MuscleMeat

Kan niet correct squaten

Heb ik ook problemen mee, zet je voeten iets meer van elkaar af en laat ze iets naar buiten wijzen. Dan kan ik dieper gaan..

Korte achillespezen zou het kunnen zijn...

• Topic Starter Topic Starter
Even een kleine update van mij voor de geinteresseerde..

Nu een 5 á 6-tal dagen flink veel mijn hamstrings zitten stretchen(minimaal 1x per 30-60min) en moet zeggen dat ik nu al een flink stuk dieper kan :) Wel heb ik nog de neiging mijn rug te bollen helemaal onderin. Volgens stronglifts ligt dat aan het feit dat de hamstrings nog wat 'tight' zijn, dus ik blijf nog een paar dagen flink doorstretchen en ben benieuwd of het dan ook nog lukt zonder mijn onderrug te bollen :)

http://stronglifts.com/why-your-lower-back-rounds-during-squats-how-to-fix-it/

Nogmaals bedankt!

wat heb je uiteindelijk gedaan om die hams te stretchen?

• Topic Starter Topic Starter
Deze heb ik vooral gedaan:
FLEX-hamstring-stretch-standing.png

En dat dan gedurende de hele dag, zo vaak mogelijk, als ik bv even naar de wc ging direct daarna ff 20-30sec stretch vast houden enz. Heeft me tot nu toe flink geholpen moet ik zeggen

En dan 1x per dag, meestal vlak na het opstaan meerdere (hamstring)oefeningen doen om te stretchen.

Ook heb ik meerdere keren per dag de squat stretch gedaan, en deze 20-30sec max vastgehouden.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Succes!

Bij mij hielp het tegenovergestelde van het advies dat je hier ook kreeg (schijfjes onder je hakken).

Ik doe m'n schoenen nu uit - betere positie, betere houding en stabieler. Ik weet niet of het voor jou ook werkt, maar een keer proberen kan nooit kwaad.

Deze heb ik vooral gedaan:
FLEX-hamstring-stretch-standing.png

En dat dan gedurende de hele dag, zo vaak mogelijk, als ik bv even naar de wc ging direct daarna ff 20-30sec stretch vast houden enz. Heeft me tot nu toe flink geholpen moet ik zeggen

En dan 1x per dag, meestal vlak na het opstaan meerdere (hamstring)oefeningen doen om te stretchen.

Ook heb ik meerdere keren per dag de squat stretch gedaan, en deze 20-30sec max vastgehouden.
Ik kan die oefening niet eens :O kom niet bij m'n tenen, naja komen doe ik er misschien wel maar daarna loop ik 3 weken niet meer :D

Terug
Naar boven