Fitness Seller

Kickboks sparren

• Topic Starter Topic Starter
juist je hebt gelijk, dat heb ik de laatste tijd gemerkt.

En daar gaat het fout.

Als je meerdere keren per week wil trainen kun je nu eenmaal niet elke keer volle bak gaan.

Volgende keer: gewoon ff stoppen en zeggen dat het te hard gaat, simpel toch. Betekent niet dat je een mietje bent, betekent gewoon dat jij laat zien dat je meer verstand hebt.

Als hij dan nog steeds hard blijft komen, gewoon 2-3 technieken kanon hard teruggeven, dan snapt ie het wel.

Helemaal mee eens..

Sparren is niet bedoelt om te laten zien wie de sterkste en de hardste is..Je brengt je aangeleerde technieken van die training in de praktijk..

Tuurlijk gaat het wel eens wat harder, maar vol uit moet je niet gaan..Wat is het nut van blessures oplopen tijdens een training...

Doe rustig aan, dan leer je het het beste..En in de loop der tijd zal je harder gaan sparren, maar dan wel met iemand die dat ook wilt en aankan...

We gingen in de ring sparren, ik moest tegen een jongen die ongeveer 95 kg weegt. En ik weeg 68 KG, maar ik hield het wel lang vol. Ik kreeg harde stoten van waarbij ik die stoten in ging casseren. Maar ik ging ook beetje hard sparren. voor zo,n tegenstander heb ik wel paar stoten gegeven en harde. Hij gaf ook aan dat hij 2de ronde rustig wilde sparren. Ik snap wel natuurlijk dat het om gewicht gaat. Ik merk ook dat ik soms moeite heb met high kick enzz, hoe kan ik die het beste aanpakken zijn daar goede oefeningen voor? Ik wil gewoon vloeiende high kicks kunnen geven, en niet dat mijn tegenstander mij van het ware ziet aankomen. Ik denk dat ik ook tegen die jongen moet waar ik in het begin al over zei, dat hij te hard deed. Ik zit elke keer te denken hoe ik hem het beste kan geven. Hij is goed in hoge trappen enz. Ik wil gewoon tactische te werk gaan.

Laatst bewerkt:
Je kan beter aan je dekking werken dan...En mits je het durft, zoek hem op..benen zijn weinig waard als je dichtbij hem staat..Een paar lekkere knietjes op zijn bovenbenen op dezelfde plek telkens en dan tilt hij zijn been ook niet meer met plezier op...

En oefeningen, ga voor een zak staan en oefen ze gewoon..zoek je balans, voer de trap goed uit en de snelheid komt vanzelf!

Want ik houd gewoon van vechten daarom. Niet om stoer te doen ofzo. Zoals veel mensen op de sportschool al zeggen. Die jongen raakt zich eigen kwijt tijdens het sparren (omdat hij te hardt spart).

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je info, vandaag had ik hem 1x goed geraakt, maar ik heb wel een beetje een rode lichte wond op mijn rechter voorhoofd.
Want ik houd gewoon van vechten daarom. Niet om stoer te doen ofzo. Zoals veel mensen op de sportschool al zeggen. Die jongen raakt zich eigen kwijt tijdens het sparren (omdat hij te hardt spart).
Volgens mij krijg je een beetje teveel klappen op je hoofd.
edit: Rechtervoorhoofdt en misschien ook wel op je linker en zijvoorhoofd

Laatst bewerkt:
noemt "punchshy"

Als die jongen zoveel beter is dan jou en nog voluit gaat, en je trainer zegt er niks op, andere gym zoeken. Je bent er om te leren, niet om in elkaar geslagen te worden. Zeg dat die kerel aan zijn techniek moet werken en openingen moet zoeken, maar rustig aan slaagt.

Voluit gaan kan, maar dan moet dat vooraf afgesproken worden en de trainer moet er een oog in houden of het goed gaat of niet.

dit dus ja. kan met bijna niet voorstellen dat een ervaren trainer twee (ik neem aan relatieve nieuwelingen, anders gebeurd dit sowieso niet) helemaal los laat gaan en niet ingrijpt. Zegt meer wat over de sportschool dan over die andere jongen.
Vind het hele idee van dat leerlingen elkaar uitdagen om te sparren op een training ook al bizar, maar los daarvan

@ TS het beste is inderdaad om rustig te blijven en geconcentreerd. mensen die hard sparren laten vaak veel gaten vallen. daarbij zie je harde stoten veel makkelijker aankomen. wat je doet is het volgende, dekking hoog en gesloten houden en elke serie van hem onderbreken met ligte maar snelle stopstootjes. op een gegeven moment raakt hij gefrustreerd en gaat meer gaten laten vallen. nu neem je alle stoot series van hem over met een snoei harde linker jab verolgens direct een rechter hoek ook vol en snel. werk op de counter.

Laatst bewerkt:
inderdaad.. Frustreer hem en dan kom je terug..ze hoeven echt niet hard te zijn hoor..Zolang je ze maar goed plaatst..en combineer je benen erbij!

Ik doe ook naast kickboks ook fitness, dus weten jullie ook een raad hoe ik mijn vechtsport in combinatie met fitness kan onderhouden i.v.m lenigheid snelle stoten, snelle trappen enzz..

Laatst bewerkt:
Met sommige apparaten kan je vrij explosief trainen zonder dat die kabels gaan klapperen. Ik zou veel compound oefeningen doen op die manier. Maar om echt harde stoten en trappen te krijgen moet je gewoon heelveel op de stoot/trapkussens werken met je trainer of een trainings maatje. Alles technies en hard uitvoeren.

als je weer met hem gaat sparren. gewoon zoveel mogenlijk tijd te rekken met je been beshermers recht trekken. en dan naar de tijd klok kijken waneer je nog 20 sec hebt vol gaan.:D

die tijd heb ik gehad helaas.

...

Laatst bewerkt:
rust bewaren, en vooral om je dekking denken. en als hij te vel op je ingaat, kick em van je af, en reorganiseer je stance, dit moet een kwestie van 2 tot 3 sec zijn.

Nu heb ik gister mijn eerste kickboksles gehad en heb ik gemerkt dat ik toch wel redelijk slecht ben.

shit, als je het na een les nog niet kan... gelijk stoppen. andere kickboksers met maar 1 les, gaan gelijk de A in. Andy Sauer en Petroysan bijvoorbeeld hebben namelijk ook precies 1 les gedaan en kijk eens wat die allemaal al kunnen...... :rolleyes:

nou ja, vooruit... een normaal antwoord. Motoriek is slechts een factor van talent. Timing, inzet, stootkracht en nog tientallen andere factoren zijn ook talenten die een redelijke of een goede kickbokser van je kunnen maken. Je kan na 1 les nooit een conclusie trekken (tenzijn je echt een letterlijke spast bent).
Daarnaast, trappen moet je leren, dat met iedereen in het begin leren, en zelfs als je dat nooit helemaal onder de knie krijgt... er zijn wereldklasse kickboksers die eigenlijk alleen maar goede boksers zijn en hele middelmatige 'trappers', bijvoorbeeld Albert Kraus.
Als je het leuk vind, blijven doen, als je het niks vind, stoppen. Maar als je na 1 les al besluit of je iets wle of niet kunt, dan kom je echt nooit ergens

...

Laatst bewerkt:
Mensen ik krijg gelukkig vooruitgang met kickboksen het wordt steeds beter.
Maar naast kickboks doe ik ook aan fitness. Ik heb een schema laten maken zodat ik op explosiviteit train en niet op kracht+massa. Word mijn snelheid+uithoudingsvermogen daarmee sneller en beter? Want als ik train gaat mijn hartslag omhoog en dan voel ik dat ik moe word.
Denken jullie dat het negatieve invloed zal hebben in combinatie met kickboksen?

Mijn schema ziet er als volgt uit>
Maandag kickboksen
Woensdag kickboksen
Vrijdag kickboksen.

Dinsdag fitness
Donderdag fitness
Zaterdag fitness
Zondag fitness+kickboks oefeningen uitvoeren.

Fitness schema: Ik doe altijd 3 setjes

Dag1: Dinsdag

Borstpieren+Triceps

Chest press: 10x /50kg langzaam
25x /35kg snel uitvoeren
30x /25kg snel uitvoeren

Bankdrukken: 10x /20kg langzaam
20x /15kg snel uitvoeren
25x /12,5kg snel uitvoeren

Borstadducties:10x /45kg langzaam
20x /35kg snel uitvoeren
25x /32,5kg snel uitvoeren

Bank+2dumbbells stoten: 10x /30g langzaam
20x /14kg snel uitvoeren
25x /12kg snel uitvoeren

Triceps:

Arm extension apparaat: 10x /30kg langzaam
20x /25kg snel uitvoeren
30x /20kg snel uitvoeren

French press 1 dumbbell: 10x /16kg langzaam
15x /14kg snel uitvoeren
20x /12kg snel uitvoeren

Buik+onderarmen. Dag 1 van dinsdag is nu klaar.

Dag 2 Donderdag: Rug+Biceps

Lat machine achter nek: 10x /50kg langzaam
20x /35kg snel uitvoeren
30x /30kg snel uitvoeren

Low row pull: 10x /50kg langzaam
20x /30kg snel uitvoeren
30x /17,5kg snel uitvoeren

Upper back pull: 10x /45kg langzaam
20x /30kg snel uitvoeren
30x /15kg snel uitvoeren

Stang optrekken bij bankdrukapparaat: 3x10

Rug onder met apparaat heen en weer: 3x10

Biceps:

Armen buigen en op een bankje zitten met 2 dumbbells biceps:
10x /12kg langzaam
15x /10kg snel uitvoeren
20x /8kg snel uitvoeren

Stang tillen 21er: 10x /20kg langzaam
15x /15kg snel uitvoeren
20x / 10kg snel uitvoeren

Arm curl selection apparaat: 10x /25kg langzaam
20x/20kg snel uitvoeren
30x /15kg snel uitvoeren

Onderarmen: Boven 3x10/10kg

Buik trainingen tussendoor

Dag 3 Zaterdag: Benen+Schouders

Leg press selection benen 3x10

Military press bankdrukken achter in de nek schouders: 10x /15kg langzaam uitvoeren
15x /12,5kg snel uitvoeren
20x /10kg snel uitvoeren

Deltoid machine selection: 10x /25kg langzaam uitvoeren
15x /20kg snel uitvoeren
20x /15kg snel uitvoeren

Bankdrukken staand schouders: 10x /15kg langzaam
15x /12,5kg snel uitvoeren
20x /10kg snel uitvoeren

Dumbbell schouderdrukken stoten: 10x /16kg langzaam uitvoeren
15x /14kg snel uitvoeren
20x /12kg snel uitvoeren

Buikoefeningen.

Zondag: Gewichten stoten

Dit is mijn schema

Laatst bewerkt:
Ter ondersteuning van kickboksen kun je beter 2x p/w een fullbody training doen imo.

Terug
Naar boven