MuscleMeat

kcal rustig opvoeren of niet?

Gebru1ker

Advanced Bodybuilder
Waardering
413
Lengte
1m85
Massa
90kg
ik ben nog even aan het cutten en daarna wil ik gaan bulken,
mijn onderhoud ligt op 2800kcal, op hoeveel zal ik bulken? 3000? 3200? ik wil zo min mogelijk vet aankomen. Ook vroeg ik me af of ik de kcal vanaf 2300kcal rustig moet opvoeren of gewoon meteen op de bulk kcal moet gaan zitten (of dat iets uitmaakt?).

mvg

Als je zo min mogelijk vet wilt aankomen kun je het houden op een maximaal van 300 kcal overschot (voor jou dus 3100 kcal).
Je bent aan het cutten dus het kan prima zo zijn dat je onderhoud lager ligt dan 2800 kcal, maar hier kom je gedurende de bulk tijd wel achter (als je na 2-3 weken nog elke week meer dan 0,3 kg aan komt per week, is de kans groot dat je te veel eet). Ik zeg na 2-3 weken, omdat je de eerste 1-2 weken nadat je kcal verhoogt, ook in vocht aankomt (en je krijgt ook meer gewicht aan voeding binnen) waardoor je dus meer weegt.

Ik zou eerst 2 weken op onderhoud eten, dus van 2300 kcal naar 2800 kcal gaan, dit 2 weken aanhouden en daarna naar 3100 kcal gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Als je zo min mogelijk vet wilt aankomen kun je het houden op een maximaal van 300 kcal overschot (voor jou dus 3100 kcal).
Je bent aan het cutten dus het kan prima zo zijn dat je onderhoud lager ligt dan 2800 kcal, maar hier kom je gedurende de bulk tijd wel achter (als je na 2-3 weken nog elke week meer dan 0,3 kg aan komt per week, is de kans groot dat je te veel eet). Ik zeg na 2-3 weken, omdat je de eerste 1-2 weken nadat je kcal verhoogt, ook in vocht aankomt (en je krijgt ook meer gewicht aan voeding binnen) waardoor je dus meer weegt.

Ik zou eerst 2 weken op onderhoud eten, dus van 2300 kcal naar 2800 kcal gaan, dit 2 weken aanhouden en daarna naar 3100 kcal gaan.
ik heb geen weegschaal?1! ???

Je kan het ook gokken natuurlijk, al is het beter om gewoon een weegschaal te kopen.
Advies blijft hetzelfde, maar dan zou het advies om je gewicht in de gaten te houden vervallen en zou je dit dus moeten doen door te gokken hoe je eruit ziet.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan het ook gokken natuurlijk, al is het beter om gewoon een weegschaal te kopen.
Advies blijft hetzelfde, maar dan zou het advies om je gewicht in de gaten te houden vervallen en zou je dit dus moeten doen door te gokken hoe je eruit ziet.
nog aanraders voor precieze weegschalen? ik woon op mezelf namelijk :S

Dus je zit nu op 2300cal?
Ga dan eerst 2 weken op 2500 cal zitten en daarna op 2800 3 weken.
Dan evalueren om te bekijken of het werkelijk je juiste onderhoudsbehoefte is.
Als je dan gaat verhogen steeds met kleine stappen van ca 200-250 cal per periode van 3-4 weken en weer bekijken wat het resultaat is.

Goed voeding schema maken en elke aanpassing steeds goed bijhouden. Zodat je weet welke aanpassing wat doet voor je lichaam.

nog aanraders voor precieze weegschalen? ik woon op mezelf namelijk :S

Het hoeft niet een super dure, speciale, accurate weegschaal te zijn. Gewoon bij de blokker een gewone weegschaal kopen van 3 tientjes of zo (of minder nog).
Het gaat er om zodat je een beetje kan bijhouden wat je progressie is, zodat je niet ineens erachter komt dat je elke week bijna 1 kg aankwam :D

Terug
Naar boven