XXL Nutrition

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Meestal wel druk op iedere sportschool op de maandagavonden, ( behalve bij ons:) )maar goed half 9 dan volgende keer, gelukkig kon je goed bij de dumbbells terecht.
 
Vanavond inderdaad maar om 8.30 in de sportschool
Het was ook koud op de fiets trouwens :)
Stukken minder druk maar toch..... het was weer zoeken en aanpassen

TRAINING 2
Rug -
Pulldown tot borst 4 sets 8x70kg
zittend kabelroeien (dit werd de BOR met een vrije Barbell van 50kg) 4 sets 10x50 kg (kon zwaarder)

Benen/kuiten-
Legg extention 10x54 / 8x61 /8x68 / 8x68
Squat (bezet) dat werd Leg Press 12x75 / 10x95 / 8x105 / 8x115
Lunges per been met 2 dumbbells 12kg(24kg totaal) 1x10 1x8 14 kg (28kg) 2sets x8
staande kuit 4 sets 70kg 10reps

Ging niet slecht - rug kan zwaarder
Benen voel ik wel goed

1 uur bezig geweest daarna naar huis
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook krachtdoelen?!... Ik begrijp niet helemaal waarom je 4 sets met hetzelfde gewicht doet, terwijl je zwaarder kunt. Ik zou zelf dan geen voldaan gevoel hebben.
 
Nee kracht vind ik niet meer zo belangrijk (mag wel maar is niet mijn doel)
De BOR had ik zwaarder kunnen doen maar ik kon geen losse Barbell vinden waar ik zwaardere gewichten aan kon hangen.
Die kant en klare barbell van 50 kg kon ik zo pakken dus dat heb ik maar even aan gebrek aan beter gedaan (niet optimaal maar lang wachten tot ik een keer aan de beurt ben vind ik niets - ik wil verder)
Waarom doe ik dit nieuwe schema?
Ik had van de laatste maanden splittraining doen erg veel spierpijn en niet veel resultaat qua kracht (leek zelfs wel minder kracht te hebben)
In een oude Muscle & Fitness stond toen een dit schema voor 40 dagen massa (max 8 reps per set) wat volgens de schrijver moet zorgen voor meer massa en toch minder spierpijn omdat je per trainingsdag minder werksets doet per spiergroep maar wel 2x p/week de groep traint (en niet 1x zoals ik bij de split deed)
Ik heb nu net 2 dagen dit schema gedaan en ben nog een beetje zoekende qua gewichten.
Ik moet wel zeggen dat ik nu minder spierpijn heb dus dat klopt wel, moet alleen de komende trainingen zoeken naar het juiste werkgewicht per oefening.
Vooral de benen heb ik in het verleden nooit zwaar getraind dus daar moet ik zoeken naar het max gewicht wat ik kan verzetten en daar verwacht ik wel groei.
Bovenlichaam weet ik wel wat ik max goed kan uitvoeren dus daar zie ik niet snel verbetering in.
Dat wil niet zeggen dat ik geen lichamelijke groei verwacht (alleen geen kracht)
Met mijn leeftijd wil je ook niet op de top van je kunnen trainen is ook niet zo verstandig omdat je zo blesures hebt.
Ik probeer toch nog wel steeds zwaarder te gaan maar vind een juiste uitvoering en geen schade belangrijker.
De Latt pully is momenteel met 70kg wel mijn max (met juiste uitvoering) dus vandaar dat ik die 8x max heb gedaan. (begin wel iets lager - opwarmen maar daarna is het 4x 8 reps
Grootste probleem wat ik nu met dit schema heb is dat ik de oefeningen uit het schema niet altijd kan uitvoeren omdat de plekken bezet zijn en dan kies ik maar een alternatief
 
Laatst bewerkt:
Ik had nog een vraagje aan Berry de Mey gesteld over zijn manier van trainen Deze BB legende is net zo oud als ik nu dus hij zal het wel weten dacht ik.
Kreeg netjes antwoord van hem (wel cool toch?
ff voor de mensen die Berry niet kennen (hij is toch wel een van de beste BB toppers van de wereld geweest)
berry-demey.jpg


Beste Grosje,

Nog twee weken en dan zijn we even oud )

Het belangrijkste verschil met vroeger is dat je na mate je ouder wordt niet zo snel meer hersteld. Voornaamste rede is dat je groeihormoon productie nihil is en testosteron aanmaak ook een stuk minder is. Doormiddel van je voeding en supplementen kan je daar veel aan doen. Lees eens het mijn blog op de onderstaande link:

http://www.berrydemeyonline.nl/voedings ... opbouw/41/

Daarnaast moet je anders gaan denken. Je denkt nu nog te veel vanuit bodybuilding voor iemand die 20 jaar is. Zelf blijf ik ook in shape en maak de laatste tijd weer vorderingen doordat ik op mijn eten let en mijn eigen supplementen gebruik. Mijn doel is: is shape blijven maar vooral gezond blijven.
Ik train iedere spiergroep 1 keer per week 100%. En dan nog een keer 20 a 30%. Dat doe ik als volgt: als ik rug, biceps 100% train dan doe ik daar een heel klein beetje borts en triceps bij. Training ik Borts en triceps 100% dan doe ik daar een heel klein beetje rug biceps bij. Het is meer licht door wat oefeningen gaan als je de spiergroep voor de tweede keer traint. Geen hoge intensiteit!

Lees ook mijn blog. Aankomende week schrijf ik over voeding.

Succes! BerryBerry de Mey



Denk dat mijn Schema nu daar ook geschikt voor is
1e training zwaar en de andere van de zelfde spiergroep licht
Kortom elke training keihard te keer gaan is voor mij niet goed. ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb je ook krachtdoelen?!... Ik begrijp niet helemaal waarom je 4 sets met hetzelfde gewicht doet, terwijl je zwaarder kunt. Ik zou zelf dan geen voldaan gevoel hebben.

Ik train puur voor kracht en mijn werksetjes zijn ook altijd identiek (behoudens de laatste set daar wil ik nog wel eens 2 extra reps of wat extra gewicht toevoegen). Het is ook een kunst om je kracht zo te verdelen dat je ook echt 3x8 met dat gewicht aankan. Progressief trainen werkt zo ook heel makkelijk, pas wanneer alle sets goed (ook juiste explositeit) zijn afgewerkt verhogen. Er zijn zoveel mensen die gewoon het gewicht af laten hangen wat ze doe over hoe ze zichzelf voelen of maar random verhogen. Het is geweldig voor je geest om elke week te kunnen verhogen (of in gewicht of in volume). Dit is imo juist de manier om sterk te worden.
 
Dit ben ik met je eens, maar zoals jezelf aangeeft zijn je werksetjes wel zo gebaseerd dat je er een uiterste inspanning voor nodig hebt. Ik zelf train ook altijd op kracht:D. Maar als je het eerste setje doet en je voelt dat het echt easy gaat is het toch zonde om niet te verhogen?

Grosje: Door het nieuwe schema begrijp ik wel dat het een beetje aftasten is welk gewicht je moet nemen. En een drukke sportschool is ook niet echt fijn.. Dus toch maar weer overstappen naar een healthcenter waar de bezettings piek 's ochtends ligt:)
 
Dit ben ik met je eens, maar zoals jezelf aangeeft zijn je werksetjes wel zo gebaseerd dat je er een uiterste inspanning voor nodig hebt. Ik zelf train ook altijd op kracht:D. Maar als je het eerste setje doet en je voelt dat het echt easy gaat is het toch zonde om niet te verhogen?

Grosje: Door het nieuwe schema begrijp ik wel dat het een beetje aftasten is welk gewicht je moet nemen. En een drukke sportschool is ook niet echt fijn.. Dus toch maar weer overstappen naar een healthcenter waar de bezettings piek 's ochtends ligt:)


Voorlopig zit ik nog een jaar vast aan deze sportschool
Dus ik ben hier niet zo snel weg
En.... dit is de beste BB school van Den Haag vandaar dat het ook zo druk is.

Je vergeet trouwens ook dat ik niet even snel kracht win (die tijd heb ik gehad)
Ik weet wel heel goed wat ik qua bovenlicham aan kan dus daar zit ik gewoon vaak al aan mijn max
Tuurlijk kan ik best nog wel zwaarder en met een beetje smokkelen kan er nog wel wat extra gewicht bij maar dat is niet mijn bedoeling.
Mijn doel is iets meer massa en kracht is dan meegenomen maar niet noodzakelijk
Benen daar zit nog wel rek in qua kracht omdat ik dat nooit max hebt getraint

Zelfs Berry verteld dat hij nu anders traint en die weet als geen ander hoe het is als 50-er om nu te trainen
Ik denk daarom dat mijn huidige schema voor mij kan werken.
Ik ben pas bij dag 3 van de 40 dagen dus het is nog pril.
Wie weet heb ik over 40 dagen wel allemaal PR qua kracht ;)
 
Laatst bewerkt:
Gaaf om te lezen van jou ( en uiteraard Berry de Mey ) dat je niet al te zwaar hoeft te gaan om toch vorderingen te maken en een goed fysiek te behouden/bouwen. Zelf zit ik veel te k*tten met te zware gewichten voor mijn doen waardoor ik vaak blessures heb. Door jouw log te lezen en te zien hoe jij er bijstaat zie ik dat het helemaal niet nodig is om tot aan en over de grens te trainen :D

Blijf vooral bloggen!
 
Probleem met ons is vaak dat je jonge gasten met zware gewichten ziet trainen en dat willen wij ook. Die gasten groeien nog als kool en ze herstellen ook zo.
Ik helaas niet meer... maar om dan maar op te geven... Nee
Van de zomer wil ik in goed shape zijn als ik 50 wordt en dat moet kunnen volgens mij.
Nu probeer ik nog iets aan massa te winnen en straks wil ik iets droger worden.
Dan verlies ik weer massa maar ik hoop toch dat er dan toch nog een aardig lichaam overblijft.
Tja lukt het niet dan heb ik niets verloren, als ik elke dag op de bank blijf zitten dan word het zowiezo niets toch ;)
 
Vanavond was het tijd voor ....
TRAINING 3
Borst -
schuin dumbbell drukken 12x16 10x18 8x22 6x26 p/hand (ik probeerde dumbbells van 30kg maar zonder hulp kreeg ik ze niet omhoog)
dumbbell flyes 12x14 8x16 6x18 6x18 p/hand
Triceps -
Dippen 4x8 eigen gewicht
pressdown kabel 12x14kg 3x10x21kg
Rug
Optrekken brede grip 4x8 reps eigen gewicht
shrug - traps
2 dumbbells 35kg p/hand

1 uurtje bezig geweest - 20 min cardio gedaan
terug op de fiets door de kou :)
Nu op de bank met pijn in de rechtervoorkop :(
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend was het tijd voor training 4
Zo eerst maar eens zorgen dat ik op de sportschool kom
Op de fiets (iets harder als lopen) maar weer gegaan en na 20 minuten trapen en glijpartijen was ik er rond 10.00 uur. (maar het viel me mee)

TRAINING 4
Schouders -
zittend Barbell drukken 12x30kg ff opwarmen / 12x34 / 2x 8x40 kg
voorover gebogen dumbbell heffen 4x 10x10kg
Biceps -
staande Barbell curl 12x20kg 10x30 8x30 8x34kg
zittend Dumbbell curl 4x 8x12kg
Benen -
Squatmachine 4x 10x75kg (ik had er moeite mee, toch nog last van de laatste training van 3 dagen geleden)
Dumbbell lunge (2x10kg) 4 sets per been 10 reps (rechts pijn in de bil)
Liggende leg curl 12x30 3x10x40 (ongeveer weet het niet meer exact)
zo en weer glibberen naar huis :(


1e week gedaan van dit schema en het bevalt mij goed
Spierpijn is minder als bij mijn splittraining maar genoeg om het gevoel te hebben dat ik er iets aan heb.
Te veel spierpijn kan ook overbelasting zijn en dan zal er zeker geen groei komen.
Benen en Rechterschouder/borst blijft mijn zwakke punt, al is dit laatste al jaren aan de gang en verwacht ik daar geen verbetering meer in
 
Laatst bewerkt:
stronglifts 5x5, lijkt me een goed plan voor je.
 
Leuke trainingen! Ik volg.
 
Nee nog niet
Ben nu net 1 week met dit schema bezig (het duurt ca 5 a 6 weken) en ik zal daarna iets moeten gaan doen om mijn extra vet te verbranden. Weet niet of 5x5 daar goed voor is. Ik wil van April tot Eind Juni strakker in mijn vel proberen te komen.

Maar 5x5 is meer voor kracht toch?
heb even gezocht naar het schema

beginnen met 70% van je 1RM

training a:
squats
bench
barbell row

training b:
squats
deadlift
overhead press

Week1
maandag a
woensdag b
vrijdag a

week2
maandag b
woensdag a
vrijdag b

En die 2 weken herhaal je steeds
Elke keer dat je deadlift doet verhoog je met 5 kilo
Alle andere oefeningen 2.5 kilo per keer


Nou dat had ik gevonden (klopt het?) dus meer gemaakt voor verbeteren kracht en ik weet niet of mijn sukkelende rechter schouder dat aan kan
 
Laatst bewerkt:
Ik deed 'm 3x per week. A-B-A week 2: B-A-B
Ik pak nu 2x per week en dan 1x isolatie. (daar ben ik wel nog zoekende hoor)

Misschien ook een idee voor jou?
Meer kracht= meer heffen= meer spieren = hoger metabolisme?

Even heel kort door de bocht dan he.
 
Het was vanavond weer tijd voor.....
TRAINING 1
was weer druk (al begon ik nu om 20.30 uur) dus eerst maar wat licht schuin benchen want die was vrij (om op te warmen0
Borst - Bankdrukken (weer allemaal bezet) - dat werd dus zittend brestpress machine 12x115 10x125 10x135 8x145kg PR (waar kwam dat vandaan? )
Schuin dumbbell flyes 12x14kg 10x16 8x16 8x18kg (ja toch wel wat moe van die eerste PR)
Schouders - zittend schouderdrukken dumbbell 4x8 x18kg (met moeite - vooral rechts )
zijwaarts staand dumbbell heffen 4x 8x10kg
Triceps - French press dumbbells 4x 8x12kg p/hand
kickback - 4x8 x12kgmet dumbbells (auw die voel ik goed)
Biceps - Barbell curl 3x12 30kg 1x10x30kg
zittende hammercurl 4x8x 10kg
buik 4x 20 reps crunch

klaar in 1 uur - vooral triceps hadden het zwaar vandaag
 
Laatst bewerkt:
Zie je al wat progressie ten opzichte van je 1e foto? zoja deel het ff:D
 
TRAINING 2
Rug -
Pulldown tot borst 12x60kg / 2x 8x70kg / 8x80kg
zittend kabelroeien 12x50kg 10x60kg 8x70kg 8x70kg
Benen/kuiten-
Legg extention 10x61kg/8x68kg / 8x75kg/8x75kg
Squat 12x40 /10x60 / 8x70 / 8x80
(ipv Lunges) Legg press met 1 been 3 sets 8x45kg / 8x35kg per been
staande kuit 10x70kg 8x75kg 8x80kg 6x85kg

Nou ik mag niet klagen.. (dus ik doe het dan maar niet :) )
Ik kon het totale schema doen zoals het moest en de gewichten heb ik allemaal zwaarder als de eerste keer gedaan.

---------- Post toegevoegd Tue 7 Feb 2012 om 21:55 ----------

Zie je al wat progressie ten opzichte van je 1e foto? zoja deel het ff:D

Hmmm ja :rolleyes:
Volgens mij wel ...... maar het vastleggen met een camera dat lukt niet .... mijn camera is stuk en met mijn mobiel is geen beste foto te maken (de belichting is klote)
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven