XXL Nutrition

Karl 'Nandi' Hoffman

Big Cat

aka Peter van Mol
Elite Member
R.I.P.
Waardering
341
Lengte
1m84
Massa
97kg
Vetpercentage
6%
Zoals ik al kon opmaken uit de thread die hier eerder werd gepost zijn jullie allemaal op de hoogte van het overlijden van Karl Hoffman.

Vorige week donderdag morgen bezweek hij aan een hartaanval thuis. Mogelijk wegens complicaties door dermatomyositis, een ziekte waarmee hij gediagnosticeerd werd en waarvoor hij behandeld werd. Hij werd de dag erna gevonden door zijn weduwe, Elaine Aliberti, die ten tijde van zen overlijden op bezoek was bij haar moeder. Hij is 50 jaar geworden.

Karl was een fysica-leraar van opleiding en heeft nog les gegeven aan de Boston University. Hij stond bekend in de online bodybuilding gemeenschap als de meest vooruitstrevende en intelligente man die er was, ver voor op zijn tijd. Hij deed anderen met naam verbleken. Hij was meer dan intelligentie, hij had enorm veel presence en karakter. ALtijd bereid om mensen te helpen. Hoe dom hun vragen ook waren. Eeuwig de leraar, die zen leerlingen wat zou bijbrengen.

Met zijn heengaan ben ik meer dan een vriend verloren, ik ben een mentor en vertrouweling kwijt. Ik leerde Karl kennen op cuttingedgemuscle. Ik kwam daar toe als een heethoofdje met een reputatie, en Karl ontfermde zich over mij, stilde men dorst naar kennis en voedde men honger voor wetenschap. Hij was ook de belangrijkste reden dat ik moderator werd bij cuttingedgemuscle. Een forum waar ik me, dankzij de hoge wetenschappelijke standaard die Karl daar gezet heeft, enorm thuisvoel.

Een tijd geleden, velen onder jullie weten dit nog, sprak ik over een boek schrijven. Ik heb Karl, die een mentor en een tweede vader was voor me, gevraagd het voorwoord te schrijven. Dat project is echter nooit van de grond gekomen. Goed 4 weken geleden schreef Karl me echter dat Matt Boldt van SAN nutrition hem gevraagd had een boek te schrijven over anabole androgene steroiden, en hij vroeg me of ik wou meeschrijven en de profielen maken voor dat boek. Een eer die je je niet kunt voorstellen, als je de kaft van zo'n werk mag delen met de enige man waar je ooit naar opkeek. Twee weken geleden heeft Matt Boldt zich teruggetrokken uit het project maar Karl en ik hadden besloten het werk af te maken. We deelden alle twee de droom, althans dat heeft zen vrouw me verteld, om het definitieve werk over AAS te schrijven. Een boek zonder weerga.

Hoe moeilijk die taak nu ook lijkt zonder hem, wil ik ter zijner nagedachtenis het boek afmaken en publiceren. Zowel Matt Boldt als zijn vrouw beweren dat hij al een en ander af had, ik heb er nog maar een hoofdstuk van gelezen. Ik vind dit een passend eerbetoon aan een man die we allen veel verschuldigd zijn, een man zonder wie het landschap van de online bodybuilding community er ongetwijfeld heel anders had uitgezien. Dat vinden anderen ook. Matt Boldt contacteerde me eergisteren en zei dat hij opnieuw geinteresseerd was in het publiceren van het boek eens het af is, en ook zijn vrouw heeft beloofd, na andere verplichtingen weliswaar, te kijken wat ze kan bijdragen door Karl's geschriften door te nemen.

Het doet raar. Ik wou hem vrijdagavond nog wat kladversies zenden van profielen. Hij was toen al dood. Zijn vrouw heeft me zaterdag gemaild, maar men kabelmodem heeft het vrijdag begeven, waardoor ik het bericht pas maandag ontvangen heb. Het is een grote shock, die ik nog niet helemaal teboven ben. Karl was de enige andere persoon die ik kende die zo blij kon worden over een nieuwe studie die hij gevonden had, de enige andere mens die zo vrolijk kon worden van wetenschap, en het delen van informatie met anderen. We waren zo gelijk in veel opzichten, en toch had Karl altijd dat ietsje meer. Finesse, klasse en de absolute wil en passie om te leren en door te geven. Mensen te helpen. Je zal niemand een kwaad woord horen spreken over de man die we allen kennen als nandi. Ik hoop dat, gelijk waar hij nu is, dat ze een grote biomedische bibliotheek hebben en een publiek van aandachtige en leergierige jonge bodybuilders. Twee dingen die hem zo gelukkig maakten. Hij laat een vrouw, drie katten en een vogel achter. En een rouwende online bodybuilding gemeenschap die zijn verlies nooit te boven zal komen.

Je zal gemist worden vriend ...

Innige deelneming kerel!

May he Rest In Peace!!

aan z'n nabestaanden en vrienden: gecondoleerd en veel sterkte toegewenst!

Rest In Peace !!

Gecondoleerd met dit verlies BigCat

Dat boek schrijven is een prachtig eerbetoon!

Sterkte man!wist niet dat hij zo dichtbij je stond!

Gecondoleerd Peter!

Dat zijn verlangen naar kennis vruchtbare grond moge vinden in anderen....

Mooie woorden.

Gecondoleerd!

RIP Nandi
Sterkte aan wie hij achter liet !

mooi geschreven big cat, mijn condoleances

Ontzettend jammer en een groot verlies. Iemand met een no-bullshit houding die onbekende wegen in durfde te slaan en veel heeft bijgedragen aan het toepassen van wetenschap in de BB-wereld. Sterkte ermee, BC.

Mijn condoleances.

Veel suc6 met het boek. Vind ik een prachtig eerbetoon!

Gecondoleerd, dat je boek een waar meesterwerk mag worden.

Innige deelneming BC.
En Inderdaad een groot verlies voor de online BB gemeenschap.

gecondoleerd bro.
en veel succes met je boek, een mooi gebaar! :thumb:

see ya nandi

Mijn condoleances en rust in vrede.
Ik denk dat je hem geen grotere eer kan bewijzen dan het boek af te maken.
Succes&wijsheid.

Terug
Naar boven