MuscleMeat

Knee wraps bij het squaten

Peiling Peiling Gebruik jij knee wraps bij het squaten?

• Totaal stemmers
    76

UnCompress

Massive Warrior
15 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
3.522
Als ik ga squaten gebruik ik bij de top squats knee wraps omdat ik anders teveel druk op mijn knieën krijg. Dit doe ik dus alleen bij de laatste series anders worden je kniebanden niet sterk had ik begrepen.

Vergeet ik de wraps dan krijg ik soms steken in mijn knie wanneer ik de leg curl doe. Deze steken krijg ik dan wanneer ik het gewicht naar mij toe trek.
Heeft iemand daar ook last van? En wat is de oorzaak?

Ik gebruik geen wraps, maar voel wel mijn knieen als ik heel zwaar ga. Misschien zou ik ze eigenlijk wel moeten gebruiken.

Nee, heb ik niet nodig.

Heb nooit last van mijn kieën.

gebruik ze ook bij top squats, heb wel geen last van mijn knieen maar wil het wel zo houden :)

Ik gebruik deze standaard.....

TK_Knee_Bands_Tommy_Kono_Knee_band_support_z.jpg

Ik heb er van Titan van 2m . Had achteraf gezien liever die lange gehad . Je moet ook oppassen dat je goed wrapped . Verkeerd wrappen kan blessures veroorzaken (spreek uit ervaring) . Je knie mag gewrapped worden , je knieholte/scheenbeen niet .

Ja maar het werkt hetzelfde...toch ?

hoe dan ook ik ben er content mee....

als bodybuilder heb je ze niet nodig.

Ik heb er van Titan van 2m . Had achteraf gezien liever die lange gehad . Je moet ook oppassen dat je goed wrapped . Verkeerd wrappen kan blessures veroorzaken (spreek uit ervaring) . Je knie mag gewrapped worden , je knieholte/scheenbeen niet .

niet in je knieeholte? dan zakken ze vrij snel naar beneden denk ik.

Knee sleeves beschermen je knieën volgens mij beter dan knee wraps. Knee wraps zijn meer bedoelt om meer gewicht op je squat te pakken.

Ik heb ook sleeves (geen TK, maar McDavid). Geven veel minder stevigheid dan wraps, maar voorlopig is het voldoende.

niet in je knieeholte? dan zakken ze vrij snel naar beneden denk ik.

Je moet ze strak aanspannen he . Je ziet in vele filmpjes dat ze de kuit en al aanspannen maar dat komt , althans bij mij niet goed . Ik start net boven de knieholte en ga dan schuin over mijn knie . Laag per laag . Komt niet los .

Als ik ga squaten gebruik ik bij de top squats knee wraps omdat ik anders teveel druk op mijn knieën krijg. Dit doe ik dus alleen bij de laatste series anders worden je kniebanden niet sterk had ik begrepen.

Vergeet ik de wraps dan krijg ik soms steken in mijn knie wanneer ik de leg curl doe. Deze steken krijg ik dan wanneer ik het gewicht naar mij toe trek.
Heeft iemand daar ook last van? En wat is de oorzaak?

hoeveel squat je?

interresant zo te horen zijn er meerdere artikelen. Voor degene die hier een goed artikel over maakt komt in topic v/d week en maakt kans op al het mooie in vooruizicht ;)

ik gebruik ze niet.

Ik gebruik wraps bij mij zware sets (180 en 200kg) misch niet zo veel gewicht maar als je zakt met je reet tot op het gras vind ik het wel nodig! Heb btw een slechte knie van een motor ongeval daarmee dat ik ze gebruik.

• Topic Starter Topic Starter

Ik ben net weer 6 weken bezig (na een stop van 2 jaar) dus heb 5 a 6 been trainingen erop zitten. Het gaat vooruit maar langzaam. Eerste keer viel vies tegen met maar 50 kg, momenteel squat ik 90 kg. Zie trainingslog voor meer info.

Je moet ze strak aanspannen he . Je ziet in vele filmpjes dat ze de kuit en al aanspannen maar dat komt , althans bij mij niet goed . Ik start net boven de knieholte en ga dan schuin over mijn knie . Laag per laag . Komt niet los .

Zo breng ik de wraps ook aan. Zodat alleen de knie ingepakt zit en niet mijn benen.

Terug
Naar boven