AndroidHealthClinic

Keessie's Starting Strength

• Topic Starter Topic Starter
Ja, zeker. Had alleen een verplicht (zaken) weekendje vakantie/teambuilding. Helaas niet in de gelegenheid te trainen. Verschrikkelijk katabool geweest, veel gezopen, weinig geslapen, weinig gegeten (1 a 2 maaltijden per dag). Heel jammer, maar niks aan te doen, sommige dingen gaan voor. Was wel supertof.

Vandaag gegaan, ik was nog helemaal kapot van het lange weekend (tot maandagnacht) dus ff stapje terug qua gewichten met iets meer herhalingen.

Squat
8x70
8x70
8x70

Makkie.

Military Press
8x40
8x40
8x40

Pendlay Row
8x60
8x60
8x60

Makkie.

Pull ups
7xbw+10
3xbw+10
5xbw

Tyfuszwaar.

Nu na werk ff paar dagen flink veel vreten, veel slapen en weer lekker (regelmatig) trainen. Heb dr zin an! :D

Gooi die squat is omhoog dude, van 70kg krijgen we het niet warm - maar anderzijds begrijpelijk dat je na zo'n weekend niet te zwaar gaat.

Gooi die squat is omhoog dude, van 70kg krijgen we het niet warm - maar anderzijds begrijpelijk dat je na zo'n weekend niet te zwaar gaat.

Weet ik, weet ik... maar ik heb wel een aantal smoesjes :P

1) Het hele weekend lang verschrikkelijk veel gelopen (+ zoals ik al zei, slecht geslapen gezopen gegeten)

2) Van hoge(re) squats (90kg) krijg ik last van mijn knieën dus gooi ik er als ik me niet 100% voel een 'techniektraining' in. Ik krijg wel steeds vaker te horen dat mijn techniek echt super is.

Maar ik beloof je, als ik donderdag/vrijdag weer ga trainen ga ik zeker voor 95kg. En het gaat me lukken.

Stoppen met werken man, veel te katabool die onzin.J/k:)
Wel te merken aan je pullups dat je een zwaar weekend hebt gehad:p ben benieuwd naar die squats donderdag.

k*twinter :mad:

keelpijn, hoofdpijn, griep en kotsen. ga dus echt niet trainen vandaag. zo schiet het toch niet op, potverdomme.

nog steeds ziek, k*tzooi. maar wel beter dan gisteren, morgen hopelijk weer fit en dan trainen. this log won't die!!!!! ik snap dat de interesse er niet meer zo is, vandaar ff wat pics.

vandaag gemaakt. k*tbelichting e.d. ik weet, maar ik heb geen filmstudio. mijn rug lijkt misschien wat harig maar ik had net mijn kop laten scheren en de foto's genomen voor ik in de douche sprong, vandaar. alle tips, commentaar, wat dan ook is welkom. en ja ik heb een k*tkop :mad:

EDIT: is trouwens het resultaat van een half jaar aank*tten (1x per week) en een half jaar serieuzer trainen (3x per week) plus een half jaar serieus trainen (3x per week) met redelijk goede voeding en helaas wat blessures + drukke baan. wat vinden jullie er van?

bewerkt.jpg

bewerkt2.jpg

bewerkt3.jpg

Nog genoeg werk aan de winkel, maar zeker niet slecht.

Ziet er al goed uit kerel, lekker droog ook.Nice.:thumbup:

Vandaag weer getraind... Keessie heeft vandaag een aantal wijze lessen geleerd. :o

Squat
5x105
5x105
0x105

Na het opwarmen had ik er 95 opgeladen... waar ik eerlijk gezegd al tegen opkeek. Ik vroeg aan iemand of hij even wilde spotten en hij zei: alleen als je er meer op laad, kun je makkelijk. Uhhh... ok. Dus hij gooide er 10kg op. Ik dacht, nou ja, ok dan.... De eerste set ging vrij goed, tweede set werd lastig maar met beetje hulp ging het uiteindelijk ook. Supertof!!! Ik had niet gedacht dat het ging lukken maar met vertrouwen plus een goede spotter ging het gewoon. Toen moest ik ff een andere spotter hebben want hij ging cardio'en. Toen gebeurde er iets heel vreemds: mijn concentratie was opeens weg. Ik ging klaar staan, zakte naar beneden terwijl ik uitademde. En toen ik beneden was dacht ik 'k*t! waar is mijn lucht!' en gebeurde er dus geen ruk meer. :o Uiteindelijk ben ik voorover geflikkerd, die spotter zei 'jezus kerel denk ff na over je gewicht' en ik stond uit te hijgen en kon niks zeggen...

Behalve dat ik mezelf verschrikkelijk belachelijk heb gemaakt heb ik wel geleerd: altijd concentreren en altijd op je adem letten. :)

Bench Press
5x82,5
5x82,5
5x82,5 (laatste met spotter)

Deadlift
2x120
1x120
1x120
1x120

Het was niet echt een setje van vijf... moest flink veel rust pakken tussen mijn herhalingen maar ik moest en zou gewoon dit gewicht vijf keer pakken. Blij dat het gelukt is.

Dips
10xbw+15
10xbw+15
9xbw+20

K*t k*t k*t ik had zo graag nog de tiende rep gedaan in de laatste set, maar het ging echt echt echt niet meer. Al met al ben ik toch heel tevreden over de training van vandaag.

Och, kerel. Overkomt ons allemaal wel eens. Ik had het vorige week nog. Was in mn hoofd met teveel dingen bezig en tijdens mijn 2e setje met 120kg, wat ik normaal makkelijk red, zakte ik in elkaar. Het feit dat een spotter faalt om je op te vangen vind ik beschamender dan de herhaling niet kunnen afmaken.

Voor de rest lekkere training, zou alleen die deadlift gewoon wat lager pakken en fatsoenlijke herhalingen draaien.

Mja, maar ik kan me voorstellen dat die spotter ook wel flink verbaast was en niet voorbereid. Maar goed.

Trouwens - als iemand dit leest en die heeft dit gezien vandaag, laat ff weten, ik vind het leuk om te weten wie er mee leest. :P

Over die deadlift twijfel ik idd nog een beetje. Of een stapje terug en een fatsoenlijke set, of dit gewicht. Ik denk dat ik dit gewicht wel aan kan maar ik was gewoon kapot na die squat. Dus theoretisch gezien moet het volgende keer een stuk beter gaan. :)

Je traint tenslotte voor massa (toch?). Dus ondanks dat het leuk is om zo'n gewicht te pakken schiet je met die 5 reps niet heel veel op. Als je 5 x 5 x 100 gedaan had was dat beter geweest. Bouw gewoon langzaam op. Het moment dat je iets 5 x 5 kan, dan ga je weer met 10kg omhoog totdat je dat 5 x 5 kan.

Vandaag weer getraind... Keessie heeft vandaag een aantal wijze lessen geleerd. :o

Squat
5x105
5x105
0x105

Na het opwarmen had ik er 95 opgeladen... waar ik eerlijk gezegd al tegen opkeek. Ik vroeg aan iemand of hij even wilde spotten en hij zei: alleen als je er meer op laad, kun je makkelijk. Uhhh... ok. Dus hij gooide er 10kg op. Ik dacht, nou ja, ok dan.... De eerste set ging vrij goed, tweede set werd lastig maar met beetje hulp ging het uiteindelijk ook. Supertof!!! Ik had niet gedacht dat het ging lukken maar met vertrouwen plus een goede spotter ging het gewoon. Toen moest ik ff een andere spotter hebben want hij ging cardio'en. Toen gebeurde er iets heel vreemds: mijn concentratie was opeens weg. Ik ging klaar staan, zakte naar beneden terwijl ik uitademde. En toen ik beneden was dacht ik 'k*t! waar is mijn lucht!' en gebeurde er dus geen ruk meer. :o Uiteindelijk ben ik voorover geflikkerd, die spotter zei 'jezus kerel denk ff na over je gewicht' en ik stond uit te hijgen en kon niks zeggen...

Behalve dat ik mezelf verschrikkelijk belachelijk heb gemaakt heb ik wel geleerd: altijd concentreren en altijd op je adem letten. :)

Bench Press
5x82,5
5x82,5
5x82,5 (laatste met spotter)

Deadlift
2x120
1x120
1x120
1x120

Het was niet echt een setje van vijf... moest flink veel rust pakken tussen mijn herhalingen maar ik moest en zou gewoon dit gewicht vijf keer pakken. Blij dat het gelukt is.

Dips
10xbw+15
10xbw+15
9xbw+20

K*t k*t k*t ik had zo graag nog de tiende rep gedaan in de laatste set, maar het ging echt echt echt niet meer. Al met al ben ik toch heel tevreden over de training van vandaag.

Sterke dips weer keessie.:)
Volgende keer ff een echte spotter regelen btw.:D

Ja, ik train (op de lange termijn) voor massa. Maar dat was ik ff een tijdje zat en ik had niet meer het gevoel echt vooruit te gaan, dus ben ik ff overgestapt op puur krachttraining aan het begin van dit log (Rippetoe's SS dus). Dus nu boeit kracht me ff een tijdje wél, over een maand of twee switch ik weer naar 4x8 ofzo. En Rippetoe's SS zit nou eenmaal zo in elkaar dat je deadlift maar 1x5 pakt.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:12 ----------

Sterke dips weer keessie.:)
Volgende keer ff een echte spotter regelen btw.:D

Hehe ja dat had wel wat kunnen voorkomen. Uiteindelijk vind ik het wel een grappige gebeurtenis, er is tenslotte niks ernstigs gebeurd en je moet tenslotte toch op zijn minst één keer in je leven op je bek gaan met de squat. :P

Wat een ruktraining weer. :(

Squat
3x90

Benen nog totaal gemolesteerd. Ging nergens over.

Military Press
5x50
5x50
5x50

Dit is nog wel ok. Nog steeds progressie.

Pendlay Row
5x75
5x75
5x75

Pull ups
7xbw+15
4xbw+15
7xbw+10

Ook niet echt super.

Op dinsdag trainen werkt gewoon niet voor mij. Ik heb dan een hele dag gewerkt, ben moe en heb veel te weinig gegeten. Het verschil met trainen op een zaterdag of zondag is zó enorm. Helaas kan ik niet anders. Ik zit er over te denken om het volgende te gaan doen:

dinsdag: fullbody of bepaalde achterlopende spiergroepen
donderdag (vrije dag): Rippetoe A
zaterdag (vrije dag): Rippetoe B

Wat denken jullie? De dinsdag is gewoon geen optimale dag, dus wat zou ik dan die dag moeten doen?

december is een k*tmaand. laptop een week lang doodgeweest. veel onregelmaat in mijn leven op dit moment. allemaal gezeik met feestdagen enzo. i'll be back in '11

Goede voonemens:o,

Nee, haha. Geniet er ff van en ga er dan 200% tegenaan.

vandaag ff lekker getrained, niet gepland, gewoon omdat ik er zin in had. ff borst en biceps gepakt. kweet niet meer precies de gewichten, maar een beetje gebench press, incline, wat flies, hammer curls, barbell curls en chins. good to be back at 4x8 :D

keessie leeft nog! december was een beetje slappe maand, wel ff gekeken wat ik op de deadlift kan... 150kg getrokken, misschien dat een 155 of 160 er ook wel in had gezeten. maar ben in ieder geval blij met die 150kg. :D

ik train nog steeds, 3x per week, maar ben van rippetoe afgestapt. gewichten en pr's boeien me niet zo veel meer, vandaar dat ik ook niet meer echt log.

edit: oh ja, ik krijg iedere keer bij incline bench pressen of incline dumbbell pressen last van mijn schouders. altijd. behoorlijk k*t. ik denk dat het probleem zit in de flexibiliteit van mijn rotator cuffs? mijn uitvoering is volgens mij wel goed. ideeën, tips?

Laatst bewerkt:
Beter je schouder opwarmen? L-flies of rear delt pulls?

Terug
Naar boven