AndroidHealthClinic

Kevv's trainingslog: Op naar de 90kg 🚀

• Topic Starter Topic Starter
Fat Loss Phase - Week 3 - Legs
De training van gisteren doorgeschoven naar vandaag. Was he-le-maal leeg. Kwam amper uit bed, 0 energie en motivatie. Afgelopen weken ontzettend veel bezig geweest met een nieuwe fase in mijn leven: Opzeggen van mijn huidige baan om fulltime op coaching te gaan richten, en daarbij hebben we ook nog (onverwachts) een nieuw appartement gevonden waar we vanaf mei in (samen) gaan wonen. Heeft er mentaal veel meer ingehakt dan ik in het moment ervaarde.

Anyway, 9,5hr uur geslapen en vandaag weer fris. Vloog weer tijdens de training. Alles in totale load omhoog. Kostte wat moeite maar dan heb je ook wat :)
Verder ruim 30 minuten(!) van de hele training moeten wachten op apparaten. Bloed irritant.

1741890591993.png

Aww Gefeliciteerd!!! Met samenwonen en volledige op jezelf werken. Mooie mijlpalen ❤️❤️

Aww Gefeliciteerd!!! Met samenwonen en volledige op jezelf werken. Mooie mijlpalen ❤️❤️
Dankje Nicky! Kijk er enorm naar uit maar kan niet ontkennen dat ik het spannend vind. Laat toch een veilige, stabiele situatie achter je om veel risico te nemen. Ach, high risk high reward zullen we maar zeggen.

Fat Loss Phase - Week 3 - Push B
Gewicht schoot vanochend omhoog, van 83kg naar 84,3kg. Denk omdat we gisteren datenight hadden en ik mexicaanse takeaway (rijst, dubbel kip, groenten en avocado) heb gegete, zal wel veel zout in gezeten hebben. Verwacht dat die morgen wel weer dropt.

Abs even geskipt omdat ik gisteren abs al zwaar heb gedaan, die pak ik morgen mee.
Kracht was lekker vandaag, alles behalve tricep extensions omhoog in reps of gewicht. Lekker pompje ook wel. Lijkt eigenlijk wel beter dan toen met hogere calorieën, misschien omdat het weer iets warmer begint te worden.

1741977379838.png

+ 30 min. fietsen @ hartslag 122 gemiddeld (duurde even voordat HR omhoog kwam)

Fat Loss Phase - Week 3 - Pull B
Gewicht vanochtend idd weer teruggezakt naar 83.6kg.
Luie ochtend gehad dus niet helemaal in de juiste mood om te trainen, duurde even voordat ik lekker in zat. Pomp was wel echt heerlijk na de 1e oefening al.
Volgende pull training gewicht op de t-bar rows ff zo laten, laatste repjes voelden wat slordig.

1742052651260.png

+ 30 min. fietsen @ hartslag 123 gemiddeld

Wekelijkse update
Opnieuw een goede week, over het algemeen. Training performance zit nog steeds goed in de lift, dus blij mee. Woensdag wel echt een kak dag gehad, maar een dagje goed rust en goede nachtrust heeft dat rechtgezet. Als ik er wat langer over nadenk, komt het deels door mentale stress, maar zeker ook door het verschil in dag-/nacht ritme van mij en m'n vriendin. Zij is een avondmens, ik juist wat meer ochtend, waardoor ik doordeweeks steeds net 1-1,5 uurtje te laat ga slapen. Zij heeft er dan weer last van dat ze vroeger wakker wordt door mij in het weekend. Moeten we een goede weg in gaan vinden.

Gewicht is deze week op 83.5kg gemiddeld uitgekomen. -0.3kg / -0.35% t.o.v. vorige week. Begin wel wat vetverlies, vooral rond de borst, te zien. Wat mij betreft wel een te kleine daling en ik zou zelf mijn calorieën verlagen.
Even de check-in dinsdag afwachten wat mijn coach ervan vindt en beslist. Hoop vooral dat 'ie de cardio niet verhoogd, vind 2 uur per week + 8k stappen per dag al behoorlijk :p

Check-in met coach
Gewicht vanochtend 82.7kg, laagste meting van deze fase. Qua progressie zit ik perfect op schema, vooral kijkend naar visuals. Daar zien we toch al wat meer definitie in hamstrings, schouders, borst en rug terug komen. Dus calorieën en cardio blijft gelijk deze week.

Wel even weer wat gestuntel van mijn kant. Vanaf zondag flinke buikklachten - flinke buikpijn, weinig eetlust, opgeblazen buik, etc. Energie is daardoor ook mega laag. Uit voorzorg gisteren een extra rustdag genomen. Gisterenavond in bed is die buikpijn gepiekt, dus slaap afgelopen nacht aardig naar de klote gegaan. Nu geen buikpijn meer, behalve direct na het eten. Energie en eetlust nog wel matig. Dus in overleg besloten ook vandaag nog rust te nemen.

Mijn eigen vermoeden is dat het toevoegen van een handje noten aan het dieet een orzaak kan hebben, wellicht gecombineerd met stress. Heb namelijk eerder lichte buikklachten gehad toen ik noten at, maar nooit 100% kunnen bevestigen/uitsluiten dat dat de oorzaak was. Die gaan dus weer uit het dieet en hopelijk zijn de klachten dan snel weg. Ook een goed moment om weer even bloed te laten prikken, is weer even geleden, maar ook omdat ik laatste tijd nogal wat sukkel met van alles en nog wat.

Vervelend, en ook weer de nachtrust naar de knoppen :(

Fat Loss Phase - Week 4 - Push A
Gewicht bungelt de laatste tijd rond de 82.7-83kg, zoals verwacht na paar dagen niet trainen en NTD calorieën.

Weer op volle kracht in de gym vandaag. Gisteren amper last gehad, maar extra dagje rust genomen om volledig te herstellen. Better safe than sorry.
Kracht zat me alles mee. Eigenlijk direct weer repjes erop. 1 repje van een bench press PR af. Machine fly vandaag een andere genomen, waar het de beweging en gewicht nét anders van is - vind ik altijd irritant :roflol: Ik wil consistentie.

1742497160022.png

+30 min. fietsen @ hartslag 128 gemiddeld

Laatst bewerkt:
Fat Los Phase - Week 4 - Pull A
Gewicht vanochtend 83.3kg, iets hoger dan voorgaande dagen maar logisch met weer TD calorieën.

Kracht vandaag weer dikke prima. Pulldowns, high rows, pullovers omhoog in gewicht (pulldowns ook in reps), t-bar row zelfde als vorige sessie en op de preachers ook paar repjes extra.
Prioriteit is nu slaap en herstel op peil houden, zodat ik deze flow vol kan houden. Slaap is afgelopen dagen echt top. Meer dan 8 uur daadwerkelijke slaap, en consistent genoeg REM en diepe slaap. Voel me ook lekker fit in de ochtend.

1742584217398.png

+30 min. fietsen op hartslag 122 gemiddeld.

Fat Loss Phase - Week 4 - Legs
Derde en laatste training deze week. Was me er weer eentje. Aanvankelijk weinig motivatie - sochtends lui op de bank F1 teruggekeken - maar eenmaal in de gym focus op wat ik moet doen.
Commitment, routine en habits > motivatie. PR op de leg curl, hack squat. Gaan ook weer richting PR op de ab crunch, leg press en adductors :)

He-le-maal leeg na de training. Nog wel cardio gedaan, was geen pretje haha. Vanavond een avond op de bank gamen (Split Fiction geloof ik) met m'n vriendin.

1742659723507.png

Wekelijkse update
Zoals eerder benoemd, zondag t/m woensdag rust genomen ivm flinke buikklachten en daarbij komende vermoeidheid. Handje noten uit m'n dieet gehaald en vrijwel instant beter. Kan toeval ook toeval zijn.
Vanaf donderdag weer op 100% aan het trainen en gaat top. Kracht zit in de lift, en voel me energiek. Slaap is een prioriteit - afgelopen week gemiddeld bijna 8 uur daadwerkelijke slaap gemiddeld met hoge kwaliteit (= REM & diepe slaap).
Heb op donderdag m'n ontslag ingediend, en moet zeggen dat dit echt als een last van m'n schouders voelt. Waarschijnlijk was de aanloop naar deze keuze toch wat meer impactvol dan ik in het moment dacht te voelen.

Gewicht deze week naar 83.1kg gemiddeld gedaald (kleine 0.4kg eraf = 0.46% w/w). Natuurlijk 4 dagen op NTD gegeten waar het gewicht daalde - zit afgelopen dagen weer tegen de 83.5kg aan na TD calorieën.

Welke noten waren het? O.a. walnoten toevallig?
En wat is NT of NTD?

Fijn dat de kast van je schouders is, toch altijd spannend zo iets.

Welke noten waren het? O.a. walnoten toevallig?
En wat is NT of NTD?

Fijn dat de kast van je schouders is, toch altijd spannend zo iets.
Gemixte noten. Walnoten, hazelnoten, cashews (uit m'n hoofd).
NTD en TD = (Non) Training Day. Heb verschillende calorieën en maros voor trainings- en rustdagen.

En ja is spannend, maar vind het dus irritant dat ik in het moment niet als stressvol of spannend ervaar. Maar als ik dan achteraf voel hoeveel rust het geeft merk je dat het wel zo was :rolleyes:

Gemixte noten. Walnoten, hazelnoten, cashews (uit m'n hoofd).
Hoor je wel vaker bij walnoot inderdaad.
NTD en TD = (Non) Training Day. Heb verschillende calorieën en maros voor trainings- en rustdagen.
Season 3 Wall GIF by The Simpsons

En ja is spannend, maar vind het dus irritant dat ik in het moment niet als stressvol of spannend ervaar. Maar als ik dan achteraf voel hoeveel rust het geeft merk je dat het wel zo was :rolleyes:
Herkenbaar 🤭

Fat Loss Phase - Week 5 - Push A
Hoppaa, PR op de leg raise én de bench press. Heb 10 minuten moeten wachten voor de incline, mede daardoor ook +4 reps op de topset. Verder alles wel een repje of gewicht verhoogd, behalve triceps. Die zijjn altijd wel op aan het einde van push.
Voelde lekker allemaal en zit lekker in m'n vel. Heb een rustig koppie en veel headspace - wel veel ideeën en weet ik het wat, maar voelt lekker.

1742839696459.png

Check-in met coach
Overall happy met de progressie. Steeds een beetje meer definitie wordt zichtbaar, dus dat gaat de goede kant op. Coach is erg blij met hoe ik nog steeds consistent alle onderdeeltjes van het plan afvink.
Gewicht is de laatste dagen wel iets aan het stijgen (van 83 richting 83.9kg), dus calorieën gaan omlaag:

TD 2940 kcal (200p / 400c / 60f) --> 290kcal eraf (10gr vet en 50gr carbs)
NTD 2630 kcal (200p/ 300c/ 70f) --> 90 kcal eraf (10gr vet)

Cardio en stappen blijven gelijk (8k stappen + 4x 30 min. cardio)

Met check-in foto's van vanochtend - weer met daglicht :)

Bijlagen

• IMG_1907.jpeg
    IMG_1907.jpeg
    295,8 KB · Weergaven: 24
  • IMG_1904.jpeg
    IMG_1904.jpeg
    293,3 KB · Weergaven: 27
  • IMG_1895.jpeg
    IMG_1895.jpeg
    308 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Terug