MuscleMeat

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

zo dan, erectoren staan er dik op 👍

• Topic Starter Topic Starter
Zeker, rug goed, maar quads ook :thumb:

zo dan, erectoren staan er dik op 👍
:flex: :flex:

Training van zojuist:

Fat Loss Phase - Week 1 - Push B
Kracht was een beetje 'all over the place'. Begon goed maar dropte al snel gevoelsmatig, en bij rear delts leek het weer terug komen. Training duurde 1h30 omdat ik redelijk lang moest wachten voor de chest press.
Ook even nog wat optimaliseren met timen van maaltijden. Merk dat ik nu rond de trainingen - vooral na cardio - wat slapjes voel. Dus pre-workout maaltijd wordt iets groter en ontbijt wat kleiner. Daar heb altijd ik het minste honger.

1740766060074.png

+ 25 min. crosstrainer @ hartslag 121 gemiddeld

Fat Loss Phase - Week 1 - Pull B
Goeie pomp, maar holy shit wat een kracht ingeleverd. Deze pull sessie al 5-6 weken niet meer gedaan en vooral die pulldowns deed ik toen toch echt een stuk zwaarder.
Tijdens de training had ik hier mentaal wat last van maar moeten accepteren dat het nou eenmaal zo is. Vanaf hier weer stapje voor stapje omhoog.

1740840707240.png

+ 25 min. crosstrainer @ hartslag 121 gemiddeld

Laatst bewerkt:
Vandaag alleen 25 min. crosstrainer @ hartslag 123 gemiddeld.

Wekelijkse update
Eerste (onvolledige) week van de cut zit erop. Niets noemenswaardig wat dat betreft. Honger is logischerwijs iets meer toegenomen, iets meer op NTD dan op trainingsdagen.
Deze week vooral dingen uitgeprobeerd met het timen van meer/minder koolhydraten, waarbij de conclusie is dat ik meer carbs van het onbijt naar pre-workout heb verplaatst - nu ca. 130gr carbs voor en 30gr tijdens de training. Voornaamste reden hiervoor is dat ik me anders wat flauw en slap voel na krachttraining én cardio.

Gewicht vanochtend op 83.4kg, wat ongeveer 1.5kg lager is dan begin van de week. De eerste drop in gewicht door glycogeen/vocht, etc. begin ik nu te zien.
Het weekgemiddelde komt op 84.4kg. Kleine 0.3kg eraf (-0.34%), maar verwacht dat komende week het gemiddelde sneller daalt.

Training van gisteren:

Fat Loss Phase - Week 2 - Push A
Voelde allemaal wat vreemd. Energie en focus top, maar ene set/oefening was de kracht goed, de andere voor m'n gevoel een stuk lager.
Ook aardig aan het plateauën op bench press. Zit nu al maanden rond de 30kg dumbbells, maar daarbij ook wel steeds als ik op 30-32 kwam dat er iets tussen kwam (vakantie, ziek, etc.). Merk dat ik veel op de logbook en nummertjes aan het focussen ben de laatste tijd. Even kijken hoe ik dat een beetje kan loslaten.

1741083801100.png

Vind t wel opvallend dat ik je zoveel hoor over tegenvallende kracht stats, en dan moet de cut nog beginnen 🤔

Vind t wel opvallend dat ik je zoveel hoor over tegenvallende kracht stats, en dan moet de cut nog beginnen 🤔
3 weken op vakantie geweest waarvan 2 weken niet getraind, geen voeding bijgehouden (wel gewicht), en zéker niet voldoende proteïne. Dan verlies je wel aardig wat. In principe niet erg, want heb mega genoten van de vakantie. Maar 10+% lagere kracht is toch frustrerend tijdens een training.

Gisteren was overigens een stúk beter.

Fat Loss Phase - Week 2 - Pull A
Check-in met m'n coach gehad en besproken dat ik deze week niet zo focus op de gewichten, maar op uitvoering en intensiteit. Kracht toename is dan weer een gevolg, en niet per sé het doel.
Vrijwel elke lift toch wat meer gewicht en/of extra rep t.o.v. vorige week wat wel ff goed voelde. Vanaf hier gewoon weer verder opbouwen.

Lichaamsgewicht begint nu ook wat vlotter te zakken, al íets meer definitie zichtbaar en broeken worden al wat wijder om de taille :)

1741166379213.png

+ 25 min. crosstrainer @ hartslag 128 gemiddeld

Laatst bewerkt:
Fat Loss Phase - Week 2 - Legs
Legday stelt nooit teleur haha. Voelde heerlijk en t*ring dikke pomp in de benen. Alles zó gecontroleerd uitgevoerd, was er zelf van onder de indruk :roflol:

1741284703864.png

• Like
Waarderingen: K82
Fat Loss Phase - Week 2 - Push B
Gisterenavond helemaal uitgeteld. Lag om 20:30 in bed nog een serie te kijken en om 21:30 ging het spreekwoordelijke licht uit. Dik 9 uur geslapen.. Kan me de laatste keer niet eens meer herinneren.
Weet niet of dat het was, maar vandaag kostte alles een stuk minder energie - voelde allemaal wat makkelijker. Heel tevreden met de training vandaag.

1741367054593.png

+ 25 min. fietsen @ hartslag 129 gemiddeld

Laatst bewerkt:
Fat Loss Phase - Week 2 - Pull B
Dikke prima. Paar repjes extra op de pulldowns, t-bar rows, en hammer curls. Tug stond goed bol, tevreden naar huis.

1741448073960.png

+ 25 min. fietsen @ hartslag 128 gemiddeld

Misschien dan toch eens helemaal hersteld in je slaap?
Ongetwijfeld, maar ik word op andere dagen vaak vanzelf voor de wekker na 7 - 7,5 uur slaap. En dit is daadwerkelijke slaap volgens Whoop, waarbij wakker liggen/worden af wordt getrokken van de totale tijd in bed (dat is vaak tussen 8 - 8,5 uur)

Wekelijkse update
Goede week gehad. Energie is echt stúkken beter dan de laatste weken van de bulk. Slaap is een flink stuk verbeterd. Allemaal niet gek, want zo hoog in calorieën is ook een aanslag op je lichaam.
Trainingen gingen of voelden een stuk fijner toen ik het "najagen van de logbook" heb losgelaten en uitvoering en intensiteit leidend maakte. Mooi om te zien wat het effect is van je mentaliteit. Deels dan, want consistent weer goed eten/slapen/trainen heeft natuurlijk ook een grote invloed.

Deze week cardio op de crosstrainer en fiets afgewisseld. Vind fietsen toch een stuk fijner, dus dat wordt m'n standaard cardio vanaf nu.

Gewicht vanochtend op 83.9kg. Weekgemiddelde daarmee op 83.8kg - Afname van een kleine 0.6kg t.o.v. vorige week (~0.7%). Zit netjes in de range van de rate of loss die ik zou willen zien. Mogelijk een kleine kcal verlaging komende week om deze rate of loss te behouden, maar dat hoor ik dinsdag in de check-in wel :) Vandaag een welkome rustdag, en heerlijk weer. Gaan ervan genieten

Laatst bewerkt:
Fat Loss Phase - Week 3 - Push A
Weer een lekkere, motivatie is weer helemaal terug. Extra repje op 2 sets side raise, 2 extra reps op de bench press + gewicht van de 2e set verhoogd. Gewicht op incline bench en chest fly verhoogd.
Ook weer even gestoeid met het afstellen van de rear delt flies - zitting iets lager geeft een veel beter gevoel in de rear delts (vanaf 2e set).
Morgen check-in. Benieuwd wat m'n coach vindt van de progressie op gewicht en fysiek :)

1741630320557.png

+ 25 min. fietsen @ hartslag 129 gemiddeld

Check-in met m'n coach gehad. Alle boxjes afgevinkt afgelopen week en progressie gaat goed - gewicht daalt maar er is overduidelijk meer volheid bijgekomen laatste paar weken (na de vakantie) dus gewicht alleen geeft een ietwat vertekend beeld.
Cardio is verhoogd met 20 minuten per week, dus nu 4x 30 min zone 2. Dit om de rate of loss zo te houden. Voeding blijft op 3230 kcal TD en 2720 op NTD.

Edit; paar van de check in foto's van vanochtend toegevoegd.

Bijlagen

• IMG_1752.jpeg
    IMG_1752.jpeg
    307,1 KB · Weergaven: 22
  • IMG_1761.jpeg
    IMG_1761.jpeg
    312 KB · Weergaven: 20
  • IMG_1760.jpeg
    IMG_1760.jpeg
    315,2 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Check-in met m'n coach gehad. Alle boxjes afgevinkt afgelopen week en progressie gaat goed - gewicht daalt maar er is overduidelijk meer volheid bijgekomen laatste paar weken (na de vakantie) dus gewicht alleen geeft een ietwat vertekend beeld.
Cardio is verhoogd met 20 minuten per week, dus nu 4x 30 min zone 2. Dit om de rate of loss zo te houden. Voeding blijft op 3230 kcal TD en 2720 op NTD.
Wat een tuning en dedication :D

Fat Loss Phase - Week 3 - Pull A
Lekker man. Alles in omhoog in gewicht of reps. Voelde heerlijk en kneiter goede pomp. Focus zat ook echt goed.

Ook nog even wat foto's van de check-in toegevoegd aan m'n vorige post
1741724112319.png

Wat een tuning en dedication :D
Tot frustratie van m vriendin soms 😂

Is je cut sowieso beperkt tot 8 weken of ga je langer door tot gewenste resultaat/vet% ?
Armen, schouders en rug zijn wel al dik. Borst en Benen lijken me nog werkpuntjes te zijn

Is je cut sowieso beperkt tot 8 weken of ga je langer door tot gewenste resultaat/vet% ?
Armen, schouders en rug zijn wel al dik. Borst en Benen lijken me nog werkpuntjes te zijn
Nee is niet beperkt tot 8 weken, door tot het vetpercentage op een acceptabel punt is om opnieuw 20+ weken te bulken.
Ben het helemaal eens. Benen was altijd, met rug, mijn sterkste spiergroep. Borst was altijd al de zwakste spiergroep. Nu met dit schema ook maar 1x per week benen, dus dat is meer onderhouden dan bouwen. Dit is een keuze van m'n coach geweest omdat we - als ik een wedstrijd zou gaan doen - het een men's physique klasse gaat worden. Simpelweg omdat voor classic je vrijwel niet competitief kan zijn als een natural, op een niet-geteste wedstrijd (TRT telt immers niet als naturel).

Na deze cut gaan we een nieuwe assessment doen en het trainingsschema daarop aanpassen. Voorzie dat borst dan zeker een prio gaat worden, en ik ga aan mijn coach meegeven dat ik benen wat meer prio gaan krijgen voor een meer gebalanceerd fysiek.

Hoe gaat het bij jou dan? :)

Nee is niet beperkt tot 8 weken, door tot het vetpercentage op een acceptabel punt is om opnieuw 20+ weken te bulken.
Ben het helemaal eens. Benen was altijd, met rug, mijn sterkste spiergroep. Borst was altijd al de zwakste spiergroep. Nu met dit schema ook maar 1x per week benen, dus dat is meer onderhouden dan bouwen. Dit is een keuze van m'n coach geweest omdat we - als ik een wedstrijd zou gaan doen - het een men's physique klasse gaat worden. Simpelweg omdat voor classic je vrijwel niet competitief kan zijn als een natural, op een niet-geteste wedstrijd (TRT telt immers niet als naturel).

Na deze cut gaan we een nieuwe assessment doen en het trainingsschema daarop aanpassen. Voorzie dat borst dan zeker een prio gaat worden, en ik ga aan mijn coach meegeven dat ik benen wat meer prio gaan krijgen voor een meer gebalanceerd fysiek.

Hoe gaat het bij jou dan? :)

Ja, de benen kunnen eigenlijk nooit buiten proportie groeien vind ik :D

Ik kom van 67kg (begin november '24) en sta nu op 74+kg, dus al aardig wat massa gepakt! Vet% iets gestegen uiteraard, maar abs nog altijd zichtbaar. Ik maak hier ook ooit wel es een topic om "voor en na" pics te delen, maar eerst nog wat verder bouwen... Om op foto's een duidelijk verschil te zien moet je precies wel al heel wat kilo's meer wegen.

Ja, de benen kunnen eigenlijk nooit buiten proportie groeien vind ik :D

Ik kom van 67kg (begin november '24) en sta nu op 74+kg, dus al aardig wat massa gepakt! Vet% iets gestegen uiteraard, maar abs nog altijd zichtbaar. Ik maak hier ook ooit wel es een topic om "voor en na" pics te delen, maar eerst nog wat verder bouwen... Om op foto's een duidelijk verschil te zien moet je precies wel al heel wat kilo's meer wegen.
Lekker man, 7kg in 5-6 maanden 💪 Dat zul je wel zien op foto's

Terug
Naar boven