AndroidHealthClinic

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Misschien ga ik wel zwemmen in het weekend
Zwemmen zal goed doen! wat ook wilt helpen is met weerstand (powerbands) trainen!

sterkte en even doorbijten je ben een bikkel van 50 jaar!
 
Ik doe de laatste tijd elke dag een paar minuten met een tennisbal tegen de muur mijn schouders en bovenrug rollen/masseren. Ik heb ook wat moeilijke schouders (hoewel lang zo erg niet als de jouwe), maar merk hierdoor toch duidelijk verbetering in knopen en pijnlijke plekken. Misschien iets om te proberen? Hoef je niet meteen naar een masseur toe.
 

Net zoiets als Cesar (oefentherapie) , daar kijken ze dus meer naar je houding en beweging en proberen ze daar jou in te corrigeren en daarmee klachten te verminderen en ook meer bewust te zijn van je eigen houding.
 
Bedankt voor de tips allemaal, tennisballetje ben ik ooit mee begonnen een jaar geleden omdat ik dacht dat ik knoopjes had. Massage heb ik ook geprobeerd maar niet regelmatig dus dat zou kunnen helpen.
Heb nu in ieder geval een polssteun voor de computer gekocht (zo'n langwerpige mat voor je toetsenbord waar je tijdens het typen op kan steunen) en hoop daar weer iets voordeel uit te halen
Heb deze week niets meer gedaan aan de trainingen. (op de schouder oefeningen na Woensdag)
Was eerst van plan woensdag en toen gisteren de training op te pakken maar de motivatie ben ik even kwijt
Ik laat het letterlijk nog maar even rusten.
Wie weet morgen weer

"Pain is temporary. It may last a minute, or an hour, or a day, or a year, but eventually it will subside and something else will take its place.
If I quit, however, it lasts forever."

~ Lance Armstrong
 
Laatst bewerkt:
9.30 in de sportschool
Rugoefeningen gedaan want we gaan gewoon door
Latt Pully / low row / bor / deadlift / dumbbell row
Alles 4x12 reps daarna wat fietsen en een beetje buik
Buik o die buik grrrrrrr hoe krijg ik die weg
Moet beter naar mijn voeding kijken ik val niets af
 
Buik buik jij heb geen buik.
 
jawel dat is dat ding met dat gat er in - navel
 
Gros jij weet toch wel hoe belangrijk de voeding is hè. .;)
 
ja ja maar ik maak zelf een schema en ben niet zeker of ik dat wel goed doe
Laatste tijd ook weinig bewogen doordat ik constant pijn had/heb.
Zo'n zittende baan dat verbrand niet veel cal. :)
Heb je tips?


PS ik heb net ontdekt dat diverse grote gasten die im vaak zie trainen een leuk TV programma hebben
VNM-tv
Dit is dus bij de kneet opgenomen waar ik train - Marvin Nagelbloem de interviewer zie ik regelmatig trainen

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HZBiH_Ne6fc
 

Bijlagen

  • Voedingschema(grosje).xls
    235 KB · Weergaven: 140
Zet je 10 uurtje om naar 5 gekookte eieren. Handje noten erbij.
Je 3 uurtje rijst, kip en groenten.
Probeer je melk eruit te werken en vervang door water. En anders je ochtend melk eruit.
Zet meer groente erbij.

Probeer meer eiwitten binnen te krijgen dan koolhydraten. 45/35/20 verhouding.
 
grosje

Ik train 4 keer kracht, in de week, en 2 keer interval(hardlopen, Racefiets tacks)

49 Jaar oud.

Hier is mijn voedings schema:









Bekijk bijlage 38162ja ja maar ik maak zelf een schema en ben niet zeker of ik dat wel goed doe
Laatste tijd ook weinig bewogen doordat ik constant pijn had/heb.
Zo'n zittende baan dat verbrand niet veel cal. :)
Heb je tips?


PS ik heb net ontdekt dat diverse grote gasten die im vaak zie trainen een leuk TV programma hebben
VNM-tv
Dit is dus bij de kneet opgenomen waar ik train - Marvin Nagelbloem de interviewer zie ik regelmatig trainen

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HZBiH_Ne6fc
 

Bijlagen

  • schema scoopez.xlsx
    142,4 KB · Weergaven: 142
grosje

Ik train 4 keer kracht, in de week, en 2 keer interval(hardlopen, Racefiets tacks)

49 Jaar oud.

Hier is mijn voedings schema:
Bekijk bijlage 38182

Bedankt voor je schema
Zie helaas niet de producten die je eet
12 procent en ook nog een hoog gewicht, jij bent vast een grote jongen :)
 
Bedankt voor je schema
Zie helaas niet de producten die je eet
schema is opgeslagen als .xlsx
als je hem opslaat als xls krijg je de producten wel te zien. Is een conversieprobleem van de sheet en excel versie.
 
schema is opgeslagen als .xlsx
als je hem opslaat als xls krijg je de producten wel te zien. Is een conversieprobleem van de sheet en excel versie.

Mooi dan ga ik zo ff op een echte pc kijken, zat net met de iPad te kijken
Altijd blij met alle info... Je bent nooit te oud om te leren hè!

Spierpijn in de rug van de training heb ik in ieder geval
Spierpijn in Achterkant schouders is te doen
Gisteren vanuit den haag naar Enschede gereden en toen had ik in die 2 uur af en toe wel ff last van de spieren.
Het zit gewoon in de slechte houding
Maar zoals i al eerder had geschreven ik ga het weer oppakken en zal toch weer even moeten opletten met de hoeveelheid en de zwaarte van de gewichten.
Schouders wil ik ook maar weer met lichte gewichten gann oppakken, niet trainen is niet beter voor de schouders
 
even een remark op je voedingsschema, ik zie om 15:00 en 19:00 fruit/fructose... ik zou deze manderijn (waarom niet wat anders?) verplaatsen naar de ochtend. en dat "ding" om 19:00 geheel skippen ;)
 
Heb nog last van de biceps? kan haast niet van de rug training van zaterdag zijn ... of wel?
Geen probleem vandaag de benen en de schouders staan op het menu
Gewichten zijn niet belangrijk ik heb ze max gedaan 12 reps per set 4 sets per oefening
Beetje stijve benen van een lange wandeling op Maandag maar dat mag de pret niet drukken :)

Sitting Leggpress tot 140 kg
Legg extention tot 60kg
Squat machine tot 75kg
SLDL 50 kg (beetje last van de hams - kramp schiet er steeds een beetje in)
Standing Calves raises 60 kg

Aangezien ik volgens de dokter geen probleem in de schouders heb ga ik het maar weer opbouwen
Schoulder press machine ca 30kg - 1e paar reps van de set auw in de linker schouder en daarna ging het wel
Front raises 8kg p/hand
Side lateral raises 8kg p/hand

20 min fietsen

crunches op swissball

Morgen maar even afwachten wat de schouders doen

Nog een leuk filmpje
Aan het einde staan 3 gasten te poseren, ze waren gisteren bij Kneet aan het trainen. (dan weet ik gelijk weer hoe klein ik eigenlijk ben)
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=2LMBOhLnagY
 
Laatst bewerkt:
Ging vandaag goed met de schouders
Lichte irritatie onder de dikste nekwerfel tussen de schouders in
Als het morgen niet erger is dan kan ik weer licht opbouwen met de schouders
Achterkant schouders niet gedaan gisteren dat ga ik de volgende keer samen met de traps er bij proberen
Benen en kuiten voel ik lekker dus genoeg gestimuleerd
Misschien straks nog wat trainen ( morgen kan ik niet) en anders pas weer zaterdag... Het is een vreemde week
 
Ging vandaag goed met de schouders
Lichte irritatie onder de dikste nekwerfel tussen de schouders in
Als het morgen niet erger is dan kan ik weer licht opbouwen met de schouders
Achterkant schouders niet gedaan gisteren dat ga ik de volgende keer samen met de traps er bij proberen
Benen en kuiten voel ik lekker dus genoeg gestimuleerd
Misschien straks nog wat trainen ( morgen kan ik niet) en anders pas weer zaterdag... Het is een vreemde week

Mogelijk al geprobeerd, maar is het niet iets om een weekje rust te nemen ? Kan signaal zijn dat het lichaam rust heeft natuurlijk. Ik roep maar wat.

Sowieso easy goin
 
Rust roest
Nee ik heb al meerdere keren rust geprobeerd of alleen cardio gedaan
Het helpt niet en zorgt dat ik de eerste de beste training juist weer een klap krijg omdat de spieren lui zijn
Nee er zit echt iets wat maar blijft irriteren... Geen spierpijn... Maar ja volgens de huisarts is het niets en in het ziekenhuis maken ze foto's van mijn nek ipv rug terwijl ik daar over klaag. Soms twijfel ik aan me zelf.. Het zit in mijn kop denk ik dan.. Ik heb al zoveel dingen gehoord... Volgens de laatste arts is het misschien mijn houding.. Dus daar werk ik nu aan dmv een polsteun voor mijn toetsenbord en een lendesteun in mijn stoel. Ga nu ook proberen mijn schouderspieren en traps iets te versterken want die heb ik lang verwaarloosd. Kortom ik vecht terug :)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven