AndroidHealthClinic

KillTheNoise's Training Log

Toen ik bij het bankdrukken me triceps meer voelde dan borst pakte ik de stang breder en voelde ik me borst weer beter, en natuurlijk schouders goed naar achteren doen.

• Topic Starter Topic Starter
Toen ik bij het bankdrukken me triceps meer voelde dan borst pakte ik de stang breder en voelde ik me borst weer beter, en natuurlijk schouders goed naar achteren doen.
Ik heb mijn pink op het lijntje van de stang, dus verder dan shoulderwidth

het is wel belangrijk progressive overload toe te passen. Het werkt gewoon stuk beter als je standaard iedere training met 2.5kg verhoogt ipv dit op gevoel te doen.

het is wel belangrijk progressive overload toe te passen. Het werkt gewoon stuk beter als je standaard iedere training met 2.5kg verhoogt ipv dit op gevoel te doen.
Je kan ook als je het gewicht nog te zwaar vind voor een 2.5kg verhogen reps en/of sets toevoegen, doe ik zelf ook.
Dus bijvoorbeeld met bankdrukken: 60kg kun je net 3x3 dan > 4 sets van 3 totdat je benodigde sets/reps hebt, maar weet niet of dat bij ICF 5x5 kan, daarom bleef ik ook hangen omdat je perse elke training 2.5kg erbij moet doen.

Heb helaas geen 1.25kg schijven, dus verhoog om de training met 5kg ipv elke training 2.5kg, gaat nu nog erg makkelijk

Workout B woensdag 8 juni
Omdat ik vorige week niet kon deadliften en ook een keertje maar de helft heb kunnen doen, doe ik deze week ook volgens de A/B/A methode, volgende week pak ik dan weer B/A/B

Squat 5x5
2x5 20kg
5x5 30kg
Squat omhoog! Wel moeizaam

Overhead Press 5x5
5x5 20kg
Ging wat beter, pak volgende week maandag 25kg

Barbell Curl 3x8
1x8 lege EZ bar
3x8 20kg
Laatste reps van laatste sets gingen best moeizaam, maar wil volgende week 25kg proberen

Deadlift 1x5
1x5 40kg
1x5 50kg
1x5 60kg
Deadlift was lekker, wel behoorlijk zwaar maar ik verwacht hier goede progressie mee te maken.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vrijdag de volgende training met Workout A, vind dat ik nu nog erge noobweights heb, moet omhoog.

Ik verwacht mijn BenchPress te kunnen verhogen naar 35kg
Mijn Squat naar 35kg
en mijn Barbell Row naar 35kg

Tot vrijdag!

Workout A vrijdag 10 juni

Squat 5x5

2x5 20kg
5x5 30kg

Barbell Row 5x5
1x5 20kg
1x5 25kg
1x5 30kg
5x5 35kg
Lekker 5 kilootjes omhoog bij deze!

Bench Press 5x5
1x5 20kg
1x5 25kg
1x5 30kg
5x5 35kg
Ook de BP met 5 kilo omhoog, ging me redelijk goed af

Tricep Cable Pushdown 3x8
1x8 10kg
3x8 15kg

Goed bezig !

Workout B maandag 13 juni

Vandaag was de gym heel erg druk, deadliften zat er gewoon echt niet in dus..

Squat 5x5
1x5 20kg
1x5 30kg
5x5 35kg
Squat gaat langzaam omhoog

Overhead Press 5x5
2x5 20kg
5x5 25kg
Laatste set was heel erg zwaar, maar ben blij dat het is gelukt

Barbell Curl 3x8
Besloot om vandaag eens de EZ bar te gebruiken ipv de Barbell
1x8 lege ez bar
3x8 20kg
Na de laatste set waren mijn biceps compleet leeg, wilde nog een paar kleine isolatie oefeningen doen maar het lukte gewoon niet, het voelde alsof mijn bicep samentrok bij een oefening, dit heb ik ook vaak met mijn triceps na het benchpressen

Maandag 20 juni 2016

Vandaag heb ik eens een nieuw schema getest, omdat ik heel veel vrije tijd heb en dus veel meer naar de gym kan gaan heb ik gekeken naar een 4-days UB/LB. Ik kwam dit schema tegen op een forum en heb er mijn eigen draai aan gegeven zodat er niet te veel isolatie oefeningen waren

bankdrukken/ 2-3 min rust
3 sets van 8 reps.

20kg
25kg
werksets 40kg

Incline dumbell press/ 2 min rust
3 sets van 8 reps

8kg

Barbell row / 2 min rust

3 sets van 8 reps
20kg
30kg
werksets 35kg

Close grip benchpress / 2 min rust
3 sets van 8 reps

20kg
25kg
werksets 30kg

biceps curl variant (hammer, concentration, etc) / 2 min rust
3 sets van 8 reps
10kg

Nu heb ik nog één vraag over dit schema

5x5 SL is natuurlijk based op het zo effectief mogelijk functioneren van je beginnergains, en dus snel veel kracht aanzetten. Dit schema bevat een Bench / Barbell Row / Squat enz van 3x8. Moet ik dit anders alsnog naar 5x5 brengen dus de grote compounds wel 5x5 laten draaien voor het effectiefst mogelijk kracht aanzetten?

Dus compounds terug naar 5x5 of toch 3x8 houden?

5x5 houden sws, maar het beste blijf je gewoon ICF 5x5 doen voor goede basis.

5x5, werkt echt kapot goed. Zie mijn log maar. Het resultaat is ook zichtbaar in je kracht en progressie op je lichaam.

Dinsdag 21 juni 2016 LB 1
Op advies van velen de compounds naar 5x5 terug gebracht en een aantal isolatie oefeningen toegevoegd, Het ging lekker! Maar ik voel mijn training niet:(

Squat 5x5
20kg
30kg
40kg
Eindelijk eens een keer de squat omhoog! 40kg aangetikt en hoop dat het nu eens een keer redelijk omhoog gaat

Deadlift 1x5
40kg
60kg
Deadlift was zwaar maar ging wel, kon misschien wat hoger maar ik ben met deze oefening nog wat voorzichtig omdat ik een wat zwakke rug heb

Roemeense Deadlift 3x8
40kg
Voelde hem tijdens de oefening goed in de hamstrings, maar daarna niet meer, vorm misschien nog niet helemaal goed

Leg Extension 4x10
40kg
Benen waren bij deze oefening nog op van de Squat

Leg Press 3x8
60kg
87,5kg
110kg
125kg

Calf Raises 4x10
20kg
50kg

Kortom een goede , redelijk eenvoudige training. Heb er alleen weinig last van, wat ik gisteren na mijn training wel had.

Dan nog iets: Ik pak de deadlift na de squat, na een goede squatsessie zijn mijn benen al redelijk verzuurd en krijg ik amper de schijven van de stang af omdat mijn benen dan trillen. Hoe krijg je makkelijk de schijven eraf?

Goed bezig! Zie dat je toch afgestapt bent van het basic 5x5 schema.

Ik ben gister mijn logje begonnen en ga proberen mijzelf echt aan het 5x5 stronglifts principe te houden. Enkel wat cardio op rustdagen zolang mijn lichaam dat toelaat.

In het begin is het wel erg erg easy, maar dat zal over een paar weken wel veranderen.

Donderdag 23 juni 2016 UB 2

Vandaag Upperbody 2 op het menu, twee grote compounds: de benchpress en de overhead press en verder nog wat isolatie om mijn zwakkere spieren aan te pakken.

Benchpress 5x5
20kg
25kg
30kg
40kg
45kg
Nieuw PR met 45kg, laatste reps van de laatste set was echt loeizwaar, kon nog maar net de bar omhoog tillen, volgende keer (maandag) weer op 45kg blijven.

Overhead Press 5x5

20kg
25kg
5kg omhoog, was redelijk goed te doen, laatste set wat moeizamer

Barbell Shrugs 4x10

20kg

Tricep Pushdowns 4x10

20kg

Machine Row 3x8

50kg

Bij 45kg, hoeveel kg aan beide kanten? 12.5kg?

Trainingsdag 1 maandag 27 juli

Bankdrukken 5x5

20kg
25kg
30kg
Voor de werksets voelde ik al dat mijn armen nog niet helemaal hersteld waren van de vorige keer, ook omdat ik in de rustdagen vaak werk doe waarbij ik veel moet tillen,
Kleine deload naar 40kg, op de vorm geconcentreerd, ging goed

Incline DB Press 3x8

10kg, laatste reps van elke set worden super vermoeiend in de triceps

Barbell Row 5x5
20kg
25kg
30kg
Nieuw PR: 40kg, ging gemakkelijk, volgende keer naar 45kg verhogen

CGBP 3x8
20kg
30kg
35kg

EZ Bar Curl 3x8

20kg

Cardio sessie 20 minuten crosstrainer

Ik merk al sinds de vorige training waar bankdrukken zat inbegrepen, dat ik een lange tijd (meerdere dagen) wel mijn armen voel maar mijn borst totaal niet, eerst voelde ik mijn borst en besefte ik dat ik getraind had, nu heb ik totaal geen spierpijn meer in mijn borst

Ook heb ik sinds zondag een aantal blauwe plekken op mijn biceps, komt dit door overtraining of zit er een hele simpele theorie achter>

Terug
Naar boven