Fitness Seller

Kickboks sparren

Vaak doen en heeeeeel erg op je techniek letten. Als je de techniek perfect uitvoert komt de trap veel harder aan met veel minder moeite dan wanneer je de techniek niet perfect uitvoert. Maar goede high kicks zetten duurt wel ff voordat je dat onder de knie hebt.

Dus aan je trainer vragen waar je op moet letten. Zelf zie je dit niet altijd even goed. Een paar belangrijke puntjes
- standbeen naar buiten zetten
- heupen meedraaien met kracht
- een beetje holle rug maken/naar achteren buigen

• Topic Starter Topic Starter
De basis heb ik al onder de knie. Ik doe ook fitness naast kickboks is dat een ondersteuning voor kickboks? Zo ja, moet ik ook mijn benen gaan trainen?

hee, ik heb zelf ook lang gekickbokst tot ik mijn knieband afscheurde dus ik weet of t handig is ofniet. Qua kracht is t natuurlijk zeer zeker handig, vooral ook kracht in triceps en schouders is van belang. pas wel op met schouders want je krijgt heel snel blessures door overbelasting.
Als je rug traint zou ik veel reps doen met een lager gewicht en explosief zodat je niet al `te vast` gaat raken. zeer lastig bij lange hoeken en snelle draaibewegingen.
Benen zou ik er zeker bijpakken, doe niet tussen de kickboxtrainingen door want als je hamstrings nog strak staan komt die highkick niet hoger dan zun/haar schouder, iig bij mij. Beentraining zorgt ook voor het beter kunnen hebben van de lowkicks en de stabiliteit daarbij, het blijven staan dus zegmaar om daarna je counter beter te kunnen doen.
hopelijk ben je beetje geholpen haha:D

Welke Gym zit jij ?

Ik wil graag spagaat leren, ik doe elke avond ongeveer 5 min rek en strek oefeningen met mijn hoofd naast mijn been proberen te leggen enz. Zijn er meer oefeningen die het resultaat versnellen? Hoe moet je spagaat onder de knie krijgen om lenig te worden?

Ik wil graag spagaat leren, ik doe elke avond ongeveer 5 min rek en strek oefeningen met mijn hoofd naast mijn been proberen te leggen enz. Zijn er meer oefeningen die het resultaat versnellen? Hoe moet je spagaat onder de knie krijgen om lenig te worden?
train gewoon iedere dag een beetje zoals je bezig bent , maar zorg dat je spieren goed warm hebben voor je begint , en doe veel rek en strek oef , de rest komt vanzelf ;) gewoon tijd geven ;)

Op klopen moet ge doen.
Slagen krijgen word je gewoon.
De kunst is om meer aan uw dekking te werken en de slagen te ontwijken.
Waar een wil is, is een weg

oke dan gangster robot! thanks!

Ik kickboks al een hele tijd, en ik kan je het volgende vertellen:

In het begin had ik dat ook , ik kwam daar toe met het gedacht van , jaja zeikers ik maak jullie allemaal wel af , tot je voor de eerste keer in die ring staat.
Het gaat er echt wat anders aan toe dan op straat niet ;).
In het begin kreeg ik ook slaag , en behoorlijk veel zelfs..
Maar de kunst is : Concentratie en doorzettingsvermogen , na 10tallen keren sparren begin je te kalmeren en raak je aan de situatie gewend , als je dekking goed is weet je dat er niet echt zoveel kan gebeuren en begin je dingen te proberen. Eens je zover zit komt het zeker goed jongen! En hoe agressiever en harder hij vecht , hoe meer opening hij laat en des te harder jij kan terugslaan , maar als ik je een raad mag geven , wat voor een trainer heb je dan als hij je laat in elkaar kloppen door de gefrustreerde powerranger???
Sparren gaat erom , kalm en gecontroleerd een wedstrijdsituatie na te bootsen , maar (en nu komt het belangrijkste) : ZONDER het hoge risico voor kwetsuren en blessures! Bij ons , het hangt natuurlijk af van tegen welke persoon je sparred , draait sparren niet om pure kracht en pijnigen maar om techniek , en wanneer er zo'n type komt om iedereen aan te vallen , krijgt ie na z'n 2de lowkick al de deur toegewezen.

Blijven trainen iedereen kan vechten maar bij de ene duurt het wat langer.

^ :thumbs: Precies!

In een gym, sportschool of waar dan ook hoor je respect voor elkaar te hebben. Zo niet dan donder je maar op..zo simpel werkt het bij ons. Je moet wel voor jezelf opkomen kerel vooral in een gym waarbij iedereen denkt dat hij wat is.

Ik weet wel dat ik me echt niet in zou kunnen houden als zon kerel tegenover mij zou staan...

Wij hebben er nu ook zo'n jong marokkaantje bij die net begint maar soms al denkt dat hij Badr Hari is en dus bijna niet luistert na de trainer.

Laatst moest ik met hem sparren en deed dus gewoon rustig aan omdat hij nieuw is. Zegt hij eerst: "niet tegen mijn hoofd, niet tegen mijn hoofd".....BAM stoot hij meteen daarna met een hoek naar mn hoofd, wat zo'n enorme zwaaierd was dat ik 'm allang aan zag komen en er dus een hand tussen had. Daarna begon ik te glimlachen omdat hij oprecht probeerde mij pijn te doen, maar dat dus 0,0 lukte omdat hij keer op keer van die zwaaihoeken maakte....Daarna werd hij pissig: "wat lach je nou, wat lach je nou, wat doe ik dan?" en wilde niet meer sparren hahahhaa....

Daar kan ik dan ook niet tegen, wees geen mietje en spar gewoon!

Het is ook belangrijk dat je je tegenstander altijd in zijn ogen aankijkt toch?. Maar wat is eigenlijk het verschil?: In zijn ogen kijken in plaats van naar zijn lichaam?

Focus je op de borstkast, zo heb je ook de schouders en heupen in het zicht. Ik zou in ieder geval niet op de ogen gaan focussen.

Maar als je naar het hoofd van iemand kijkt zie je de benen en heupen ook hoor! En het gezicht verraad vaak soms ook wat iemand gaat doen. Vooral beginners zullen met een lowkick eerst naar je benen kijken bijvoorbeeld!

Ik ben ook aan het oefenen voor de spagaat. Ik merk echter verschil ik kom steeds verder naar beneden zeg maar. Heeft het oefenen van de spagaat een positieve invloed op je high kicks enz? Alleen ik heb in de kerstvakantie mijn rechter been hamstring ietsje verrekt en heb er nu nog beetje last van. Hoe lang duurt het dat de pijn verdwijnt? Het is een brandend pijn als ik hem hoog til. Kan het chronische zijn nee toch?

Laatst bewerkt:
Techniek en lenigheid zijn twee verschillende zaken, laten rusten totdat je geen last meer hebt van de blessure.

Waar ik altijd op let met sparren, is wanneer de ander een high kick geef, om dan snel aan de binnenkant van zn andere been te schoppen, zodat hij valt:D.

Sparren is het leukste van de hele training.
probeer je tegenstander strak in de ogen te blijven kijken.
zorg dat je dekking goed is en blijven aanvallen.
zolang je zelf aanvalt geef je de tegenstander geen kans om aan te vallen.

let wel sparren is niet bedoeld om diegene tegenover je KO te slaan haha, al kan dat natuurlijk wel eens gebeuren, maar dan is diegene dat ook zelf schuld vaak haha

Terug
Naar boven