XXL Nutrition

Sticky Sneakers & Schoenen Topic

Waarom link je dan het wetboek als het daar niet staat? :o

Ik kan het nergens vinden behalve dat derden het zeggen. Ik reageerde inderdaad op retour in het algemeen/bedenktijd, daarvoor klopt wat ik zei. Kan zijn dat non-conformiteit anders is maar verder kan ik het niet vinden.

Daarom vraag ik het ook.
Ik geef je nog een hint.(dacht dat je hoog opgeleid was)

Google op verkeerd geleverd, leverplicht verkoper…nakomen conformiteit.

* wanneer je echt denkt, dat jij als consument moet betalen voor iets wat verkeerd geleverd is ?-?

Nogmaals, zijn geschil gaat niet om retour onder wettelijke bedenktijd !

Ik geef je nog een hint.(dacht dat je hoog opgeleid was)

Google op verkeerd geleverd, leverplicht verkoper…nakomen conformiteit.

* wanneer je echt denkt, dat jij als consument moet betalen voor iets wat verkeerd geleverd is ?-?
Dan krijg je inderdaad derden die dit zeggen, maar zonder wettelijke bron.

Ik had je ook al gelijk gegeven, maar vraag nog steeds of je kunt wijzen waar dit in de wet staat. Dat zou namelijk kunnen helpen wanneer een bedrijf toch voor non-conform retour laat betalen. Zo ken ik er wel namelijk.

Dan wordt het een kwestie van gelijk hebben tegen gelijk halen. Lijkt mij daarbij handig om de wet te kunnen citeren.

Maar je kunt het zelf ook niet vinden, anders was je wel zo vriendelijk geweest te linken/citeren toch?

En gelijk halen hangt denk ik vooral af van je betalingsmethode :D

Luiwammes. Ga je geld terugvragen van de Google Academy plz
IMG_0867.jpeg

Dat zegt het nog niet expliciet.

Ik weet dus ook niet waarom je 7:18 had gelinked maar het is 7:21 lid 5, alstjeblieft.

Omdat je te lui was om verder te zoeken, wat je nu hebt gadaan. Oftewel heb ik je geholpen om het gelijk van Steks en mij aan je te bewijzen.

Stop aub verder met dingen omdraaien. Als iets niet gaat om retour onder wettelijke bedenktijd, lul er dan ook niet over. Blijf bij de feiten zoals ze zijn !

Fijne pasen, en neem een eitje van mij 🙋‍♂️

Hmm ik denk niet dat daar formeel een uitzondering voor is, maar dat is natuurlijk wel een goede service. Ik moet inderdaad zeggen dat ik bedrijven ken die bij verkeerd leveren wel de kosten op zich namen, maar bij een gewone return niet (en ook nog de originele verzendkosten probeerde te verrekenen.)
Dan is het toch simpelweg je geld terug vorderen omdat er niet geleverd is wat je hebt gekocht.

Mja zeker met dropshippers of puur Chinese bedrijven kan de klantenservice kut zijn maar ik bedoel het is dus niet aan dit 'soort site' te zien, of aan dat het uit China verzonden wordt.
De site waar mijn vrouw ooit besteld heeft had dus geen contact gegevens vermeld en de betaling ging naar een Chinese rekening.

Dan is het toch simpelweg je geld terug vorderen omdat er niet geleverd is wat je hebt gekocht.
Om deze reden kun je de overeenkomst niet ontbinden. Dat sommige webshops de mogelijkheid bieden is een geste van hen.
Verkoper heeft een leverplicht, en moet dus het juiste leveren.

Omdat je te lui was om verder te zoeken, wat je nu hebt gadaan. Oftewel heb ik je geholpen om het gelijk van Steks en mij aan je te bewijzen.

Stop aub verder met dingen omdraaien. Als iets niet gaat om retour onder wettelijke bedenktijd, lul er dan ook niet over. Blijf bij de feiten zoals ze zijn !

Zijn wij het eens met elkaar eens, gaat een ander weer moeilijk doen.

Nouja je maakte het moeilijker door de verkeerde artikelen te linken en dan maar te gaan schelden en beledigen, en ik heb inderdaad uiteindelijk wel gevonden wat jij bedoelde maar wat je zelf helaas niet in staat was om te vinden.

Ik wilde helemaal nergens omdraaien wat je zei; ik dacht gewoon aan het andere retour en reageerde daarover. Omdat ik daar ervaring mee had en zie dat de voorwaarden van deze site daarnaar zijn. Vanuit wat ik zei (wat ook klopt) komt conformiteit in de bronnen ook niet als aparte kwestie naar voren gek/vervelend genoeg.

Overigens kan non-conformiteit ook nog in de bedenktijd vallen, wanneer iets defect gaat. Dan kun je dus moeten gaan wijzen op dat het volgens onze wet alsnog non-conform is. Maar in deze niet relevant, prima.

Overigens kan non-conformiteit ook nog in de bedenktijd vallen, wanneer iets defect gaat. Dan kun je dus moeten gaan wijzen op dat het volgens onze wet alsnog non-conform is. Maar in deze niet relevant, prima.
Nee, in deze geldt dan geen wettelijke bedenktijd, die gaat pas in als je het juiste goed hebt ontvangen.

Nee, in deze geldt dan geen wettelijke bedenktijd, die gaat pas in als je het juiste goed hebt ontvangen.
Ik zeg ook niet dat hij een beroep op bedenktijd doet. "in deze niet relevant"

Ik reageerde initieel alleen met de wet die daarover gaat omdat ik daar ervaring mee had en nog niet realiseerde dat het jou om non-conformiteit specifiek ging. Daarna vroeg ik naar de wettelijke bron daarvoor, dat was niet om je woorden te verdraaien, maar omdat ik die wel wil gaan gebruiken voor wat gevallen. En misschien heeft imnewhere er wat aan in deze kwestie, maar hopelijk niet.

Diegene die dat uiteindelijk correct wist te linken/citeren bedank ik daar ook voor.

Ik zeg ook niet dat hij een beroep op bedenktijd doet. "in deze niet relevant"

Ik reageerde initieel alleen met de wet die daarover gaat omdat ik daar ervaring mee had en nog niet realiseerde dat het jou om non-conformiteit specifiek ging. Daarna vroeg ik naar de wettelijke bron daarvoor, dat was niet om je woorden te verdraaien, maar omdat ik die wel wil gaan gebruiken voor wat gevallen. En misschien heeft imnewhere er wat aan in deze kwestie, maar hopelijk niet.

Diegene die dat uiteindelijk correct wist te linken/citeren bedank ik daar ook voor.
Net van de week een discussie gehad met Decathlon, die bleef ook eigenwijs doordrammen over wettelijke bedenktijd in zelfde soort geschil, dus het zat me nog vrij hoog. Manager erbij toen ik naar de winkel kwam en gaf me gelijk. wettelijke bedenktijd in gerechtelijk alleen 14 dagen na ontvangst van het juist gekochte goed, om te kunnen passen en beoordelen of het gekochte goed voldoet aan geadverteerde. staat geheel buiten fabrieks- of verkopersgarantie of je wettelijke garantie (conformiteitsvereiste). Retour binnen wettelijke bedenktijd is op kosten van de koper, of je moet anders zijn overeengekomen. zoals veel webshop de termijn van 14 dagen verlengen of gratis retour aanbieden. (als een gekocht goed binnen 14 dagen defect gaat is dat geen bedenktijd)

Nogmaals, zijn geschil gaat niet om retour onder wettelijke bedenktijd !
Er is (nog) geen sprake van een geschil. Ik heb niet gekregen wat ik had besteld en heb de boel geretourneerd volgens hun standaardprocedure, met als reden: Goods being returned back to seller for not met conditions of the order.

• Topic Starter Topic Starter
Zwart is vooral ook praktisch. Ik loop er niet alleen mee door een steriele sportschool, maar ook buiten door weer en wind. Een paar witte sneakers, of alleen al witte zolen, blijven dat niet lang hagelwit...
Ik begrijp niet waarom ze zo blijven vasthouden aan die witte zolen.

U.S. Polo Assn..jpg

Prima toch? Met een witte zool zou het een compleet andere schoen zijn.
Sinds Adidas de tak Reebok heeft verkocht gaat het berg af
Ik wist niet dat Reebok in handen van Adidas was geweest. Maar goed, ik wist ook niet dat Nike tegenwoordig Converse bezit. :emo:

Ik wil voor de volledigheid nog even melden dat reebok.eu dus geen scam is. Ik heb vandaag netjes mijn geld teruggekregen, na de verkeerde schoenen te hebben gekregen en deze weer te hebben geretourneerd.

Terug
Naar boven