MuscleMeat

Kipfilet in de aanbieding bij de AH

Ik kan idd rekenen, maar toch bedankt. :p

Maarja gewoon zomaar uitgaan van 25% slaat toch nergens op. Men vindt 50% een beetje te veel, AH zou ons nooit zo hard afzetten, 10% is te weinig, dus maar 25%, omdat dat er tussenin zit. :spaz:

Nu lig ik er niet wakker van, maar kvind er raar dat de AH kipfilet voedingswaarde niet bekend is terwijl we allemaal massaal daar kipfilet halen.

Waar maak je je druk om inderdaad :D
Kipfilet is kipfilet en bevat sowieso relatief veel eiwitten.
Die paar grammetjes eiwit maken heus het verschil niet.

Je kan het eigenlijk gewoon niet goed berekenen. Ze willen waarschijnlijk de voedingswaarden er niet opzetten omdat ze zoveel vocht erin hebben gedaan dat het matige voedingswaarden zijn. Gewoon zelf een beetje inschatten, 1,5 kippenborst (halve pakje 500gr) als 1 portie ofzo. Hoewel ik ook vaak gewoon 1 doe, dus van 1 doosje kan ik dan 3 maaltijden maken.

Mag ik snel vragen hoe jullie deze kipfilet bereiden? Is het gewoon in gekookt water gooien voor een x-tal minuutjes? Heb eigenlijk nog geen goede receptjes gezien met betrekking tot het bereiden van kipfilet. :D

Mag ik snel vragen hoe jullie deze kipfilet bereiden? Is het gewoon in gekookt water gooien voor een x-tal minuutjes? Heb eigenlijk nog geen goede receptjes gezien met betrekking tot het bereiden van kipfilet. :D
+1

Ik donder een hele kipfilet in zo'n anti-aanbak pan en het duurt maar heel lang voordat eht goed gaar is haha. Volgende keer toch maar even snijden :effort:.

Maarja, hoe bereiden jullie kipfilet zoal?

+1

Ik donder een hele kipfilet in zo'n anti-aanbak pan en het duurt maar heel lang voordat eht goed gaar is haha. Volgende keer toch maar even snijden :effort:.

Maarja, hoe bereiden jullie kipfilet zoal?

Ik doe het altijd gemarineerd in de oven. Ovenschaal is afgedekt met folie zodat de kip niet uitdroogt. Ik pleur gewoon wat bij elkaar voor de marinade, wat ik toevallig in huis heb. Smaakt altijd wel okay.

• Topic Starter Topic Starter
Ik snij er reepjes van, één keer horizontaal doormidden snijden zodat ie dunner is en dan verticaal reepjes. En dan gooi k ze in de wok met beetje olie, wokgroenten erbij, wat rijst, woksaus en wat gedroogde pepertjes. Onbegrijpelijk trouwens dat er mensen zijn die voor kipfilet à la minute gaan of kipblokjes kopen. Is idd à la minute, want binnen een minuut heb je er zelf reepjes van gesneden???

Oei, toch aardig veel mensen die hem bakken ipv koken. Voor iemand die een 15-tal kilo wilt vermageren, is het dan niet beter om hem te koken? Ik dacht dat als je hem bakt, dat er olie bij moet wat niet goed is voor een dieet.

Je gaat toch niet zomaar wat vlees erin gooien, en vervolgens na het bakken pas wegen. Daar wordt je toch niet veel wijzer van.

Stel je gooit kipfilet in een pan, je bakt het superdroog voor een bepaald gerecht en je gaat het gewicht van de hele droge kipfilet wegen. De weegschaal geeft 70 gr kipfilet aan, hoe moet je nu in godsnaam weten hoeveel eiwitten erin zitten?... (voor het bakken wegen heeft blijkbaar ook niet veel zin aangezien ik nergens de AH kipfilet voedingswaarde kan vinden, maar ik ging ervanuit dat het wel bekend was).

70 gram? 70% van 100 gram mischien?..!

Nee ik gooi niet zomaar wat in de pan. Van 250 gr. Kipfilet blijft vaak rond de 200 gram over. Maar ik zie ook wel dat de meningen verdeeld zijn of je nu van bereid of onbereid moet uitgaan. Je zou ook gewoon het gemiddelde van beiden kunnen nemen.

Bij kipfilet vallen de verschillen(bereid/onbereid) nog mee. Maar van bijvoorbeeld schouderkarbonade gaat van 240 gr(zonder bot) 100 gr. verloren!

---------- Toegevoegd om 22:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:34 ----------

Oei, toch aardig veel mensen die hem bakken ipv koken. Voor iemand die een 15-tal kilo wilt vermageren, is het dan niet beter om hem te koken? Ik dacht dat als je hem bakt, dat er olie bij moet wat niet goed is voor een dieet.

Je mag best vet hebben hoor als je gaat cutten. Zeker als je nog zoveel moet afvallen. Daarbij heb je maar heel weinig olie nodig als je een pan hebt met anti-aanbak laag.

Je hebt ook vetten nodig, zolang je schema maar in balans is.

Ik snij er reepjes van, één keer horizontaal doormidden snijden zodat ie dunner is en dan verticaal reepjes. En dan gooi k ze in de wok met beetje olie, wokgroenten erbij, wat rijst, woksaus en wat gedroogde pepertjes. Onbegrijpelijk trouwens dat er mensen zijn die voor kipfilet à la minute gaan of kipblokjes kopen. Is idd à la minute, want binnen een minuut heb je er zelf reepjes van gesneden???

En jij koopt je wokgroente gesneden?

Kipfilet wederom in de aanbieding komende week bij AH! 3 Pondsverpakkingen voor €6,99.

1,5 kg?? het was toch altijd 1 kg voor 3,99 ipv 5,99??

Ja klopt maar nu dus 3 pondsverpakkingen, weet ook niet waarom.

:Den toch zijn er mong*len die het niet kunnen

tip, gooi wat cashew bij die wok van je...erg lekker;) (ongezouten)

En jij koopt je wokgroente gesneden?

Ja voor 65 cent per 400 gram heb ik niet de illusie dat ik het zelf veel goedkoper kan maken, zou alleen maar bederven.

---------- Toegevoegd om 10:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:34 ----------

:Den toch zijn er mong*len die het niet kunnen

tip, gooi wat cashew bij die wok van je...erg lekker;) (ongezouten)

Yeah i know deed ik in de bulk ook wel ja, gooi er soms ook wat koriander of basilicum bij:) Maja past nu niet in m'n cutschema die extra vetten.

Nee dat denk ik totaal niet. Wat ik over het hoofd heb gezien is dat ze water erin spuiten en dan kloppen de voedingswaardetabel niet meer die ik op internet voor me zie.

En wat bedoel je met "en dan heb je maar 22,5gr eiwitten over?". Je bedoelt toch niet dat voor het bakken er meer dan 22,5 eiwitten erin zitten.

Ik ga van gmt uit met kip van AH waar 300gr van over blijft en jou 20gr eiwitten p/100gr,dan blijft het boven staande over aan eiwitten als je die 150gr bakt in plaats van 30gr eiwitten....
Zo en nu ga ik weer even eten 2e warme maaltijd van vandaag rijst/kerry daar wordt je een grote kerel van whaha...

ik stoom kipfilet,,, allez de mama :D ze krijgt het op haar heupen als ze mij bezig ziet :D

hemels toch zo'n lekker stukje kip

Terug
Naar boven