AndroidHealthClinic

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
.....daar gaat mijn ego.......

Ego hoort bij de ingang van de Gym. Ego trainen doen ecto's en wannebee BB'ers.
De diehards en oldie's gaan all the way en dan doet gewicht er niet toe.

Dat is toch wat je kan concluderen uit je oude onderschrift. :p
 
Ego hoort bij de ingang van de Gym. Ego trainen doen ecto's en wannebee BB'ers.
De diehards en oldie's gaan all the way en dan doet gewicht er niet toe.

Dat is toch wat je kan concluderen uit je oude onderschrift. :p

Mijn ego verdween toen ik trouwde................

Als iemand met me wil praten, graag.
 
..................en als je in de stad loopt voelt 90% van de mannen zich heel klein in vergelijking bij jou.

Blijf nuchter denken vriend !

Er is altijd baas boven baas. Kijk naar het gemiddelde of kijk naar je doel.

Mooi gezegd mr:cool:

Toch lekker dat je gewoon door blijft gaan Gros, daarvoor verdien jij echt mijn respect!
En srs je ziet er echt goed uit..
Fijn weekend nog.
 
Mooi gezegd mr:cool:

Toch lekker dat je gewoon door blijft gaan Gros, daarvoor verdien jij echt mijn respect!
En srs je ziet er echt goed uit..
Fijn weekend nog.

Stoppen staat nog niet in mijn woordenboek dus ik moet dan wel doorgaan
Dank voor je compliment, ik zie er graag goed uit :)

---------- Post toegevoegd 13 April 2013 om 17:31 ----------

Ego hoort bij de ingang van de Gym. Ego trainen doen ecto's en wannebee BB'ers.
De diehards en oldie's gaan all the way en dan doet gewicht er niet toe.

Dat is toch wat je kan concluderen uit je oude onderschrift. :p

Tja klopt, je hebt weer eens gelijk:D

---------- Post toegevoegd 13 April 2013 om 17:35 ----------

Goed getraind :thumbs:

Je gaat weer lekker, houden zo!

Abs weer zien, dat moet mij ook nog eens gebeuren

Thanks,

Ben nu ongeveer een maand op mijn voeding aan het letten
Ik val niet echt af maar iets droger ben ik wel
Ben er tevreden mee want heel veel afvallen en het beetje spier dat ik heb verliezen daar heb ik geen zin in.
Blijf dus nog maar even door gaan zo
 
Laatst bewerkt:
Dit.

Sprak gisteren mijn neefje van 21, een beertje na 5 jaar trainen die waardering uitte omdat ik de sport weer heb opgepakt. Ik zie 99% 20 jarigen, maar 1% 30 plussers / 40 plussers bij ons. En dat terwijl ik er ook nog een jongere kop op heb staan dan de 20 jarigen :e
helemaal met je post eens. TS is daar een goed voorbeeld van !

Tja ik zie ook veel jonge gasten snel naar aas grijpen, snel breed en totaal onder de puisten lopen ze dan rond.
Ze willen allemaal heel snel een topfysiek.... En een jaar later lopen ze weer met een vette pens.
Bij de kneet in den haag lopen op zaterdagochtend nog veel krasse oude mannen rond. Echte oude bb en die zijn nog steeds groot en sterk. Door de week in de avond als ik train dan ben ik wel een van de oudjes maar ik vind het niet erg. Met mijn grijze kop kan ik nog gewoon aardig mee doen en soms kijken de jonge dames ook nog wel eens zo van die kop past niet bij dat lichaam...:)
 
nou de zon is nog ver te zoeken
net terug van 6km hardlopen op de nuchtere maag
eerste 3km zonder rust / terug 3x even bij een stoplicht gestopt
even vetverbranden
 
Vanavond stond rug biceps op het menu

Wou de deadlift doen maar ondanks dat we 2 squatrekken hebben waar je ook de deadlift moet/kan doen was er steeds geen plek :(
Lowrow 12x50 12x60 10x60 8x70
Bor 4x8 50 kg overhandse grip
Straight arm pull down (gewicht vergeten ?)
Seated hammerstrenght high row 4x 12 x 30 kg p/kant
Dumbbell row 12x20 12x26 10x28 8x30kg
Latt pull wijde grip chest 4x12x50 kg

Biceps ez stang curl 4x20 kg rechts aanhechting onderarm blijft nu al weken pijn doen, zwaarder gaat niet
Biceps curl machine 2x12x25 kg 2x8 30 kg
Dumbbell curl 4x12x12kg zelfde verhaal onderarm

Buikspier hammerstrenght machine 4x20 reps
4x40 reps crunch op swissbal ball
Nog wat grondoefeningen gedaan

En nu op de bank met icepack op de rug om de vervelende plek te koelen (alsof de spier te kort is daar net voorbij het shouderblad)
Nou ja het komt wel goed
Beste training vond ik zelf.. Jammer dat de deadlift er niet in zat

Zag nog een mooie spreuk op een shirt staan.. Daar sluit ik mee af
You dont get what you wish for, you get what you work for
 
Nou ook nodig last van je aanhechting aan je arm.. pff lekker zeg. Wel een goeie training gros..niets op an te merken. En de tekst op het shirt sluit ik mij helemaal bij aan!
 
Nou ook nodig last van je aanhechting aan je arm.. pff lekker zeg. Wel een goeie training gros..niets op an te merken. En de tekst op het shirt sluit ik mij helemaal bij aan!

Val langzaam uit elkaar:D
heb er al een tijdje last van hoor maar omdat ik al een tijdje aan kwakkel heeft het niet mijn grootste aandacht
Bovenrug blijft mijn belangrijkste probleem, maar gisteren heb ik me niet echt heel erg ingehouden. (dat voel ik nu al)
Die biceps pak ik ook al bij de rugoefeningen dus misschien al een beetje verzuurd
Kan dan gewoon iets minder gewicht bij de curls doen en het chinnen is ook niet zo lekker (maar die heb ik al een tijd niet gedaan)
Verder merk ik er niet veel van hoor dus ik ga gewoon zoals altijd door met trainen en dan maar wat lichter.
Moet misschien mijn onderarmen gaan trainen voor een betere doorbloeding
Zag dat hammer curls goed zijn voor de onderarm dus misschien die maar met een licht gewicht pakken.

Vanavond misschien nog een beetje joggen (wil dat weer een beetje opbouwen tot ik 5km achter elkaar kan lopen)
Woensdag weer Benen en schouders
Donderdag niets moet naar een uitvoering van mijn zoon (hij speelt toneel)
Zaterdag dan pas weer borst en triceps
Zo de planning is weer bekend :)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, ik zag dat je last had van pees aanhechting.
Heb ik een tijd geleden ook gehad, ben het toen maar iets
rustig aan gaan doen, werd alleen maar van kwaad tot erger.
Ik heb er nu geen last meer van.
Moet wel zeggen dat ouderdom echt met gebreken komt, zucht:(

Leuk trainings groepje trouwens:cool: Dat mis je wel als je thuis traint.
 
Ja hammercurls pak je idd gelijk je onderarmen mee.. nou ja..krakkemikiie op naar de volgende training;)
 
Ha je bedoeld die brede mannen op de foto.
hahaha daar kan ik alleen maar naar kijken hoor, met ze mee trainen dat is een ander verhaal.
De kleinste van die mannen op de foto daar pas ik wel 3x in.
Ik train ook het liefste alleen
Ja ouderdom komt met gebreken maar ik vermoed dat als we helemaal stoppen dat het alleen maar erger gaat worden.
Zolang het kan wil ik het blijven doen en natuurlijk kan ik niet meer zo zwaar als vroeger omdat ik gewoon niet goed herstel, maar stoppen is nog niet aan de orde.
Vind het ook erg leuk om te lezen dat er steeds meer oudere sporters hier op het forum zitten en dat er zelf een paar zijn die gewoon trainen alsof ze nog 20 zijn... Ron en Dinkey (bikkels :) )
Kortom er is nog een hoop mogelijk en inkakken en achter de geraniums zitten dat kan later nog
 
Ha je bedoeld die brede mannen op de foto.
hahaha daar kan ik alleen maar naar kijken hoor, met ze mee trainen dat is een ander verhaal.
De kleinste van die mannen op de foto daar pas ik wel 3x in.
Ik train ook het liefste alleen
Ja ouderdom komt met gebreken maar ik vermoed dat als we helemaal stoppen dat het alleen maar erger gaat worden.
Zolang het kan wil ik het blijven doen en natuurlijk kan ik niet meer zo zwaar als vroeger omdat ik gewoon niet goed herstel, maar stoppen is nog niet aan de orde.
Vind het ook erg leuk om te lezen dat er steeds meer oudere sporters hier op het forum zitten en dat er zelf een paar zijn die gewoon trainen alsof ze nog 20 zijn... Ron en Dinkey (bikkels :) )
Kortom er is nog een hoop mogelijk en inkakken en achter de geraniums zitten dat kan later nog

Hihihi BLOOS :o
 
Ik doelde dus op de foto van pagina 38 haha.
Maar met die andere mee trainen,uh mee lopen zou ook mooi zijn, praat
ik over mee lopen he' haha

Heb je zelf wel eens 5x5 gedaan, daar ben ik zelf mee bezig.
Ik zag dat je zelf split doet, is dat dan prettiger werken en
beter..
Ik zit zelf in dubio of ik er mee door zal gaan, echt sterk worden
zal denk ik moeilijk worden en net zoals je al eerder aangaf
is het inderdaad misschien voor de oudere meer het bij schaven
van uiterlijk zijn:p
 
o ja dat was de meting in Haarlem, erg gezellig om eens te doen.
Was gelukkig ook een leuke mix van jong en oud en geen patsers maar liefhebbers.

Tja, Welk schema het beste is dat is per persoon anders.
Heb tot mijn 48e geen probleem gehad met trainen en herstellen of blessures daarna begon het (misschien toch minder testosteron in mijn bloed?)
Ik herstel momenteel niet makkelijk meer dus doe ik nu een split waarbij ik in 3x mijn hele lichaam pak en zo ook een week hersteltijd heb. Misschien werkt 5x5 ook wel (heb ik zelf nog niet geprobeerd maar wie weet is het iets als ik weer helemaal de oude ben..al hoewel met 50 ben je al een oude:) )
een jaar geleden trainde ik 4x per week en dan deed ik mijn hele lichaam 2x per week (wel met minder oefeningen) en ik werd toen ook nog sterker.
kracht opbouwen gaat dus natuurlijk nog wel als je wat ouder ben maar hoe meer kracht hoe zwaarder de belasting op gewrichten en pezen.. en dat trek ik nu even niet.
 
Laatst bewerkt:
Snap je helemaal.
Het herstel duurt allemaal wat langer, wel merk ik bij mijzelf dat als ik
alles 2 keer per week pak, alles lekker aan voelt.
Ik vond zelf de UB/LB ook wel lekker, maar wilde toch wat meer basis
kracht proberen te pakken, vandaar de 5x5.
En mij test is zo ie zo laag, heb daar voor bij de endocrinoloog gelopen,
maar die wilde me niet verder helpen.
Dus wil via de huis arts een second opinion ergens anders laten doen.
Wist met 20 maar wat we nu wisten he' haha
 
dat kan best hoor
ik had ook minder spierpijn met 2x in de week alles trainen.
de doorbloeding van de spieren is natuurlijk beter als je ze 2x aan pakt
Alleen ik kon dan 3 zware oefeningen rug op maandag en 2 lichtere oefening Donderdag bijvoorbeeld
Ben daar nu ook weer net mee bezig voor de doorbloeding dat ik de getrainde spiergroep de eerstvolgende training met 1 oefening warm maak (voor de betere doorbloeding) wil zo eens een tijdje kijken of dat werkt

vanavond heb ik dus 1 oefening rug om mee te beginnen :)
Ik heb nog behoorlijk spierpijn in de bovenrug van maandag dus blijkbaar de spieren goed aangepakt
 
benen en schouders gedaan vandaag
piramide gedaan dus ca 12/10/8/8 reps laatste gewicht is dus het max wat ik gedaan heb

eerst begonnen met een rug oefening tegen de spierpijn - standing cable row 50kg
Leggextention tot 81kg
liggende legg curl tot 54 kg
horizontal Legg press machine tot 135 kg
Squatmachine 4x10 reps 75 kg
Legg press (beetje het zelfde als de andere maar toch iets dieper zakken met de benen) tot 60kg schijven er op gedaan maar weet niet wat dan het echte gewicht is (ca 80 kg?)
Calves 60kg

Schoulderpress machine 40kg aan schijven - ca 50kg ?
side raises 4x 12 8kg
bent over laterals 4x12 6kg
front raises 4x12 6kg
cable upright row - 25kg

toch weer iets zwaarder maar toch voorzichtig voor de schouder

15 min fietsen en een beetje buik

Vannacht wakker geschoten door de kramp in mijn kuit :)
 
Laatst bewerkt:
Ai, zo'n nachtelijke kuitkramp, dat kan heftig zijn! Mooie training hoor.
Net als medeveertiger MI666 doe ik een 5x5 schema (StrongLifts, inmiddels 3x5) en dat bevalt goed, maar ik ben wel een beginner.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven