tot onderarm is er wel maar valt mee
Gaat dus de goede kant op
Merk wel dat ik het nu even bij machines moet houden en de barbell moet laten liggen
Zodra ik daar mee werk dan gaat het kraken in de rug... dat zal over een tijdje wel weer weg zijn.
Heb nu alleen sinds 2 weken last van een pijnlijke spier in mijn bil en dat straalt uit naar mijn linker been (dof gevoel) maar waar dat nu weer vandaan komt???? Hoop het met rekoefeningen er uit te krijgen
Heb nu ook magnificent gekocht voor een beter herstel na de training misschien gaat het daarmee nog beter met de spiertjes

Toch geen ischias?

Wat is ischias?

Ischias is een zenuwpijn die begint in de rug en via de bil doorloopt tot in je been. Het is een pijn in de langste zenuw van je lichaam, de grote beenzenuw, die ook wel nervus ischiadicus wordt genoemd. Deze zenuw begint in je ruggenmerg en loopt via de bil langs de achterkant van het been. Vaak wordt pijn in de lage rug onterecht ischias genoemd.

Nee Ischias denk ik niet, omdat het niet uit mijn onderrug komt. Het lijkt meer op een soort van knoop in mijn bil
Met rekken en bewegen heb ik het al minder gekregen, misschien toch iets wat er in geschoten is??.

Wat betreft het matras en mijn kussen... tja ik heb niet zo'n supermatras waar je helemaal in weg zakt maar mijn kussen is wel een speciale nekkussen.
Denk gewoon dat het door mijn werkhouding komt... 9 uur achter een computer daar zijn we niet voor gemaakt

Nou de reactie in de traps voel ik wel maar is niet zo extreem dat ik er gek van ben geworden. Morgenochtend staat er weer een training op het programma. Ga gewoon door met dit tempo en dan maar kijken hoe het gaat werken. Magnificent gebruik ik nu ook voor het herstel en het lijkt wel te werken - spierpijn lijkt minder. Als dat zo is dan ben ik gelijk een Fan van het spul :)

Tot gisterenavond nog wel reactie gevoeld in de spieren van de bovenrug rond mijn ruggegraad.
Vanochtend toch maar weer gaan trainen en wil kort trainen om de spieren wel te pakken maar niet helemaal uit te putten

Gekozen voor een split dit keer rug/biceps/buik zodat ik beter kan achterhalen welke oefeningen mij het meeste reactiepijn geeft
Volgende doe ik dan weer Borst/triceps/buik ...benen en schouders moet ik dan ook nog ergens pakken maar door het doffe gevoel in mijn linkerbeen wil ik daar even voorzichtig mee zijn

Rug
Latt pulldown 4 x 12x60kg (langzaam gedaan en dat voelde ik goed net achter mijn rechterschouder
Low row 40 kg 4x12 reps (weer langzaam)
Dumbbell row 18kg 4x12 reps aan beide kanten.

Biceps
zittend dumbbell curl 4x12 x 10kg (ging zonder pijn in de aanhechtingen)
EZ stang 20kg 4x12 reps ging ook zonder probleem

cable external rotations voor de achterkant schouder en daarna de tegenovergestelde beweging naar binnen toe)

http://www.youtube.com/watch?v=UK1UOj5FvSE&feature=related

en ook nog zo'n zelfde oefening wat lijkt op het trekken van je zwaard (van onder naar boven)

daarna buik 8x20 reps en stokdraaien 2x100 reps en 15min op de crosstrainer omdat ik nog steeds last heb van het doffe slaperige gevoel in mijn linker been (geen pijn)

Laatst bewerkt:
Je zit helaas wel al een poos in de lappenmand...:(.
Niet ophouden met trainen hoor! Al doe je alleen maar cardio, het ritme om naar de sportschool te gaan moet je wel proberen vast te houden!

Nee Ischias denk ik niet, omdat het niet uit mijn onderrug komt. Het lijkt meer op een soort van knoop in mijn bil
Met rekken en bewegen heb ik het al minder gekregen, misschien toch iets wat er in geschoten is??.

Wat betreft het matras en mijn kussen... tja ik heb niet zo'n supermatras waar je helemaal in weg zakt maar mijn kussen is wel een speciale nekkussen.
Denk gewoon dat het door mijn werkhouding komt... 9 uur achter een computer daar zijn we niet voor gemaakt

Ben je nu al een keer naar een goede Thai geweest?
Dus geen Chinees met studentes maar een echte Thai die je goed rekt en strekt, diepe acupressuur en diep tissue massage met separatie van je spieren doet.

Ben je nu al een keer naar een goede Thai geweest?
Dus geen Chinees met studentes maar een echte Thai die je goed rekt en strekt, diepe acupressuur en diep tissue massage met separatie van je spieren doet.

Nee dat heb ik nog nooit gedaan, wel eens een sportmassage

Je zit helaas wel al een poos in de lappenmand...:(.
Niet ophouden met trainen hoor! Al doe je alleen maar cardio, het ritme om naar de sportschool te gaan moet je wel proberen vast te houden!

Tja al al heel lang maar de laatste 3 maanden waren wel het ergste en daardoor heb ik niet veel getraind

Maarrrrr gisterenavond weer geweest
Train nog niet met de losse gewichten, pak voor de borst de machines om de borstspieren te isoleren en de nek te sparen.
Schuin bankdrukken 4x12 reps 50kg
peck deck 4x12 reps 47kg
horizontal chest press 4x10 reps 85 kg
Kickback 4x12 reps 12kg
triceps cable push down 4x12 21kg
Cable Rope Overhead Triceps Extension 4x12 - 15kg

Buik diverse crunches op swiss bal met 10kg in gesterkte armen
10 minuten op de cross trainer

Laatst bewerkt:
Gisteren maar weer even hardgelopen...
Maar het is weer mis vandaag met de spieren in de rug (gisteren al)
Heb maar weer een afspraak gemaakt bij de fysio maandag :(
Ben er over aan het denken om naar een sportmedisch centrum te gaan voor een onderzoek... er zit gewoon geen verbetering in

Ik volg je log verder nooit maar balen dat je last hebt van pijntjes en dat je nu minder zwaar kan trainen. Staat je fysiek er nog goed bij verder of is dat achteruit gegaan?

Gisteren maar weer even hardgelopen...
Maar het is weer mis vandaag met de spieren in de rug (gisteren al)
Heb maar weer een afspraak gemaakt bij de fysio maandag :(
Ben er over aan het denken om naar een sportmedisch centrum te gaan voor een onderzoek... er zit gewoon geen verbetering in

Grosje, niet meer verder denken. DOEN. Zorg goed voor jezelf. Jij bent de dirigent die de muziek maakt niet die doktor, fysio of kraker.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven