MuscleMeat

kickboxen

mootje8

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
90kg
best mensen,

ik ben laatst begonnen met kickboksen, heb er tot nu toe nog maar een les op zitten.
maar ik had een paar vragen hierover, ik ben namelijk wat 'gezet' om het zo maar te zeggen en heb ook nog een abbonement lopen bij de sportschool. mijn vraag is dus, wat is handiger?

1) meer krachtoefeningen doen in de sportschool, omdat we toch een redelijk goeie warming up krijgt waarbij ik meer zweet dan als ik met de cardio apparaten bezig benn de sportschool

2) meer cardio doen in de sportschool omdat je met het sparren enzovoorts ook genoeg spiertjes 'kweekt'

misschien is het een domme vraag, maaqr ik heb hierbij enige sturing nodig en dacht dat dit wel kan op deze site!:D

Ik zou de krachttraining doen in de sportschool, uithoudingsvermogen train je al genoeg met kickboksen.

waarom niet beide?

sowieso zal cardio je goed doen om je uithouding te verbeteren? Als je echt moet kiezen tussen 1 van de 2 zou ik voor cardio gaan (al zit ik veel liever in de weight room)

Persoonlijk heb ik ervoor gekozen om mij in de sportschool te richten op kracht en het kickboksen zie ik als cardio.

Bevalt prima, alleen moet je goed plannen wanneer je borst, schouders of benen traint. Overige dagen waarop niet gesport wordt pak ik tijdens de cut een cardio momentje en anders fijn een rustdag;)

• Topic Starter Topic Starter
thanks voor de reactie's boys!!

Ik heb een soort van schema gemaakt en er is het volgende uit gekomen:
Maandag: uurtje hardlopen
Dinsdag: rustig uurjte borst trainen (weinig gewicht, meer herhalingen)
Woensdag:uurtje kickboksen is gewoon les dus helaas kan niet langer
Donderdag: rustdagje
Vrijdag: uurtje harlopen
Zaterdag: rustdagje
Zondag: anderhal uurtje schouders en borst trainen

Terug
Naar boven