AndroidHealthClinic

Karl 'Nandi' Hoffman

• Topic Starter Topic Starter
Voor degenen die hun condoleances will overbrengen aan Karl's vrouw :

[Link niet meer beschikbaar]

Wat ongelooflijk stom dat ik nog nooit van zo'n gerespecteerde man had gehoord.

Gecondoleerd.

Gecondoleerd Big Cat. En succes met het afmaken van het boek.

sterkte bro....... En heel veel succes met het boek!!!

Het meeste is al gezegd. Hij zal heel erg gemist worden.

Sterkte toegewenst aan de mensen die close met hem waren.

Gecondoleerd bro, ik zal hem ook missen :(

Van harte gecondoleerd en succes met het boek.

Ook mijn condoleances voor allen die hem gekend hebben...

P.S. Dit boek schrijven is zoals reeds vermeld een mooi gebaar ter nagedachtenis van Nandi! Als er een percentage van de opbrengst van het boek geschonken kan worden aan een organisatie die onderzoek doet naar dermatomyositis zoals Peter op cuttingedgemuscle.com al aangaf is dit zeker tof!

gecondoleerd bro ;) R.I.P. Nandi

Ik heb zijn naam eigenlijk nooit gekend, maar ik zal vast wel iets van zijn stukken
gelezen hebben.

Succes met het boek, het zal ongetwijfeld een zeer goede materie worden ! :thumbs:

mijn codoleances. Mooie woorden Peter! Sterkte met het verlies

sterkte ermee bro. Vind het idee van het boek uitstekend.

Big Cat, ik zocht net op het forum om te zien of er iets over Karl/Nandi gezegd was omdat ik net op een ander forum las dat hij was overleden . En ik heb daarover een draad op bee-en-ef geopend.
Nu ook jouw intro daar naar toe overgeheveld. Al is het erg lang geleden dat ik op Avant Labs en later ook wel eens CEM rondsurfte (ben meer in dieet/voeding geinteresseerd) was ik zeer geschokt. Ik had een enorm fijne indruk van de man gekregen.
Hij deed me denken aan een vriendelijker uitvoering van Lyle McDonald. Iemand die zijn weerga niet kent in elk geval. Een enorme eer dat jij met hem dat boek ging schrijven.

De post die ik geplaatst heb zal niet meer nodig zijn muv evt dit stukje:

Zelf herinner ik me niet dat ik hem op Avant Labs wel eens wat heb gevraagd, maar wel dat ik verbaasd was hoe gedetailleerd en vooral geduldig hij antwoord kon geven op soms ondoordachte vragen. Dus, ik had net zoals de poster hierboven een zeer prettige indruk van hem.

Hij was niets zoals Lyle. Lyle, PA, Bill Roberts, Caleb Stone, het zijn allemaal blaaskaken, irritante mannetjes met een groot gedacht van zichzelf. Zware woorden, maar dat was ik ook vroeger. En ik zou het nog steeds zijn als het niet voor Karl was. Karl deed me aspireren naar iets groter, herinnerde me eraan dat het om meer gaat dan het argument alleen, het gaat om helpen, om de wetenschap. Dat kon Karl als geen ander. Hij was in tegenstelling tot al die hot shots een waar genie. Die op zen gemak zo maar even alles wat je stond te vertellen zou weerleggen, zonder rancune of belediging. Een sterke man ...

Dat bedoel ik BC.. de rest van de goeroes wist wel veel, maar zijn wel arrogant. Al moet ik zeggen: Lyle weet ook zeer veel en is als je hem echt leert kennen .. en ik heb 2 of wel 3 uur met hem gesproken toen hij nog in Austin woonde en ik op doorreis was. dan is hij gewoon een vreselijk aardige man, die psychisch niet helemaal lekker in zijn vel zit vermoedelijk.

Mijn lief heeft Dan Duchaine weer vrij persoonlijk gekend. Dan Duchaine heeft een zeer praktisch naslagwerk over AS geschreven, Underground Steroid Handbook, die helaas gestolen is. Dan was zeer begaan met zijn medemens alleen niet zo briljant als Nandi. Wat dat betreft denk ik dat Nandi zijn weerga niet kende.
En het is echt opvallend hoe het me raakt omdat zoals ik zei, je zo iemand zelden tot nooit tegenkomt in je leven. Ik heb met je te doen dat je je mentor verloren hebt en ook hoop ik dat je het boek nog zal kunnen schrijven zonder zijn hulp.

Ik heb het op je aanraden geprobeerd om Lyle te leren kennen, toen hij nog moderator was (heel eventjes maar) op CEM. Het duurde welgeteld 2 dagen voor hij in stokken lag met iedereen, vooral met mij, en dan is hij het op een mooie dag zonder waarschuwing afgetrapt en is nooit meer terug gekomen. Hij is niet het soort persoon waarop je kan bouwen. Dat was nandi wel. Hij had het nooit te druk om in alle beleefdheid zelfs de stomste vragen te beantwoorden.

Duchaine was dan weer (uit tweedehands bron vernomen weliswaar) een heel vriendelijke en aimabele man. Maar hij was niet zo research gedreven. Het is zeer goed geweten dat de man er maar op los theoriseerde en dat het weinige wetenschappelijke dat er uit kwam meestal van de hand van Will Brink, zijn rechterhand en nu defuncte guru, was.

Het is opvallend hoe het iedereen zo raakt. Ik had nooit vermoed dat het me zo diep zou treffen. Maar woensdagavond jongstleden heb ik tranen met tuiten gehuild. Je beseft nooit wat je hebt tot het er niet meer is. Nandi was te jong om heen te gaan. Er is ons iets ontnomen, een briljant en teder mens.

Het boek werk ik af, dat heb ik zoiezo gezworen. Ik sta wel onder enorm veel druk daardoor. Met nandi erbij was het een soort veilige gevoel. Nandi las alles en knikte goedkeurend, en dan was het goed, want niemand zou mij bekritiseren als nandi zei dat het goed was. Nu sta ik aan de andere kant. met de ogen van duizenden bodybuilders op me die gaan kijken of het werk dat ik aflever in hun ogen de moeite is om Karl's naam op te zetten. Heel veel mensen ook die zitten te wachten tot ik een fout maak.

Zoals ik al zei, ik was vroeger een heethoofdje. Veel van de mensen die ik er toen met hun neus ingewreven heb zullen nu niet liever willen dan me die dienst dubbel en dik terug te betalen. Dus ik kom van een relatieve stress-vrije situatie in een ongelooflijke druk terecht.

Temeer daar ik nu ook Karl's positie als administrator van CEM heb ingenomen.

Ik weet niet hoe ik dit verwerk, maar ondanks de drukte ga ik me aan een belofte houden, Karl's nalatenschap gaande houden. Ik ga veel energie in CEM en in dit boek steken, wees daar maar zeker van. Ik heb nooit geweten tot na zen dood juist hoeveel we op elkaar leken. Karl moet dat ergens gevoeld hebben, want hij nam me al onder zen hoede van dag een, op momenten dat iedereen men vel wilde. Dat was uitzonderlijk. Hij voedde mij en mijn passie voor wetenschap. Ik ben niet alleen een betere moderator en researcher geworden door hem, maar ook een betere wetenschapper en uiteindelijk een beter mens. Wat ik hem verschuldigd ben is een schuld die nooit zal afbetaald raken ...

Indrukwekkende woorden man. Sterkte en succes met alles!

Terug
Naar boven