Fitness Seller

kleine mededeling ivm met herstel

Ja ok, maar wat doet je htpa? Als je axis plat ligt maak je toch geen testosteron aan?

Je hypothalamus geeft een signaal (GnRH) af aan je hypofyse (eens per 60-90 min geloof ik).
Die hypofyse produceert dan weer LH+FSH waardoor je testes testosteron produceert.
Aangezien je LH receptoren ook op hCG reageren blijven je testes dus gewoon testosteron produceren.

Echt mooi hoe het hier in een hoekje word geschoven.
Had hier zelf ook mijn twijfels over, maar het werkt echt.
Dat het bij Nightside niet werkt... tja je weet nooit 100% zeker wat er in zo'n vail zit.
@Nightside: Goed punt ik heb geen bloedwerk om het te bewijzen.
Misschien doe ik het wel na me huidige 30 weken kuur.
Je hebt dit spul van organon en van de chinees.

Verschillende dealers hebben dit product standaard in hun assortiment opgenomen.
Dit zouden ze nooit doen als het troep was en niet zou werken.

Maar goed blijf maar lekker weken langs nolva/clomid slikken! hahaha :D

Echt mooi hoe het hier in een hoekje word geschoven.
Had hier zelf ook mijn twijfels over, maar het werkt echt.
Dat het bij Nightside niet werkt... tja je weet nooit 100% zeker wat er in zo'n vail zit.
@Nightside: Goed punt ik heb geen bloedwerk om het te bewijzen.
Misschien doe ik het wel na me huidige 30 weken kuur.
Je hebt dit spul van organon en van de chinees.

Verschillende dealers hebben dit product standaard in hun assortiment opgenomen.

Zoek eens 'tussen' de Amazing stories op Amerikaanse en Engelse boards en je zal heel veel dezelfde reacties als de mijne tegenkomen. Het deed niets, bloedresultaten veranderden niet.

En sorry, met de opmerking "vele dealers hebben het in hun assortiment opgenomen" ga je mij niet overtuigen. Dat moet je zelf toch ook beseffen. Dealers spelen ook in op de marktvraag, of het nu werkt of niet. Waarom denk je bijvoorbeeld dat tribulus terrestris ondanks het feit dat het gewoonweg niet werkt nog altijd wordt aangeboden door vele web shops, ook de betere....omdat het verkoopt.

Maar, hou ons zeker op de hoogte als je het nog eens gebruikt en bloedresultaten kan voorleggen. Er is altijd een mogelijkheid dat ik niet het 'echte' spul had. Maar dan zijn er wel heel veel die hun laten vangen hebben.

Laatst bewerkt:
Je hypothalamus geeft een signaal (GnRH) af aan je hypofyse (eens per 60-90 min geloof ik).
Die hypofyse produceert dan weer LH+FSH waardoor je testes testosteron produceert.
Aangezien je LH receptoren ook op hCG reageren blijven je testes dus gewoon testosteron produceren.

Als je LH word onderdrukt word er toch geen test aangemaakt?

Ja man, want dealers denken niet aan hun eigen centen maar alleen aan ons kuurders!

Ik geloof er ook niet veel van, iedereen die zegt dat het werkt heeft geen bewijs om te tonen behalve dan dat hun ballen kriebelen. De gasten die het k*t noemen tonen bloedwerk dat niet eens een beetje is verbeterd.. Ik wil de 1e graag zien die bloedtesten van voor en na het gebruik toont waaruit blijkt dat ie ook daadwerkelijk is hersteld. Bedoel niks leuker dan ff een maand OFF gaan, 1 injectie van dat spul erin, hersteld zijn en weer ON gaan toch :)

Zoek eens 'tussen' de Amazing stories op Amerikaanse en Engelse boards en je zal heel veel dezelfde reacties als de mijne tegenkomen. Het deed niets, bloedresultaten veranderden niet.

En sorry, met de opmerking "vele dealers hebben het in hun assortiment opgenomen" ga je mij niet overtuigen. Dat moet je zelf toch ook beseffen. Dealers spelen ook in op de marktvraag, of het nu werkt of niet. Waarom denk je bijvoorbeeld dat tribulus terrestris ondanks het feit dat het gewoonweg niet werkt nog altijd wordt aangeboden door vele web shops, ook de betere....omdat het verkoopt.

Maar, hou ons zeker op de hoogte als je het nog eens gebruikt en bloedresultaten kan voorleggen. Er is altijd een mogelijkheid dat ik niet het 'echte' spul had. Maar dan zijn er wel heel veel die hun laten vangen hebben.

Ga bloedwerken voor en na zeker overwegen.
Zit nu in einde week 1 van de geplande 30.

wat zeggen BC en XXL hier over? iemand die weet of hun voorstander zijn

begin vorig week ben ik gestopt met pct

---------- Toegevoegd om 16:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

mss domme vraag maar wat is een serm?

---------- Toegevoegd om 16:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:50 ----------

eenmalige injectie van 100mcg zou je eigen test een flinke trap onder zn kont moeten geven :D

Dus resumerend..4dgn max na het stoppen van je pct concludeer je dat je hersteld bent, right? Je weet niet wat een serm is? Je weet vast ook niet dat de herstelperiode/dip pas ná je pct komt?
Nu ga je ons uitlachen dat wij zo dom zijn om nolva, clomid of een combi van beide voor weken slikken en dit terwijl je dé oplossing ons hier op een presenteer blaadje legt...
Ja eigenlijk wel dom van ons.

We gaan het zien wat er in de loop der jaren gaat veranderen qua pct...
Meer ga ik er ook niet over zeggen.... Word een beetje moe van om mezelf te verdedigen...

Meer ga ik er ook niet over zeggen.... Word een beetje moe van om mezelf te verdedigen...

Als je jezelf zou verdedigen zou ik je gelijk geven idd. Jij zegt dat je herstelt bent 4 dagen na je shot omdat je zak kriebelt ( of dat was een ander, weet ik niet meer ) zonder bloedwerk of ook maar iets dat dit ondersteunt.. Niet gek dat mensen dan twijfelen als ze van 100 000 anderen lezen dat het totaal niet werkt en diegene dit wel kunnen bewijzen d.m.v. foto's van bloedresultaten.

Ben binnen 4 weken hersteld....

wat zeggen BC en XXL hier over? iemand die weet of hun voorstander zijn
Van triptorelin? Onzin, is gewoon een GnRHR agonist. Bindt dus aan de GnRHR op de hypofyse met resulterend een eenmalige secretie van LH & FSH. Zoals eerder opgemerkt wordt de HPG as gereguleerd door pulsatiele afgifte van GnRH. Deze pulsatiele afgifte is ontzettend belangrijk. Bij constante secretie van GnRH vindt er waarschijnlijk downregulatie, maar iig. desensitisatie van de GnRHR plaats. Alles wat op de GnRHR inwerkt en geen pulsatiel karakter kent, lijkt vooralsnog gedoemd te falen (triptorelin iig.)

Als er ergens nog heil in zit is het regulatie upstream van de GnRH neuronen. De pulsatiele afgifte wordt gereguleerd door de kisspeptines, die weer worden afgegeven door de KNDy neuronen die drie belangrijke peptides tot expressie brengen: kisspeptine, neurokinine B en dynorfine. De interplay van neurokinine B en dynorfine zorgen voor de pulsatie van GnRH. HIER op inspelen zie ik heil in. Maar niet GnRHR agonisten, dat is onzin.

Sowieso is secundaire (dus oorzaak in de hersenen) hypogonadisme nooit het probleem bij AAS gebruik. Ooit iemand gezien die NIET z'n gonadotrofines (LH & FSH) verhoogd kreeg na 'n kuur? Nope. Wel dat de testes niet adequaat reageren -> primair hypogonadisme. En daarom is hCG zo uber belangrijk, het VOORKOMT primair hypogonadisme, en bijgevolg versnelt het herstel.

En een waarde van 3,6 ng/l bestaat niet, dat is 0,36 ng/dl, ofwel 0,01 nmol/l oid. Wat was je waarde echt? Gebruik de volgende keer eens hCG tijdens je kuur en fl**ker die aromasin weg. Clomifeen kan ook veel lager gedoseerd worden.

Ik zou geen hcg nemen. Dat onderdrukt je testosteron.
Ik vind dit altijd zo'n rare uitspraak. Ja hCG onderdrukt de gonadotrofines zolang je het gebruikt, maar er wordt nog steeds testosteron aangemaakt door de testes (immers bindt hCG gewoon aan de LHR en stimuleert het de testosteron productie evenzo), en zodra je ermee stopt worden de gonadotrofines gelijk weer afgegeven. Onderdrukking van hCG is een luxe probleem. Verder ooit van iemand gehoord die hypogonadisme heeft opgelopen door hCG? Dat is onzin en kan niet.

Een nadruk op hCG tijdens de kuur, en waarschijnlijk een verlaging in doseringen van SERMs na de kuur (meesten gebruiken nochtans teveel). Voor de rest zie ik weinig veranderen, evt. wanneer ze weten in te spelen op de KNDy neuronen. Echter is dat een zeer recente ontwikkeling, dus daar zullen nog heel wat jaren overheen gaan, als het er uberhaupt komt.

Laatst bewerkt:
Je onderdrukt toch met hcg je axis? En dus word er geen testosteron aangemaakt? En daarom word er geen hcg in de pct gebruikt? Misschien formuleer ik het niet goed maar daar komt het toch op neer?

• Topic Starter Topic Starter
En een waarde van 3,6 ng/l bestaat niet, dat is 0,36 ng/dl, ofwel 0,01 nmol/l oid. Wat was je waarde echt? Gebruik de volgende keer eens hCG tijdens je kuur en fl**ker die aromasin weg. Clomifeen kan ook veel lager gedoseerd worden.

Ik had de hele zomer al hcg gebruikt en had gelezen dat langdurig gebruik de sperma cellen kon beschadigen... Daarmee dat ik her weggelaten.
Het staat zo op mijn papieren. Zal ze anders straks even inscannen..

Nee, lees eens opnieuw rustig wat ik zeg.

Ja je zegt dat er nog steeds testosteron word geproduceerd door de testes. Maar LH word onderdrukt en daardoor word er toch geen testosteron aangemaakt? Daarna zeg je dat als je stopt met hcg gebruik dat er daarna gewoon weer gonadotrofines worden afgegeven. LH en FSH dus. Dus begreep ik daar ook uit dat er geen test word aangemaakt zolang er hcg word gebruikt. Wat ik ook altijd dacht. Maar blijkbaar zit ik er nog naast? Probeer het anders nog ff goed uit te leggen aub.

Hcg mimict LH, word daardoor dan toch testosteron aangemaakt? Ik dacht juist dat daardoor werd onderdrukt. Waarom word het dan niet in de pct gebruikt?

Ik had de hele zomer al hcg gebruikt en had gelezen dat langdurig gebruik de sperma cellen kon beschadigen... Daarmee dat ik her weggelaten.
Het staat zo op mijn papieren. Zal ze anders straks even inscannen..
Zonder hCG maakte jij uberhaupt nauwelijks zaadcellen aan. Het is niet de hCG die zorgt voor de 'beschadiging', maar het gebrek aan FSH:
Dat komt hoogstwaarschijnlijk niet zo zeer door hCG, maar door afwezigheid van FSH. Doordat jij hCG zet wordt er testosteron geproduceerd in de testes, en is het intratesticulaire niveau van testosteron hoog genoeg om spermatogenese te stimuleren. Echter ontbreekt nu FSH, die een belangrijke rol speelt bij de spermatogenese. Ik ben zelf niet zo goed bekend met de spermatogenese, maar in z'n algemeenheid stimuleert testosteron de mitose en daaropvolgend meiose, en vervolgens ontbreekt de activatie van de FSHR door FSH die benodigd is voor de spermatid remodelling, een laatste stap in de spermatogenese. Daaruitvolgend is het tijdelijk, slechts zolang je hCG zet en FSH onderdrukt is en ligt er niks 'schadelijks' aan ten grondslag. Notabene is dit ook in overeenstemming met het volledige kwalitatieve herstel van de spermatogenese wat in een klinische studie geobserveerd werd.
Daarnaast moet je ook niet van plan zijn iemand zwanger te maken tijdens een kuur, dat doe je maar lekker als je off bent. Verder wordt het in een medische setting succesvol gebruikt naast TRT.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23260550
Je bent dus voor niks gestopt.

Ja je zegt dat er nog steeds testosteron word geproduceerd door de testes. Maar LH word onderdrukt en daardoor word er toch geen testosteron aangemaakt? Daarna zeg je dat als je stopt met hcg gebruik dat er daarna gewoon weer gonadotrofines worden afgegeven. LH en FSH dus. Dus begreep ik daar ook uit dat er geen test word aangemaakt zolang er hcg word gebruikt. Wat ik ook altijd dacht. Maar blijkbaar zit ik er nog naast? Probeer het anders nog ff goed uit te leggen aub.

Hcg mimict LH, word daardoor dan toch testosteron aangemaakt? Ik dacht juist dat daardoor werd onderdrukt. Waarom word het dan niet in de pct gebruikt?
Wat begrijp je hier niet aan:
(immers bindt hCG gewoon aan de LHR en stimuleert het de testosteron productie evenzo)
Uitgebreide uitleg staat hier:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/humaan-choriongonadotrofine-hcg-werking-gebruik-341481/

Ja het 'mimict' LH, het bindt namelijk aan exact dezelfde receptor. Waarom zou jij anders hCG zetten? Serieus, waarom zou je hCG uberhaupt zetten als het niet aan de LHR bond.............?

En het wordt wel door mensen in PCT gebruikt, namelijk door degenen die het niet tijdens de kuur hebben gebruikt. Maar beter gebruik je het tijdens de kuur, iets met voorkomen beter dan genezen.

• Topic Starter Topic Starter
Zonder hCG maakte jij uberhaupt nauwelijks zaadcellen aan. Het is niet de hCG die zorgt voor de 'beschadiging', maar het gebrek aan FSH:

Daarnaast moet je ook niet van plan zijn iemand zwanger te maken tijdens een kuur, dat doe je maar lekker als je off bent. Verder wordt het in een medische setting succesvol gebruikt naast TRT.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23260550
Je bent dus voor niks gestopt.

Wat begrijp je hier niet aan:

Uitgebreide uitleg staat hier:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/humaan-choriongonadotrofine-hcg-werking-gebruik-341481/

Ja het 'mimict' LH, het bindt namelijk aan exact dezelfde receptor. Waarom zou jij anders hCG zetten? Serieus, waarom zou je hCG uberhaupt zetten als het niet aan de LHR bond.............?

En het wordt wel door mensen in PCT gebruikt, namelijk door degenen die het niet tijdens de kuur hebben gebruikt. Maar beter gebruik je het tijdens de kuur, iets met voorkomen beter dan genezen.

Zeer nuttige info! Thx!

Terug
Naar boven