MuscleMeat

Kickboks sparren

• Topic Starter Topic Starter
Hoe bedoel je fullbody hoe kan ik dat doen. Je bedoelt in plaats van 3 dagen 2 dagen maken en dan dag3 bij dag 2 toevoegen?

kan je geen engels? full body, alle spiergroepen op 1 dag

Ja wel maar ik wist niet precies wat de definitie van fullbody was. Maar is dat niet te veel alles op 1 dag?

je moet dan ook niet alle spiergroepen 3a4 oefeningen gaan doen,zoek maar eens op full body,dan vind je genoeg.

BORST; Superset: Dumbbell fly's & Incline dumbbell press 3x10 / 3x6-8 RUG; Superset: Straigth bar pull over & Chin up's 3x10 / 3x6-8 QUADRICEPS; Squat 3x12 SCHOUDERS & CORE;
Superset: Millitary press & Prone bridge on swiss ball 3x10 / 3x30 seconden HAMSTRINGS; Good morning 3x15 BICEPS & TRICEPS; Pull up's & DB extension 3x10 / 3x10

zo iets???

Hey kerel,

als je traint ter ondersteuning van een andere sport zoals kickboksen, werkt het allemaal een beetje anders flyes, side laterals heb je niet zoveel aan als vechter dus gewoon niet doen, allemaal onnodige belasting van je lichaam en dat kan ten koste gaan van je kickbokstraining. De krachttraining moet in jouw geval ondergeschikt zijn aan je sport, je moet er dus geen last van krijgen. Zelf pak ik twee keer in de week een redelijk zware KT in mijn geval naast karate en dat werkt prima, daarvoor ook met splits lopen ouwehoeren maar dat zat me alleen in de weg.

Dag 1
Squat
BOR
Benchpress
Chinnen
Dippen

Dag 2
Deadlift
Squat
Incline Benchpress
Mil.press
Barbell curl

Ik pak alle oefeningen 4x5-8, maar chinnen en dippen 2xmax en de barbell curl 3x10-12.

Is mijn schema niet geschikt daarmee?

Kom op man.. is dit topic nou echt om serieus te nemen?

Hoezo?

Mijn vriend is een ervaren vechter. Hij verteld tegen mij dat ik gewoon kei hard moet sparren tijdens training. En dat ik mij zelf moet laten zien enzz. Hij zegt zo als je die adrenaline gevoel tijdens het straat vechten hebt. Moet je die gevoel ook op training maken zegt hij. Anders ga je spelen met je adrenaline gevoelens. Ik vind dat hij gelijk heeft. Ik ga volgende keer er tegen aan. Dit is mijn 2deaccount van zatraki dus niet denken dat het een andere gebruiker is ik ben gewoon ZATRAKI!!!

Alleen focussen op keihard sparren heb je helemaal geen drol aan en al helemaal niet als je tegenstander niet gelijkwaardig is. Als je je alleen maar focust op hard sparren en agressief gaat worden verlies je overzicht, waardoor je maar half zo goed bent. Het doel van een training is om bij te leren en beter te worden, die adrenaline komt vanzelf wel, ik sta zelf ook in de ring en voor die adrenaline hoef je helemaal niets te doen. Dat komt helemaal vanzelf zodra je de ring instapt en de scheids "FIGHT" roept. Als je als een dolle gaat sparren weet je na een paar rondjes niet meer wat je gedaan hebt en je moet je juist bewust worden van wat je doet, welke gaatje heb je gezien hoe heb je daarop gereageerd etc etc.

Agressief is vaak verliezen in de ring.
Op straat gaan ze allemaal neer, maar dat is geen uitdaging.
Dag van de wedstrijd lekker gevoel in je lichaam, dan sta je tegenover je tegenstander en dan gaat er een knop om en gebeurd alles op instinct.
Mis het wel.

Agressief bedoelt hij waarschijn op hoge intensiteit, dat moet je sowieso doen. Natuurlijk wel altijd rekening houden met gewicht+niveau van je partner, maar echt overdrijven en agressief worden tijdens trainen is nergens voor nodig.

Veel doen is iets anders dan agressief vechten. Snel stoten en veel stoten hoeft ook niet gepaard te gaan met enorm veel kracht. Het zijn vaak juist de ervaren en sterke jongens en diegene die zich niet zo nodig hoeven te bewijzen ten opzichte van alles en iedereen die zich het beste in kunnen houden en waar je heerlijk mee kunt sparren.

Veel doen is iets anders dan agressief vechten. Snel stoten en veel stoten hoeft ook niet gepaard te gaan met enorm veel kracht. Het zijn vaak juist de ervaren en sterke jongens en diegene die zich niet zo nodig hoeven te bewijzen ten opzichte van alles en iedereen die zich het beste in kunnen houden en waar je heerlijk mee kunt sparren.

Jij kickboxt ook?
Wij hadden ook keer meid.
Kon redelijk vechten.
Moest ik tegen haar sparren.
Heel voorzichtig deed ik, tot ze geirriteerd zei:mag wel harder, hou je niet zo in.
Toen gaf ik haar een goede lowkick en ik zag de tranen in haar ogen springen.
Daarom sparrde ik alleen met lui van mij niveau.
Is gewoon niet leuk.

Hallo,

ik ben dan bang dat ik ineens mis sla en dan krijg ik vollop op me gezicht lig ik daar.

Beetje zwak dit?
als je mis slaat en hij geeft je een tik is het een wijze les voor je!
spatten tegen mensen met een beter techniek zal je goed doen!!

Outer weet wat ik bedoel. Gewoon op hoge intensiteit. Ik wil ook hardere trappen krijgen en vloeiende trappen (snelle). Moet ik dan beenspieren gaan trainen enzz?

Jij kickboxt ook?
Wij hadden ook keer meid.
Kon redelijk vechten.
Moest ik tegen haar sparren.
Heel voorzichtig deed ik, tot ze geirriteerd zei:mag wel harder, hou je niet zo in.
Toen gaf ik haar een goede lowkick en ik zag de tranen in haar ogen springen.
Daarom sparrde ik alleen met lui van mij niveau.
Is gewoon niet leuk.

Ja ik thaiboks!
Gelukkig kan ik behoorlijk wat hebben. Als jongens zich heel erg inhouden omdat ik zo klein/licht ben vind ik ook niet leuk. Natuurlijk moet een jongen van 80kg zich wel inhouden maar hij hoeft me niet te aaien, daar hou ik niet van. Heb ik in de ring alleen maar profijt van, want die dames van 53kg doen me dan niks!

Ja ik thaiboks!
Gelukkig kan ik behoorlijk wat hebben. Als jongens zich heel erg inhouden omdat ik zo klein/licht ben vind ik ook niet leuk. Natuurlijk moet een jongen van 80kg zich wel inhouden maar hij hoeft me niet te aaien, daar hou ik niet van. Heb ik in de ring alleen maar profijt van, want die dames van 53kg doen me dan niks!

Goeie instelling.

Ik wil ook vloeiende en sterkere highkicks hoe kan ik dat gaan trainen? Enkelbanden?

Terug
Naar boven