Fitness Seller

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

• Topic Starter Topic Starter
Fat Loss Phase - Week 5 - Pull A
Meh had er niet zoveel zin in vandaag, geen idee waarom. Misschien omdat het een saaie werkdag was. Maar ook verder niet echt uit..
Training zelf was prima. Flink wat progressie op de pulldown, +2,5kg op de t-bar row, en paar reps op de pullovers, preachers + cable. Enige wat echt niet vooruit kwam was de high rows, vraag me niet waarom. Overall lekkere pomp en tevreden.

1742927577461.png

+ 30 min. fietsen @ hartslag 120 gemiddeld

Heb op donderdag m'n ontslag ingediend, en moet zeggen dat dit echt als een last van m'n schouders voelt. Waarschijnlijk was de aanloop naar deze keuze toch wat meer impactvol dan ik in het moment dacht te voelen.
Grote stap :thumb:

1u23 trainen is wel heel lang voor slechts 6 oefeningen... neem je zoveel rust tussen sets ofzo, of heel veel opwarmingssets?

1u23 trainen is wel heel lang voor slechts 6 oefeningen... neem je zoveel rust tussen sets ofzo, of heel veel opwarmingssets?
Is inclusief opwarmen idd (kleine 10 min. schat ik). En het is tegenwoordig echt retedruk, dus even moeten wachten voor de 2e, 3e, 4e en 6e oefening omdat die bezet waren.
Rust is 2-3 minuten tussen sets - time ik niet, rust gewoon tot ik weer voldoende hersteld ben.

O ja, was al vergeten dat je in een gym soms moet rekening houden met anderen :D Heb ik geen last van

O ja, was al vergeten dat je in een gym soms moet rekening houden met anderen :D Heb ik geen last van
Jaman, home gym is wat dat betreft echt baas.
Het is nu druk want de zomer komt eraan, dus iedereen schiet in de "oh kut ik ben nog niet fit voor het strand"-modus. En de nieuwjaarsdrukte was net voorbij :(

Jaman, home gym is wat dat betreft echt baas.
Het is nu druk want de zomer komt eraan, dus iedereen schiet in de "oh kut ik ben nog niet fit voor het strand"-modus. En de nieuwjaarsdrukte was net voorbij :(

Komt alleen maar goed uit voor je coaching! Kun je dan 4u doen over je training omdat je 'tig anderen hun form moet checken/verbeteren :D

Komt alleen maar goed uit voor je coaching! Kun je dan 4u doen over je training omdat je 'tig anderen hun form moet checken/verbeteren :D
Hahaha hoewel ik me elke dag in moet houden om dat niet te doen, is dat onbegonnen werk. Plus, ik denk niet dat mensen zitten te wachten op één gast die de hele gym ff terecht gaat wijzen :roflol: Doe dit overigens wel als ik met een onbekende samen een apparaat deel ofzo. Het gemiddelde niveau in de gym is écht laag, zo veel mensen die een slechte techniek hebben en/of voordat het een beetje lastig begint te worden de set stoppen.

Fat Loss Phase - Week 5 - Legs
Bruut bruut bruut. Op alle lifts progressie - bijna op elke set zelfs. Elke oefening omhoog in gewicht, en ook nog reps gematcht met vorige week (of 1 rep er vanaf).
PR op de crunch, leg curl, squat, en adductor. Volgens mij ook op de leg press, maar niet helemaal zeker. 175kg is zeker een PR.

1743102144231.png

+ 30 min. crosstrainer @ hartslag 129 gemiddeld.

Wel weinig sets voor benen geprogrammeerd nu, of niet? Vooral die ene set hacksquat springt eruit.

Wel weinig sets voor benen geprogrammeerd nu, of niet? Vooral die ene set hacksquat springt eruit.
Ja vind ik ook wel. Ik zou eerder die ab crunch naar 2 sets herleiden en bij hack sq 2 erbij gooien
Heeft grotendeels met prioriteit te maken. Deze fase was duidelijk een focus op schouders, armen en rug; klein beetje borst en minder op benen. Eerder genoemd, maar mijn coach en ik hebben het in het begin gehad over een potentiele men's physique show, waarbij benen vrijwel volledig bedekt zijn.

Daarnaast denk ik niet dat de kwaliteit van de reps heel hoog gaat zijn van nog meer sets in dezelfde sessie. Ja, het zijn "maar" 5 sets quads totaal, maar ik durf wel te zeggen dat elke rep hoge kwaliteit is én tot falen. Na die 1e set leg press wordt lopen al ongemakkelijk. Kwaliteit over kwantiteit.

Herstelcapaciteit is ook nog een overweging - dit volume kost me al 3 dagen om van te herstellen.

Deel hiervan vul ik overigens zelf in. Uiteindelijk is m'n coach die dit programmeert.

Heeft grotendeels met prioriteit te maken. Deze fase was duidelijk een focus op schouders, armen en rug; klein beetje borst en minder op benen. Eerder genoemd, maar mijn coach en ik hebben het in het begin gehad over een potentiele men's physique show, waarbij benen vrijwel volledig bedekt zijn.

Daarnaast denk ik niet dat de kwaliteit van de reps heel hoog gaat zijn van nog meer sets in dezelfde sessie. Ja, het zijn "maar" 5 sets quads totaal, maar ik durf wel te zeggen dat elke rep hoge kwaliteit is én tot falen. Na die 1e set leg press wordt lopen al ongemakkelijk. Kwaliteit over kwantiteit.

Herstelcapaciteit is ook nog een overweging - dit volume kost me al 3 dagen om van te herstellen.

Deel hiervan vul ik overigens zelf in. Uiteindelijk is m'n coach die dit programmeert.

Ik snap wel dat je je coach volgt natuurlijk, maar "benen zijn bedekt, dus heeft het geen nut om die in proportie te hebben" vind ik een wat kromme beredenering (zo klinkt dat toch in mijn oren). Als je dan later verder groeit en wil meedoen aan een Classic wedstrijd moet je plots weer volop aan de bak omdat je benen achterop hinken...

Ben wel benieuwd wat zn gedachten erachter is. Je opmerking wbt herstel is wel valid. Ik heb zelf vaak dat de 2e set van iets je er toch lekkerder in zit dan de eerste. En in mens physique zie je je kuiten wel natuurlijk.

Ik snap wel dat je je coach volgt natuurlijk, maar "benen zijn bedekt, dus heeft het geen nut om die in proportie te hebben" vind ik een wat kromme beredenering (zo klinkt dat toch in mijn oren). Als je dan later verder groeit en wil meedoen aan een Classic wedstrijd moet je plots weer volop aan de bak omdat je benen achterop hinken...

Ben wel benieuwd wat zn gedachten erachter is. Je opmerking wbt herstel is wel valid. Ik heb zelf vaak dat de 2e set van iets je er toch lekkerder in zit dan de eerste. En in mens physique zie je je kuiten wel natuurlijk.
Nogmaals, dat is mijn invulling van één van de mogelijke redenen - niet iets wat hij heeft gezegd of zelfs naar heeft gehint.

De reactie die ik net heb gekregen - want nu wilde ik jullie ook antwoord geven ipv pas na de cut - is complexiteit/belasting van de spiergroep. 1 set hack squat is niet hetzelfde als 1 set chest press, bijvoorbeeld. Dus zit 'm vooral in de belastbaarheid en herstelcapaciteit. Overigens is 1 of 2 sets van een oefening best gebruikelijk onder bodybuilders, kijk maar naar de trainingen van een Kuba. Hoewel zijn volume net zo laag is en frequentie hoger, maar uiteindelijk ook "maar" 7 sets per week. Hetzelfde principe wat hij post geldt hier: "I would not be able to attack 7 sets in one session with the same intensity I can 3/4". Kwaliteit over kwantiteit, en meer uit minder.

Na deze fase gaan we overigens wel om de tekentafel om samen te bepalen hoe we de volgende push fase gaan opbouwen. Uiteindelijk werk ik ook pas 30 weken met deze coach, dat klinkt als heel wat, maar de eerste 2 maanden ben je de techniek en intensiteit aan het optimaliseren, daarna ga je pas het maximale uit oefeningen halen. En je wilt ook niet een heel schema te vroeg omgooien, want dan begin je weer 4-8 weken met optimaliseren van techniek waardoor je mogelijk suboptimale progressie vervangt met geen progressie.

Laatst bewerkt:
Had niet meteen door dat dit eigen keuze was, ik las vooral "m'n coach en ik"

Eender hoe, iedereen reageert natuurlijk anders op training/volume/etc., dus ik kan je argument wel volgen dat je volume voldoende is als je hiervan 3d moet herstellen. In mijn geval zou dat alvast niet zo zijn, vandaar m'n initiële reactie.

Had niet meteen door dat dit eigen keuze was, ik las vooral "m'n coach en ik"
Eender hoe, iedereen reageert natuurlijk anders op training/volume/etc., dus ik kan je argument wel volgen dat je volume voldoende is als je hiervan 3d moet herstellen. In mijn geval zou dat alvast niet zo zijn, vandaar m'n initiële reactie.
Nuja omdat even op te helderen - de programming is 100% coach's keuze geweest, de mogelijke overwegingen waarom die ik eerder deelde was mijn invulling. Behalve "complexiteit/belasting van de spiergroep. 1 set hack squat is niet hetzelfde als 1 set chest press" - dit was zijn reactie.

En laat idd precies zien hoe iedereen verschillend reageert en aanpak op iedereen individueel afgestemd dient te worden :)

Fat Loss Phase - Week 5 - Push B
Gisteren afscheidsdiner gehad van het team met een flinke pizza. Dus gisteren en komende dagen gan de calorieën een stuk omlaag om te compenseren.
Vanochtend lekker productief ochtendje gehad. Wat voor coaching klanten/ cliënten (hoe noem je dit in NL :roflol:) gedaan, cursus over anatomie/skelet/gewrichten gestart en flink wat details van de business uitgewerkt. Grote kans dat ik vanaf mei ook in-person trainingen hier in Dublin ga doen - 4 mensen uit m'n hebben directe team hebben gezegd dat ze het wiel zien zitten nadat ik in m'n team mijn ontslag aankondigde en heb nog ruim 9000 anderen die ik intern kan bereiken met een oproepje. Hopelijk gaat dat een leuke boost geven.

Anyway, training begon wat matig. Paar repjes onder vorige week op de lateral raise, maar verder progressie op elke lift. Mooi PRtje gepakt op de rear delt fly.
Lekkere pomp en chest aardig cooked voordat ik uberhaupt de machine fly ging doen 🔥 En ja, overal weer fucking lang moeten wachten. Fucking frustrerend.

1743265003303.png

+ 30 min. crosstrainer @ hartslag 121 gemiddeld

Wekelijkse update
Heel goede week. Lekker hoog in de energie, veel headspace en retegoede slaap. Trainingen gaan ook heerlijk, afgelopen week een PR in vrijwel elke training.
Wat moeten schuiven met trainingen ivm sociale activiteiten, hierdoor komende 2x push/pull achter elkaar trainen ipv 1 dag rust ertussen. Niet optimaal maar impact zal wel beperkt zijn.

Gewicht vanochtend terug op 83.7kg, waardoor het weekgemiddelde op 83.6kg komt. Dat is +0,4kg / +0,45% t.o.v. vorige week. Tot nu toe in 5 weken van 84.4 naar 83.6 gegaan (-0.8kg) wat ik persoonlijk toch erg laag vind. Verwacht dinsdag een verlaging in calorieën, maar wellicht dat coach anders beslist op basis van de foto's.

Fat Loss Phase - Week 5 - Pull B
Prrriima. Normaal gesproken vandaag rustdag, maar door schuiven nu dus niet. Beetje balen wel, want het weer is rete goed. Na het eten zometeen nog maar ff rondje lopen om de laatste zonnestralen mee te pakken.
Opnieuw progressie op elke lift. Goede mind muscle connectie - alleen laatste paar repjes t-bar rows wat slordig.

1743349977587.png

Terug
Naar boven