XXL Nutrition

KevvL's log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
schouders voel ik ook vrijwel niet.. toch groeien ze..

• Topic Starter Topic Starter
Hoorde ik inderdaad wel vaker. Heb dit ook met mijn rug gehad. De eerste keren was het echt extreem, maar daarna helemaal niets meer.

Volgende keer schouder wil ik toch proberen om 4kg te doen. Die 3kg lijkt zo zielig, en het moet me toch lukken!

Zo. Net even wat workouts gedaan. Hier de "resultaten"

Borst
Flat Bench Press 15x25, 12x30, 10x35, 8x35(laatste lukten niet meer)
Dumbbell (incline) Bench Press 15x6, 12x7, 10x8, 10x8
Dumbbell Fly 15x6, 12x7, 10x8, 8x9

Schouders
Independant Shoulder Press 15x30, 12x35, 10x40, 8x45, 8x50
Dumbbell Side Raise 15x3, 15x3, 10x3, 10x3 (oefening viel ERG tegen voor de eerste keer)
Bent over Lateral Raise (zelfde gewichten als de Dumbbell Side Raise)

Conclusie van mijn training:
Benchen ging opsich best lekker vond ik. Het viel me toch wel op dat de isolatie oefeningen van schouder erg stroef gaan en erg zwaar zijn. Nu overigens wel een lekker gevoel!

als je deze oef goed uitvoert zoals je ze zou moeten uitvoeren zijn ze ook zwaar

goeie training , je pakt de goeie oef , dat is belangrijk

Dat is inderdaad waar ik wel erg op focus. Heb in het begin meegemaakt dat ik opgefokt werd door mijn sportmaatje dat ik meer gewicht moest tillen, waardoor ik de oefeningen niet goed uit ging voeren. Toen ik bij een rug oefening écht alleen mijn biceps voelde, heb ik eindelijk eens tegen hem gezegd dat ik liever wat minder pak, dan dat ik de oefening verkeerd doe.

Ik heb er ook echt wel alle vertrouwen in dat het gewicht gaat groeien. Maar wat ik belangrijker vind, is dat mijn lichaam (spiermassa) gaat groeien :) In ieder geval bedankt voor je post, geeft me toch weer wat motivatie (er hadden natuurlijk ook reacties kunnen komen als 'aah watje.. til eens wat meer').

Vanavond een potje basketballen na het werk. Om vervolgens donderdag weer de gym in te duiken voor rug/armen :)

ach , de uitvoering blijft altijd het belangrijkste - gewichten komen dan vanzelf als je hard blijft doortrainen , ach en er zijn altijd mensen die rare dingen roepen

hey watje til eens wat meer.

:jk:

Er verscheen een zachte glimlach op mijn gezicht, Remco.

En nee, deze reactie was niet sarcastisch ;)

Vanavond dus rug en armen trainen! :) Heb er weer zin in!

Rug
Deadlift: 12x30, 12x30 ,10x35 ,8x40
Dumbbell Bent-over Row: 12x14, 10x16, 10x16, 8x18
Cable Wide Grip Pulldown: 15x20, 12x25, 10x30, 10x30

Biceps
Barbell/Dumbbell Curl: 12x7, 10x8, 8x9, 8x9
Dumbbell Hammer Curl: 12x7, 10x8, 8x9, 8x9

Triceps
Barbell Lying Triceps Extension: 12x20, 12x20, 10x25, 8x30
Dumbbell Overhead Extension: 12x8, 12x8, 10x9, 8x10
Cable over hoofd naar voren trekken (geen idee hoe dat heet): 15x35, 12x40, 10x45, 8x55

Laatst bewerkt:
Zo. Net een half uurtje terug van de gym. Lekker getraind vandaag vond ik. De deadlift is ECHT een fijne, maar heel zware oefening. Ik was daarna ook echt kapot. Ik heb de deadlift onder toezicht van een instructeur gedaan, en die gaf aan dat de houding en techniek goed ging, en hoeveel kg ik erbij mocht gooien. Uiteindelijk dus, voor de eerste keer deadlift, op 40kg geeindigt. Vond ik zelf niet slecht!

Ik ben ca. 45 minuten aan het trainen geweest, en hierboven staan de resultaten per oefening. Ik vind het zelf niet erg slecht. Heb nu wel echt een mega kick, doordat ik mijn biceps en triceps echt enorm goed voel!

Vanochtend wakker geworden met een heerlijk gevoel in mijn armen! Mijn rug voel ik wel een klein beetje, maar net zoals met mijn schouders afgelopen maandag geen echte spierpijn. Ook voel ik mijn benen een beetje, vast door deadlift :)

Oh, en vanochtend op de weegschaal gestaan. Ben 2kg aangekomen, en sta nu op 65kg. Heb wel het idee dat mijn buikje wat groter is geworden..

//Edit
Nu begint de spierpijn in mijn rug toch te komen. Voel duidelijk dat ik ze gisteren aangesproken heb :)

Laatst bewerkt:
Nieuwe week, dus een nieuwe ronde! Afgelopen week helaas geen tijd gehad voor benen/buik! En ga vanavond weer borst/schouders doen.

Borst
Flat Bench Press
Dumbbell (incline) Bench Press
Dumbbell Fly / Cable standing fly

Schouders
Militairy Press
Dumbbell Side Raise
Bent over Lateral Raise

Zal eventueel ook andere oefeningen vragen in de sportschool om de schouderspieren te trainen. Anders blijf ik continu dezelfde oefeningen uitvoeren.

Db shoulder press
Nek press
upright rows.
Rear db raises
etc etc

Net gesport. Het was opsich een lekkere training. In heb me echt heel erg vergist in de Militairy press, die valt een stuk zwaarder uit dan ik had verwacht. De bench press voelde ik lekker, maar het gewicht ging niet hoger dan de vorige keer (misschien de volgende keer :)). Verder gingen de schouders wel beter dan vorige keer! Heb nu een gruwelijke pomp in m`n borst! Hieronder de gewichten per oefening.

Borst
Flat Bench Press 8x35
Dumbbell (incline) Bench Press 8x10
Dumbbell Fly 6x9

Schouders
Militairy Press 6x25
Dumbbell Side Raise 8x4 (vorige keer 3kg)
Bent over Lateral Raise 6x5 (vorige keer 3kg)

Nu zit ik met een "dilemma". Ik heb deze week niet zoveel tijd om 3 keer te trainen, waardoor ik dus OF vanavond zonder rustdag rug en armen moet trainen (deadlift (L)) OF ik ga woensdagavond (met rustdag dus) en ik train deze week (weer) geen benen..

Ik denk persoonlijk dat vanavond rug/armen en woensdag benen een betere optie is. Anders komen mijn benen misschien wel te ver achter te liggen op de rest. Maar aan de andere kant, rustdagen zijn heilig!

Je kan ook benen doen deze week? Woensdag? daar pak je je rug ook bij mee, of je doet woensdag:

Squat
LeggPress
DL
BOR

ofzo..

Erg pittig en alles gehad.. Armen werk is niet belangrijk heb ik gemerkt, eerst deed ik dit ook, sinds ik geen armen train en enkel compounds groeien mijn armen sneller volgens mij..

Warom geen tijd? Examentijd voor sgool? Kan je niet overdags gaan anders?

Je kan ook benen doen deze week? Woensdag? daar pak je je rug ook bij mee, of je doet woensdag:

Squat
LeggPress
DL
BOR

ofzo..

Erg pittig en alles gehad.. Armen werk is niet belangrijk heb ik gemerkt, eerst deed ik dit ook, sinds ik geen armen train en enkel compounds groeien mijn armen sneller volgens mij..

Warom geen tijd? Examentijd voor sgool? Kan je niet overdags gaan anders?
Hmm.. Dat ziet er ook wel aantrekkelijk uit ja. Ik vind het overigens wel fijn om mijn armen apart te trainen. Vind het een heerlijk gevoel als ik een pomp in mijn biceps/triceps heb!

En was het maar zo'n feest, examens! Nee, dat tijdperk ben ik NET voorbij. Overdag zit ik 40 uur in de week op kantoor (stage) en savonds werk ik 3 avonden in de week om wat extra bij te verdienen. Ook bezoek ik (vaak op) donderdag basketbalwedstrijden.
Aangezien ik woensdag over mag werken, er donderdag een basketbalwedstrijd is, vrijdagavond tot 21:00 moet werken, en zaterdags de hele dag, valt het best tegen om goede tijden in te lassen om even de gym op te zoeken. Wellicht dus vanavond rug en benen doen. MISSCHIEN zondagochtend dan tijd voor armen (misschien ook stukje borst meepakken). Maar ik wil liever de belangrijkste oefeningen deze week hebben gedaan zodat ik zeker ben dat ik die heb gedaan in plaats van dat het onzeker of ik zondagochtend wel tijd heb ;)

Toch maar vandaag gegaan. Ik zat te twijfelen tussen een uurtje basketbal, of een uurtje sportschool. Uiteindelijk gekozen voor sportschool, voor rug/benen/buik.

De deadlift weer met 10kg verzwaard t.o.v vorige week. De squat viel me opsich best mee, maar is wel heel zwaar. Het traplopen ging net erg moeizaam, haha. De bent-over Row ging wat minder dan vorige keer, maar dat komt vanzelf wel weer goed volgende week. Hieronder de gewichten (ik vind zelf dat het best lekker gaat :))

Benen
Squat: 8x40
Leg press: 6x90

Rug
Deadlift: 8x50
Bent over row: 8x16

Buik
Abdominal Crunch: 10x45
Apparaat voor buikspieren aan de zijkant (ben de naam even kwijt): 6x25

Wat een heerlijk gevoel in de benen vandaag! Echt het idee dat ik ze goed getraind heb. De squat is ook een blijvertje, haha!

Goed bezig kev . Je maakt goeie en verstandige keuzes

Goed bezig kev . Je maakt goeie en verstandige keuzes
Thanks!

Ik merk nu dat ik sinds ik wat actiever sport en mijn voeding wat opgegrikt heb(van 4 naar 6 boterhammen) steeds honger blijf houden. Ik at vandaag bijvoorbeeld om 10:00 een aantal boterhammen, en om 11:30 had ik weer honger. Wellicht dat ik het aantal volgende week op ga krikken naar 8 boterhammen. Ik was in het begin bang voor het feit dat ik niet zoveel per dag kon eten, en nu zit ik er juist aan te denken. Geeft mij toch wel het idee dat er enigszins vooruitgang inzit.

Op dit moment zin om naar de sportschool te gaan! Maar kan helaas niet.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven