Fitness Seller

Knieproblemen verzamel topic.

Bezoekers in dit topic

Hij is 1x bij me geweest en heb hem weer op weg geholpen, meer niet hoor. Maakt me ook niet naar wie je gaat of wie je helpt, maar stop eens met zoeken en richt je op 1 ding. ;)
 
Aha. Ik was onder de indruk dat hij regelmatig naar jou ging. Vond t daarom ook zo raar dat ie telkens over andere therapeuten praatte:o
 
Jaa is goed, ik zal me blijven focussen op wat is afgesproken en dat lukt verder ook gewoon. Die andere therapeuten waren voor DieNase. De therapeuten waar ik nu loop is voor mijn bilaterale bicepspijn. ;)
 
Sommige mensen hebben dan ook meer problemen met hun hoofd dan met hun lichaam.
 
Update:

Q angle is minder. Heb ik laten testen by de therapeut waar ik nu loop voor mijn biceps. Functie is wat beter. Let heel veel op mijn looppatroon, zithouding etc.
Pijn is iets minder, maar kan nog niet spreken van grote vooruitgang. Strekken van de knieen geeft nog napijn.
Knieen voelen nog instabiel aan en kraken nog by veel rotaties.
Af en toe nog branderig gevoel snachts als de belasting te hoog is.
Ik ga komende weken de clamshell alleen uitvoeren zonder band en dan 3x per dag 1 setje. Ik denk dat ik nog te vaak over mijn belastbaarheid ga, wat de progressie tegen houdt.

Ook ga ik elke dag mijn hip flexor masseren, misschien helpt dat met de activatie van mn gluteals.
Grt
 
Lijkt wel of het je hobby is om blessures te zoeken
 
Nee dat is het zeker niet, maar tis gwn kut blessure die veel invloed heeft op mn dagelijks leven. Ik ben een lange tijd pijnvrij geweest en het is op een gegeven moment berg afwaarts gegaan. Daarnaast te vaak teveel door de pijngrens gegaan, omdat ik dacht dat ik mn aanstelden, waardoor veel beenrotaties pijn veroorzaken.

Ik blijf een beetje hangen en maak niet echt progressie qua pijnvermindering. Door de weeks werk ik op kantoor,daar zit ik veel, wat veel stijfheid en kraken veroorzaakt bij bewegingen met het been.

Clamshell is te doen, maar merk op de dagen dat ik gewerkt hebt dat de clamshell zorgt voor branderig gevoel onder de knie en zijkanten (uur na de uitvoering ervan), wat lijdt tot wat meer pijn. De q angle is wel stukken minder.

Is het verstandig om dan op die dagen bijvoorbeeld 1 setje per dag te doen?
Is het dan ook verstandig om een logboek bij te houden voor pijn control of is dat onzin?

Het punt is dat ik geen vast aanspreekpunt heb, omdat de therapeuten waar ik ben behandeld weinig kennis en hulp konden bieden en allemaal met verschillende oefeningen komen. Daarom weet ik gwn niet hoe ik het moet aanpakken.
Behalve DieNase. Alleen is het voor my moeilijk om telkens langs te gaan. Gezien de reisafstand en beschokbaarheid.
 
Laatst bewerkt:
Beetje off topic misschien, maar ik zoek nieuwe nette pakschoenen die lekker lopen. Eentje niet met een hoge hak. Zag bij van haren wat, maar zat niet echt conformtabel. Iemand miss tips? Liefst tussen de 50-100euro. ;)
 
Even update:

Gaat best lekker. Train zonder fysio. Veel heupexorotatie getraind maar ook naar binnen toe. Daarnaast bilspiertjes, onderrug en hammies versterkt, waardoor de pijn minder werd, maar niet verdwijnt. Sinds kort variant op straight legg raise bezig, waarbij ik niet volledig mn been strek, werkt prima. Als ik de vorige post hier van me lees merk ik dat ik eigenwijs ben geweest, sorry daarvoor gymz en dienase!

Ik denk toch dat je gelijk heb gymz over chrondomalacia, maarja ik hoop dat ik met de juiste training en rust mijn doelen kan bereiken en lang met deze knieen kan leven ;)
 
Hoi ik heb sinds twee weken weer last van mijn knieën heb hier een paar maanden eerder ook al last van gehad ben toen ook bij de dokter geweest hij adviseerde mij om de vatus mediaalis te trainen en mijn M. guadricep femoris wat minder te trainen(doordat de M. guadricep femoris meer ontwikeld is dan de M. Vatus medialus hij de knieschijf uit zijn 'gootje' trekt wat pijn veroorzaakt) ik heb zijn advies gedeeltlijk opgevolgd en heb met verschillende oefeningen de vatus getraind, na een paar weken had ik geen last meer van mijn knie.

Helaas is de pijn nu terug als ik gehurkt zit en kom naar boven voel ik een soort licht brandend gevoel in bijde knieën, terwijl ik dit typ voel ik dat er zich een soort druk in mijn L knie opbouwt nu heb ikmijn been gestrekt en weer een luide knak.
Het is vooral mediaale en het midden van de knie waar ik last van heb.

Wat zou ik doen rust in de vorm van geen benen trainen? Of kan ik gewoon door gaan?
Dit is mijn schema voor benen(in deze volghorde train ik ook, maar wel met schouders tussen door):

Squat:
Opwarmen: x aantal sqaut zonder bb, sqaut met bb x aantal keer, legpress met calfraise 7x50, 5x60, 4x 1 1/4 squat 50kg
Werkset: 8x50kg met twee 1 1/4 squat, 8x70 kg met twee 1 1/4 squat, 8x90kg, 8x100kg 8x105kg

Lunges:
2x8x12kg
2x8x14kg

Leg curl
8x78kg
8x82kg
8x87kg
8x92kg

Oefening met voet op bankje en dan met het andere been buigen met halters 4x8x10kg

Zecher squat
8x40
8x50
8x60
6x70

Leg press
Van 120kg naar 200kg in stapjes van 10kg x8 haal ik niet altijd

Ben nu eindelijk wat massa aan heg pakken dus hoop niet dat ik nu moet minderen. Ik wil morgen graag weer benen gaan trainen wat denken jullie?
Deze afgelopen twee weken moest ik ook werken in de supermarkt vorige week 40 uur deze week 23 uur loop op niet echt top schoenen en moet elke ochtend boenen met een boenmachine waar je zo achter moet lopen kan dit iets te maken hebben met de spierpijn?

Wat ook zou kunnen ik ben nu in de cut misschien is mijn M. V.. medialis wat 'kleiner' geworden
 
Met leg curl bedoel ik leg extension
 
Fysio heeft niets kunnen vinden, zou misschien kunnen zijn dat ik mijn knie een keer flink had gestoten (dat zit er dik in balen als dat het zou zijn). Wel doorgezakte voeten/platvoet en heb nu steunzolen sinds een paar weken. Ben nu begonnen met een variant van greyskulls LP doe boxsquats en hexbar deadlifts ipv backsquats en conventional deadlifts en wat meer warmup/foamrolling etc. Gaat tot nu toe prima maar ben nog met lichte gewichten bezig.
 
Even kleine update:

Kniepijn is zoveel minder sinds ik weer opbouw met leg press. Vooral gecontroleerd en rustig op 1 been haal ik veel rendement uit. ;)
 
Back
Naar boven